Здрави ли са типтрониците на Е39?

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 19.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Всичко!
Мечтае да кара: Боинг 737-800

Мнение от Svetlyo » 09 Яну 2008, 10:20

CheGevara написа:също много зависи как се кара и поддържа стептроника.
Можеш ли да поразясниш малко относно поддръжката на автомата? Че аз не съм сигурен кво точно трябва да му поддържам, а доколкото четох някъде то маслото и е вечно... не се сменяло никога :?:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 228
Регистриран на: 21.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 750 IA

Мнение от Apunch » 09 Яну 2008, 11:13

Това със скоростните кутии ако питаш БМВ е така - не се обслужват. Но на практика се оказва, че е добре маслото да се сменя на 30-тина хиляди. В хубав сервиз за АСК не само сменят маслото, а свалят картера на кутията, чистят утайките, сменят гарнитурата и филтъра. По този начин ако има механични отпадъци, които могат да предизвикат доста сериозни щети същите биват отстранявани и се удължава живота на кутията. Подобни процедури не се предлагат в оторизираните сервизи на БМВ, а качествените сервизи за АСК са малко. ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 18.08.2007
Местоположение: Благоевград, София
Пол: Мъж
Кара: 5-series
Мечтае да кара: E60 ///M5

Мнение от booster_audio » 12 Яну 2008, 19:09

Извинете за офф топика, въпроса ми е има ли разлика между типтроника и стептроника? До сега си мислех че има, но като гледам темата оставам с други впечатления :) :uups:

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 13.03.2003
Местоположение: Sofia

Мнение от EBOR » 12 Яну 2008, 19:56

booster_audio написа:Извинете за офф топика, въпроса ми е има ли разлика между типтроника и стептроника? До сега си мислех че има, но като гледам темата оставам с други впечатления :) :uups:

Доколокото знам типтроник е търговско име от концерна VW, а стептроник на BMW. Ето тук може да намериш повече информация:
http://en.wikipedia.org/wiki/Tiptronic
Иначе по темата:
Аз карам вече 5г. Е39 със стептроник и досега не съм имал проблеми с него. Е, колата е вече над 10г. и може да се появи нещо. Няколко пъти си мислех да я сменям, но е толкова добра, че не ми дава сърце да се разделим :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 4.06.2005
Местоположение: Морската СТОЛИЦА
Кара: e36 m44b19

Мнение от BMWFen » 12 Яну 2008, 22:07

Сподели за разхода де. :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 13 Яну 2008, 0:00

Apunch написа:Това със скоростните кутии ако питаш БМВ е така - не се обслужват. Но на практика се оказва, че е добре маслото да се сменя на 30-тина хиляди. В хубав сервиз за АСК не само сменят маслото, а свалят картера на кутията, чистят утайките, сменят гарнитурата и филтъра. По този начин ако има механични отпадъци, които могат да предизвикат доста сериозни щети същите биват отстранявани и се удължава живота на кутията. Подобни процедури не се предлагат в оторизираните сервизи на БМВ, а качествените сервизи за АСК са малко. ;)

Чак на 30 хкм - едва ли, но след 100 - 150 хкм задължително. В "направи сам" (DYS) имаше добре описана процедура за обслужване на АСК-то (разглобяване,чистене, масло, филтър, сглобяване) с подробен снимков материал. Направи ми впечатление че има разположени 4 магнита в картера за обиране на метални стружки.
Но не е за всеки работа :mhihi:
Изображение
ИзображениеИзображение

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 13.03.2003
Местоположение: Sofia

Мнение от EBOR » 13 Яну 2008, 10:36

BMWFen написа:Сподели за разхода де:)

Разхода ми в момента е около 12 - 13, но не виждам за какво ти е тази информация след като няма да караш по-същия маршрут.
Ако карам с цел пестене на гориво мога да постигна 10, но някак нямам желание :lol:
При нормално каране 520i с автоматик трябва да харчи с около 1.3л повече на градско от 520i с ръчна ск. и около 0.7 л повече на извънградско.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 13.11.2007
Местоположение: SOFIA
Пол: Мъж
Кара: 525dA

Мнение от Marto66 » 18 Яну 2008, 18:37

Ако някои е сменял маслото и филтъра на стептроника нека сподели усеща ли се промяна в работата му. Къде, колко и впечатления

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 18 Яну 2008, 19:57

ДА колега,
аз смених маслото на автомата...
Работи по-мазно, превключва при по-ниски обороти и като общо е по-добре.
Аз го направих в Германия, защото тук никой не ти дава гаранция.
Сменят ти маслото и ако не се спази една специфична процедура,
може в последствие да счупиш кутията! :shock:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 19.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Всичко!
Мечтае да кара: Боинг 737-800

Мнение от Svetlyo » 19 Яну 2008, 12:34

ICE написа:ДА колега,
аз смених маслото на автомата...
Работи по-мазно, превключва при по-ниски обороти и като общо е по-добре.
Аз го направих в Германия, защото тук никой не ти дава гаранция.
Сменят ти маслото и ако не се спази една специфична процедура,
може в последствие да счупиш кутията! :shock:


Дори и в Камор и ДаруКар???? Изображение

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook