За ръчната на Е39
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
32 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Re: За ръчната на Е39
vlindos написа:... накладките за ръчната са отделни и доста по малки - не очаквай да кове - ще държи колата на наклон...
Колега не разчитай да спреш "да кове" автомобил тежащ около 2 тона в движение с ръчна спирачка, каквато и да е тя.
Ръчната спирачка има една единствена функция и тя е да задържи автомобила на място (в частност при наклон)

vlindos написа:... Абе туй да бе ама едно от качествата на бмв не ли да дърпаш ръчната в завой - та рекох с вас да се консултирам как са ваште ?
E39 и въобще 5-та серия винаги е била ориентирана към бизнес и луксозния сегмент. За този клас автомобили най-малко е мислено да се дърпа ръчната в завой.
Това, че автомобила превъзхожда по мощност, динамика и поведение на пътя много други производители и модели с подчертани претенции за подобни изяви не значи, че трябва да очаквате чудеса и да го съсипвате зорлем
Последното е мое мнение и не ангажирам никого с него. Аз лично предпочитам да си карам колата и да и се кефя, а не да скачам от ремонт в ремонт и да се жалвам колко се чупят колите и какви дараци се внасят (продават) в BG.
Mitaran написа: ...А така, значи дискове защото накладките имат още живот...
Накладките може и да имат живот, но дискове се сменят ВИНАГИ заедно с накладките (едновременно два по два - предни и/или задни, а най добре четерите).
Много е важно след смяната дисковете да се "напаснат" т.е. да се загреят постепенно с леко натискане на спирачката в движение, след което да се оставят да се охладят до нормална температура. Първите стотина километра е желателно да се избягва екстрмното спиране ...
hellbull написа:...хубаво ли е да сменя и челюстите на ръчната.
Мойта ръчна даже колата като е на наклон не държи
Аз лично винаги сменям накладки на ръчната когато сменям задни дискове (най-малкото минавам един път упражнението по сваляне на спирачни апарати и дискове). Освен това феродото си старее и се пука/отлепя от челюстите, а ако в бързината е забравяна и ръчната в движение, феродото се изпича (става като бакелит)и не държи.
Ако ръчната ти изобщо не държи както казваш, трябва да провериш задължително жилата, пружините и реглажа - не може да е само от накладките
- popai
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 339
- Регистриран на: 1.11.2004
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: e63 3.0 i, Х1 е84 35 i
- Мечтае да кара: м5
забелязал съм че тези накладки които са отделни за ръчната, на повечето коли, държат слабичко, всеки ден понеже правя технически прегледи и виждам как е, така че ако държи колата да не тръгне по наклон ви стига според мен, моята от както я купих изобщо не държи, и не съм се занимавал да я правя...
- El Diablo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2832
- Регистриран на: 4.09.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: E70
дам и при мен слабо много слабо държи ръчната, като сменях всички дискове и накладки уж моя човек да я затегне ама забрави
иначе ако тръгна на ръчна веднага започна да ми пилка от таблото гонка, не знам дали е при вас така, но мен ме подсеща, същото като да тръгнеш да караш на отворен багажник/врата, пак почва сирената да ти се кара
иначе ако тръгна на ръчна веднага започна да ми пилка от таблото гонка, не знам дали е при вас така, но мен ме подсеща, същото като да тръгнеш да караш на отворен багажник/врата, пак почва сирената да ти се кара

- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
- AGD
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 531
- Регистриран на: 20.04.2007
- Местоположение: София/Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F15 xDrive30d N57T
- Мечтае да кара: 911 Turbo
И моята не е силна. Не мога да кажа слаба, защото не знам колко трябва да държи по спецификация. Но съм правил опити както пише в ръководството на колата - от време на време при възможност (например когато няма коли наоколо при подход към светофар) да се спре с ръчната. Голям пробег прави с напълно опъната ръчна и това е от 50-60км/ч.
George Carlin написа:Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
AGD написа:... Но съм правил опити както пише в ръководството на колата - от време на време при възможност (например когато няма коли наоколо при подход към светофар) да се спре с ръчната. Голям пробег прави с напълно опъната ръчна и това е от 50-60км/ч.
Колега мисля, че от ръчната повече не може да се очаква.
И в ръководството си пише, че "основното предназначение на ръчната е да предотврати движението на СПРЯЛ автомобил" т.е. да го задържи на място.
Другото (с удивителната в черното квадратче) е "exceptional case" - изключение, т.е. МОЖЕ да се ползва и за намаляване на скоростта и спиране но никой не казва колко е ефективно и сигурно ....

- Karlo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 453
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '97 Е39 M52B20
То неслучайно американците й викат "аварийна спирачка".
А иначе с тези "дрифтове"... моля ви се - какво е дрифт, какво общо има с ръчната?
По темата: смяна на жилата, дисковете и накладките се оказва единствения
сигурен начин да получим добра спирачка. При мен така стана.
А иначе с тези "дрифтове"... моля ви се - какво е дрифт, какво общо има с ръчната?

По темата: смяна на жилата, дисковете и накладките се оказва единствения
сигурен начин да получим добра спирачка. При мен така стана.
- **Novobraneca
- ентусиаст
-
- Мнения: 1258
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 525 tds ЧЕРНАТА ПИЧЕЛОВКА
- Детайли за колата: С чио чипс :D
Колеги когато купих колата и при мен ръчната държеше слабо, като я дръпна хващаше чак горе, ноя натегнахи всичко е ок. Натягането става по два начина, по лесния е отвътре в купето около самата ръчна има кожух, той е закрепен с две видии, отвивате ги и после на самия лост на ръчната се виждат края на жилата които са с гайки и контра гайки, разхлабвате контрата, натягате до желаната позиция и после по обратния ред. Когато натегнете проверете дали колата има инерция т. е дали тръгва сама по наклон като пуснете ръчната, ако не тръгва отпуснете малко жилата докато тръгне
. Успех колеги

ШЕСТАКА СИ Е ШЕСТАК
[OO==[|][|]==OO] 
Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070


Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070
Re: За ръчната на Е39
Колеги,как се натяга тази ръчна през отвора на диска и до колко мога да натягам от гайките в купето,че мисля са натегнати бая,а ръчката се вдига до горе и ако оставя колата в голям наклон може и да не я задържи?Мислех да сменявам накладките,но последно като свалих единият диск си имаше феродо почти като на новите(сравнявам ги на око).
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: За ръчната на Е39
Калине, не сменяай накладките, те няма как да се износят. И аз мислех че съм за смяна и смених, ама после ръчната пак не държеше. Оказа се че си иска регулиране. Ето как става при Е46 но е същото:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

- bigdady
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: 15.03.2006
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: 525d
- Мечтае да кара: m6 grandcoupe
- Детайли за колата: e39 01
Re: За ръчната на Е39
и с моята ръчна е същото положението смених накладките същата работа явно но на наклон си държи колата явно тва е малък недостатък
32 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани