Климатроника не изстудява
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
а колко трябва да е температурата когато климата е на макс - при мен беше 7 градуса, а чувам някои колеги да споменават 3-4 ???
- ben_g
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 243
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525 TDS
Здравейте колеги,
Понеже и аз съм от 'тези' които не са виждали въпросната перка на климатроника да работи (а климатроника си изстудява, досега не съм имал проблеми с него), днес реших да пробвам да подам директно ток от буксата до левия бъбрек (както подробно е обяснено в темата) за да видя какво е положението с тази перка.
За мое съжаление, перката не тръгна... Прочитайки темата отново, исках да отправя следните два въпроса към по-компетентните от мен колеги:
1. На тази схема: http://bmwpower-bg.net/forums/album_pic.php?pic_id=8261 е указано да се подаде (-) на кафевия кабел. Колегата еmok, който доста детайлно е обяснил нещата, споделя че на кафевия кабел се подава (+) http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=56873&postdays=0&postorder=asc&start=72
В случая когато подаваме напрежение директно към клемата има ли значение дали е подадено (+) или (-) на кафевия кабел? Освен че перката би трябвало да се завърти в обратната посока ако се обърнат полюсите...? (аз като пробвах, бях дал кафевия кабел на маса (-))
2. Извинявам се за лаишкия въпрос, но може ли да потвърдите, че се подава напрежение именно на тази част от буксата, която се отделя (а не тази която остава закрепена за пластмасата):
Благодаря предварително!
Понеже и аз съм от 'тези' които не са виждали въпросната перка на климатроника да работи (а климатроника си изстудява, досега не съм имал проблеми с него), днес реших да пробвам да подам директно ток от буксата до левия бъбрек (както подробно е обяснено в темата) за да видя какво е положението с тази перка.
За мое съжаление, перката не тръгна... Прочитайки темата отново, исках да отправя следните два въпроса към по-компетентните от мен колеги:
1. На тази схема: http://bmwpower-bg.net/forums/album_pic.php?pic_id=8261 е указано да се подаде (-) на кафевия кабел. Колегата еmok, който доста детайлно е обяснил нещата, споделя че на кафевия кабел се подава (+) http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=56873&postdays=0&postorder=asc&start=72
В случая когато подаваме напрежение директно към клемата има ли значение дали е подадено (+) или (-) на кафевия кабел? Освен че перката би трябвало да се завърти в обратната посока ако се обърнат полюсите...? (аз като пробвах, бях дал кафевия кабел на маса (-))
2. Извинявам се за лаишкия въпрос, но може ли да потвърдите, че се подава напрежение именно на тази част от буксата, която се отделя (а не тази която остава закрепена за пластмасата):

Благодаря предварително!
- Dozo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 449
- Регистриран на: 29.06.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 520i
ПО Т.2 да там се подава тока,т.е. това е буксата.Преди 1 седмица и аз играх това упражнение.М/у другото ако се свали фара има по-лесен достъп до буксата.+ се подава на КАФЯВИЯ кабел.При мен се оказа,че ми е заминало съпротивлението на най-ниската степен.Желая успех.ПС-в 99% от кабелите на всички коли, + са кафяви.Поне така сподели електрончика в наща фирма.А аз му вярвам.
Всеки има значение,иначе никой няма значение.
- ben_g
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 243
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525 TDS
Мерси за бързия отговор колега!
Ще пробвам тия дни с (+) на Кафевия кабел (макар че ме съмнява резултата да е по-различен). Но ако току виж завърти, със сигурност ще знаем че има значение къде се подава (+) и (-) на перката.
Поздрави!
Ще пробвам тия дни с (+) на Кафевия кабел (макар че ме съмнява резултата да е по-различен). Но ако току виж завърти, със сигурност ще знаем че има значение къде се подава (+) и (-) на перката.
Поздрави!
- i4koo
- ентусиаст
-
- Мнения: 910
- Регистриран на: 4.01.2007
- Местоположение: България
- Кара: BMW E39 520 M52
- Мечтае да кара: M5
Колеги след проверка в Мкар на перката на климатроника се оказа че не работи,и в сервиз на ел.мотори ми поискаха 150 лв за ремонт ,реших да не рискувам си купих нова за 400 лв ма марка VEMO,да попитам отзиви за тази марка ,утре имам час за монтаж,мерси 

Нищо лично ,Просто бизнес !
- DroW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 668
- Регистриран на: 21.01.2006
- Местоположение: София
- Кара: e60 530d M Sport, X3, X6
Колеги искам да попитам някои от вас успя ли да свърши работа по ремонта с резисторите.
Някои знае ли откъде могат дасе набавят нужните резистори в София?
Също така някои знае ли човек които е правил такъв ремонт и знае как се прави за да отида при него евентуално да си го оправя.
При мен перката върти на 3та степен само на другите 2 я няма което ме води до мисълта че и аз съм за ремонт на резисторите.
П.С. Между другото в тая тема вече бая народ са си сменили сами резисторите маи а някои неможа ли да качи едни снимчици как става работата.
Всъщност като се разтърсих малко и намерих упътване със снимки което става и за е39.
http://www.laczik.org/BMW/repair/E38_au ... x_fan.html
А ето я частта как изглежда.
http://www.bmwpartsweb.com/BMW-Parts/Au ... BD239.aspx
Някои знае ли откъде могат дасе набавят нужните резистори в София?
Също така някои знае ли човек които е правил такъв ремонт и знае как се прави за да отида при него евентуално да си го оправя.
При мен перката върти на 3та степен само на другите 2 я няма което ме води до мисълта че и аз съм за ремонт на резисторите.

П.С. Между другото в тая тема вече бая народ са си сменили сами резисторите маи а някои неможа ли да качи едни снимчици как става работата.

Всъщност като се разтърсих малко и намерих упътване със снимки което става и за е39.
http://www.laczik.org/BMW/repair/E38_au ... x_fan.html
А ето я частта как изглежда.
http://www.bmwpartsweb.com/BMW-Parts/Au ... BD239.aspx
- Toni Montana
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 20.11.2008
- Местоположение: София
- Кара: F34 318dA, E39 520i, Civic 1,6i
- Детайли за колата: 2016 F34 318dA LCI, 1997 Е39 520i, 2004 Honda Civic 1.6i
spacepl написа:И такаааа, карам си аз днеска и си викам чакай да ръчна климатроника малко че жегааа, и нещеш ли както катеря един як баир (3-ти март, за тези от Плевен) и изведнъж отпред от дясно където е десния филтър на климатроника почна да се дига пара покарй капака, изключих климатика и спря. Прибирам се пред блока, отварям капака и гледам колектора на първи цилиндър леко омазан с нещо мазно и се чува съскане отнякъде. След 30-40 секунди търсене установих че точно под колектора, отгоре на самия компресор където влиза (или излиза - незнам точно) тръбата към радиатора на климатика има едно малко клапанче което изпуска фреон (прилича малко на болтче с дупка посредата). Съскаше си и спря по едно време - тои фреона едва ли е безкраента имал ли е някои подобен проблем и ако да, как го е решил? Аз си мисля че налягането в системата е станало прекалено високо и това е някакъв клапан които предотвратява нарушаване на целоста на системата на климатроника (е те тва е най-сложния начин да кажа избухване на климата
)
Имам съ6тия проблем като теб колега. Не духа студенто, не6то съска и по едно време в3е да пу6и. Отварям капака и гледам върху колектора на най 3адния цилиндър (от страната на съединителя) не6то накапало.
Перката ми работи. За6то е и3хвърлила фреона? Може ли порсто да долея нов или и новия 6те го и3хвърли пак?

- SteveSR
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 109
- Регистриран на: 14.05.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E70 4.0D
- Детайли за колата: E70 4.0D '12
Re: Климатроника не изстудява
Здравейте колеги.
Намерих една фирма която продава мощни резистори, и мисля че цените не са зле. Намира се в Полша, обаче доставката с УПС до БГ е 7евро за пратки до 30кг, което според мен не е зле. Ето и линка към резисторите:
http://www.tme.eu/bg/katalog/rezistori-100w200w300w_100511/#id_category%3D100511%26
Според мен "AX100WR 0R22 Resistor wirewound with heatsink 100W 0R22 5% " и "AX100WR 0R47 Resistor wirewound with heatsink 100W 0R47 5%" ще свършат работа, а и монтажа не би трябвало да е труден . . .

Намерих една фирма която продава мощни резистори, и мисля че цените не са зле. Намира се в Полша, обаче доставката с УПС до БГ е 7евро за пратки до 30кг, което според мен не е зле. Ето и линка към резисторите:
http://www.tme.eu/bg/katalog/rezistori-100w200w300w_100511/#id_category%3D100511%26
Според мен "AX100WR 0R22 Resistor wirewound with heatsink 100W 0R22 5% " и "AX100WR 0R47 Resistor wirewound with heatsink 100W 0R47 5%" ще свършат работа, а и монтажа не би трябвало да е труден . . .

SteveSR



- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Климатроника не изстудява
Колеги, преди да се оглеждате за перки, вземете си проверете радиаторите. В тия жеги и моята кола позагря и свалихме радиаторите да ги видим и
. Нема да ви кажа какво имаше в тях, между тях и т.н, само дето не снимах, че бех до лактите мръсен. Сега перки не чувам, освен виското понякога. Та така.

Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- el_nino
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 280
- Регистриран на: 15.05.2004
- Местоположение: Sofia
- Кара: BMW E30 320i Convertible '87
Re: Климатроника не изстудява
Днес както си карам на клима всичко е нормално , спирам да изчакам един приятел да се качи , в това време климатроника започва да духа все по топло , и изведнъж около цчлата кола бел пушек - фреона хвърчеше от една дупка на компресора . Сигурно над минута излиташе фреон във въздуха под доста голямо налягане . Другата седмица ще чистя радиаторите и аз ! Дано е от това само !
Re: Климатроника не изстудява
Щом е изпуснала фреона първо виж причината, а после радиаторите.
Ако сваляш кондензатора (радиатора) на климатика да го чистиш сега е момента докато е празна системата
Ако сваляш кондензатора (радиатора) на климатика да го чистиш сега е момента докато е празна системата
- el_nino
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 280
- Регистриран на: 15.05.2004
- Местоположение: Sofia
- Кара: BMW E30 320i Convertible '87
Re: Климатроника не изстудява
а проблема със свръхналягането не е ли породен точно от замърсените радиатори и липсата на охлаждане ?
- jordao75
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 270
- Регистриран на: 27.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 520 i 97
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Климатроника не изстудява
el_nino написа:а проблема със свръхналягането не е ли породен точно от замърсените радиатори и липсата на охлаждане ?
Хоп, точно това е верния отговор, ел. перка, радиатор или ел. перка + радиатор.
ПС: под ел.перка имам предвид резистори и/или магнити на мотора на перката. Малко след като писах горния пост с изпусналия фреон ми рециклираха перката (залепиха магнитите) в Плевен за 50 лева.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани