Тромава под 3000 r.pm.

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1353
Регистриран на: 5.05.2008
Местоположение: Sofia
Кара: G02 ///M40d

Мнение от blacksapphire » 15 Апр 2009, 0:17

mad_presley написа:Някой знае ли, дали има такъв вариант за М52В20 да се сложат всмукателни колектори от М50 http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=544874


Разбира се , на м50 са по-широки отворите на всмукателния колектор, респонса се увеличава доста :winky:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3351
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Мнение от spacepl » 15 Апр 2009, 0:21

моя е зацепен правилно, на диагностика не излиза нищо

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 3.03.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Каквото запали

Мнение от NAPSTERS » 15 Апр 2009, 0:22

О-рингите ги поръчах на един мои приятел и тои фен на марката които живее в щатско, матеряла от които са наптавени е много странен, нито е гума, нито е пластмаса можеби нещо средно между двете,а режима на работа се следи с обикновен карсофт или инпа идеята е да показва живи данни в процес на каране и натоваржане на мотора.
когато умен човек спори с глупак, спорят двама глупаци.
http://www.vbox7.com/play:a44cbadb
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 15 Апр 2009, 0:25

Ето го човека, който ще ми помогне да си легна.... А колкото до софт-а, аз имам интерфейса за Carsoft 6.5 и софтуера. Дава Livedata, което включва градусите. За съжаление нямам лаптоп, щото си ползвам ПЦ-то за тези цели. Ако имате на разположение лаптоп, носете го, аз кабелите си ги държа в колата. За предпочитане е стар лаптоп с COM PORT.
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 3.03.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Каквото запали

Мнение от NAPSTERS » 15 Апр 2009, 0:26

spacepl написа:моя е зацепен правилно, на диагностика не излиза нищо


диагностика не го лови когато променя нещо но то не е в реалните граници, при нашите модели ваноса работи само когата колата е в движение, и при мен не излизаше грешка от ваноса, но тои не завърташе вала колкото трябва ;)
когато умен човек спори с глупак, спорят двама глупаци.
http://www.vbox7.com/play:a44cbadb
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 15 Апр 2009, 0:27

blacksapphire написа:Разбира се , на м50 са по-широки отворите на всмукателния колектор, респонса се увеличава доста :winky:

A, че то ако е така, защо още никой не е пробвал да сложи всмукатели от М50В20 на М52В20 :roll:



NAPSTERS написа:О-рингите ги поръчах на един мои приятел и тои фен на марката които живее в щатско, матеряла от които са наптавени е много странен, нито е гума, нито е пластмаса можеби нещо средно между двете,а режима на работа се следи с обикновен карсофт или инпа идеята е да показва живи данни в процес на каране и натоваржане на мотора.

Аз имам инпа, но така и не съм се заглеждал, дали следи предверение и закъснение.Утре ще пробвам да видя.
А някой знае ли какви точно трябва да са параметрите, за да не гледам като един пукъл :?:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 3.03.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Каквото запали

Мнение от NAPSTERS » 15 Апр 2009, 0:32

режим на ваноса на празен ход от -7 до -3 градуса при натоварване в ДВИЖЕНИЕ + 23 до 25 градуса в диапазон 2500- 4500 об/м. от 4500 до 6500об/м. се връща около 0 градуса
когато умен човек спори с глупак, спорят двама глупаци.
http://www.vbox7.com/play:a44cbadb
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 15 Апр 2009, 0:44

Това с движението ще е малко трудно изпълнение, но ще се измисли... NAPSTERS, моите уважения към точната ти намеса :yes: Сподели, имаше ли шумове или други признаци освен загубата на мощност!
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 15 Апр 2009, 0:48

bmw_n00b написа:... NAPSTERS, моите уважения към точната ти намеса :yes: Сподели, имаше ли шумове или други признаци освен загубата на мощност!

Да ти кажа, неговите постове ми вдъхнаха доверие към този О-ринг, защото реално може да си е мислил, че ваноса му не е зацепен добре, а всъщност износения О-ринг да е променял градусите, както е описано в сайта на http://www.beisansystems.com :idea:

Казуса май стана доста заплетен :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 3.03.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Каквото запали

Мнение от NAPSTERS » 15 Апр 2009, 0:55

bmw_n00b написа:Това с движението ще е малко трудно изпълнение, но ще се измисли... NAPSTERS, моите уважения към точната ти намеса :yes: Сподели, имаше ли шумове или други признаци освен загубата на мощност!


колата си мъркаше като котка никакви шумове, но не вървеше, имах подобен проблем с Е-34-ката но там се оказа че е от датчика на разпределителния вал, при Е39-ката датчиците са ОК почнах да си мисля за запушен катализатор ама и от него не е , на диагностиката излиза всичко точно , но колата не върви , накрая купих един карсофт и закачих колата на един причтел които има съшата , но неговата си върви прилично , и запчнах да си записвам параметрите от лаив датата , след което ги съпоставих с моите :shock: нищо общо,
причината е объркано газоразпределение и колата отпуши :D
когато умен човек спори с глупак, спорят двама глупаци.
http://www.vbox7.com/play:a44cbadb
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 15 Апр 2009, 0:58

/off
Тази тема просто ми върна обичта към форума. И въпреки, че съм скептичен като цяло по отношение на гумичките (нали винаги си има 2 страни, като лично аз с еднаква радост ще бъда губеща или печелеща) просто се радвам, че темата се отвори и разви по един много интересен начин.
Всъщност губещи няма да има като се замисля... Само недоспали :mhihi:
/off
Последна промяна bmw_n00b на 15 Апр 2009, 1:29, променена общо 2 пъти
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1353
Регистриран на: 5.05.2008
Местоположение: Sofia
Кара: G02 ///M40d

Мнение от blacksapphire » 15 Апр 2009, 1:09

mad_presley написа:
blacksapphire написа:Разбира се , на м50 са по-широки отворите на всмукателния колектор, респонса се увеличава доста :winky:

A, че то ако е така, защо още никой не е пробвал да сложи всмукатели от М50В20 на М52В20 :roll:


Просто не си разглеждал достатъчно. М50 колектора пуска 40% повече въздух на цилиндър отколкото на М52 колектора

Разгледай тук http://www.unitedbimmer.com/forums/e36/ ... -pics.html

и тук http://www.bmw-m.net/techdata/m50vsm52.htm
Последна промяна blacksapphire на 15 Апр 2009, 1:14, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 15 Апр 2009, 1:14

Дааа, ето че накрая намерих тема тояно за М52В20 и смяната на този О-ринг http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p=14035231
На кратко, за не разбиращите английски.В първия си пост, @bcrazy пита защо така не му отчита живи данни ваноса, следващите му обясняват, че трябва колата да е в движение и така да се свалят живи данни.Последния пост на питащия @bcrazy е:

The low end torque of my engine seems to improve day by day.
Guess the seal are starting to seal

Low end is greatly improved below 3k.
Pull in 2nd gear from 1-2k is now close to what is used to be in 1st gear!

Engine seems to come "on cam" at 3k instead of 4k like it used to.

This is by far the best mod i could have done to the engine.



С две думи, колата му ставала все по-бърза с всеки изминал ден и това е най-добрия мод, който е правил по двигателя си и е имал ефект.


Вече съм почти убеден, че не ваноса е бил неправилно зацепен при @NAPSTERS, а точно този О-ринг е бил причината за неправилната позиция на ваноса.


blacksapphire написа:Просто не си разглеждал достатъчно. М50 колектора пуска 40% повече въздух на цилиндър отколкото на М52 колектора

Разгледай тук http://www.unitedbimmer.com/forums/e36/ ... -pics.html

и тук http://www.bmw-m.net/techdata/m50vsm52.htm

Разгледах аз внимателно, но навсякъде ставаше въпрос за двигатели от 2.8 на горе.Никъде не видях за смяна на колектор от М50В20 на М52В20.То ако тези на М50В20 са също с по-широки отвори, това би бил най-евтиния и ефектен мод за подобряване вървежа на колата 8)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 3.03.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Каквото запали

Мнение от NAPSTERS » 15 Апр 2009, 1:24

mad_presley написа:Дааа, ето че накрая намерих тема тояно за М52В20 и смяната на този О-ринг http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p=14035231
На кратко, за не разбиращите английски.В първия си пост, @bcrazy пита защо така не му отчита живи данни ваноса, следващите му обясняват, че трябва колата да е в движение и така да се свалят живи данни.Последния пост на питащия @bcrazy е:

The low end torque of my engine seems to improve day by day.
Guess the seal are starting to seal

Low end is greatly improved below 3k.
Pull in 2nd gear from 1-2k is now close to what is used to be in 1st gear!

Engine seems to come "on cam" at 3k instead of 4k like it used to.

This is by far the best mod i could have done to the engine.



С две думи, колата му ставала все по-бърза с всеки изминал ден и това е най-добрия мод, който е правил по двигателя си и е имал ефект.


Вече съм почти убеден, че не ваноса е бил неправилно зацепен при @NAPSTERS, а точно този О-ринг е бил причината за неправилната позиция на ваноса.


повярваи ми на О-ринга му нямаше нищо движешесе съвсем плъно, аз го смених от немаи каде така и така го имах и го бях разглобил, при мен проблема беше че някои преди това не е зацепил мотора правилно
когато умен човек спори с глупак, спорят двама глупаци.
http://www.vbox7.com/play:a44cbadb
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 15 Апр 2009, 1:30

По-горното обяснение на NAPSTERS не дава предимство на предишните ми постове, но все пак аз си мисля, че тези гумички са един вид дистанция от цилидъра. Вярно губи се компресия (аналогчно с буталата в цилиндъра), но за сметка на това налягането е постоянно. На теория каквото прочетох, казва че ъгъла се променя от 1000 до 5000 оборота. Ако приемем, че износването на гумичката дава отражение в компресията, следва да има закъснение в промяната на ъгъла, както всъщност на практика е установил NAPSTERS с колата на приятеля си. Това като едно обобщение :), което пък дава предимство и на двете страни. Само остава да видим ефекта и дали си струва усилията, вземайки предвид и намалялата компресия на далеч по-ключови места.
Използвана литература: http://www.usautoparts.net/bmw/technology/vanos.htm :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook