BMW 540i PROTECTION
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
BMW 540i PROTECTION
Здравейте, прочетох темата на !!Asen_X за странното BMW 325iX, където беше упоменато, че тежи 2500 кг, което ме наведе на налудничевата мисъл, че е бронирано и автоматично направих асоциация с модела 540i PROTECTION.
Преди няколко години в списание "АВТО-ЖУРНАЛ" прочетох запленяваща статия за серийно произвеждан модел на BMW, който е брониран фабрично - става дума за кевларени плоскости около купето, непробиваеми стъкла, гуми, с които може да се кара когато са спукани(80 км по памет), херметично купе, а всъщност, ако не знаеш, че колата е специално екипирана не се различава от останалите е39ки.. интересно, нали?
Някой има ли някакво инфо.. или снимков материал.. преживявания.. въобще - споделете..
А нещо, което ми събуди интереса, дали има е60 модел, които да е обозначен "PROTECTION"
Мисля, че този проект на БМВ е уникален, не съм го виждал при никоя друга фирма - сериино произвеждана бронирана кола, дано не е замрял, защото от както прочетох тази статия - ни вест, ни кост:)
Преди няколко години в списание "АВТО-ЖУРНАЛ" прочетох запленяваща статия за серийно произвеждан модел на BMW, който е брониран фабрично - става дума за кевларени плоскости около купето, непробиваеми стъкла, гуми, с които може да се кара когато са спукани(80 км по памет), херметично купе, а всъщност, ако не знаеш, че колата е специално екипирана не се различава от останалите е39ки.. интересно, нали?
Някой има ли някакво инфо.. или снимков материал.. преживявания.. въобще - споделете..
А нещо, което ми събуди интереса, дали има е60 модел, които да е обозначен "PROTECTION"
Мисля, че този проект на БМВ е уникален, не съм го виждал при никоя друга фирма - сериино произвеждана бронирана кола, дано не е замрял, защото от както прочетох тази статия - ни вест, ни кост:)
No bling at the Ring
- Tod
- ентусиаст
- Мнения: 1126
- Регистриран на: 5.07.2004
- Местоположение: Пловдив
- Кара: M3 и Volvo XC70
За е38 четох че тежи около 4500кг(при най-нисък клас защита), но има хора във форума, които са имали пряк досег с подобни автомобили, те да казват какво знаят по въпроса.
- ivantchoG
- старши ентусиаст
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 1985 BMW E30 M10B18
Разликата е никаква. Според Gaberoff: blind (2)=4. прикритие, закритие, заслон, прибежище. blindage=блиндаж (воен. укрепена позиция). Смисъла е: укрепен, заздравен (на български брониран). Брониран - е, това не се нуждае от превод.BadAngel написа:Хъм, един глупав въпрос -> каква е разликата между блиндирани и бронирани ...
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Бате Сашо - Пази имената!
- netsurfer_bg
- младши ентусиаст
- Мнения: 440
- Регистриран на: 9.05.2004
- Кара: ....
Re: BMW 540i PROTECTION
BadAngel написа:Здравейте, прочетох темата на !!Asen_X за странното BMW 325iX, където беше упоменато, че тежи 2500 кг, което ме наведе на налудничевата мисъл, че е бронирано и автоматично направих асоциация с модела 540i PROTECTION.
Преди няколко години в списание "АВТО-ЖУРНАЛ" прочетох запленяваща статия за серийно произвеждан модел на BMW, който е брониран фабрично - става дума за кевларени плоскости около купето, непробиваеми стъкла, гуми, с които може да се кара когато са спукани(80 км по памет), херметично купе, а всъщност, ако не знаеш, че колата е специално екипирана не се различава от останалите е39ки.. интересно, нали?
Някой има ли някакво инфо.. или снимков материал.. преживявания.. въобще - споделете..
А нещо, което ми събуди интереса, дали има е60 модел, които да е обозначен "PROTECTION"
Мисля, че този проект на БМВ е уникален, не съм го виждал при никоя друга фирма - сериино произвеждана бронирана кола, дано не е замрял, защото от както прочетох тази статия - ни вест, ни кост:)
до колкото си спомням 540и про... е направено за защита от улични грабежи и такива подобни "дребни" заплахи.
BMW 318is E30 / BMW 318ci m54b25 кабрио / BMW е90 318d
ех '06 AUDI A8 4.2 ...
ех '06 AUDI A8 4.2 ...
- deliveryman
- младши ентусиаст
- Мнения: 312
- Регистриран на: 29.05.2003
верно бе....само 120кг. по тежко е....
http://www.autogazeta.com/index.phtml?p ... og&cat=526
http://www.autogazeta.com/index.phtml?p ... og&cat=526
- marti the pi4
- младши ентусиаст
- Мнения: 280
- Регистриран на: 30.08.2004
- Местоположение: под сливата
има едно маслено зелено с 4,4 литров двигател уникална кола ... чух ,че пича ще го продава лятото....
Ще си позволя да публикувам статията за BMW 540i Protection
източник: списание "Авто Журнал", февруари 1998 г. стр.18/19
автор: Инж. Мирослав Николов
"Търсенето на бронирани автомобили в световен мащаб бележи тенденция към покачване в последните няколко години. Причините за нарастващият интерес към "шосейните бункери" се дължи преди всичко на простият факт, че най - интересните за бизнесмените развиващи се пазари в света обикновено (и напълно логично) се намират в държави с необуздана улична и организирана престъпност.
Съществен показател за важността на този пазар е фактът, че само немските фирми инвестират около 300 млн. дойче марки за опазване живота и здравето на мениджърите в чужбина. Не са за подценяване и частните лица, достигнали до определен обществен статус, за които бронираният автомобил е надеждна защита от растяща (дори в развитите държави) брутална престъпност. Парадоксалното в цялата ситуация е, че болшинството от бронираните автомобили са безумно скъпи и тежки "танкове", изработени по поръчка и способни да издържат на нападени едва ли не от оръдие. Лошото е, че тези автомобили си личат от далече и самият им външен вид предизвиква нападателите да прибягват към употребата на едрокалибрено въоръжение и гранатомети, което от своя страна обезсмисля всякави защитни мерки. Едновременно с това, бошинството нападения над автомобили се извършват посредство ръчни огнестрелни оръжия и други относително леки приспособления за разбиване и проникване в чужда собственост.
Новото BMW 540i Protection е създадено именно за хора, които не желаят да демострират свръхзащита под формата на бронирани автомобли и едновременно с това търсят сигурност от бандитски нападения. Protection не се различава видимо от нормалното BMW 540i, но е в състояние ефективно да противодейства на нападение на всякакви ръчни "апашки" приспособления за атака, като брадви, камъни, арбалети и тежки чукове, бухалки за бейзбол и прочие криминален арсенал. Армировката на купето и остъкляването не среща проблем дори и при стрелба с едрокалибрено огнестрелно оръжие с калибър до 44 Mangum. Нещо повече - за разлика от тежките си колеги 540i Protection притежава превъзходна динамика и маневреност, която в много случаи се оказва много по - важна за сигурността за пътниците, отколкото тежката броня. Към предимствата на новият автомобил се прибавя и относително ниската му цена и бързото време за доставка, тъй като BMW 540i Protection е първият автомобил, които слиза от конвейра заедно със стандартните си събратя. За разлика от познатите досега автомобли с повишена защита, които се произвеждат по поръчка от специализирани фирми, Protection се сглобоява в заводите на BMW, носи заводската гаранция на прооиводителя и се предлага в дилърската му мрежа.
Използваната в армировката тъкан от армирани влакна е изключително тънка и лека, но позволява ефикасната защита от проникване на куршуми и други нежелани предмети, с която се характеризират високолегираните стоманени плочи. Лекотата и ефективността е търсена и при остъкляването - разработеното от BMW бронирано стъкло с малка дебелина, което трудно може да бъде различено от обикновеното дори и от специалист. В резултат от тази "диета" Protection, който е снабден със стандартният за модела 540 двигател, не отстъпва по нищо на серийният си събрат - ускорението от 0 - 100 км/ч с автоматична предавателна кутия Steptronic се извършва за 6,9 сек (нормалното 540 изпълнява тази дисциплина за 6,5 сек.), максималната срокост остава 250 км/ч, а разходът на гориво в сравнение със стандартната версия се увеличава само с 0,2 л.
На снимките: Пътническият отсек е осигуре със защита от армидни плочи, поставени във вратите, тавана и преградните стени зад двигателя и задните седалки. Всички прозорци на автомобила са изработени от бронирано стъкло.
Водачът на Protection разполага с разговорна уредба, която прави комуникациите с външният свят възможни без отваряне на бронираните стъкла.
Специалната конструкция на колелата, осигурена срещу прострелване, се предлага като опция.
BMW организира и специален курс за поведение и управление на автомобила в критични ситуации за водачите на Protection"[/i]
източник: списание "Авто Журнал", февруари 1998 г. стр.18/19
автор: Инж. Мирослав Николов
"Търсенето на бронирани автомобили в световен мащаб бележи тенденция към покачване в последните няколко години. Причините за нарастващият интерес към "шосейните бункери" се дължи преди всичко на простият факт, че най - интересните за бизнесмените развиващи се пазари в света обикновено (и напълно логично) се намират в държави с необуздана улична и организирана престъпност.
Съществен показател за важността на този пазар е фактът, че само немските фирми инвестират около 300 млн. дойче марки за опазване живота и здравето на мениджърите в чужбина. Не са за подценяване и частните лица, достигнали до определен обществен статус, за които бронираният автомобил е надеждна защита от растяща (дори в развитите държави) брутална престъпност. Парадоксалното в цялата ситуация е, че болшинството от бронираните автомобили са безумно скъпи и тежки "танкове", изработени по поръчка и способни да издържат на нападени едва ли не от оръдие. Лошото е, че тези автомобили си личат от далече и самият им външен вид предизвиква нападателите да прибягват към употребата на едрокалибрено въоръжение и гранатомети, което от своя страна обезсмисля всякави защитни мерки. Едновременно с това, бошинството нападения над автомобили се извършват посредство ръчни огнестрелни оръжия и други относително леки приспособления за разбиване и проникване в чужда собственост.
Новото BMW 540i Protection е създадено именно за хора, които не желаят да демострират свръхзащита под формата на бронирани автомобли и едновременно с това търсят сигурност от бандитски нападения. Protection не се различава видимо от нормалното BMW 540i, но е в състояние ефективно да противодейства на нападение на всякакви ръчни "апашки" приспособления за атака, като брадви, камъни, арбалети и тежки чукове, бухалки за бейзбол и прочие криминален арсенал. Армировката на купето и остъкляването не среща проблем дори и при стрелба с едрокалибрено огнестрелно оръжие с калибър до 44 Mangum. Нещо повече - за разлика от тежките си колеги 540i Protection притежава превъзходна динамика и маневреност, която в много случаи се оказва много по - важна за сигурността за пътниците, отколкото тежката броня. Към предимствата на новият автомобил се прибавя и относително ниската му цена и бързото време за доставка, тъй като BMW 540i Protection е първият автомобил, които слиза от конвейра заедно със стандартните си събратя. За разлика от познатите досега автомобли с повишена защита, които се произвеждат по поръчка от специализирани фирми, Protection се сглобоява в заводите на BMW, носи заводската гаранция на прооиводителя и се предлага в дилърската му мрежа.
Използваната в армировката тъкан от армирани влакна е изключително тънка и лека, но позволява ефикасната защита от проникване на куршуми и други нежелани предмети, с която се характеризират високолегираните стоманени плочи. Лекотата и ефективността е търсена и при остъкляването - разработеното от BMW бронирано стъкло с малка дебелина, което трудно може да бъде различено от обикновеното дори и от специалист. В резултат от тази "диета" Protection, който е снабден със стандартният за модела 540 двигател, не отстъпва по нищо на серийният си събрат - ускорението от 0 - 100 км/ч с автоматична предавателна кутия Steptronic се извършва за 6,9 сек (нормалното 540 изпълнява тази дисциплина за 6,5 сек.), максималната срокост остава 250 км/ч, а разходът на гориво в сравнение със стандартната версия се увеличава само с 0,2 л.
На снимките: Пътническият отсек е осигуре със защита от армидни плочи, поставени във вратите, тавана и преградните стени зад двигателя и задните седалки. Всички прозорци на автомобила са изработени от бронирано стъкло.
Водачът на Protection разполага с разговорна уредба, която прави комуникациите с външният свят възможни без отваряне на бронираните стъкла.
Специалната конструкция на колелата, осигурена срещу прострелване, се предлага като опция.
BMW организира и специален курс за поведение и управление на автомобила в критични ситуации за водачите на Protection"[/i]
- Инаф
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 176
- Регистриран на: 21.04.2004
- Местоположение: Бургас
- Кара: много
- Мечтае да кара: винаги
Все още не е излязъл никакъв Протекшън от поточните линии за модела Е 60.
Но мисля,че скоро ще има,БМВ не биха пропуснали да направят тази успешна стъпка станала вече традиция.
Е 28 имаше такова изпълнение на 525и,с пушка в тавана и т.н.,но не с това име.
Но мисля,че скоро ще има,БМВ не биха пропуснали да направят тази успешна стъпка станала вече традиция.
Е 28 имаше такова изпълнение на 525и,с пушка в тавана и т.н.,но не с това име.
E60 ///M5 is the ultimate BMW.
..."The second race saw one of Andy Priaulx’s famous solo escapes from the pole position on the reverse grid."
..."The second race saw one of Andy Priaulx’s famous solo escapes from the pole position on the reverse grid."
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани