Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% решено!
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
55 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Клатене на заден мост при ускорение
Покарах и това тупкане при смяна на предавка е минимално. Явно е било от карето. То си има ясни следи от износване, като го разглобих. Тези тласъци обаче явно са сборна хлабина от диф и кутия. Не смятам да сменям повече неща, тъй че в началото на темата ще пиша за карето и това е. Междувременно ако някой има какво да добави бих се радвал. 
- georgi_1986
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 426
- Регистриран на: 6.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: e39 528i 1996г.
Re: Клатене на заден мост при ускорение
Колега, номер 16 на схемата ли е въпросното каре? Ако да, колко пари го взе и каква е горе долу процедурата за смяната на карето?
http://www.realoem.com/bmw/en/showparts ... Id=26_0188
http://www.realoem.com/bmw/en/showparts ... Id=26_0188
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше
Да, номер 16 е. 100ина лв е цената. Процедурата по смяна при мен с 2.8 двигател беше сваляне на диференциала, за да се отвори място за работа, защото генерацията пречи. По-малките бензинови май нямат тази "глуха" част от генерацията и там не знам какво място има. Иначе смяната е елементарна - маха се загерката и карето излиза от шлиците на кардана. Аз успях да го изкарам със скобичка, с почукване не искаше. Монтажа на новото е по обратния ред.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше
След една година... вече съм решен този диференциал да си замине. Почва все повече да хрупа, а при първоначално потегляне след престой и смяна от 1ва на 2ра предавка трясъка отзад е нечовешки. Имам един диф, който е за 2.8 автомат и е с по-малко каре към кардана. Дифовете са както следват:
- моя на 2.8 ръчка - http://bmwfans.info/parts-catalog/33101428503/
- купения за автоматик - http://bmwfans.info/parts-catalog/33101428501/
Въпросът е дали фланците към кардана са взаимозаменяеми? Аз подозирам, че да, защото едва ли биха разработили два твърде различни дифа. А и номерата им са до последната цифра еднакви. Силно се надявам да чуя що горе сигурен отговор, че да знам дали да разглобявам. Трудоемко е и не искам да ангажира напразно човек да ми помага.
- моя на 2.8 ръчка - http://bmwfans.info/parts-catalog/33101428503/
- купения за автоматик - http://bmwfans.info/parts-catalog/33101428501/
Въпросът е дали фланците към кардана са взаимозаменяеми? Аз подозирам, че да, защото едва ли биха разработили два твърде различни дифа. А и номерата им са до последната цифра еднакви. Силно се надявам да чуя що горе сигурен отговор, че да знам дали да разглобявам. Трудоемко е и не искам да ангажира напразно човек да ми помага.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 100% реш
Можеше и без диференциал да мине, но...
"Новият" има същата хлабина, когато е на колата, а свален е също толкова стегнат, колкото стария... Накрая смених висящия лагер на кардана и оооо чудо - колата вече се кара нормално.
Фактът, че е скрит над топлинните щитове на генерацията (не го виждам) и нямаше как да го обвиня толкова лесно ме накара да го оставя за накрая... 
Фактът, че е скрит над топлинните щитове на генерацията (не го виждам) и нямаше как да го обвиня толкова лесно ме накара да го оставя за накрая... - Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше
Сагата продължава...
Това тупкане става все по-зле и на моменти чак нямам желание да я карам тая кола... Смених опорния лагер на кардана, тампоните на ск. кутия и левия тампон на ДВГ (десния още не знам как да вдигна толкова мотора...). Почвам да клоня към някакъв огрмен луфт в скоростната кутия, защото там усещам всичко. Вече абсолютно всяка сутрин паля и тръгвам по едно леко нагорнище, при изреждане на предавките до 4та натискането на съединителя причинява силно разтоварване под колата, горната предавка влиза с тласък, а като съм вече на 4та с малко под 2000рпм и пусна газта... отдолу се чува тъка-тъка-тъка няколко пъти и всичко се мести напред-назад...
Ще си закача камерата май да гледа, щото аз не знам за какво да се хвана вече. Ако имате идеи ще съм благодарен. Скоростна кутия ще купя, не е проблем, ама не ми се правят вече излишни смени.
Ще си закача камерата май да гледа, щото аз не знам за какво да се хвана вече. Ако имате идеи ще съм благодарен. Скоростна кутия ще купя, не е проблем, ама не ми се правят вече излишни смени.Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше
Здравей колега.
Аз съм с друг автомобил BMW e46 330xd и имам силно тупкане при потегляне и подаване и отпускане на газта в движение.
За сега съм нарочил каретата на карданите.
Ето едно видео - https://www.youtube.com/watch?v=kw2ULAVtQI0
Мисля след около 2 седмици да махам генерацията и да огледам.
Успех.
Аз съм с друг автомобил BMW e46 330xd и имам силно тупкане при потегляне и подаване и отпускане на газта в движение.
За сега съм нарочил каретата на карданите.
Ето едно видео - https://www.youtube.com/watch?v=kw2ULAVtQI0
Мисля след около 2 седмици да махам генерацията и да огледам.
Успех.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше
Свалял съм кардана и това кръстато каре ми е перфектно. Гуменото каре е здраво, крайното каре (което е като на полуоските) съм го сменил. Усещането е сякаш отскубваш предавката без съединител... така изтрясква отдолу. Седнах тия дни на друго е39 и там всичко е супер - отпускаш съединителя и усещаш момента на зацепване и потегляне на колата. При мен пускам съединителя и първо усещам едно обиране на хлабина (съответно тупкане) и тогава зацепване на съед. и потегляне.
- Dyakov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 261
- Регистриран на: 20.09.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39
Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше
Dirty M5 driveR написа:Сагата продължава... .. отдолу се чува тъка-тъка-тъка няколко пъти и всичко се мести напред-назад...Ще си закача камерата май да гледа, щото аз не знам за какво да се хвана вече. Ако имате идеи ще съм благодарен. Скоростна кутия ще купя, не е проблем, ама не ми се правят вече излишни смени.
Със същия мотор и кутия съм и при мен е същото и аз не мога да установя от къде идва проблема от доста време. Това така-такане си мисля, че е от маховика, аз съм го сменял с чисто нов, но пак го има при тласъците. Когато каза преди време, че си сменил висящия лагер и се е оправило се зарадвах, че и при мен е там, но явно не е. Остава като вероятност да са ни износени кутиите или диференциалите и аз не знам?!

- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше
Еми то... явно толкова силно искам да се оправи, че като сменя нещо и си внушавам, че е ок вече.
И аз мислех за маховика, защото е демпферен, но... чак пък толкова. Като остане време ще закачам камерата да снима и ще направя 1 кръгче.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше
Експериментирах с едни хоуммейд тампони на ск. кутия - по-твърди. Ефектът е доста добър - това лашкане напред-назад почти го няма, но тази хлабина си остава и тя за мен е в кутията или маховика. Засега карам така, като лекия страничен ефект е малко по-шумен двигател.
- Dyakov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 261
- Регистриран на: 20.09.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39
Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше
Тампоните съм ги сменял с нови, не е в тях проблема.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше
То и аз ги смених... новите са 2 пъти по-меки от старите.
Сега с тия, които измайсторих положението се трае, но за мен не е решение... Не мисля, че и с камерата отдолу ще се разбере къде е точно проблема.
- Dyakov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 261
- Регистриран на: 20.09.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39
Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше
Когато смених маховика (с чисто нов), общо взето почти нямаше промяна в блъскането. Наистина остава да е или кутията, или дифа, или комбинация от тях.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Тупкане и тласъци при смяна на предавки - е39 - 50% реше
Мисля да си поръчам оригинални тампони на ск. кутия, защото Мейлето, което взех е значително по-меко от старите оригинални, които обаче вече преправих на твърди... Някой да каже нещо по въпроса?
55 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани