Смяна гарнитура на капак клапани

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 25.02.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Детайли за колата: 528

Смяна гарнитура на капак клапани

Мнение от stoian01 » 28 Юни 2015, 2:20

Здравейте, имам следното питане:
Смених гарнитура на капак клапани, задължително ли е да затягам с динамометеичен ключ или може на ръка и на усет?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 351
Регистриран на: 9.08.2009
Местоположение: софия кв.Редута
Пол: Мъж
Кара: LX62314
Мечтае да кара: e31 860
Детайли за колата: Бърза,Мощна,Вечна

Re: Смяна гарнитура на капак клапани

Мнение от gsi_leo » 28 Юни 2015, 22:14

Разгледай много добре болтовете с които ще стегнеш капака. :yes:
-0896965069-Сашо
...готов да помогне всекиму...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Смяна гарнитура на капак клапани

Мнение от metodi80 » 29 Юни 2015, 0:16

Както колегата gsi_leo е споменал , ако разгледаш болтовете , ще забележиш , че има един метален "борд" в горната част на резбата, който всъщност служи за това , да спре навиването на болта повече от необходимосто. При навиване, болта стига до положение при което не може да се стяга повече (разбира се ако се стяга нормално , а не дивашки ). Не ти е нужен динамометричен ключ , стягаш на ръка и като усетиш , че имаш противодействие от това , че болта е стигнал долно положение - спираш ....
Хубаво е да стягаш с не много голямо рамо, малка тресчотка с вложка ти е достатъчна , с нея веднага ще усетиш , като стигнеш съответното положение на затягане.... Ако пък имаш малък динамоментричен ключ , ползвай го , усилията там са 10 нютона (болтовете са ф6). Като казвам малък ключ , имам предвид , такъв , който скалата да започва поне от 5 нютона (защото масово средните и големите ключове започват от около 20 - 30 нютона).

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 351
Регистриран на: 9.08.2009
Местоположение: софия кв.Редута
Пол: Мъж
Кара: LX62314
Мечтае да кара: e31 860
Детайли за колата: Бърза,Мощна,Вечна

Re: Смяна гарнитура на капак клапани

Мнение от gsi_leo » 29 Юни 2015, 21:27

За пореден път Колегата Методи е точен.Точно това имах в предвид,дано си се справил.
-0896965069-Сашо
...готов да помогне всекиму...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 507
Регистриран на: 11.10.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 M52B20 TU
Мечтае да кара: Е39 M5

Re: Смяна гарнитура на капак клапани

Мнение от Zlatiyan_Genchev » 12 Окт 2016, 0:57

metodi80 написа:Както колегата gsi_leo е споменал , ако разгледаш болтовете , ще забележиш , че има един метален "борд" в горната част на резбата, който всъщност служи за това , да спре навиването на болта повече от необходимосто. При навиване, болта стига до положение при което не може да се стяга повече (разбира се ако се стяга нормално , а не дивашки ). Не ти е нужен динамометричен ключ , стягаш на ръка и като усетиш , че имаш противодействие от това , че болта е стигнал долно положение - спираш ....
Хубаво е да стягаш с не много голямо рамо, малка тресчотка с вложка ти е достатъчна , с нея веднага ще усетиш , като стигнеш съответното положение на затягане.... Ако пък имаш малък динамоментричен ключ , ползвай го , усилията там са 10 нютона (болтовете са ф6). Като казвам малък ключ , имам предвид , такъв , който скалата да започва поне от 5 нютона (защото масово средните и големите ключове започват от около 20 - 30 нютона).

В крайна сметка все пак да разбираме ,че да извършим тази процедура ще ни е нужен динамометричен ключ? Ако сме без усеща ли се на ръка къде приключват болтовете с натягането и няма да има нужда от повече стяга и съответно няма да има теч от гарнитурата при условие че е със силикон

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6273
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Смяна гарнитура на капак клапани

Мнение от zvetiko » 12 Окт 2016, 12:00

Усилието на натиск от капака върху гарнитурата се определя и от гумените уплътнения на гайките- за това трябва да са задължително нови, нещо което не знам защо се прави доста рядко, масово се оставят старите.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 507
Регистриран на: 11.10.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 M52B20 TU
Мечтае да кара: Е39 M5

Re: Смяна гарнитура на капак клапани

Мнение от Zlatiyan_Genchev » 13 Окт 2016, 0:27

Със гарнитурата съм взел и гумички за болтовете на Elring, по каталог дава че са 12 бр ,както и силикон на Reinz. като цяло смятат явно майсторите че тези гумички не са важни за смяна ,но точно те играят важна роля както и пръстените около свещите.Въпроса е като се стяга на ръка тези гумички усеща ли се докъде трябва да се стегне.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 426
Регистриран на: 6.01.2011
Пол: Мъж
Кара: e39 528i 1996г.

Re: Смяна гарнитура на капак клапани

Мнение от georgi_1986 » 13 Окт 2016, 8:26

Стягa се до крaй леко, просто докaто зaвивaш и по някое време изведнъж зaвивaнето спирa сaмо.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 548
Регистриран на: 18.07.2007
Кара: Е34 Alpinweis Е39 Silver
Мечтае да кара: BMW с несвалени наелони на седалките!
Детайли за колата: С Vanos без Vanos - все М50В20

Re: Смяна гарнитура на капак клапани

Мнение от intention » 13 Окт 2016, 10:24

Колега като я сменях аз не съм ползвал динамометричен ключ. С нови гумички и стягането по съвет на майстор започна от двата средни болта и после шахматно.
Ако застанеш пред мотора (пред ванос-а) първо слагаш двата средни болта от ляво и от дясно и после започваш да редуваш шахматно следващите. Най -тегави бяха тия откъм купето, но в никакъв случай не са нещо с което не можеш да се справиш.
Jordana написа:Аурата на класиките от 80те години леко е претопена в морето от безлични возила .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: Смяна гарнитура на капак клапани

Мнение от dreadx » 13 Окт 2016, 20:29

Дали не е по-добре да не се маже със силикони, а повърхностите добре да се почистят преди поставяне на новата гарнитура?
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook