Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
- Ivaylo82
- Потребител
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: 27.03.2010
- Местоположение: Shumen
- Пол: Мъж
- Кара: X5 M F85
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Nasko_325TD написа:Че то дизела май няма такова нещо!
Мисля,че това ще ти е от полза:
viewtopic.php?f=35&t=338715
Благодаря колега

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Ако всички колеги са такива като теб и дават такава уникално подробна информация ще забравим каде се намират сервизите понеже в този форум има много хора които доста разбират от марката и си имат хабер.Бях на път да ходя към сервиза и да дам една маса пари за сигменти , флошки и такива работи ...ХВАЛА на такива като ТЕБ!
- tiho_madjarov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 209
- Регистриран на: 1.10.2012
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: 325Ci
- Мечтае да кара: М5
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Колеги,искам да попитам със сигурност някой слагал ли и дали става точно филтър + клапан на картерните газове в Е39 530д, мотор М57 от същия мотор,но на Е60.Разбрах,че по-новите били почти вечни и не се сменяли често като на Е39.
- northern
- Потребител
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: 3.06.2012
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: GranTurismo
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
имам симптомите. най-болното е че колата ми не иска да върви като преди. Възможно ли е от тези картерни газове да е проблема. Този филтър или там..клапан, спъва ли мотора?
- nakoye
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 131
- Регистриран на: 14.07.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 530d
- Мечтае да кара: дълго и безаварийно колицата.
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
аз имах проблема и като смених клапана наистина се подобри работата на двигателя в ускорение от ниски към средни обороти, и празните обороти се стабилизираха.
- hrpopov217
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 573
- Регистриран на: 15.06.2008
- Местоположение: Varna-Balchik
- Кара: Е60 530i 04, G30 540i
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
northern написа:имам симптомите. най-болното е че колата ми не иска да върви като преди. Възможно ли е от тези картерни газове да е проблема. Този филтър или там..клапан, спъва ли мотора?
Това, че не иска да върви може да е от много работи. Но не ти пречи да си смениш клапана щом не е сменян, със сигурност няма да ти навреди

- mitaka_m3
- Потребител
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: 8.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 318
- Мечтае да кара: БМВ М3
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
здравейте колега,аз съм с м43 б18,имах следния проблем:на студен двигател колата работеше доста зле не държеше обороти и претрисаше като позагрее се оправя,прегледах всички маркучи за въздух,оказа се маркуча за картерните газове беше разцепен,смених го и сега на студен двигател работи много добре,но сега почна да претриса на топъл двигател не го прави постоянно на моменти е,вие какво ще ме посъветвате да го сменя ли този клапан или да го сваля да видя какво е положението със почистване дали ще стане варианта със затапването не ми допада,много се притеснявам да не е останал затворен този клапан
- iskamdatikaja
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 81
- Регистриран на: 18.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: колело
- Мечтае да кара: каруца
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Здравейте и аз се чудя дали да отида да ми го сменят в дару, просто защото когато подам леко газ се усеща едно леко придрусване, но не съм сигурен дали е от този клапан и на моменти леко измени оборотите. Дайте 1-2 съвета 

- iskamdatikaja
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 81
- Регистриран на: 18.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: колело
- Мечтае да кара: каруца
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
niki81vd написа:iskamdatikaja написа:Здравейте и аз се чудя дали да отида да ми го сменят в дару, просто защото когато подам леко газ се усеща едно леко придрусване, но не съм сигурен дали е от този клапан и на моменти леко измени оборотите. Дайте 1-2 съвета
Как са ти свещите и лулите?
Свещите са нови ( Debzo за газ ), а лулите са здрави ( една по една съм ги гледал и са със здрави корпуси ). Просто, когато подам газ се усеща едно леко придрусване, аз поне се замислям дали не идва от тези неща ( стъпковото моторче, този клапан на картерните или катализаторите )
- iskamdatikaja
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 81
- Регистриран на: 18.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: колело
- Мечтае да кара: каруца
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
niki81vd написа:Клапан може да го разбереш като отвориш капачката за маслото на обороти. Пиши малко инфо за колата , защото едва свга става ясно , че си на газ. С кой мотор си, каква е газовата, кога си я слагал и ПРОБЛЕМА НА КОЕ ГОРИВО ГО ПРАВИ?
528и двоен ванос 99год. Газова BRC слагана в италия, а друскането си го прави и на бензин и на газ. По газовата всичко е 6 скоро съм и сменил изпарител, маркучи, филтри. Най-силно се проявява, като даваш на полусъединител и с по-малко газ, тогава друсането се усеща най-кофти. Дебитомера също е сменен наскоро, че старият даде душа.
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
колеги докарах я и аз до тази тема..
в последните месеци разхода ми на масло се повиши драстично..
долях с надеждата, че е от по агресивното каране .. ноооо
днес проверих и пак е издухало 300-400 грама за 1 месец..
около дросела където е захваната за колектора е омаслено..
както и маркуча за от клапана за газовете към картера е скъсан..
колата работи прилично.. тресе понякога на ниски като е студена
въпроса е сега кое да сменям? само скъсания маркуч или самия клапан?
в последните месеци разхода ми на масло се повиши драстично..
долях с надеждата, че е от по агресивното каране .. ноооо
днес проверих и пак е издухало 300-400 грама за 1 месец..
около дросела където е захваната за колектора е омаслено..
както и маркуча за от клапана за газовете към картера е скъсан..
колата работи прилично.. тресе понякога на ниски като е студена
въпроса е сега кое да сменям? само скъсания маркуч или самия клапан?

- hrpopov217
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 573
- Регистриран на: 15.06.2008
- Местоположение: Varna-Balchik
- Кара: Е60 530i 04, G30 540i
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
Ако не си го сменял нокога, сменяй и клапана, няма какво да го мислиш
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
ако на някой му е интересно, какво има вътре в клапана и как работи, слагам един pdf.
моят го сменях на скоро, но си беше наред. единствено тръбата за отичане на маслото беше запушена и това беше и основният проблем. това, което ме учудва е, че клапанът е от 2001г и все още си е наред и вътре е съвсем чист.
а за разходът на масло....к'во да си говорим...след като БМВ дават на нови мотори (М54) до 0.7л/100км, колко да е след 200 000км?
моят го сменях на скоро, но си беше наред. единствено тръбата за отичане на маслото беше запушена и това беше и основният проблем. това, което ме учудва е, че клапанът е от 2001г и все още си е наред и вътре е съвсем чист.
а за разходът на масло....к'во да си говорим...след като БМВ дават на нови мотори (М54) до 0.7л/100км, колко да е след 200 000км?
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки
днес го махнах.. вътре не изглеждаше много зле..
беше се задръстил обаче долу където се отича маслото и маркуча към картера беше скъсан..
поръчах нов, но измих този и го върнах със сменен маркуч към картера..
като сменихме маркуча се подобри малко работата на мотора.. явно от там си е издухвало и е бъркало малко поведението
клапана излгежда ок но гумите на мембраната са стари и се разпадат.. явно си е за смяна..
проблама е че колектора ми е много омаслен вътре.. сякаш си го полял с масло.
от какво може да е това? дали е от клапана точно?
и дали ако е бил запушен надолу е духал всичко в колектора?
беше се задръстил обаче долу където се отича маслото и маркуча към картера беше скъсан..
поръчах нов, но измих този и го върнах със сменен маркуч към картера..
като сменихме маркуча се подобри малко работата на мотора.. явно от там си е издухвало и е бъркало малко поведението
клапана излгежда ок но гумите на мембраната са стари и се разпадат.. явно си е за смяна..
проблама е че колектора ми е много омаслен вътре.. сякаш си го полял с масло.
от какво може да е това? дали е от клапана точно?
и дали ако е бил запушен надолу е духал всичко в колектора?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани