Смяна лагер главина
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
- Mamar4o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 15.08.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d 02
Смяна лагер главина
Здравейте колеги ! В събота ми се налага да пътувам 600+км,а отзад ми вие адски много един лагер.Купих си чисто нов лагер на Fag,купих си и главина,защото на старата главина имам един скъсан болт и реших,че ако ще се прави 1 път ще се прави.Набих си новия лагер с пресата на новата главина,но не мога да се справя да си сваля старата(запекла е ужасно много).Моля за съвет как да процедирам.Гледах в интернет със скоба изваждат главината,но аз нямам такава скоба....
Също така съм склонен да заплатя на някой да ми смени главината съответно ще си платя разбирасе,но трябва да свършим работа утре,защото трябва да ходя и на реглаж на преден и заден мост и да си монтирам новите гуми и ме гони много път.
Колата е Е39 комби 525д
Също така съм склонен да заплатя на някой да ми смени главината съответно ще си платя разбирасе,но трябва да свършим работа утре,защото трябва да ходя и на реглаж на преден и заден мост и да си монтирам новите гуми и ме гони много път.

Колата е Е39 комби 525д
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Смяна лагер главина
Болтовете на лагера отзад развил ли си? Ако да, вържи една джанта на галавината и ги вади от шлиците заедно. Или диск на обратно и с чукчето, от тук - от там...
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- Vanqu1sh
- ентусиаст
-
- Мнения: 821
- Регистриран на: 16.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
- Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH
Re: Смяна лагер главина
Миналата събота така се мъчихме с един лагер и не успяхме по никакъв начин да го извадим. Има случаи в които нищо не може да се направи.
- Mamar4o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 15.08.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d 02
Re: Смяна лагер главина
Ами имам един резервен шенкел,май ще играе флекса ми се струва 

- Vanqu1sh
- ентусиаст
-
- Мнения: 821
- Регистриран на: 16.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
- Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH
Re: Смяна лагер главина
При нас щом на хидравличната преса + горелка и течен азот не се изби и се скъса носача на 3 места... Добре, че нямаше жертви като отплесна. Най-добре свали целия носач с полуоската и главината и ходи някъде да ти я избият.
- Mamar4o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 15.08.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d 02
Re: Смяна лагер главина
Мисля да резна с флекса шенкела там където се захваща главината и да си сложа другия
Утре ще умувам.Лошото е ,че шарнирната втулка ми е нова и при избиване и набиване на новия шенкел може да се скъса и да ми се разкърца пак 


- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Смяна лагер главина
Колега ти лагера от главината ли не можеш да извадиш или главината от шенкела?

- hishnika
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 182
- Регистриран на: 28.08.2009
- Местоположение: Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: 96' e39 520
- Детайли за колата: m52b20
Re: Смяна лагер главина
На моята е39-ка лагера не се избиваше от главината, затова втора ръка за 20лв и 40-50 мин смяна. Иначе само лагера ми идваше 50лв 

- Mamar4o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 15.08.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d 02
Re: Смяна лагер главина
Ivo_Borisov написа:Колега ти лагера от главината ли не можеш да извадиш или главината от шенкела?
Главината от шенкела колега.Свалих всичко диска,апарата,ламарината дето предпазва диска,накладките на ръчната,цилиндърчето пружините,развих 4те болта отзад на главината и така.
hishnika написа:На моята е39-ка лагера не се избиваше от главината, затова втора ръка за 20лв и 40-50 мин смяна. Иначе само лагера ми идваше 50лв
Избива се със преса... Мойта е 12тонна.С камък 32 и една метална подложка и успях да го избия.
колеги справих се най-накрая със много зор,но неволята ме подгони и така.Общо взето това беше оригиналната главина,както и лагера и беше запекла много зверски.Направих както един колега каза само,че викнах 1 приятел да ми помага.Сложихме джантата на главината,завихме болтовете и той дърпаше джантата с колани,а аз биех с чука от другата страна


- ivopicha
- ентусиаст
-
- Мнения: 1166
- Регистриран на: 19.11.2003
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 530D
- Мечтае да кара: BMW 760Li
- Детайли за колата: сива, 06.2004 г.
Re: Смяна лагер главина
Ох, и аз току що се прибирам от гаража за тази операция. От 13.30 до 21 часа се справихме с много зор. Че не бяхме и на канал
. Свалих джантата, спирачния апарат, диска, развихме полуоската от диференциала и с един 10 кг чук избихме полуоската от главината. Беше запекла малко, май от като е станала кола не е вадена. Това го правихме с цел да можем да развием болтовете на главината. Аз взех комплект лагер главина FAG от колега от форума. Та не успяхме да извадим полуоската без да разкачаме нищо. Развихме амортисьора отдолу, развихме едната биалетка задна, болтовете на носачите и извадихме полуоската. После с лекота развихме четирите болта и главината излезе. Нямахме скоба и с една втулка избихме старите лагери, на преса набихме лагерите със задната част и завихме на място главината.После сложихме полуоската като я захванахме само с гайката към главината. Шлиците отначало не влизаше леко, но след почистване с телена четка и слагане и махане на "сухо" взе да влиза свободно. Напаснахме дупките на носачите и завихме болтовете. Завихме и полуоската към диференциала, диска, спирачния апарат, джантата и пробвахме. Никакъв шум, всичко беше на 6. Вътрешния заден болт на носача имаше болт с ексцентрична шайба, поставихме я както беше. Болта и той беше на ексцентрик. Ще трябва ли да се ходи на стенд или по нашите белези всичко ще е ок. С една дума смяната на лагер главина никак не е от най лесните операции. Особено, ако нямате инструмент. Трябват едно камъче лимбус, номера не помня и един дванайсетостен за гайката на главината. Другите са стандартни камъчета с нестандартни номера от рода на 16 и 18 


- Mamar4o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 15.08.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d 02
Re: Смяна лагер главина
Аз забравих да спомена за полуоската,но като писах постa бях малко на градус,но мисля,че е ясно за полуоската и носача.Хубавото е,че мойта е комби и нямаше нужда да развивам амортисьора 

- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Смяна лагер главина
При махане на лагера не се откача нищо, само полуоската и спирачния апарат с диска се маха. Нито носачи, нито амортесьор се откача. Интересно ми е че се сменя лагера, мислех че е лагер главина и върви комплект. То цената на нов к-т не е толкова висока и според мен не си заслужава усилията но всеки си преценява сам де 


12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани