Ремонт на ABS блок
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Re: Ремонт на ABS блок
zAcK написа:... Чудех се и дали да не измеря температурата на корпуса на модула да видим как се вписва в границите на работния режим на електронните компоненти ...
По-скоро ако ти се занимава виж какво е положението преди и след монтирането на топлинния щит.
Без да съм го мерил си мисля, че щита не позволява на горещия въздух от изпускателните колектори да върви нагоре по подкалника и да нагрява ABS-a отдолу нагоре, а го насочва прво нагоре към капака.
При това би трябвало да е съобразено с цялостната схема на движение на въздуха около двигателя (вкл. дефлектора на перката на радиатора и корите под двигателя)
Re: Ремонт на ABS блок
Ето как изглеждат нещата в "невидимия" спектър - ABS блока е сниман с IR камера

Снимката е правена при загрял до нормална температура двигател и околна т-ра около 25*С (сутринта след предишния ми пост)
Учудващо за мен е, че най-високата отчетена температура (на металния модул с механиката) е 73.8*С което всъщност не е толкова много и не би трябвало да е директна причина за повредите.
От друга страна блока с електрониката е равномерно нагрят (причината е че под капака в кутията има въздух който изравнява температурните полета и маскира разликите на повърхността на пластмасата) и там температурите са от порядъка на 58.5 - 62.9*С
Всичко това е при температура на изпускателния колектор над 251*С


Снимката е правена при загрял до нормална температура двигател и околна т-ра около 25*С (сутринта след предишния ми пост)
Учудващо за мен е, че най-високата отчетена температура (на металния модул с механиката) е 73.8*С което всъщност не е толкова много и не би трябвало да е директна причина за повредите.
От друга страна блока с електрониката е равномерно нагрят (причината е че под капака в кутията има въздух който изравнява температурните полета и маскира разликите на повърхността на пластмасата) и там температурите са от порядъка на 58.5 - 62.9*С
Всичко това е при температура на изпускателния колектор над 251*С

- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Ремонт на ABS блок
А само при бензинките ли има проблем с нагряването? При Д-тата има ли го това? При мен ми се струва че изпускателните колектори са "скрити" някакси под кутията на въздушния филтър 


Re: Ремонт на ABS блок
Аз съм решил да монтирам въпросната термо ламаринка и самият модул ще го хвана с фолио и миши опашки.
ПП с дизелов мотор съм и аз.
ПП с дизелов мотор съм и аз.
Re: Ремонт на ABS блок
Сега погледнах, че за дизелови мотори не излиза като парт. номер
Предвиден е само за М52 и М54 мотори
Heat resist.plate right engine support
Part number: 51 48 8 254 297
Usage
5' E39
520i (M52)
520i (M54)
523i (M52)
523i 2.4 (M52)
525i (M54)
528i (M52)
530i (M54)
http://bmwfans.info/parts/catalog/51488254297/
Предвиден е само за М52 и М54 мотори
Heat resist.plate right engine support
Part number: 51 48 8 254 297
Usage
5' E39
520i (M52)
520i (M54)
523i (M52)
523i 2.4 (M52)
525i (M54)
528i (M52)
530i (M54)
http://bmwfans.info/parts/catalog/51488254297/
- dido_mi
- Потребител
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 14.03.2010
- Местоположение: Las Burgas
- Пол: Мъж
- Кара: e39 530d
- Мечтае да кара: m5
Re: Ремонт на ABS блок
Здравейте, колеги
След едноседмично умуване какво да правя с прословутия абс блок 001,обикаляне по моргите из ЦЯЛА БЪЛГАРИЯ,случайно ми казаха за един маниак по телефоните,който може да го оправи...Малко скиптично приех идеята ама от безизходицата реших да опитам.
Свалих модула и го дадох просто така на доверие.Преди да дам 1460лв или 500(за втора ръка),викам си дай да пробвам,пък може и да се получи.
Вчера го дадох петък и днес маниака ми звани да го закачим да го пробваме.
Бях почти толкова щастлив колкото като ми се роди син,като видях че коледната елха и всичките и лампички угаснаха изведнъж.И асб и асц-то работи,та дори и климатика ми тръгна(това със спирането на климатика ми се стори странно,понеже нямат нищо общо ама и той спря с абс-а).
Кутийката прилежно затворена с термо силикон,абе добре свършена работа и то за 150лв.
Преди да купувате дори и втора ръка блок,пробвайте да намерите кой да опита да го ремонтира.
Поздрави и успех!!!
След едноседмично умуване какво да правя с прословутия абс блок 001,обикаляне по моргите из ЦЯЛА БЪЛГАРИЯ,случайно ми казаха за един маниак по телефоните,който може да го оправи...Малко скиптично приех идеята ама от безизходицата реших да опитам.
Свалих модула и го дадох просто така на доверие.Преди да дам 1460лв или 500(за втора ръка),викам си дай да пробвам,пък може и да се получи.
Вчера го дадох петък и днес маниака ми звани да го закачим да го пробваме.
Бях почти толкова щастлив колкото като ми се роди син,като видях че коледната елха и всичките и лампички угаснаха изведнъж.И асб и асц-то работи,та дори и климатика ми тръгна(това със спирането на климатика ми се стори странно,понеже нямат нищо общо ама и той спря с абс-а).
Кутийката прилежно затворена с термо силикон,абе добре свършена работа и то за 150лв.
Преди да купувате дори и втора ръка блок,пробвайте да намерите кой да опита да го ремонтира.
Поздрави и успех!!!
- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Ремонт на ABS блок
Е колега браво че си доволен. Това е много срещан проблем на е39, и би било добре да кажеш и на колегите координатите на ,,маниака''
Междудругото проблема за топлинен щит аз го реших с една стара алуминева ламарина, дето е над задното гърне, изрязах 20 на 20 см един квадрат, и го закрепих дето са глухите отвори на тялото на АБС са. Те са с много рядка ситна резба, но се намират и такива болчета.
Досега не съм видял полза от щита, щото блока ми е на ремонт за втори път, и го чакам да възкръсне
но със сигурност му охладих бъдещия живот

Междудругото проблема за топлинен щит аз го реших с една стара алуминева ламарина, дето е над задното гърне, изрязах 20 на 20 см един квадрат, и го закрепих дето са глухите отвори на тялото на АБС са. Те са с много рядка ситна резба, но се намират и такива болчета.
Досега не съм видял полза от щита, щото блока ми е на ремонт за втори път, и го чакам да възкръсне

- v3n0m
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 317
- Регистриран на: 18.02.2011
- Местоположение: BT
- Пол: Мъж
- Кара: e60 525D M 05', Audi a6, e53 x5 3d
- Мечтае да кара: е60 M5
Re: Ремонт на ABS блок
Като гледам повечето да не казвам всички, индикаторите на таблото за абс и асц казват че им светят, моито щом не светят значи ли че блока не подлежи въобще на ремонт?А от скоро и обортомера взе да откача да не иска да работи и като откаже ми светва едно ДДЕ дали и това е причина от блока?
Любовта към жената е преходна, а любовта към БМВ - вечна!!!
- AGD
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 531
- Регистриран на: 20.04.2007
- Местоположение: София/Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F15 xDrive30d N57T
- Мечтае да кара: 911 Turbo
Re: Ремонт на ABS блок
v3n0m написа:Като гледам повечето да не казвам всички, индикаторите на таблото за абс и асц казват че им светят, моито щом не светят значи ли че блока не подлежи въобще на ремонт?А от скоро и обортомера взе да откача да не иска да работи и като откаже ми светва едно ДДЕ дали и това е причина от блока?
След като не ти светят индикаторите какви са симптомите, които те карат да мислиш, че имаш проблем с АБС модула ? Оборотомерът със сигурност не е вързан към него, той трябва да си взима данните директно от датчика на коляновия вал. Моят блок докато беше на ремонт си спазвах ограниченията на скоростта само по оборотомер, защото без информация от датчиците на колелата (заден ляв май беше конкретно) километражът изчезва.
George Carlin написа:Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
- v3n0m
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 317
- Регистриран на: 18.02.2011
- Местоположение: BT
- Пол: Мъж
- Кара: e60 525D M 05', Audi a6, e53 x5 3d
- Мечтае да кара: е60 M5
Re: Ремонт на ABS блок
Значи от както я имам колата, а това е от 4-5 месеца нямам нито тракшън нито абс,километража от самото купуване не работи,километрите ми са забити на 136000 и не мърдат и стрелката която е за отчитане на горивото при подаване на повече газ се смъква на доло някой път дори ми светва и лампичката и борда не показва почти нищо само ми показва колко километра мога да измина но и при него е относително защото като подам газ и при него оставащите километри намалят.Ходих на майстор закачиха я и ми казаха че датчиците ми са били добре, и оставало да бъде блока на АБС-а и имало вероятност някои от неизправностите да идват от таблото.Добре да приемем че може да е от таблото за километрите и оборотите но абс-а и тракшъна?Моля ви ако някой има представа да каже вече ходих на 3-ма различни майстори от които двамата ми казаха че не се занимават с тея блокове.Третият каза че ще го оправи но в последствие ми каза да зарежа блока и да си сменя таблото.
Любовта към жената е преходна, а любовта към БМВ - вечна!!!
- AGD
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 531
- Регистриран на: 20.04.2007
- Местоположение: София/Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F15 xDrive30d N57T
- Мечтае да кара: 911 Turbo
Re: Ремонт на ABS блок
Мисля че имаш два проблема (свързани са абс и тракшъна, оборотомерът е отделно), но ще трябва намериш някой от компетентните колеги от форума в твоя район, за да направите читава диагностика и да си наистина сигурен какво не е наред.
Според мен първо са ти се счупили датчици на абс и/или абс модула. След това накой "мил човек" е ръчкал по таблото, за да не светят лампите постоянно.
Пробвай да размениш левия и десния заден датчик, за да видиш дали ще тръгне километража - аз директно купих нов датчик когато диагностиката каза, че имам проблем с преден ляв и съответно проблемът ми си остана и от там изводът, че модулът е заминал. Можеш да пратиш твоя модул на пича във Варна за диагностика и евентуален ремонт. Виж първо дали твоя модул е от тези, които са податливи на коментирания проблем - ако си с ASC значи модулът ти е същия като моя и на повечето хора писали в темата, ако си DSC модулът е друг и не знам дали се чупи по същия начин и дали може да се ремонтира. С уточнението, че не знам коя година ти е колата и не съм сигурен дали съм гледал правилните диаграми, но погледнах за 530d произведени през 1998-а, 2000-та и 2002-а година и при всичките проблемният модул се е монтирал.
Според мен първо са ти се счупили датчици на абс и/или абс модула. След това накой "мил човек" е ръчкал по таблото, за да не светят лампите постоянно.
Пробвай да размениш левия и десния заден датчик, за да видиш дали ще тръгне километража - аз директно купих нов датчик когато диагностиката каза, че имам проблем с преден ляв и съответно проблемът ми си остана и от там изводът, че модулът е заминал. Можеш да пратиш твоя модул на пича във Варна за диагностика и евентуален ремонт. Виж първо дали твоя модул е от тези, които са податливи на коментирания проблем - ако си с ASC значи модулът ти е същия като моя и на повечето хора писали в темата, ако си DSC модулът е друг и не знам дали се чупи по същия начин и дали може да се ремонтира. С уточнението, че не знам коя година ти е колата и не съм сигурен дали съм гледал правилните диаграми, но погледнах за 530d произведени през 1998-а, 2000-та и 2002-а година и при всичките проблемният модул се е монтирал.
George Carlin написа:Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
- v3n0m
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 317
- Регистриран на: 18.02.2011
- Местоположение: BT
- Пол: Мъж
- Кара: e60 525D M 05', Audi a6, e53 x5 3d
- Мечтае да кара: е60 M5
Re: Ремонт на ABS блок
съжалявам не казах 530д 99г.,184к.с.,а някой има ли снимки на тези датичици къде се намират точно,благодаря 

Любовта към жената е преходна, а любовта към БМВ - вечна!!!
Re: Ремонт на ABS блок
v3n0m написа:съжалявам не казах 530д 99г.,184к.с.,а някой има ли снимки на тези датичици къде се намират точно,благодаря
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=30
Номер 24 от схемата е датчика
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=34&fg=20
Номер 2 е въпросният проблемен АБС блок на този автомобил
- v3n0m
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 317
- Регистриран на: 18.02.2011
- Местоположение: BT
- Пол: Мъж
- Кара: e60 525D M 05', Audi a6, e53 x5 3d
- Мечтае да кара: е60 M5
Re: Ремонт на ABS блок
kalingk написа:v3n0m написа:съжалявам не казах 530д 99г.,184к.с.,а някой има ли снимки на тези датичици къде се намират точно,благодаря
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=30
Номер 24 от схемата е датчика
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=34&fg=20
Номер 2 е въпросният проблемен АБС блок на този автомобил
Благодаря,ще видя със смяна на датчици дали ще има ефект.
Любовта към жената е преходна, а любовта към БМВ - вечна!!!
Re: Ремонт на ABS блок
ОФФ
Ето ви един линк,хората са показали тук как да си измерите датчиците на АБС-а и доста други полезни неща.Поствам линка,че преди съм се блъскал да търся подобни работи из сайта тук,но без успех,та това ще е доста полезно за някой.
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... ?p=4196321
Ето ви един линк,хората са показали тук как да си измерите датчиците на АБС-а и доста други полезни неща.Поствам линка,че преди съм се блъскал да търся подобни работи из сайта тук,но без успех,та това ще е доста полезно за някой.
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... ?p=4196321
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани