Здрави ли са типтрониците на Е39?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
25 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- Svetlyo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 171
- Регистриран на: 19.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко!
- Мечтае да кара: Боинг 737-800
Можеш ли да поразясниш малко относно поддръжката на автомата? Че аз не съм сигурен кво точно трябва да му поддържам, а доколкото четох някъде то маслото и е вечно... не се сменяло никогаCheGevara написа:също много зависи как се кара и поддържа стептроника.

- Apunch
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 228
- Регистриран на: 21.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 750 IA
Това със скоростните кутии ако питаш БМВ е така - не се обслужват. Но на практика се оказва, че е добре маслото да се сменя на 30-тина хиляди. В хубав сервиз за АСК не само сменят маслото, а свалят картера на кутията, чистят утайките, сменят гарнитурата и филтъра. По този начин ако има механични отпадъци, които могат да предизвикат доста сериозни щети същите биват отстранявани и се удължава живота на кутията. Подобни процедури не се предлагат в оторизираните сервизи на БМВ, а качествените сервизи за АСК са малко. 

- booster_audio
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: 18.08.2007
- Местоположение: Благоевград, София
- Пол: Мъж
- Кара: 5-series
- Мечтае да кара: E60 ///M5
Извинете за офф топика, въпроса ми е има ли разлика между типтроника и стептроника? До сега си мислех че има, но като гледам темата оставам с други впечатления



booster_audio написа:Извинете за офф топика, въпроса ми е има ли разлика между типтроника и стептроника? До сега си мислех че има, но като гледам темата оставам с други впечатления![]()
Доколокото знам типтроник е търговско име от концерна VW, а стептроник на BMW. Ето тук може да намериш повече информация:
http://en.wikipedia.org/wiki/Tiptronic
Иначе по темата:
Аз карам вече 5г. Е39 със стептроник и досега не съм имал проблеми с него. Е, колата е вече над 10г. и може да се появи нещо. Няколко пъти си мислех да я сменям, но е толкова добра, че не ми дава сърце да се разделим

- BMWFen
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 117
- Регистриран на: 4.06.2005
- Местоположение: Морската СТОЛИЦА
- Кара: e36 m44b19
- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Apunch написа:Това със скоростните кутии ако питаш БМВ е така - не се обслужват. Но на практика се оказва, че е добре маслото да се сменя на 30-тина хиляди. В хубав сервиз за АСК не само сменят маслото, а свалят картера на кутията, чистят утайките, сменят гарнитурата и филтъра. По този начин ако има механични отпадъци, които могат да предизвикат доста сериозни щети същите биват отстранявани и се удължава живота на кутията. Подобни процедури не се предлагат в оторизираните сервизи на БМВ, а качествените сервизи за АСК са малко.
Чак на 30 хкм - едва ли, но след 100 - 150 хкм задължително. В "направи сам" (DYS) имаше добре описана процедура за обслужване на АСК-то (разглобяване,чистене, масло, филтър, сглобяване) с подробен снимков материал. Направи ми впечатление че има разположени 4 магнита в картера за обиране на метални стружки.
Но не е за всеки работа

BMWFen написа:Сподели за разхода де:)
Разхода ми в момента е около 12 - 13, но не виждам за какво ти е тази информация след като няма да караш по-същия маршрут.
Ако карам с цел пестене на гориво мога да постигна 10, но някак нямам желание

При нормално каране 520i с автоматик трябва да харчи с около 1.3л повече на градско от 520i с ръчна ск. и около 0.7 л повече на извънградско.
- Marto66
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: 13.11.2007
- Местоположение: SOFIA
- Пол: Мъж
- Кара: 525dA
Ако някои е сменял маслото и филтъра на стептроника нека сподели усеща ли се промяна в работата му. Къде, колко и впечатления
- ICE
- Ледения
-
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
ДА колега,
аз смених маслото на автомата...
Работи по-мазно, превключва при по-ниски обороти и като общо е по-добре.
Аз го направих в Германия, защото тук никой не ти дава гаранция.
Сменят ти маслото и ако не се спази една специфична процедура,
може в последствие да счупиш кутията!
аз смених маслото на автомата...
Работи по-мазно, превключва при по-ниски обороти и като общо е по-добре.
Аз го направих в Германия, защото тук никой не ти дава гаранция.
Сменят ти маслото и ако не се спази една специфична процедура,
може в последствие да счупиш кутията!

- Svetlyo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 171
- Регистриран на: 19.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко!
- Мечтае да кара: Боинг 737-800
ICE написа:ДА колега,
аз смених маслото на автомата...
Работи по-мазно, превключва при по-ниски обороти и като общо е по-добре.
Аз го направих в Германия, защото тук никой не ти дава гаранция.
Сменят ти маслото и ако не се спази една специфична процедура,
може в последствие да счупиш кутията!![]()
Дори и в Камор и ДаруКар????

25 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани