Масло в нафтата (за и против)
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- ICE
- Ледения
-
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
Защото ще липсва 1 седмица.
По темата CheGevara е слагал такова масло в неговия комон рейл, но не съм сигурен, че все още го прави... Аз лично не съм слагал такива "добавки".
По темата CheGevara е слагал такова масло в неговия комон рейл, но не съм сигурен, че все още го прави... Аз лично не съм слагал такива "добавки".
- ICE
- Ледения
-
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
Добре заварил!
Той би ти казал, че има разлика към подобрение, но в крайна сметка усилията не си струват, тъй като спестяването от разхода на гориво не е чак за забелязване, а и подобрението не е чудо...
Хубава вечер на всички.

Той би ти казал, че има разлика към подобрение, но в крайна сметка усилията не си струват, тъй като спестяването от разхода на гориво не е чак за забелязване, а и подобрението не е чудо...
Хубава вечер на всички.
- joropc
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 659
- Регистриран на: 9.10.2008
- Местоположение: Троян
- Кара: 03'BMW525DA;06'BMWX5 3.0DSportpaket
- Мечтае да кара: Волга комби
Слагането на масло за двутактови двигатели(резачки) в горивото на Комън Рейл е абсурдно.Не мога да се обоснова.Цитирам думите на мой приятел австриец работещ в презтижен автосервиз в Инсбрук.Дори в бели държави като Австрия този номер го правят,но не на двигатели-Помпа-дюза или Комън Рейл.Те(австрийците) практикували този номер предимно на бусове(чист дизел)с двигатели над 300 000 километра.На автомобили явно не слагат,защото като станат над 300 000 ги купуваме ние
.Също така(пак според него)използването на добавки за тези мотори(ново поколение)трябва да е изключително предпазливо т.е да се ползват илачи САМО одобрени от производителя на автомобили.Отново уточнявам,че цитирам думите на австрийски автомонтьор......аз мнение по въпроса нямам,защото не разбирам.

- joropc
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 659
- Регистриран на: 9.10.2008
- Местоположение: Троян
- Кара: 03'BMW525DA;06'BMWX5 3.0DSportpaket
- Мечтае да кара: Волга комби
- ICE
- Ледения
-
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
Всичко това е ясно с одобрените добавки. Макар да не съм привърженик на добавките, относно мнението ти можем да поспорим. Защо новите автоматици не се обслужват? Сещаш ли се, за да си купиш нов след 200 к км. Лека вечер.
- joropc
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 659
- Регистриран на: 9.10.2008
- Местоположение: Троян
- Кара: 03'BMW525DA;06'BMWX5 3.0DSportpaket
- Мечтае да кара: Волга комби
- martoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 298
- Регистриран на: 13.02.2007
- Местоположение: UK
- Кара: от грешната страна
joropc написа:Слагането на масло за двутактови двигатели(резачки) в горивото на Комън Рейл е абсурдно.Не мога да се обоснова.....
Аз пък мога, маслото просто се разтваря в горивото и съответно по никакъв начин не променя мазилните качества на нафтата. И съответно. служи само да изгори в цилиндрите и да образува нагар. Много полезно наистина.

- **Novobraneca
- ентусиаст
-
- Мнения: 1258
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 525 tds ЧЕРНАТА ПИЧЕЛОВКА
- Детайли за колата: С чио чипс :D
Ами то по тая логика двутактовите двигатели не се мажат с нищо, защото маслото като се разреди в бензина няма смазване
. Лелеее направо не се сдържах
от разбирачи по-големи разбирачи. Всеки може да слага каквото си иска в нафтата, но маслото за двутактовите двигатели е създадено да смазва независимо, че се разрежда, но затова при тях се сипва повечко или си има пропорция 







- martoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 298
- Регистриран на: 13.02.2007
- Местоположение: UK
- Кара: от грешната страна
Колега, нека да не бързаме да се обиждаме на "разбирачи". Може би не си съвсем наясно с начина на смесообразуване на бензинов двутактов двигател. Там горивото (бензина) първо се изпарява за да се образува горивовъздушна смес, която се запалва от електрическа искра. При това изпарение, маслото остава по стените на цилиндъра и осъществява мазането. Това е много по различно от това, което става в един дизелов двигател, било дву или четиритактов. Ако пък не вярваш, че маслото се разтваря в горивото - може просто да пробваш.
Между другото никой не е длъжен да разбира добре процесите които се случват в автомобила му. Затова си има ръководства за експлоатация. Не само на BMW, но на който и да е дизелов автомобил няма да се намери текст, който да препоръчва добавяне на масло в нафтата. Ама какво да ви кажа, хем ги карате тия коли и се възхищавате колко добре са направени и измислени, хем мислите, че сте по-гявол и знаете какво е добре и какво е зле, дето никой производител не го препоръчва.
Та така, продължавам да твърдя, че добавянето на масло е абсолютна безмислица. А това кой какво прави с колата си е отделен въпрос. Ако искате може и само на масло да си карате, така много добре ще се смазва цялата горивна уредба, няма що.
Между другото никой не е длъжен да разбира добре процесите които се случват в автомобила му. Затова си има ръководства за експлоатация. Не само на BMW, но на който и да е дизелов автомобил няма да се намери текст, който да препоръчва добавяне на масло в нафтата. Ама какво да ви кажа, хем ги карате тия коли и се възхищавате колко добре са направени и измислени, хем мислите, че сте по-гявол и знаете какво е добре и какво е зле, дето никой производител не го препоръчва.
Та така, продължавам да твърдя, че добавянето на масло е абсолютна безмислица. А това кой какво прави с колата си е отделен въпрос. Ако искате може и само на масло да си карате, така много добре ще се смазва цялата горивна уредба, няма що.

- Toni Montana
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 20.11.2008
- Местоположение: София
- Кара: F34 318dA, E39 520i, Civic 1,6i
- Детайли за колата: 2016 F34 318dA LCI, 1997 Е39 520i, 2004 Honda Civic 1.6i
познавам човек работещ в Бош в Щуттгарт. А Бощ произвежда помпите за високо налягане на много коли. Той ми разказа как правят опити с различни видове нафта, включително и проба от България! Българската нафта имала по гадни смазочни качества от други, но за успокоение има и по гадни. Май иранската била най-гадна. Та ако чрез добаяне на двутактово масло смазочното качество на СМЕСТА НАФТА МАСЛО се подобри, то това е добре за живота на помпата, защото тази пома използва за смазка нафтата при нагнетяването на горивото...
Със сигурност маслото би могло да има и негативни последсвия, например върху катализатора....
Със сигурност маслото би могло да има и негативни последсвия, например върху катализатора....

- glendower
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 68
- Регистриран на: 14.12.2008
- Местоположение: Veliko turnovo
....
колеги за какво спорите за тия неща ние в БГ нямаме грам качествена нафта .... и наистина поради тази причина и според мен е добре да се слага някаква добавка към нея или масло. Аз лично съм използвал на лукоил добавка и останах сравнително доволен... С ТДС съм
- вано
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: 4.01.2009
- Местоположение: СЛИВЕН
- Пол: Мъж
- Кара: 530XD
мерси колеги! май не е добра идея масло в нафтата за коман рел няма да сложа това е сигорно
BMW-Баварска-машина вечна
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
[quote="martoto"]Колега, нека да не бързаме да се обиждаме на "разбирачи". Може би не си съвсем наясно с начина на смесообразуване на бензинов двутактов двигател. Там горивото (бензина) първо се изпарява за да се образува горивовъздушна смес, която се запалва от електрическа искра. При това изпарение, маслото остава по стените на цилиндъра и осъществява мазането. Това е много по различно от това, което става в един дизелов двигател, било дву или четиритактов. Ако пък не вярваш, че маслото се разтваря в горивото - може просто да пробваш.
Между другото никой не е длъжен да разбира добре процесите които се случват в автомобила му. Затова си има ръководства за експлоатация. Не само на BMW, но на който и да е дизелов автомобил няма да се намери текст, който да препоръчва добавяне на масло в нафтата. Ама какво да ви кажа, хем ги карате тия коли и се възхищавате колко добре са направени и измислени, хем мислите, че сте по-гявол и знаете какво е добре и какво е зле, дето никой производител не го препоръчва.
Та така, продължавам да твърдя, че добавянето на масло е абсолютна безмислица. А това кой какво прави с колата си е отделен въпрос. Ако искате може и само на масло да си карате, така много добре ще се смазва цялата горивна уредба, няма що.
Колега прав си но не съвсем.Както казва колегата Че Гевара защо махаме катализаторите или пък "пеперудките" или пък защо изолираме АГР клапана?Нали са измислени добре тия коли?Мисля че всеки решава сам за себе си,но малко масълце за смазване едва ли ще навреди като се има предвид качеството на нашата нафта.Лично мнение.
Между другото никой не е длъжен да разбира добре процесите които се случват в автомобила му. Затова си има ръководства за експлоатация. Не само на BMW, но на който и да е дизелов автомобил няма да се намери текст, който да препоръчва добавяне на масло в нафтата. Ама какво да ви кажа, хем ги карате тия коли и се възхищавате колко добре са направени и измислени, хем мислите, че сте по-гявол и знаете какво е добре и какво е зле, дето никой производител не го препоръчва.
Та така, продължавам да твърдя, че добавянето на масло е абсолютна безмислица. А това кой какво прави с колата си е отделен въпрос. Ако искате може и само на масло да си карате, така много добре ще се смазва цялата горивна уредба, няма що.
Колега прав си но не съвсем.Както казва колегата Че Гевара защо махаме катализаторите или пък "пеперудките" или пък защо изолираме АГР клапана?Нали са измислени добре тия коли?Мисля че всеки решава сам за себе си,но малко масълце за смазване едва ли ще навреди като се има предвид качеството на нашата нафта.Лично мнение.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани