Харч на масло M54B30

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 500
Регистриран на: 31.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от Sherman » 29 Май 2011, 21:47

Доколкото прочетох М52-ките са с никасилово покритие. И след 98-ма година минават на ризи заради съдържанието на сяра в американското и английско гориво. И след това М54-ките продължавали да са на ризи...ба ли го...супер непотвърдена информация навсякъде :) Но е факт, че съм с заводски ризи :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3351
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от spacepl » 29 Май 2011, 22:31

Моята е в края на 98-ма и ако се вярва на този сайт е с алусил.

http://www.beemasport.com/facts/m52b28/

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 500
Регистриран на: 31.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от Sherman » 30 Май 2011, 0:10

не знам вече на кой сайт да вярвам. до преди няколко дни мислех, че моя е с алусилово покритие. сигурен съм, че ако се рязтърся ще намеря информация, че си с никасил, алусил, ризи и всякви други -сили

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от vankatagsi » 30 Май 2011, 7:42

Това че е с ризи е донякъде добре, тъй като можеш да ги избиеш и да сложиш нови, с твойте си бутала и нови сегменти и напрактика имаш почти нов мотор :lalala: Лошото е че цената на ризите сигурно е потресаваща :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 27.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 320d
Мечтае да кара: M

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от fenixsz » 30 Май 2011, 15:19

Sherman написа:не знам вече на кой сайт да вярвам. до преди няколко дни мислех, че моя е с алусилово покритие. сигурен съм, че ако се рязтърся ще намеря информация, че си с никасил, алусил, ризи и всякви други -сили



viewtopic.php?p=2751571#p2751571

Доколкото знам и съм се ровичкал доста покрай избиране на подходящ двигател за суап, достигнах до извода, че всичко след 99г. е с ризи. Практически, нямам поглед...
DriveCalc.com/bg

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 500
Регистриран на: 31.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от Sherman » 30 Май 2011, 21:23

vankatagsi написа:Това че е с ризи е донякъде добре, тъй като можеш да ги избиеш и да сложиш нови, с твойте си бутала и нови сегменти и напрактика имаш почти нов мотор :lalala: Лошото е че цената на ризите сигурно е потресаваща :mhihi:


Ризите ми са в отлично състояние. Хонинга си стои навсякъде. И под 2 стотни елипса...принципно като правя мотор си правя нов хонинг, обаче казаха, че на моя не е нужно...хехе...едвам ме навиха :mhihi:

Храбрият Свинар
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 4.02.2002
Местоположение: London
Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от Alex 320i Cabrio » 31 Май 2011, 12:13

Sherman написа:
vankatagsi написа:Това че е с ризи е донякъде добре, тъй като можеш да ги избиеш и да сложиш нови, с твойте си бутала и нови сегменти и напрактика имаш почти нов мотор :lalala: Лошото е че цената на ризите сигурно е потресаваща :mhihi:


Ризите ми са в отлично състояние. Хонинга си стои навсякъде. И под 2 стотни елипса...принципно като правя мотор си правя нов хонинг, обаче казаха, че на моя не е нужно...хехе...едвам ме навиха :mhihi:


Ризите ти са алузилови. Аз имам такива в един мотор на Порше. Може да се купят ремонтни ризи от Колбеншмит, но в БГ няма кой да ги оразмери и хонигова, така че не се вкарвай във филми. Около ЕУР100 на риза са преди да се "изработят" от заготовката и да се поставят в блока.

Най-лесния начин да провериш е да ги драснеш в най-долния край на цилиндъра, където не стигат сегментите. Взимаш отверка или друг остър инструмент и ако са алузил трябва да можеш да направиш малка чертичкаа.

Ако си с никазил блок, може с чук да го удряш и няма да има следи, но не вярвам да си с такъв. БМВ не слага никазилови ризи, защото са ужасно скъпи за изработка и непригодни за серийни мотори

Последната ти алтернатива е чугунени ризи от сив, ковък чугун, които са също недраскаеми, но ще си изям кожения спортен салон на 540-ката ако имаш такива в мотора :)
Power is Nothing Without Insanity

8910 фен
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 7.08.2006
Местоположение: Ески Зара
Пол: Мъж
Кара: 01`530i touring

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от CONAN » 31 Май 2011, 20:48

Днес сложих Мобил 5w50(американски) ,като първи печатления -много по "мазна" и тиха работа на двг-то .Моя разход на масло беше около 1.5 литра(като имах 2-3 теча ,които оправих) 0w40 на бмв, за около 9К пробег.
Някой карал ли е с такъв Мобил за по дълъг период ,да сподели впечатления ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 500
Регистриран на: 31.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от Sherman » 31 Май 2011, 22:30

Alex 320i Cabrio написа:
Sherman написа:
vankatagsi написа:Това че е с ризи е донякъде добре, тъй като можеш да ги избиеш и да сложиш нови, с твойте си бутала и нови сегменти и напрактика имаш почти нов мотор :lalala: Лошото е че цената на ризите сигурно е потресаваща :mhihi:


Ризите ми са в отлично състояние. Хонинга си стои навсякъде. И под 2 стотни елипса...принципно като правя мотор си правя нов хонинг, обаче казаха, че на моя не е нужно...хехе...едвам ме навиха :mhihi:


Ризите ти са алузилови. Аз имам такива в един мотор на Порше. Може да се купят ремонтни ризи от Колбеншмит, но в БГ няма кой да ги оразмери и хонигова, така че не се вкарвай във филми. Около ЕУР100 на риза са преди да се "изработят" от заготовката и да се поставят в блока.

Най-лесния начин да провериш е да ги драснеш в най-долния край на цилиндъра, където не стигат сегментите. Взимаш отверка или друг остър инструмент и ако са алузил трябва да можеш да направиш малка чертичкаа.

Ако си с никазил блок, може с чук да го удряш и няма да има следи, но не вярвам да си с такъв. БМВ не слага никазилови ризи, защото са ужасно скъпи за изработка и непригодни за серийни мотори

Последната ти алтернатива е чугунени ризи от сив, ковък чугун, които са също недраскаеми, но ще си изям кожения спортен салон на 540-ката ако имаш такива в мотора :)


Алусила ме съмнява да ръждясва...след като измих старателно блока нарочно го оставих 1 час и ризите ги хванаха лека повърхностна ръжда :) Баш чугунени ризи :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 531
Регистриран на: 20.04.2007
Местоположение: София/Бургас
Пол: Мъж
Кара: F15 xDrive30d N57T
Мечтае да кара: 911 Turbo

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от AGD » 01 Юни 2011, 1:40

Досега мислех, че м54 е с алусилово покритие, независимо дали става дума за директна обработка на блока или набити ризи. Реших да проверя какво казват немците по въпроса. Както и тук мненията се разминават, но най-обоснованите сочат, че блокът е с набити чугунени ризи. Пускам само един цитат, с гугъл излизат достатъчно резултати на немски (m54 gg-laufbuchsen или grauguss laufbuchsen) и английски (m54 cast iron liners). Авторът дава и обяснение защо м54 има повишен разход на масло.
Die M52 Motoren haben, wie bereits geschrieben, keine Laufbuchsen, d.h. die Zylinderbohrungen sind direkt im Alu und die Oberfläche ist mit einer glasharten, extrem verschleißfesten Beschichtung(Nikasil) überzogen.
Solange keine thermischen Probleme, oder Verschmutzungen auftreten, ist diese Beschichtung nahezu unzerstörbar und es reicht, neue Kolben einzusetzen weil die beschichteten Zylinder selber nicht verschleißen.
Da diese Beschichtung allerdings chemisch durch Schwefel zersetzt werden kann, konnten diese Blöcke nicht in die USA-Fahrzeuge verbaut werden. Durch den hohen Schwefelanteil im Sprit, hat sich bei den ersten US-M60 Motoren diese Beschichtung komplett aufgelöst und die Motoren sind gestorben wie Fliegen. Der M60 hat dann ein anderes Gußaluminium bekommen, das keine Beschichtung mehr erfordert, aber sehr teuer ist(Alusil-Verfahren).
Aus kostengründen beim 6-Zylinder, haben die US-M52 noch die Graugußblöcke vom M50 bekommen.
Ab dem M52tu wurden daher in den Alublöcken Gußbuchsen eingesetzt, damit sie einheitlich verbaut werden konnten und dieser Block wurde auch mit nur wenigen Änderungen in den M54 übernommen.
Diese Zylinderbuchsen sind allerdings nicht austauschbar, sie sind bombenfest in den Alu-Block vergossen und verzahnt. Allerdings können sie nachgearbeitet werden und es gibt für die Bearbeitungsstufen, entsprechende Aufmaßkolben.

Mit dem M54-Ölverbrauch hat das allerdings noch nicht direkt zu tun. Bei diesen Motoren wurde die Vorspannung(Klemmkraft) der Kolbenringe abgesenkt. Da die Ringe sich an die Zylinderwand andrücken, wirken sie wie "Bremsbeläge" und sorgen dadurch für höheren Kraftstoff-Verbrauch, Verschleiß und Temperatur. Durch die geringere Spannung sollte das gesenkt werden. Ist die Frage, ob das überhaupt bemerkbar ist für einen Otto-Normalverbraucher, aber das war/ist der Hintergrund. Da sich thermisch beanspruchte Metallteile mit der Zeit leicht verziehen, verlieren auch die Zylinder mit der Zeit die exakte zylindrische Form(Zylinderverzug), egal ob mit oder ohne Buchsen. Da die Kolbenringe mit hoher Geschwindigkeit über diese uneben gewordene Oberfläche geschoben werden, können sie den optimalen Kontakt verlieren. Je niedriger die Anpresskraft ist, desto leichter. Daher sollte man beim M54 am besten gleich die Zylinder neu bohren lassen und Aufmaßkolben verwenden. Dann ist das Problem mit Sicherheit behoben, weil ein sich ein bereits gelaufener Block nicht mehr so stark verzieht. Oder eben gleich einen neuen Motor verbauen.

Много свободен и кратък превод:
М52 няма ризи - цилиндрите са директно покрити с изключително твърдо и износоустойчиво покритие (никасил). Докато моторът не се прегрее или не попаднат замърсявания в цилиндъра покритието е неунищожимо, достатъчно е да се сменят буталата, защото цилиндърът не се износва.
(описание на счупените никасилови мотори в Щатите заради сярата в горивото) => М60 получава нова обработка на алуминия (алусил), която няма нужда от нанасяне на повърхностен слой, но е много скъпа.
От м52ту моторите се снабдяват с чугунени ризи и с малки промени този блок се използва в м54. Като цяло тези ризи не подлежат на замяна защото са здраво набити в алуминиевия блок. Могат да бъдат престъргани и съответно се продават бутала в ремонтни размери.
Това няма отношение към разхода на м54. В тези мотори е намален натиска на сегментите към цилиндъра, за да се намалят разхода, износването и генерираната топлина. Не е ясно дали има ефект, но това е замисълът. Износването и намаления натиск водят до загуба на оптималния контакт.

Още не мога да попадна на някакви официални източници (по форумите цитират книги), затова няма да пожелавам на Alex 320i Cabrio добър апетит. Засега :)
George Carlin написа:Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?

Храбрият Свинар
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 4.02.2002
Местоположение: London
Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от Alex 320i Cabrio » 02 Юни 2011, 10:51

AGD написа: Още не мога да попадна на някакви официални източници (по форумите цитират книги), затова няма да пожелавам на Alex 320i Cabrio добър апетит. Засега :)


Нови 20-се... Де що литература съм изчел от Колбеншмит по ремонта на блокове, винаги споменават БМВ моторите за пример на алузил... :dunno: Май-май ще траябва да се ходи до магазина за подправки, че тая кожа как се яде така... :paranoid:
Power is Nothing Without Insanity

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3351
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от spacepl » 02 Юни 2011, 23:14

Пуснах запитване до БМВ АГ вчера за моя блок (сложих английски) който според сайта който съм цитирал по-горе е със алусил или ризи според различните източници. Днес от БМВ АГ ми отговориха, че много ми благодарят за интереса и са изпратили запитването ми към БМВ България които щели (евентуално б.а) да ми изпратят пълна информация за автомобила който ме интересува. След два дена ако не са ми я пратили ще ги насера при БМВ АГ да видим какво ще стане. :) Та питайте източника бе, те ако не знаят, незнам кой ще знае (всъщност знам, ама само Слави му има мобифона : )

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от K_Ilkov » 22 Юни 2011, 10:54

@ Sherman

Колега,

кво стана? Събра ли мотора?
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 500
Регистриран на: 31.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от Sherman » 22 Юни 2011, 14:35

Моренца, плажчета, жени...парите заминаха :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от iceblast » 22 Юни 2011, 21:17

Кажи си, че ти е кеф да караш Алдито :)

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook