Смяна на хидравличното масло?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
56 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Смяна на хидравличното масло?
Колеги, търся информация за смяна на маслото за хидравликата.Задръстил се е филтъра на казанчето и ще го сменям.Успоредно с това, смятам и да сменя маслото изцяло.
Търсих из форума (а и не само) информация относно марка на маслото, количество което ми трябва и как да промия системата, но не открих кой знае колко.Единственото, което открих е мнението на ICE от ТАЗИ ТЕМА и разбрах, че маслото трябва да е MOTUL Dexron III (защо обаче да слагам MOTUL Dexron III, а не MOTUL Dexron II, не разбрах
Интересува ме, защото смятам да го сменя сам в гаража:
1.Защо да не сложа MOTUL Dexron II, а да слагам MOTUL Dexron III (то и без това нещо май няма MOTUL Dexron II, да не би да е просто нов модел?).Надявам се говорим за това, защото смятам да го поръчвам: http://www.prospeed.bg/cat/product_info ... ts_id=4203
2.Какво количество ще ми трябва?
3.С какво да промия системата, пак със същото масло или с нещо друго?
4.Някакви особености, които трябва да знам предварително.
Благодаря предварително!
Търсих из форума (а и не само) информация относно марка на маслото, количество което ми трябва и как да промия системата, но не открих кой знае колко.Единственото, което открих е мнението на ICE от ТАЗИ ТЕМА и разбрах, че маслото трябва да е MOTUL Dexron III (защо обаче да слагам MOTUL Dexron III, а не MOTUL Dexron II, не разбрах

Интересува ме, защото смятам да го сменя сам в гаража:
1.Защо да не сложа MOTUL Dexron II, а да слагам MOTUL Dexron III (то и без това нещо май няма MOTUL Dexron II, да не би да е просто нов модел?).Надявам се говорим за това, защото смятам да го поръчвам: http://www.prospeed.bg/cat/product_info ... ts_id=4203
2.Какво количество ще ми трябва?
3.С какво да промия системата, пак със същото масло или с нещо друго?
4.Някакви особености, които трябва да знам предварително.
Благодаря предварително!
Последна промяна mad_presley на 14 Апр 2008, 21:33, променена общо 1 път
- lakmus
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 325
- Регистриран на: 24.08.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комерсиални БМВ-та...
И аз искам да знам отговорите на твоите въпроси! Но щом ICE е казал, че е по-добре не се съмнявай ни най-малко! 

- asasin18
- ентусиаст
-
- Мнения: 1062
- Регистриран на: 28.06.2007
- Местоположение: София (големото село)
- Пол: Мъж
- Кара: е70 sd
Re: Смяна на хидравличното масло?
И на мен ice ми препоръча декстрон 3, сложих го и съм доволен.
А сега към въпросите
1.Да това от линка е, а декстрон 2 мисля че не се произвежда вече
2.Така или иначе не можеш да го източих всичкото, защото трябва да се развива рейката и т.н., така най много да смениш това в казанчето -- не повече от 1 литър.
3. Ти верно ли ше го точиш цялото?
4. Преди да завиеш капачката завърти волана нялколко пъти от край до край
А сега към въпросите
1.Да това от линка е, а декстрон 2 мисля че не се произвежда вече
2.Така или иначе не можеш да го източих всичкото, защото трябва да се развива рейката и т.н., така най много да смениш това в казанчето -- не повече от 1 литър.
3. Ти верно ли ше го точиш цялото?
4. Преди да завиеш капачката завърти волана нялколко пъти от край до край
Последна промяна asasin18 на 14 Апр 2008, 23:02, променена общо 1 път
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Смяна на хидравличното масло?
asasin18 написа:3. Ти верно ли ше го точиш цялото?
Ми не знам, аз за това и питам

Ако може, защо пък да не го сменя цялото!?Аз за това се интересувам и какво количество ще ми трябва, та да не стане да не ми стигне или пък да ми остане и да се чудя какво да го правя

- ICE
- Ледения
-
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
Извинявам се за закъснението! Сега ми е по-натоварено и ще влизам по-рядко...
Направо на въпроса ... и накратко.
След едно екстремно каране във Врачанския балкан, хидравликата взе да вие/свири... Погледнах в казанчето за ATF-a, беше празно наполовина.
Долях НЕЩО и така се прибрах в София. Всичко беше ок, няма ни звук, ни стон от помпата.
Отстраних проблема, една микро пукнатина в охладителя на ATF-a (смяна с ново, разбира се) и си купих ATF DEX II от Камор Ауто. Смених го и
О Боже, хидравликата взе да шуми, сякаш помпата беше пред разпад, а преди това никога не ми се беше случвало такова нещо. Диагнозата беше
нова помпа, която беше около 1000 лв! Бях потресен, че това се случваше на кола на 4-5 години. Както и да е, точно преди да поръчам помпата,
един приятел ми сподели, че е имал подобен проблем с помпата на едно Audi S8! Каза че го е решил чрез смяната на ATF-a от предписания DEX II e
сложил по-новия и по-добър DEX III. реших, че така няма какво да губя и източихме оригиналия BMW DEXTRON II. Заменихме го с DEXTRON III на Motul
и О, ЧУДО, колата стана като нова. Хидравликата "заспа" и вече 1,5 години не съм я чул!
Надявам се историята да е била поучителна и за вас и да си изведете правилните изводи!
Желая приятна вечер на всички ... и да слушкате докато ме няма!
ПП. За пълна смяна ви трябва 1 литър DEXТRON.
Направо на въпроса ... и накратко.
След едно екстремно каране във Врачанския балкан, хидравликата взе да вие/свири... Погледнах в казанчето за ATF-a, беше празно наполовина.
Долях НЕЩО и така се прибрах в София. Всичко беше ок, няма ни звук, ни стон от помпата.
Отстраних проблема, една микро пукнатина в охладителя на ATF-a (смяна с ново, разбира се) и си купих ATF DEX II от Камор Ауто. Смених го и

О Боже, хидравликата взе да шуми, сякаш помпата беше пред разпад, а преди това никога не ми се беше случвало такова нещо. Диагнозата беше
нова помпа, която беше около 1000 лв! Бях потресен, че това се случваше на кола на 4-5 години. Както и да е, точно преди да поръчам помпата,
един приятел ми сподели, че е имал подобен проблем с помпата на едно Audi S8! Каза че го е решил чрез смяната на ATF-a от предписания DEX II e
сложил по-новия и по-добър DEX III. реших, че така няма какво да губя и източихме оригиналия BMW DEXTRON II. Заменихме го с DEXTRON III на Motul
и О, ЧУДО, колата стана като нова. Хидравликата "заспа" и вече 1,5 години не съм я чул!

Надявам се историята да е била поучителна и за вас и да си изведете правилните изводи!
Желая приятна вечер на всички ... и да слушкате докато ме няма!
ПП. За пълна смяна ви трябва 1 литър DEXТRON.

- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Честно да си призная, чаках да кажеш нещо, преди да започна процедурата
Аз междувременно взех 2л. Motul Dexron III за 35лв за всеки случай и само чаках да кажеш как се източва цялото масло, за да го сменя.Малко не ми е ясно, как да изкарам старото от помпата и рейката
Въобще, става ли с подръчни срества или трябва да си отида във специализиран сервиз!?

Аз междувременно взех 2л. Motul Dexron III за 35лв за всеки случай и само чаках да кажеш как се източва цялото масло, за да го сменя.Малко не ми е ясно, как да изкарам старото от помпата и рейката

- ICE
- Ледения
-
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
Re: Смяна на хидравличното масло?
защо не сложиш оригиналното АТФ масло както си пише на казанчето, същото като в скоростите?
- ICE
- Ледения
-
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
Обясних вече защо!
... поради същата причина, поради която хората вече слагат спирачна течност DOT 6.0, а не DOT4.0 или 5.0!
... поради същата причина, поради която хората вече слагат спирачна течност DOT 6.0, а не DOT4.0 или 5.0!

- Toni Montana
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 20.11.2008
- Местоположение: София
- Кара: F34 318dA, E39 520i, Civic 1,6i
- Детайли за колата: 2016 F34 318dA LCI, 1997 Е39 520i, 2004 Honda Civic 1.6i
Здравейте колеги,
и аз искам да питам възможна ли е смяната на хидравличната течност + промивка на системата с подръчни средства в гараж или трябва да ходя в сервиз. (мога да ползвам гараж с подемник)
Ако някой си е сменял сам хидр. течност, то как се източва старата???
Нещо ми се върти в главата да откача маркуч номер 14
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=20
и докато колата е на подемника да включа на 5та и да въртя задната гума с ръка. По тоя начин хидр. помпа трябва да помпи по малко и да изкара старата течност. Дали ще стане, а?
Благодаря предварително!
и аз искам да питам възможна ли е смяната на хидравличната течност + промивка на системата с подръчни средства в гараж или трябва да ходя в сервиз. (мога да ползвам гараж с подемник)
Ако някой си е сменял сам хидр. течност, то как се източва старата???
Нещо ми се върти в главата да откача маркуч номер 14
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=20
и докато колата е на подемника да включа на 5та и да въртя задната гума с ръка. По тоя начин хидр. помпа трябва да помпи по малко и да изкара старата течност. Дали ще стане, а?
Благодаря предварително!

- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3928
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
ICE написа:Обясних вече защо!
... поради същата причина, поради която хората вече слагат спирачна течност DOT 6.0, а не DOT4.0 или 5.0!
Причината за смяната с по-нова хидравлична или спирачна течност,
в случаите, я които тя може да я замени и двете течности няма проблем
да се смесят, е че нова има МНОГО ПО-ДОБРИ качества от старата. Ама много !!!!!!!!
Само да питам

намирам само 5.1. Иначе за 5.0 знам че не е удачно да се слага
и че 5.1 може без проблем да се слага на коли с 4.0

P.S. Някой знае ли колко е спирачната течност на E39

Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real




E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

- signala
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 194
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
ICE написа:Охлаби долу маркуча при рейката и източи всичко:
(липсва схемата)
Да точно така се източва цялата течност от системата,моята е подменях лятото,след като отвиеш маркуча на рейката трябва да завъртиш няколко пъти волана в двете посоки,но се приготви за голямо цапане

- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3928
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D



хоп до Проспийд за Dexron III. Хоп до Камор за казанче и сега се
очаква смяна. Да питам 2 неща:
- Нали може да се смесва Dexron II и Dexron III ???
- Филтъра на всички Е39-ки се намира в казанчето ???
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real




E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

- ICE
- Ледения
-
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
Да, няма проблем за смесването. Предполагам, че питаш за остатъците по системата от Dex II, а не да сипеш 1/2 Dex II и 1/2 Dex III.
Последното е все едно да смесваш спирачна течност Dot 5 и Dot 6.
PS. Относно спирачната течност, пак от ProSpeed си купи такава на Motul модела беше, ако не се лъжа RBF600.
Tя покрива стандарта ДОТ 6 и надвишава всички съществуващи стандарти.
Успех!
Последното е все едно да смесваш спирачна течност Dot 5 и Dot 6.
PS. Относно спирачната течност, пак от ProSpeed си купи такава на Motul модела беше, ако не се лъжа RBF600.
Tя покрива стандарта ДОТ 6 и надвишава всички съществуващи стандарти.

Успех!

- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3928
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
ICE написа:[color=darkblue]Да, няма проблем за смесването. Предполагам, че питаш за остатъците по системата от Dex II, а не да сипеш 1/2 Dex II и 1/2 Dex III.
Само да питам, долял съм 50 грама, може и малко повече Dexron III
Не знам какво е имало преди това ама сигурно е Dexron II

Проблем ли е според вас. И точно колко хваща хидравличната система ???
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real




E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

56 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани