Колко атмосфери?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- toni2222
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: 29.05.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46Ci
Колко атмосфери?
Колеги,търсих тема относно въпроса на колко атмосфери трябва да са напомпани стандартния размер гуми 225/55/16? Всеки различно ми казва. Ако някой знае нека пише, благодаря. 
Re: Колко атмосфери?
toni2222 написа:Колеги,търсих тема относно въпроса на колко атмосфери трябва да са напомпани ,стандартния размер гуми 225/55/16 ,всеки различно ми казва,ако някои знае нека пише,блягодаря
пише си на шофиорската врата като я отвориш има стикер за различните размери гуми колко бара
- Karlo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 453
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '97 Е39 M52B20
Кой ли не питах, кой ли не слушах - освен лепенката на вратата,
в крайна сметка в гуми център Европа ли казаха 2.4 и четирите.
И оттогава карам с толкова, и не се оплаквам. Само по ледоведе ги
свалях с 0.2 да има площ.
в крайна сметка в гуми център Европа ли казаха 2.4 и четирите.
И оттогава карам с толкова, и не се оплаквам. Само по ледоведе ги
свалях с 0.2 да има площ.
- sambeto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: Варна/Враца/Селановци
- Пол: Мъж
- Кара: Е65 745d
- Мечтае да кара: Мотор с Кош!
- Детайли за колата: Огин!
Karlo написа:Кой ли не питах, кой ли не слушах - освен лепенката на вратата,
в крайна сметка в гуми център Европа ли казаха 2.4 и четирите.
И оттогава карам с толкова, и не се оплаквам. Само по ледоведе ги
свалях с 0.2 да има площ.
Предполагам не знаеш,че в снеговете трябва да има по малка площ гумата,а не по голяма
- Karlo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 453
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '97 Е39 M52B20
Амииии..... не! По-голяма площ = по-голямо сцепление, когато е хлъзгаво.
Може да не съм се изразил правилно - не точно сняг, а хлъзгаво, лед,
и т.н. По-мека гума и по-голяма площ съответно те търкалят повече.
И лятото като се пътува също малко се сваля, щото от горещия асфалт
се самонапомпват.
Абе някой от вас кара ли с азот в гумите? Какви са цифрите? Гумите нали
не са с особени изисквания?
Може да не съм се изразил правилно - не точно сняг, а хлъзгаво, лед,
и т.н. По-мека гума и по-голяма площ съответно те търкалят повече.
И лятото като се пътува също малко се сваля, щото от горещия асфалт
се самонапомпват.
Абе някой от вас кара ли с азот в гумите? Какви са цифрите? Гумите нали
не са с особени изисквания?
- sambeto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: Варна/Враца/Селановци
- Пол: Мъж
- Кара: Е65 745d
- Мечтае да кара: Мотор с Кош!
- Детайли за колата: Огин!
Karlo написа:Амииии..... не! По-голяма площ = по-голямо сцепление, когато е хлъзгаво.
От физична гледна точка,като си с по меки гуми,съответно и по широки,върху един квадратен сантиметър гума се пада по повече сняг,ако си с по тесни гуми,тогава снега е по малко по гумите,и от тук следва че върху цялата кола и действа по малко сняг
Твърдението ти е вярно за сухо време.
Абе строително инженерче съм
- Anthony_J
- ентусиаст
-
- Мнения: 875
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530xd, LCI
Аз карам само с азот от години. Струва стотинки и няма значение от гумите. Аз лично съм доволен. Азотът не влияе така от промени в температурата, но все пак въздухът, който дишаме е 85% азот 
- Karlo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 453
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '97 Е39 M52B20
@ sambeto
Дано си внимавал на лекциите
Не мога споря дълго, щото не съм спец, но нали се казва, че при лед и
друга хлъзгавина (на положителни температури) се спихват гумите с цел
получаване на по-голямо сцепление...
Объркан съм.
А що миси струва, че това важи и при затъване?
Бтв, вадили сме на морето една астра със скара за bbq от пясъка.
Дано си внимавал на лекциите
Не мога споря дълго, щото не съм спец, но нали се казва, че при лед и
друга хлъзгавина (на положителни температури) се спихват гумите с цел
получаване на по-голямо сцепление...
Объркан съм.
А що миси струва, че това важи и при затъване?
Бтв, вадили сме на морето една астра със скара за bbq от пясъка.
- Karlo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 453
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '97 Е39 M52B20
@ Anthony_J
И какво: помпаш веднъж годишно летните, и веднъж зимните, и
не се занимаваш, така ли? Освен ако не спраскаш гума де.
И какво: помпаш веднъж годишно летните, и веднъж зимните, и
не се занимаваш, така ли? Освен ако не спраскаш гума де.
- AGD
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 531
- Регистриран на: 20.04.2007
- Местоположение: София/Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F15 xDrive30d N57T
- Мечтае да кара: 911 Turbo
Аз също карам само с азот откакто имам автомобил (5 години). Личното ми впечатление е, че по дълго се запазва зададеното налягане в гумите. Нямям предвид мерене на топла и студена гума, а при профилактичната проверка, която правя винаги преди да тръгна на дълъг път (веднъж в месеца си ходя до Бургас), много рядко ми се налага донапомпване. В кратките периоди когато съм карал с въздух не беше така.
А налягането в гумите е хубаво да се свали ако автомобила е затънал или има опасност от затъване. На лед не мисля че ще свърши работа.
А налягането в гумите е хубаво да се свали ако автомобила е затънал или има опасност от затъване. На лед не мисля че ще свърши работа.
George Carlin написа:Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
- toni2222
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: 29.05.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46Ci
ами да,всеки зимата си слага по малки и по-тънки гуми,не знам някои да си сменя 16 ките с 18ки за зимата...
а до колкото за лепенката на вратата аз нямам такава,затова питам,сега съм със зимните гуми 205/50/16 и мисля да ги карам на 2 атмосфери,добре ли е?
- Karlo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 453
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '97 Е39 M52B20
Нещо не мога да намеря таблица, но за да не снемаме такава - разстърси се
в google, в краен случай ще ти снимаме да си имаш.
в google, в краен случай ще ти снимаме да си имаш.
- AGD
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 531
- Регистриран на: 20.04.2007
- Местоположение: София/Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F15 xDrive30d N57T
- Мечтае да кара: 911 Turbo
toni2222 написа:ами да,всеки зимата си слага по малки и по-тънки гуми,не знам някои да си сменя 16 ките с 18ки за зимата...а до колкото за лепенката на вратата аз нямам такава,затова питам,сега съм със зимните гуми 205/50/16 и мисля да ги карам на 2 атмосфери,добре ли е?
Колега, не виждам такъв размер препоръчан в ръководството на колата. Единствените 16-ки са 225/55 R16. Но за 520 при повечето размери гуми 2 бара отпред и 2.3 отзад са наляганиятя при нормално натоварване (до 4 човека). За по-голямо натоварване стават 2.4-2.6 отпред и 2.9-3.1 отзад.
George Carlin написа:Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
sambeto написа:Karlo написа:Амииии..... не! По-голяма площ = по-голямо сцепление, когато е хлъзгаво.
От физична гледна точка,като си с по меки гуми,съответно и по широки,върху един квадратен сантиметър гума се пада по повече сняг,ако си с по тесни гуми,тогава снега е по малко по гумите,и от тук следва че върху цялата кола и действа по малко сняг![]()
Твърдението ти е вярно за сухо време.
Абе строително инженерче съм
това е тотално погрешно!
Идеята е, че тежестта на колата контактва върху по-малка площ=> площ /тежест, а не по-малко сняг
Машинно инженече съм си:)
- sambeto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: Варна/Враца/Селановци
- Пол: Мъж
- Кара: Е65 745d
- Мечтае да кара: Мотор с Кош!
- Детайли за колата: Огин!
Silenus написа:sambeto написа:Karlo написа:Амииии..... не! По-голяма площ = по-голямо сцепление, когато е хлъзгаво.
От физична гледна точка,като си с по меки гуми,съответно и по широки,върху един квадратен сантиметър гума се пада по повече сняг,ако си с по тесни гуми,тогава снега е по малко по гумите,и от тук следва че върху цялата кола и действа по малко сняг![]()
Твърдението ти е вярно за сухо време.
Абе строително инженерче съм))))))
това е тотално погрешно!
Идеята е, че тежестта на колата контактва върху по-малка площ=> площ /тежест, а не по-малко сняг
Машинно инженече съм си:)
Е аз какво съм написал бе пич?
По тесни гуми = на по малка конатактна площ = на по малко сняг по тях!
Все пак тая по малка контактна площ стъпва върху по малко сняг нали?
Същото е ма написано по простичко.
Някой май наскоро си е взел "Съпротивление на материалите"
26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани