Климатроника не изстудява

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Климатроника не изстудява

Мнение от oci » 18 Юли 2010, 20:01

tsb_bg написа:Колеги не случайно ви посъветвах да проверите има ли същата разлика от в двете зони (от двете стеани на колата) когато климатика е изключен и е оставен да работи само вентилатора на ниска температура, или разликата е само когато включите климатика от ляво или от дясно където не охлажда достатъчно ...

Това са две различни неща
В първия случай най-вероятно причината е заседнал клапан на регулатора на парното в двигателния отсек
Във втория сличай по-скоро е заседнал клапан или прекъснато управление към електрозадвижването на клапите, които насочват въздуха по различните посоки в купето


Колегата е прав най-вероятно причината е в клапана когато го сложите на 16 градуса маркуча от клапана към купето трябва да е студен иначе или клапана е изгорял или е блокирал или пък предпазителя е изгорял и не идва напрежение до него.
Най-лесно се проверява като се откачат маркучите на клапана и се провери дали затваря и отваря като се мести температурата от 16 до 32 градуса.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: Климатроника не изстудява

Мнение от sadex5 » 18 Юли 2010, 20:56

Абе малко се отклонихме от темата за резисторите :mhihi: Така не ми стана ясно, при моделите с 3 кабела, как да си проверим двигателя на вентилатора ? Тук им викат Variable Auxiliary Fan. При тях няма резистори ами контролер от задната страна на мотора. Един колега беше споменал, че се управлява по честота, и трябва да се подава само импулсно-модулиран сигнал. При мен си имаше на двата кабела постоянно ток. Вентилатора ми помръдваше за 1-2 секунди и пак спираше....Когато карах колата климатика работи, но при естествена циркулация....Как мога да го играя DME/DDE?
Ако нямаме достатъчно фреон в системата, не е ли най-лесно да дадем датчика за налягането Refridgerant pressure sensor при десния фар накъсо за момент, тогава ако проблема е във малкото количество на фреона, вентилаторите ще заработят.

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 22.10.2009
Местоположение: София
Кара: 525d

Re: Климатроника не изстудява

Мнение от Simeonov86 » 19 Юли 2010, 9:22

Благодаря за помоща колеги. Ще пробвам какво е състоянието на клапите, ако не стане нищо ще се ходи на сервиз.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 367
Регистриран на: 12.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 TDS

Re: Климатроника не изстудява

Мнение от Vladocbr » 19 Юли 2010, 14:58

Ами аз пробвах и на климатик и само на вентилатор лявата зона все си духа топло. Явно някакви клапи вътре в таблото са заседнали ама идея си нямам как да ги проверя. Ако някой може да помогне ще съм му много благодарен.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 175
Регистриран на: 19.06.2010
Местоположение: Kustendil/Yambol
Пол: Мъж
Кара: 520i E39

Re: Климатроника не изстудява

Мнение от ivaylo_shack » 20 Май 2011, 22:35

Колеги, много се извинявам че ще нацапам темета, но моля някои да опише какво точно и в каква последователност се разглабя,, за да се стигне до резисторите!? Прочетох цялата тема и видях кое и къде се мери но не ми стана ясно кое и как се разглабя за да се стигне до прословутите резистори! Днес бях на маистор и перката се включва направо на 3-та степен за малко и то само по налягане (високо), не тръгва с пускането на климатроника! Също така искам да попитам как се промиват радиаторите, с обезмаслител на място възможно ли е да се почистят или е необходимо задължително сваляне на радиаторите?

П.С.

Питам защото за момента съм в Ямбол а тук незнам да има някои с необходимите познания и качествен софтуер за да направи диагностика. Също така искам да съм подготвен и да знам къде и какво ще се пипа по колата ми. Не е първа младост, но ми е първото БМВ и немога да го дам на който и да е да го базика на сляпо!
Ако някой ме насочи към подходящ майстор ще съм благодарен.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 11.03.2009

Re: Климатроника не изстудява

Мнение от pe6kata_ » 07 Апр 2012, 18:42

Моята перка колеги оня ден видях , че е блокирала въобще не се движи иначе си духа студено , но от както видях че не се върти не пускам климата че да не стане някоя беля . Иначе колеги има ли някакъв вариант да я раздвижа тая перка , че кат гледам доста неща трябва да сваля ако тръгна да я сменям

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 29.05.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW E39tds

Re: Климатроника не изстудява

Мнение от vesche » 19 Май 2012, 18:54

Здравейте , моята перка също не сработва на първа степен след пускане на климатроника , искам да ви попитам ако я направя да работи на втора степен след пускане на климатроника , бих ли имал някакъв проблем, втора степен ще заместя с трета. С две думи искам да изолирам само най ниската степен , като вентилаора ще има само втора и трета, като втора ще сработва веднага с пускането на климатика.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 11.12.2011
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: E60 530d, E39 540i

Re: Климатроника не изстудява

Мнение от espressto » 20 Май 2012, 9:06

viewtopic.php?f=35&t=252351&start=15#p3316040.Тук ти отговориха.
ИзображениеДобрите момчета отиват в рая, а лошите си карат бимите и ...... любимите.

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 23.05.2012
Пол: Мъж

Re: Климатроника не изстудява

Мнение от dqvola_pz » 23 Май 2012, 13:23

Здравейте,имам едно питане напалних си системата с фреон,всичко работи нормално,но искам да попитам сложих термуметър на централните духалки,и при включен климатроник на 16 градуса,на изьода на духалките терм. падна до 6 градуса,нормално ли е,и ако не е колко трябва да падне

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 1.05.2012
Местоположение: варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i
Мечтае да кара: BMW M6 G-power
Детайли за колата: Не е перфектна,но си я обичам..;pp

Re: Климатроника не изстудява

Мнение от lud fen » 23 Май 2012, 15:18

На мен ми трябва сервиз във Варна да си напълня климатроника :D
някой ако може да каже един сервиз ще съм :bowdown:
Последна промяна lud fen на 23 Май 2012, 23:17, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 11.12.2011
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: E60 530d, E39 540i

Re: Климатроника не изстудява

Мнение от espressto » 23 Май 2012, 15:42

dqvola_pz написа:Здравейте,имам едно питане напалних си системата с фреон,всичко работи нормално,но искам да попитам сложих термуметър на централните духалки,и при включен климатроник на 16 градуса,на изьода на духалките терм. падна до 6 градуса,нормално ли е,и ако не е колко трябва да падне

Нормално е колега, карай смело :yes:
ИзображениеДобрите момчета отиват в рая, а лошите си карат бимите и ...... любимите.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 107
Регистриран на: 3.03.2009
Пол: Мъж
Кара: E39
Мечтае да кара: Е39 М5

Re: Климатроника не изстудява

Мнение от daniel.penchev » 05 Юни 2013, 22:18

И кфо стана с перките с трите пина колеги?Май май не могат да се отремонтират по никакъв начин...Ако някой се е сблъсквал с проблемна перка с 3-те пина нека сподели друга ли си е купил и има ли въобще някой който е с отремонтирана такава,щото като гледам за 4 пина са се уточнили нещата с резисторите но ... "по умните перки" май са по умни от нас...
[img]zagadka_padenii_v_futbole_yapfiles.ru.gif[/img]

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 316
Регистриран на: 15.12.2009
Местоположение: Stuttgart, Германия
Пол: Мъж
Кара: Е60, 2006
Мечтае да кара: Formula
Детайли за колата: N52B25

Re: Климатроника не изстудява

Мнение от Gari » 27 Юли 2013, 17:00

Здравейте колеги. Четох, четох и пак не разбрах... :banghead:
На мен перката не ми работи въобще. Като и гледам буксата и ми идва да се гръмна. Предния собственик (тиквеник) е правил нещо, рязали са кабели и сега даже не знам каква перка да си купя. С 3 пина, с 4 ли...Това по първия проблем. Другия е, че само на пасажерското място, в краката, духа топло. На другите духалки и на стъклото си духа студено. Къде да го търся проблема? В БГ е лесно. Има много колеги от форума, които могат да решат проблема и да си имам климатик, но тук в Германия е много по трудно и сложно. Ама много...
Не искам много, искам всичко!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 3.01.2010
Местоположение: Търговище
Пол: Мъж
Кара: E39 528 i
Мечтае да кара: E60 М
Детайли за колата: Black :D

Re: Климатроника не изстудява

Мнение от bobo1903 » 13 Авг 2013, 20:57

здравейте колеги , от 2 седмици съм притежател на е39 528 и ,но никак не мога да му се нарадвам . Имам според мен голям проблем ,но след съвети на мн ама мн майстори и мн четене по форума стигнах до извода ,че на климатика перката не се върти нито веднага нито след минути , от утре ще го водя на майстор по ел.инсталации , да каже дали е от съпротивления/резистори или въобще перката е блокирала .
Та проблема ,който адски ме притеснява ,че колата от време на време прегрява(стига чертичката преди червено).но не винаги ,една седмица стоя в един от най-големите сервизи в града и там тестваха за някакви изгорели газове в някаде си та всичко е било наред и по компютъра всичко ок и накаря оставало да покарам колата и да следя дали ще прегрее и ако да викат че се получавало влизане на въздух в мотора и от там насетне в радиатора въздушна възглавница и от там прегрявало , а решенито е дасе свали мотора,шлайфане и гарнитури и около 1600 лв .
ИНТЕРЕСНОТО ,че когато го попитах за перката или млъква или сменя темата

Стана много забъркан въпрос , а най-важния отговор за мен е дали е нормално да прегрява винаги или понякога (карам я без да пускам климатик )
тъй като перката на климата помага за охлаждане на радиатора на мотора , а ако започне да прегрява да я гася или да оставям да си работи , но в този случай стрелката си продължава към червеното .
Дано някой отговори !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 361
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: София
Кара: е53

Re: Климатроника не изстудява

Мнение от Cyberloner » 15 Авг 2013, 10:24

Колега, проблемът ти вероятно няма нищо общо с перката на климатроника, когато взех моята 528 при мен се бяха разлепили магнитите на статора на тая перка в резултатна което нямаше как да я завърти, но дори тогава перката на виското смогваше и на мотора и на климатроника на място и температурата на мотора не мърдаше от средата!

Тоя проблем звучи по-скоро като термостат или виско...
Когато караш с над 50-60 км/ч случвало ли се е да прегрява?

За бмв моторите не е нормално температурата да мърда от 12ч - никога! Нито в здръстване, нито при каране по магистрала, нито при катерене на баир, нито спускане на наклон с ползване на мотора за спирачка - просто температурата не е нормално да мърда при никакви обстоятелства! Така беше и на е36-цата ми и на е46 и сега на е39, а какво ли не са видели, особено е36-цата :mhihi:

П.С. мнението ти не е за тая тема :)

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook