Харч на масло M54B30
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Re: Харч на масло M54B30
Доколкото прочетох М52-ките са с никасилово покритие. И след 98-ма година минават на ризи заради съдържанието на сяра в американското и английско гориво. И след това М54-ките продължавали да са на ризи...ба ли го...супер непотвърдена информация навсякъде
Но е факт, че съм с заводски ризи 


- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3351
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Харч на масло M54B30
Моята е в края на 98-ма и ако се вярва на този сайт е с алусил.
http://www.beemasport.com/facts/m52b28/
http://www.beemasport.com/facts/m52b28/
Re: Харч на масло M54B30
не знам вече на кой сайт да вярвам. до преди няколко дни мислех, че моя е с алусилово покритие. сигурен съм, че ако се рязтърся ще намеря информация, че си с никасил, алусил, ризи и всякви други -сили
- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: Харч на масло M54B30
Това че е с ризи е донякъде добре, тъй като можеш да ги избиеш и да сложиш нови, с твойте си бутала и нови сегменти и напрактика имаш почти нов мотор
Лошото е че цената на ризите сигурно е потресаваща 


- fenixsz
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 27.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 320d
- Мечтае да кара: M
Re: Харч на масло M54B30
Sherman написа:не знам вече на кой сайт да вярвам. до преди няколко дни мислех, че моя е с алусилово покритие. сигурен съм, че ако се рязтърся ще намеря информация, че си с никасил, алусил, ризи и всякви други -сили
viewtopic.php?p=2751571#p2751571
Доколкото знам и съм се ровичкал доста покрай избиране на подходящ двигател за суап, достигнах до извода, че всичко след 99г. е с ризи. Практически, нямам поглед...
DriveCalc.com/bg
Re: Харч на масло M54B30
vankatagsi написа:Това че е с ризи е донякъде добре, тъй като можеш да ги избиеш и да сложиш нови, с твойте си бутала и нови сегменти и напрактика имаш почти нов моторЛошото е че цената на ризите сигурно е потресаваща
Ризите ми са в отлично състояние. Хонинга си стои навсякъде. И под 2 стотни елипса...принципно като правя мотор си правя нов хонинг, обаче казаха, че на моя не е нужно...хехе...едвам ме навиха

- Alex 320i Cabrio
- Храбрият Свинар
-
- Мнения: 1060
- Регистриран на: 4.02.2002
- Местоположение: London
- Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),
Re: Харч на масло M54B30
Sherman написа:vankatagsi написа:Това че е с ризи е донякъде добре, тъй като можеш да ги избиеш и да сложиш нови, с твойте си бутала и нови сегменти и напрактика имаш почти нов моторЛошото е че цената на ризите сигурно е потресаваща
Ризите ми са в отлично състояние. Хонинга си стои навсякъде. И под 2 стотни елипса...принципно като правя мотор си правя нов хонинг, обаче казаха, че на моя не е нужно...хехе...едвам ме навиха
Ризите ти са алузилови. Аз имам такива в един мотор на Порше. Може да се купят ремонтни ризи от Колбеншмит, но в БГ няма кой да ги оразмери и хонигова, така че не се вкарвай във филми. Около ЕУР100 на риза са преди да се "изработят" от заготовката и да се поставят в блока.
Най-лесния начин да провериш е да ги драснеш в най-долния край на цилиндъра, където не стигат сегментите. Взимаш отверка или друг остър инструмент и ако са алузил трябва да можеш да направиш малка чертичкаа.
Ако си с никазил блок, може с чук да го удряш и няма да има следи, но не вярвам да си с такъв. БМВ не слага никазилови ризи, защото са ужасно скъпи за изработка и непригодни за серийни мотори
Последната ти алтернатива е чугунени ризи от сив, ковък чугун, които са също недраскаеми, но ще си изям кожения спортен салон на 540-ката ако имаш такива в мотора

Power is Nothing Without Insanity
- CONAN
- 8910 фен
-
- Мнения: 640
- Регистриран на: 7.08.2006
- Местоположение: Ески Зара
- Пол: Мъж
- Кара: 01`530i touring
Re: Харч на масло M54B30
Днес сложих Мобил 5w50(американски) ,като първи печатления -много по "мазна" и тиха работа на двг-то .Моя разход на масло беше около 1.5 литра(като имах 2-3 теча ,които оправих) 0w40 на бмв, за около 9К пробег.
Някой карал ли е с такъв Мобил за по дълъг период ,да сподели впечатления ?
Някой карал ли е с такъв Мобил за по дълъг период ,да сподели впечатления ?
Re: Харч на масло M54B30
Alex 320i Cabrio написа:Sherman написа:vankatagsi написа:Това че е с ризи е донякъде добре, тъй като можеш да ги избиеш и да сложиш нови, с твойте си бутала и нови сегменти и напрактика имаш почти нов моторЛошото е че цената на ризите сигурно е потресаваща
Ризите ми са в отлично състояние. Хонинга си стои навсякъде. И под 2 стотни елипса...принципно като правя мотор си правя нов хонинг, обаче казаха, че на моя не е нужно...хехе...едвам ме навиха
Ризите ти са алузилови. Аз имам такива в един мотор на Порше. Може да се купят ремонтни ризи от Колбеншмит, но в БГ няма кой да ги оразмери и хонигова, така че не се вкарвай във филми. Около ЕУР100 на риза са преди да се "изработят" от заготовката и да се поставят в блока.
Най-лесния начин да провериш е да ги драснеш в най-долния край на цилиндъра, където не стигат сегментите. Взимаш отверка или друг остър инструмент и ако са алузил трябва да можеш да направиш малка чертичкаа.
Ако си с никазил блок, може с чук да го удряш и няма да има следи, но не вярвам да си с такъв. БМВ не слага никазилови ризи, защото са ужасно скъпи за изработка и непригодни за серийни мотори
Последната ти алтернатива е чугунени ризи от сив, ковък чугун, които са също недраскаеми, но ще си изям кожения спортен салон на 540-ката ако имаш такива в мотора
Алусила ме съмнява да ръждясва...след като измих старателно блока нарочно го оставих 1 час и ризите ги хванаха лека повърхностна ръжда


- AGD
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 531
- Регистриран на: 20.04.2007
- Местоположение: София/Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F15 xDrive30d N57T
- Мечтае да кара: 911 Turbo
Re: Харч на масло M54B30
Досега мислех, че м54 е с алусилово покритие, независимо дали става дума за директна обработка на блока или набити ризи. Реших да проверя какво казват немците по въпроса. Както и тук мненията се разминават, но най-обоснованите сочат, че блокът е с набити чугунени ризи. Пускам само един цитат, с гугъл излизат достатъчно резултати на немски (m54 gg-laufbuchsen или grauguss laufbuchsen) и английски (m54 cast iron liners). Авторът дава и обяснение защо м54 има повишен разход на масло.
Много свободен и кратък превод:
М52 няма ризи - цилиндрите са директно покрити с изключително твърдо и износоустойчиво покритие (никасил). Докато моторът не се прегрее или не попаднат замърсявания в цилиндъра покритието е неунищожимо, достатъчно е да се сменят буталата, защото цилиндърът не се износва.
(описание на счупените никасилови мотори в Щатите заради сярата в горивото) => М60 получава нова обработка на алуминия (алусил), която няма нужда от нанасяне на повърхностен слой, но е много скъпа.
От м52ту моторите се снабдяват с чугунени ризи и с малки промени този блок се използва в м54. Като цяло тези ризи не подлежат на замяна защото са здраво набити в алуминиевия блок. Могат да бъдат престъргани и съответно се продават бутала в ремонтни размери.
Това няма отношение към разхода на м54. В тези мотори е намален натиска на сегментите към цилиндъра, за да се намалят разхода, износването и генерираната топлина. Не е ясно дали има ефект, но това е замисълът. Износването и намаления натиск водят до загуба на оптималния контакт.
Още не мога да попадна на някакви официални източници (по форумите цитират книги), затова няма да пожелавам на Alex 320i Cabrio добър апетит. Засега
Die M52 Motoren haben, wie bereits geschrieben, keine Laufbuchsen, d.h. die Zylinderbohrungen sind direkt im Alu und die Oberfläche ist mit einer glasharten, extrem verschleißfesten Beschichtung(Nikasil) überzogen.
Solange keine thermischen Probleme, oder Verschmutzungen auftreten, ist diese Beschichtung nahezu unzerstörbar und es reicht, neue Kolben einzusetzen weil die beschichteten Zylinder selber nicht verschleißen.
Da diese Beschichtung allerdings chemisch durch Schwefel zersetzt werden kann, konnten diese Blöcke nicht in die USA-Fahrzeuge verbaut werden. Durch den hohen Schwefelanteil im Sprit, hat sich bei den ersten US-M60 Motoren diese Beschichtung komplett aufgelöst und die Motoren sind gestorben wie Fliegen. Der M60 hat dann ein anderes Gußaluminium bekommen, das keine Beschichtung mehr erfordert, aber sehr teuer ist(Alusil-Verfahren).
Aus kostengründen beim 6-Zylinder, haben die US-M52 noch die Graugußblöcke vom M50 bekommen.
Ab dem M52tu wurden daher in den Alublöcken Gußbuchsen eingesetzt, damit sie einheitlich verbaut werden konnten und dieser Block wurde auch mit nur wenigen Änderungen in den M54 übernommen.
Diese Zylinderbuchsen sind allerdings nicht austauschbar, sie sind bombenfest in den Alu-Block vergossen und verzahnt. Allerdings können sie nachgearbeitet werden und es gibt für die Bearbeitungsstufen, entsprechende Aufmaßkolben.
Mit dem M54-Ölverbrauch hat das allerdings noch nicht direkt zu tun. Bei diesen Motoren wurde die Vorspannung(Klemmkraft) der Kolbenringe abgesenkt. Da die Ringe sich an die Zylinderwand andrücken, wirken sie wie "Bremsbeläge" und sorgen dadurch für höheren Kraftstoff-Verbrauch, Verschleiß und Temperatur. Durch die geringere Spannung sollte das gesenkt werden. Ist die Frage, ob das überhaupt bemerkbar ist für einen Otto-Normalverbraucher, aber das war/ist der Hintergrund. Da sich thermisch beanspruchte Metallteile mit der Zeit leicht verziehen, verlieren auch die Zylinder mit der Zeit die exakte zylindrische Form(Zylinderverzug), egal ob mit oder ohne Buchsen. Da die Kolbenringe mit hoher Geschwindigkeit über diese uneben gewordene Oberfläche geschoben werden, können sie den optimalen Kontakt verlieren. Je niedriger die Anpresskraft ist, desto leichter. Daher sollte man beim M54 am besten gleich die Zylinder neu bohren lassen und Aufmaßkolben verwenden. Dann ist das Problem mit Sicherheit behoben, weil ein sich ein bereits gelaufener Block nicht mehr so stark verzieht. Oder eben gleich einen neuen Motor verbauen.
Много свободен и кратък превод:
М52 няма ризи - цилиндрите са директно покрити с изключително твърдо и износоустойчиво покритие (никасил). Докато моторът не се прегрее или не попаднат замърсявания в цилиндъра покритието е неунищожимо, достатъчно е да се сменят буталата, защото цилиндърът не се износва.
(описание на счупените никасилови мотори в Щатите заради сярата в горивото) => М60 получава нова обработка на алуминия (алусил), която няма нужда от нанасяне на повърхностен слой, но е много скъпа.
От м52ту моторите се снабдяват с чугунени ризи и с малки промени този блок се използва в м54. Като цяло тези ризи не подлежат на замяна защото са здраво набити в алуминиевия блок. Могат да бъдат престъргани и съответно се продават бутала в ремонтни размери.
Това няма отношение към разхода на м54. В тези мотори е намален натиска на сегментите към цилиндъра, за да се намалят разхода, износването и генерираната топлина. Не е ясно дали има ефект, но това е замисълът. Износването и намаления натиск водят до загуба на оптималния контакт.
Още не мога да попадна на някакви официални източници (по форумите цитират книги), затова няма да пожелавам на Alex 320i Cabrio добър апетит. Засега

George Carlin написа:Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
- Alex 320i Cabrio
- Храбрият Свинар
-
- Мнения: 1060
- Регистриран на: 4.02.2002
- Местоположение: London
- Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),
Re: Харч на масло M54B30
AGD написа: Още не мога да попадна на някакви официални източници (по форумите цитират книги), затова няма да пожелавам на Alex 320i Cabrio добър апетит. Засега
Нови 20-се... Де що литература съм изчел от Колбеншмит по ремонта на блокове, винаги споменават БМВ моторите за пример на алузил...


Power is Nothing Without Insanity
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3351
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Харч на масло M54B30
Пуснах запитване до БМВ АГ вчера за моя блок (сложих английски) който според сайта който съм цитирал по-горе е със алусил или ризи според различните източници. Днес от БМВ АГ ми отговориха, че много ми благодарят за интереса и са изпратили запитването ми към БМВ България които щели (евентуално б.а) да ми изпратят пълна информация за автомобила който ме интересува. След два дена ако не са ми я пратили ще ги насера при БМВ АГ да видим какво ще стане.
Та питайте източника бе, те ако не знаят, незнам кой ще знае (всъщност знам, ама само Слави му има мобифона : )

- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Харч на масло M54B30
@ Sherman
Колега,
кво стана? Събра ли мотора?
Колега,
кво стана? Събра ли мотора?

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани