Ремонт на ABS блок
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- mishoval
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: 4.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520i M52B20TU
Re: Ремонт на ABS блок
И мене ме застигна злата участ да сменям печално известния ABS модул 001 /става въпрос само за електронниката /- светване на ABS и ASC 300-400 м.след тръгване и след слабо причукване на педала. При изключване на двигателя - изгасване на лампите, и след 300 - 400 м. - отново. След пълна инспекция на датчици, гуми, кабели в доверен сервиз, диагностики - 3 бр. / последната в Найс кар в Пловдив/ нещата станаха ясни - някакъв си "speed senor". Отидох при препоръчан човек за ремонт - предложи добра цена, закачи на неговата програма и потвърди Диагнозата. Но за всеки случай, свалил електронния блок от моята кола и го поставил на друго BMW със работещ ABS 001 - и , О чудеса - моя си работел в продължение на километри...
Въпроса ми е какво да правя оттук нататък? Има ли смисъл да търся работещ ABS 001 и да го пробвам дали работи при мен или директно отново да подхващаме кабелаци и датчици?
Всякаква компетентно мнение ще ми е от полза!

Въпроса ми е какво да правя оттук нататък? Има ли смисъл да търся работещ ABS 001 и да го пробвам дали работи при мен или директно отново да подхващаме кабелаци и датчици?
Всякаква компетентно мнение ще ми е от полза!
- iskamdatikaja
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 81
- Регистриран на: 18.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: колело
- Мечтае да кара: каруца
Re: Ремонт на ABS блок
При мен същия проблем, 001 е39 2.8 99год. Свети АБС, АСЦ и километража не ми работи
Данте информация, къде в София ги правят качествено. Казаха ми за един майстор в Дружба след моста до една автомивка. Дайте 1 съвет да го правя ли, или да си търся 2-ра ръка за 250-300лв
и дали ще трябва да се прави някъв чек след това, че гледам някво кодиране или препрограмиране се правило. Мерси


- mishoval
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: 4.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520i M52B20TU
Re: Ремонт на ABS блок
iskamdatikaja написа:При мен същия проблем, 001 е39 2.8 99год. Свети АБС, АСЦ и километража не ми работиДанте информация, къде в София ги правят качествено. Казаха ми за един майстор в Дружба след моста до една автомивка. Дайте 1 съвет да го правя ли, или да си търся 2-ра ръка за 250-300лв
и дали ще трябва да се прави някъв чек след това, че гледам някво кодиране или препрограмиране се правило. Мерси
Ако си прочел внимателно горения ми пост, убеди се, че твоя НЕ РАБОТИ. При мен се оказа разхлабена връзка на предан ляв датчик - карам си с моя ABS.
- boksioraE39
- кандидат дрифтър
-
- Мнения: 1508
- Регистриран на: 18.12.2009
- Местоположение: София/Белград
- Пол: Мъж
- Кара: 535d M-sport
- Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
- Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..
Re: Ремонт на ABS блок
iskamdatikaja написа:При мен същия проблем, 001 е39 2.8 99год. Свети АБС, АСЦ и километража не ми работиДанте информация, къде в София ги правят качествено. Казаха ми за един майстор в Дружба след моста до една автомивка. Дайте 1 съвет да го правя ли, или да си търся 2-ра ръка за 250-300лв
и дали ще трябва да се прави някъв чек след това, че гледам някво кодиране или препрограмиране се правило. Мерси
След като смених моя не сме прекодирвали нищо.
За 250лв трудно по-скоро 350-400лв.


https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Ремонт на ABS блок
boksioraE39 написа:iskamdatikaja написа:При мен същия проблем, 001 е39 2.8 99год. Свети АБС, АСЦ и километража не ми работиДанте информация, къде в София ги правят качествено. Казаха ми за един майстор в Дружба след моста до една автомивка. Дайте 1 съвет да го правя ли, или да си търся 2-ра ръка за 250-300лв
и дали ще трябва да се прави някъв чек след това, че гледам някво кодиране или препрограмиране се правило. Мерси
След като смених моя не сме прекодирвали нищо.
За 250лв трудно по-скоро 350-400лв.
имах модул във форума за продаване и миналата седмица един пич го отнесе от Харманли точно за 260 лв, тия са луди дето им искат по 400 лв то цялата кола за части е 3000 лв

- boksioraE39
- кандидат дрифтър
-
- Мнения: 1508
- Регистриран на: 18.12.2009
- Местоположение: София/Белград
- Пол: Мъж
- Кара: 535d M-sport
- Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
- Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..
Re: Ремонт на ABS блок
В Перник и 600лв са ми искали,причината била защото X5 билa със същия..... 


https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!
- M3-CSL
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: 21.04.2010
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530d xDrive
Re: Ремонт на ABS блок
Привет, колеги. И моя ред дойде да се оплаквам от въпросния АБС блок
До сега няколко пъти ми е светвал абс-а, но след гасене на колата се оправяше. Вчера обаче пак светна и тоя път май ще е за постоянно. На таблото ми светят АСЦ-то и АБС-а, но всичко останало си работи. Дали може да се размина с някой датчик или ще ям дървото?
Може и да е питано, но в момента нямам време и достъп до читав сервиз и за това искам да се подготвя психически

Може и да е питано, но в момента нямам време и достъп до читав сервиз и за това искам да се подготвя психически

Re: Ремонт на ABS блок
И аз се сблъсках с подобен проблем. Лампите за ABS и ASC на два пъти в рамките на 2-3 дни ми светеха. Но вчера само дадох на контакт - ей така да проверя - и не светеха. Интересното е, че когато светеха въпросните лампи е ми работеше и темпомата (круиз контрола/автопилота или както там се нарича екстрата, която помага да не те заболи десния крак и да не се изсилиш без да искаш с много над ограничението) или по точно не работеше копчето на волана, с което се фиксира скоростта на темпомата (плюсчето с което може да се подава и газ). Не съм установил все още дали темпомата работи когато лампите за ABS и АSC не светят.
Вече разбрах, че проблема с ABS и ASC е доста разпространен. Различното в моя случай е, че при мен не работи темпомата, а скоростомера си ми работи. От всичко, което прочетох до тук, разбирам че причините за проблема ми може да са поне две:
1. Не ми работи или по скоро се прекъсва връзката със задния десен датчик за скорост;
2. Въпросния АBS модул е за ремонт - в случая на металната част на моя едното от поне двете дълги числа завършва на 001;
Опитвам се да разбера няколко неща:
- възможно ли е наистина въпросния сензор или свързаността му да са корена на проблема, след като ту има ABS и ASC, ту няма;
- има ли някъде по-детайлна (по възможност в картинки) инструкция къде аджиба е въпросния сензор и как се сваля, чисти, и монтира обратно;
- Има ли според вас възможност проблема да се дължи на прекалено износен заден десен диск (сега загледах, че времето за смяна на този диск май отдавна е минало). Въпросът ми е този сензор за скоростта как точно функционира и какво точно ''усеща''? Скоростта на въртенето на диска или нещо друго?
Много ще се радвам на всякаква информация, тъй като нямам особено желание да човъркам по колата (не на последно място и защото не разполагам с необходимите инструменти), а и съм в ситуация, в която ходенето по сервизи не изглежда добро решение.
Вече разбрах, че проблема с ABS и ASC е доста разпространен. Различното в моя случай е, че при мен не работи темпомата, а скоростомера си ми работи. От всичко, което прочетох до тук, разбирам че причините за проблема ми може да са поне две:
1. Не ми работи или по скоро се прекъсва връзката със задния десен датчик за скорост;
2. Въпросния АBS модул е за ремонт - в случая на металната част на моя едното от поне двете дълги числа завършва на 001;
Опитвам се да разбера няколко неща:
- възможно ли е наистина въпросния сензор или свързаността му да са корена на проблема, след като ту има ABS и ASC, ту няма;
- има ли някъде по-детайлна (по възможност в картинки) инструкция къде аджиба е въпросния сензор и как се сваля, чисти, и монтира обратно;
- Има ли според вас възможност проблема да се дължи на прекалено износен заден десен диск (сега загледах, че времето за смяна на този диск май отдавна е минало). Въпросът ми е този сензор за скоростта как точно функционира и какво точно ''усеща''? Скоростта на въртенето на диска или нещо друго?
Много ще се радвам на всякаква информация, тъй като нямам особено желание да човъркам по колата (не на последно място и защото не разполагам с необходимите инструменти), а и съм в ситуация, в която ходенето по сервизи не изглежда добро решение.
- tiho_madjarov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 209
- Регистриран на: 1.10.2012
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: 325Ci
- Мечтае да кара: М5
Re: Ремонт на ABS блок
Здравейте.Искам да използвам темата за да не пускам нова.Въпроса ми е към колегите от Стара Загора.Знаете ли кой или къде ремонтират АБС-блокове и на каква цена.Колата е 530д-99 год -е39.
- mishoval
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: 4.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520i M52B20TU
Re: Ремонт на ABS блок
tiho_madjarov написа:Здравейте.Искам да използвам темата за да не пускам нова.Въпроса ми е към колегите от Стара Загора.Знаете ли кой или къде ремонтират АБС-блокове и на каква цена.Колата е 530д-99 год -е39.
Пролетта бях намерил тел. на тези момчета от Ст. Загора, даже се бях разбрал с тях да ходя една събота, слава богу, не се наложи.....Иначе предлагаха добри условия и цена.
За съжаление, не пазя телефона...Помня, че го намерих във форума чрез търсачката.
Дано да съм помогнал!

Re: Ремонт на ABS блок
Като гледам голяма част от коментарите са от доста отдавна. Предполагам не само на мен ще е полезно актуализиране и обобщаване на информацията кои и къде все още ремонтира въпросните ABS модули.
- huligana90
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Долна баня
- Пол: Мъж
- Кара: Х5
- Мечтае да кара: BMW X6М
Re: Ремонт на ABS блок
Колеги и аз имам проблем ASC,ABS, километража и разходомера не бачкат! също така забелязах че като не бачка км не бачка и климатика а като работи км климата бачка
На 2 диагностики ми дава грешка прекъсната CAN връзка и сигнал за скорост CAN повреда ??

Re: Ремонт на ABS блок
huligana90 написа:Колеги и аз имам проблем ASC,ABS, километража и разходомера не бачкат! също така забелязах че като не бачка км не бачка и климатика а като работи км климата бачкаНа 2 диагностики ми дава грешка прекъсната CAN връзка и сигнал за скорост CAN повреда ??
Провери си КАН кабелите - 2 са: CAN High; CAN Low
Под: "не работи климатика" какво имаш предвид? Изобщо не тръгва или тръгва и спира, светка ли лампата на климатика?
Всичко в тая кола се управлява по CAN.... Виж дали и таблото има записана грешка за CAN комуникацията
Re: Ремонт на ABS блок
Мисля, че открих причината ABS-а и темпомата ми да не работят. При замерване на напрежението на кабелите отиващи към и идващи от датчиците за скоростта се оказа, че към три от четирите датчика се подава 13,22V и от тях се връщат или ок. 0,7 V или ок. 1,7 V (в зависимост от положението на колелото. Към четвъртия датчик обаче (този на задно дясно колело) се подават мижавите 0,02 V, или иначе казано не се подава необходимото напрежение. Съответно от задния десен датчик към компа се връща ток със смешното напрежение от 0,008V. Това според мен обяснява защо темпомата и ABS-a ми не работят. Това, което не успях да направя е да проверя дали на пина на буксата за задния десен датчик също липсва напрежение, защото ако там не липсва, явно проблемът ще е в самата букса (или няма да дава контакт с пина, или кабелчето ще се е прекъснало), но това ми се струва малко вероятно.
Понеже явно проблема е липсата на подаване на напрежение към задния десен датичк, взех да се чудя дали не мога да направя мост директно от плюса на акумулатора към въпросния датчик. Единственото ми притеснение е да не взема по този начин съвсем да скапя ABS модула. (сега поне скоростомера работи, не че е кой знае какво, но си е по-добре със скоростомер, отколкото без. А и ако изгърми нещо от подобна интервенция вероятно и ремонта на ABS-a ще се окаже невъзможен.
По тази причина пред мен стоят следните няколко въпроса, като много се надявам някой компетентен да ми помогне с отговорите:
1. Има ли реална опасност да прецакам допълнително електрониката на ABS-модула, ако направя мост от плюса на акумулатора (най-вероятно от кабела, захранващ ABS-блока) към кабелчето, подаващо същото напрежение към задния десен датчик?
2. Ако няма риск да скапя ABS-модула с упражнението по горната точка, ще опитам да го направя, но не пречи да дадете предварително мнение дали това би отстранило проблема.
3. Третия ми въпрос е по-лесен и не изисква компетентни знания по електроника. Чудя се по какъв начин да определя какъв точнo e ABS-модула, с който си имам работа. на алуминиевия куб има поне три различни цифрови обозначения, а случайно открих, че и на дъното (под буксата) на черната пластмасова кутия има стикер.
Уви, мога да прикача само три файла, така че остава да напиша третото означение на алуминиевата част: 871/16/1/6049.
Та с коя от всички тези цифрови редици следва да идентифицирам какъв е ABS-модула ми и по точно електронната му част, която явно дава фира и следва да се ремонтира или подмени. Дет се вика коя от всички тея цифри трябва да кажа на човека, който евентуално ще питам дали може да го ремонтира (стига изобщо да намеря такъв) и трябва ли цифрите от стикера на пластмасата да съвпадат с тези на новия модул, ако реша да си купя нов - гледах ги към 400 евро май в нета. Ще дойде колкото не малка част от стойността на цялата кола

Понеже явно проблема е липсата на подаване на напрежение към задния десен датичк, взех да се чудя дали не мога да направя мост директно от плюса на акумулатора към въпросния датчик. Единственото ми притеснение е да не взема по този начин съвсем да скапя ABS модула. (сега поне скоростомера работи, не че е кой знае какво, но си е по-добре със скоростомер, отколкото без. А и ако изгърми нещо от подобна интервенция вероятно и ремонта на ABS-a ще се окаже невъзможен.
По тази причина пред мен стоят следните няколко въпроса, като много се надявам някой компетентен да ми помогне с отговорите:
1. Има ли реална опасност да прецакам допълнително електрониката на ABS-модула, ако направя мост от плюса на акумулатора (най-вероятно от кабела, захранващ ABS-блока) към кабелчето, подаващо същото напрежение към задния десен датчик?
2. Ако няма риск да скапя ABS-модула с упражнението по горната точка, ще опитам да го направя, но не пречи да дадете предварително мнение дали това би отстранило проблема.
3. Третия ми въпрос е по-лесен и не изисква компетентни знания по електроника. Чудя се по какъв начин да определя какъв точнo e ABS-модула, с който си имам работа. на алуминиевия куб има поне три различни цифрови обозначения, а случайно открих, че и на дъното (под буксата) на черната пластмасова кутия има стикер.
Уви, мога да прикача само три файла, така че остава да напиша третото означение на алуминиевата част: 871/16/1/6049.
Та с коя от всички тези цифрови редици следва да идентифицирам какъв е ABS-модула ми и по точно електронната му част, която явно дава фира и следва да се ремонтира или подмени. Дет се вика коя от всички тея цифри трябва да кажа на човека, който евентуално ще питам дали може да го ремонтира (стига изобщо да намеря такъв) и трябва ли цифрите от стикера на пластмасата да съвпадат с тези на новия модул, ако реша да си купя нов - гледах ги към 400 евро май в нета. Ще дойде колкото не малка част от стойността на цялата кола



Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани