Управление на перката на климатика???
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
			20 мнения
			 • Страница 1 от 2 • 1, 2
		
	
- V_Kanchev
 - кандидат ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 72
 - Регистриран на: 26.11.2006
 - Местоположение: София, Пловдив
 - Пол: Мъж
 - Кара: е39
 
Управление на перката на климатика???
Попадна ми една перка за климатик от е39, но не с буксата не е с четири края, а с 3. Два са силови (дебели), а третия е доста тънък. Явно е някакво по интелигентно управление на оборотите от съпротивленията, ама не мога да разбера какво трябва да се подаде на третия край. Дали някои се е сблъсквал с нещо подобно.
			
		- spacepl
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 3354
 - Регистриран на: 29.03.2007
 - Местоположение: Pleven
 - Пол: Мъж
 - Кара: E60 530D F07 530D
 - Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
 - Детайли за колата: трошляче някакво :)
 
мннне   след като има голям ток (на прката е 100-120 вата) трябва и + и - да са дебели иначе нестава - явно е за някакво електронно управление,но не стандартното
			
		- varosi
 - кандидат ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 128
 - Регистриран на: 26.05.2009
 - Местоположение: София, България
 - Пол: Мъж
 - Кара: i7
 
И моята перка е такава. Гледахме я снощи с един приятел електрончик. Значи двата дебелите кабели са +/- със сигурност. На тях трябва от управлението на климатика да има постоянно 12V напрежение. А тънкият проводник управлява електронен ключ, който отключва силовият ток към мотора на вентилатора. Той дори мисля, че е ШИМ модулиран. Поне така го замерихме. 
Гледах доста пласмотериите около перката и се чудих как да я сваля. В крайна сметка заваля дъжд и се отказах за момента. Но дали някой я е свалял и може ли да каже дали трябва да се сваля предната броня или да? Снимки дори съм снимал на перката, ако трябва мога и да ги кача.
Като свалим перката ще направим опит да разглобим управлението и да видим какво може да е изгоряло по него. Може би някакъв силов транзистор. Ще гледам да го снимам. Но това ще стане минимум следващият weekend. Ако някой има опит с това да каже. Но това със съпротивленията е в старите версии на тези перки...
			Гледах доста пласмотериите около перката и се чудих как да я сваля. В крайна сметка заваля дъжд и се отказах за момента. Но дали някой я е свалял и може ли да каже дали трябва да се сваля предната броня или да? Снимки дори съм снимал на перката, ако трябва мога и да ги кача.
Като свалим перката ще направим опит да разглобим управлението и да видим какво може да е изгоряло по него. Може би някакъв силов транзистор. Ще гледам да го снимам. Но това ще стане минимум следващият weekend. Ако някой има опит с това да каже. Но това със съпротивленията е в старите версии на тези перки...

- varosi
 - кандидат ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 128
 - Регистриран на: 26.05.2009
 - Местоположение: София, България
 - Пол: Мъж
 - Кара: i7
 
http://www.laczik.org/BMW/repair/E38_aux_fan/E38_aux_fan.html
Линк от колега от друга нишка. Явно си се сваля всичко и пише какво се сменя като съпротивления. Въпреки, че това е за E38. Но като цяло и на моята E39ка изглежда подобно...
			Линк от колега от друга нишка. Явно си се сваля всичко и пише какво се сменя като съпротивления. Въпреки, че това е за E38. Но като цяло и на моята E39ка изглежда подобно...

- varosi
 - кандидат ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 128
 - Регистриран на: 26.05.2009
 - Местоположение: София, България
 - Пол: Мъж
 - Кара: i7
 
Въпросът е, че със съпротивления няма да стане много добре цялата работа. Предполагам, че си трябва електронен ключ.
			
- V_Kanchev
 - кандидат ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 72
 - Регистриран на: 26.11.2006
 - Местоположение: София, Пловдив
 - Пол: Мъж
 - Кара: е39
 
Колега varosi какво стана с вентилатора, дали има някаква яснота по отношение на управлението на този тип ел.двигатели на перката?
			
		- varosi
 - кандидат ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 128
 - Регистриран на: 26.05.2009
 - Местоположение: София, България
 - Пол: Мъж
 - Кара: i7
 
Не съм го свалял още. Свалих само фара и заваля дъжд и се отказах за тогава. Ще гледам скоро да видя някъде да отида и да ми свалят перката, че май се оказва, че и броня трябва да се сваля и сумата му и болтове и пласмотерии. А аз все нямам време. Но ще гледам да намеря скоро. 
Ако някой се занимава с такива неща съм готов да платя за услугата да ми се свали този вентилатор. А и по-нататък да се монтира обратно.
			Ако някой се занимава с такива неща съм готов да платя за услугата да ми се свали този вентилатор. А и по-нататък да се монтира обратно.

- DeLSoL
 - Потребител
 - 
				
			 - Мнения: 46
 - Регистриран на: 14.02.2009
 - Местоположение: Пловдив
 - Пол: Мъж
 - Кара: e39 99'
 
Колега като гледам коя година ти е колата предполагам,че нямаш съпротивленията за които всички толкова говорят. Вентилаторът се сваля след като свалиш бронята,фаровете и някои друг чаркалък.... Вътре в самата перка можеш да видиш само дали намотките са ти в ред другото е електроника която се командва от модула на климатика(това вътре с копчетата) предполагам,че и проблема ти е там. Не съм сигурен само дали ако се подаде ток на перката трябва да тръгне или чака и друг сигнал от модула....В моя случаи не тръгва а всичко с перката си изглежда наред...ако не си наясно с електрониката, с платки и такива боклуци не пипай, на мен ми отказа целия модул и ми шари на краката в момента...дано съм бил полезен.
			
		- varosi
 - кандидат ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 128
 - Регистриран на: 26.05.2009
 - Местоположение: София, България
 - Пол: Мъж
 - Кара: i7
 
С електроника се занимавах навремето и имам някакви познания. Но имам един приятел, който е напред с нещата. С него установихме това което съм написал в поста по-горе. Управлението ми работи. Измерихме го. Значи идеята при електронното управление е на дебелите жици да се подаде 12V (като се спази поляритета) и на управляващият сигнал (тънката жица) да се подаде +12V. Тогава ако всичко е наред с вентилатора - трябва да се завърти. Само с подаване на захранване по дебелите жици няма да тръгне перката... Към нея има електронен ключ - най-вероятно някакъв транзистор. Който служи за комутация.
			
- DeLSoL
 - Потребител
 - 
				
			 - Мнения: 46
 - Регистриран на: 14.02.2009
 - Местоположение: Пловдив
 - Пол: Мъж
 - Кара: e39 99'
 
- V_Kanchev
 - кандидат ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 72
 - Регистриран на: 26.11.2006
 - Местоположение: София, Пловдив
 - Пол: Мъж
 - Кара: е39
 
На тази двигател който имам го захранвам, и на управляващият му кабел подавам +12V и -12V и през съпротивление, не сработва. Предполагам, че му трябва някаква "честота”, от която да зависят и оборотите му, защото в ел. двигателя има датчик за следене на оборотите.
			
		- Ilko Ivanov
 - некъв ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 3688
 - Регистриран на: 29.03.2009
 - Местоположение: Добрич
 - Пол: Мъж
 - Кара: F02 750iL
 
WALL написа:Вентилатора си има и релета! Намират се при ЕЦМ модула намират се под кутията на десния филтър купе.
Колега,би ли ме светнал кой точно е тоя "ЕЦМ" модул ?
			20 мнения
			 • Страница 1 от 2 • 1, 2
		
	
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани
	
