Плюсовата клема ми окислява...
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- Mamar4o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 15.08.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d 02
Плюсовата клема ми окислява...
Здравейте колеги ! Накратко плюсовата клема на акумулатора ми окислява и от време на време се налага да сваля задните седалки,да вляза през тях в багажника,да я извадя и я чистя с кореселин и шкурка,иначе не мога да запаля(не ми дава хубав контакт).Попринцип не ми е проблем,но днес бях в едно заведение в центъра и станах за смях пред 50 човека сигурно
На какво се дължи това ? И какво мога да направя за да не се повтаря тази сцена друг път?
Също така имам още един въпрос - като натисна съединителя и чувам едно скърцане (сигурно е от жилото) Това от какво може да е ? Благодаря Ви предварително и приятна вечер от мен !
Също така имам още един въпрос - като натисна съединителя и чувам едно скърцане (сигурно е от жилото) Това от какво може да е ? Благодаря Ви предварително и приятна вечер от мен !

Re: Плюсовата клема ми окислява...
Премери си генератора да не презарежда. Хубаво е на път да бутнеш един мултицет в запалката и да следиш какво става с напрежението.
- BABHOMED
- ентусиаст
-
- Мнения: 975
- Регистриран на: 25.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E34 М50B25
- Мечтае да кара: E34 V12
- Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU
Re: Плюсовата клема ми окислява...
Можеш да намажеш клемата с грес след като я затегнеш.
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.


- tazzboy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 30.11.2011
- Местоположение: Македония
- Пол: Мъж
- Кара: 525d M-Sport
Re: Плюсовата клема ми окислява...
BABHOMED написа:Можеш да намажеш клемата с грес след като я затегнеш.
С грес пак ще окислява, щото греса съхне. Само с чисто масълце малко я/ги мажеш и си ти.Последна промяна tazzboy на 07 Авг 2014, 23:38, променена общо 1 път
Re: Плюсовата клема ми окислява...
Mamar4o написа:Здравейте колеги ! Накратко плюсовата клема на акумулатора ми окислява и от време на време се налага да сваля задните седалки,да вляза през тях в багажника,да я извадя и я чистя с кореселин и шкурка,иначе не мога да запаля(не ми дава хубав контакт).Попринцип не ми е проблем,но днес бях в едно заведение в центъра и станах за смях пред 50 човека сигурно![]()
![]()
На какво се дължи това ? И какво мога да направя за да не се повтаря тази сцена друг път?
Също така имам още един въпрос - като натисна съединителя и чувам едно скърцане (сигурно е от жилото) Това от какво може да е ? Благодаря Ви предварително и приятна вечер от мен !
Не влизай през багажника , а го отвори с ключа. Жило на съединителя нямаш , имаш помпи. На вероятно ти е за смяна аксиалния лагер. Окисляване на клемата може да е от хлабава връзка. Стегни си добре клемите , като преди това ги намажи с технически вазелин. Може и с най обикновена грес
- kluna_
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 245
- Регистриран на: 14.02.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
Re: Плюсовата клема ми окислява...
преди да я мажеш с квото и било я почисти добре. най-добре става да покисне в чаша оцет с 1 лъжица сода бикарбонат но внимавай, че кипи бурно. После ще е лъскава като нова и може да я мазнеш с масло.
П.С. звучи като рецепта на Иван Звездев но работи
П.С. звучи като рецепта на Иван Звездев но работи
- Cyberloner
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: Плюсовата клема ми окислява...
Проверка дали ти прави добър контакт клемата можеш да направиш сравнително лесно - караш примерно 20-30км и после пипни кабела на плюса - ако се е стоплил е сигурен признак, че не прави добър контакт.
На мен на 36-цата така ми правеше и решението беше просто:
1. С телена четка свалих грубо каквото можах от клемата.
2. Накиснах клемата в една чашка с WD-40 за около половин час
3. Накиснах я в обезмаслител
4. Пак в чашката с WD-40 за около 2 мин
5. Старателно избърсване с домакинска хартия
6. Докато чаках клемата да кисне почистих с телената четка полюса на акумулатора + с четка я намазах няколко пъти с WD-40
7. Подсуших и нея
8. Сглобих всичко и стегнах добре
9. Намазах със средно дебел слой техническа грес за да запечати отгоре така че да няма много-много контакт с въздуха(нямам идея каква е дядо ми я моташе в мазето и ми каза че била за тая работа та реших да я ползвам, на цвят е светло бежова)
Така и я продадох колата няколко години по-късно без да съм имал никакви проблеми.
Между другото цялата драма се получава от не съвсем плътен контакт + влагата във въздуха. Клемата е медна докато полюса на акумулатора е оловен -> два различни метала -> поток на електрони -> електрохимична корозия.
На мен на 36-цата така ми правеше и решението беше просто:
1. С телена четка свалих грубо каквото можах от клемата.
2. Накиснах клемата в една чашка с WD-40 за около половин час
3. Накиснах я в обезмаслител
4. Пак в чашката с WD-40 за около 2 мин
5. Старателно избърсване с домакинска хартия
6. Докато чаках клемата да кисне почистих с телената четка полюса на акумулатора + с четка я намазах няколко пъти с WD-40
7. Подсуших и нея
8. Сглобих всичко и стегнах добре
9. Намазах със средно дебел слой техническа грес за да запечати отгоре така че да няма много-много контакт с въздуха(нямам идея каква е дядо ми я моташе в мазето и ми каза че била за тая работа та реших да я ползвам, на цвят е светло бежова)
Така и я продадох колата няколко години по-късно без да съм имал никакви проблеми.
Между другото цялата драма се получава от не съвсем плътен контакт + влагата във въздуха. Клемата е медна докато полюса на акумулатора е оловен -> два различни метала -> поток на електрони -> електрохимична корозия.
- Mamar4o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 15.08.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d 02
Re: Плюсовата клема ми окислява...
Благодаря много за съветите,ще опитам днес явно не съм единствен 

- bong_666
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 113
- Регистриран на: 27.09.2010
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: 535d F10
- Мечтае да кара: E39 M5
Re: Плюсовата клема ми окислява...
Накисни я в някакъв съд с вода, това е най лесния вариант и работи на 100%. При мен се беше получил също окис, но не съм имал проблеми.
- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Re: Плюсовата клема ми окислява...
Почистване, притягане и намазване... Мазилото смес хубаво разбъркана 50/50 грес/масло... Съчетава плюсовете и на двете 

10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани


