Смяна гарнитура на капак клапани
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- stoian01
- Потребител
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: 25.02.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 528
Смяна гарнитура на капак клапани
Здравейте, имам следното питане:
Смених гарнитура на капак клапани, задължително ли е да затягам с динамометеичен ключ или може на ръка и на усет?
Смених гарнитура на капак клапани, задължително ли е да затягам с динамометеичен ключ или може на ръка и на усет?
- gsi_leo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 351
- Регистриран на: 9.08.2009
- Местоположение: софия кв.Редута
- Пол: Мъж
- Кара: LX62314
- Мечтае да кара: e31 860
- Детайли за колата: Бърза,Мощна,Вечна
Re: Смяна гарнитура на капак клапани
Разгледай много добре болтовете с които ще стегнеш капака. 

-0896965069-Сашо
...готов да помогне всекиму...
...готов да помогне всекиму...
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Смяна гарнитура на капак клапани
Както колегата gsi_leo е споменал , ако разгледаш болтовете , ще забележиш , че има един метален "борд" в горната част на резбата, който всъщност служи за това , да спре навиването на болта повече от необходимосто. При навиване, болта стига до положение при което не може да се стяга повече (разбира се ако се стяга нормално , а не дивашки ). Не ти е нужен динамометричен ключ , стягаш на ръка и като усетиш , че имаш противодействие от това , че болта е стигнал долно положение - спираш ....
Хубаво е да стягаш с не много голямо рамо, малка тресчотка с вложка ти е достатъчна , с нея веднага ще усетиш , като стигнеш съответното положение на затягане.... Ако пък имаш малък динамоментричен ключ , ползвай го , усилията там са 10 нютона (болтовете са ф6). Като казвам малък ключ , имам предвид , такъв , който скалата да започва поне от 5 нютона (защото масово средните и големите ключове започват от около 20 - 30 нютона).
Хубаво е да стягаш с не много голямо рамо, малка тресчотка с вложка ти е достатъчна , с нея веднага ще усетиш , като стигнеш съответното положение на затягане.... Ако пък имаш малък динамоментричен ключ , ползвай го , усилията там са 10 нютона (болтовете са ф6). Като казвам малък ключ , имам предвид , такъв , който скалата да започва поне от 5 нютона (защото масово средните и големите ключове започват от около 20 - 30 нютона).
- gsi_leo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 351
- Регистриран на: 9.08.2009
- Местоположение: софия кв.Редута
- Пол: Мъж
- Кара: LX62314
- Мечтае да кара: e31 860
- Детайли за колата: Бърза,Мощна,Вечна
Re: Смяна гарнитура на капак клапани
За пореден път Колегата Методи е точен.Точно това имах в предвид,дано си се справил.
-0896965069-Сашо
...готов да помогне всекиму...
...готов да помогне всекиму...
- Zlatiyan_Genchev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 507
- Регистриран на: 11.10.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 M52B20 TU
- Мечтае да кара: Е39 M5
Re: Смяна гарнитура на капак клапани
metodi80 написа:Както колегата gsi_leo е споменал , ако разгледаш болтовете , ще забележиш , че има един метален "борд" в горната част на резбата, който всъщност служи за това , да спре навиването на болта повече от необходимосто. При навиване, болта стига до положение при което не може да се стяга повече (разбира се ако се стяга нормално , а не дивашки ). Не ти е нужен динамометричен ключ , стягаш на ръка и като усетиш , че имаш противодействие от това , че болта е стигнал долно положение - спираш ....
Хубаво е да стягаш с не много голямо рамо, малка тресчотка с вложка ти е достатъчна , с нея веднага ще усетиш , като стигнеш съответното положение на затягане.... Ако пък имаш малък динамоментричен ключ , ползвай го , усилията там са 10 нютона (болтовете са ф6). Като казвам малък ключ , имам предвид , такъв , който скалата да започва поне от 5 нютона (защото масово средните и големите ключове започват от около 20 - 30 нютона).
В крайна сметка все пак да разбираме ,че да извършим тази процедура ще ни е нужен динамометричен ключ? Ако сме без усеща ли се на ръка къде приключват болтовете с натягането и няма да има нужда от повече стяга и съответно няма да има теч от гарнитурата при условие че е със силикон
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6273
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Смяна гарнитура на капак клапани
Усилието на натиск от капака върху гарнитурата се определя и от гумените уплътнения на гайките- за това трябва да са задължително нови, нещо което не знам защо се прави доста рядко, масово се оставят старите.
- Zlatiyan_Genchev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 507
- Регистриран на: 11.10.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 M52B20 TU
- Мечтае да кара: Е39 M5
Re: Смяна гарнитура на капак клапани
Със гарнитурата съм взел и гумички за болтовете на Elring, по каталог дава че са 12 бр ,както и силикон на Reinz. като цяло смятат явно майсторите че тези гумички не са важни за смяна ,но точно те играят важна роля както и пръстените около свещите.Въпроса е като се стяга на ръка тези гумички усеща ли се докъде трябва да се стегне.
- georgi_1986
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 426
- Регистриран на: 6.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: e39 528i 1996г.
Re: Смяна гарнитура на капак клапани
Стягa се до крaй леко, просто докaто зaвивaш и по някое време изведнъж зaвивaнето спирa сaмо.
- intention
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 18.07.2007
- Кара: Е34 Alpinweis Е39 Silver
- Мечтае да кара: BMW с несвалени наелони на седалките!
- Детайли за колата: С Vanos без Vanos - все М50В20
Re: Смяна гарнитура на капак клапани
Колега като я сменях аз не съм ползвал динамометричен ключ. С нови гумички и стягането по съвет на майстор започна от двата средни болта и после шахматно.
Ако застанеш пред мотора (пред ванос-а) първо слагаш двата средни болта от ляво и от дясно и после започваш да редуваш шахматно следващите. Най -тегави бяха тия откъм купето, но в никакъв случай не са нещо с което не можеш да се справиш.
Ако застанеш пред мотора (пред ванос-а) първо слагаш двата средни болта от ляво и от дясно и после започваш да редуваш шахматно следващите. Най -тегави бяха тия откъм купето, но в никакъв случай не са нещо с което не можеш да се справиш.
Jordana написа:Аурата на класиките от 80те години леко е претопена в морето от безлични возила .
- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Смяна гарнитура на капак клапани
Дали не е по-добре да не се маже със силикони, а повърхностите добре да се почистят преди поставяне на новата гарнитура?
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани