Темп. според борда
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
48 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Темп. според борда
stenlipk написа:aivanov99 написа:Днес сутринта пътувах извънградско и следих темепературата според борда. На равен път с около 100 км./ч без клима и температура на въздуха около 20 градуса колада държи 92-94 градуса. При леки баирчета качва на 96-98 и виското започва да се усеща. Тези стойности нормални ли са или съм за почистване на радиатора? Термостатите с нови, сменявани януари месец.
за мен са нормални...и при мен са същите градуси. карай и не се "коси"![]()
Ти си бензин.
Кое му е нормалното ? то дори не е било жега .
Задължителни профилактика по охладителната с-ма
- stenlipk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 308
- Регистриран на: 3.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
- Детайли за колата: Най-лъскавата скъпа таратайка....
Re: Темп. според борда
hummer написа:stenlipk написа:aivanov99 написа:Днес сутринта пътувах извънградско и следих темепературата според борда. На равен път с около 100 км./ч без клима и температура на въздуха около 20 градуса колада държи 92-94 градуса. При леки баирчета качва на 96-98 и виското започва да се усеща. Тези стойности нормални ли са или съм за почистване на радиатора? Термостатите с нови, сменявани януари месец.
за мен са нормални...и при мен са същите градуси. карай и не се "коси"![]()
Ти си бензин.
Кое му е нормалното ? то дори не е било жега .
Задължителни профилактика по охладителната с-ма
а кое не му е според тебе?

Re: Темп. според борда
Ми колегата има дизел 525д,там отваря на 88 . 97 за дизел си е доста . Ако всичко му е наред над 94 не трябва да вдига с ръчкане при 30 градуса вън
- stenlipk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 308
- Регистриран на: 3.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
- Детайли за колата: Най-лъскавата скъпа таратайка....
Re: Темп. според борда
hummer написа:Ми колегата има дизел 525д,там отваря на 88 . 97 за дизел си е доста . Ако всичко му е наред над 94 не трябва да вдига с ръчкане при 30 градуса вън
Съжалявам колега,мислех че е адресирано за моята кола



- aivanov99
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 11.10.2014
- Местоположение: София
- Кара: 2002 Е39 525dA Touring
Re: Темп. според борда
Днез разколачих радиаторите за миене. Межди тях имаше малко мизериика (листа, пеперуди и тем подобни). Извадих всичко, няколко пъти с обезмаслител, и после доволно плискане с маркуча. На прибиране от село гледах темепературата, на равен участък със 100 км/ч 90-92 градуса. В града дигна 93 и това беше. Външна температура 20 градуса. Като се замисля зимата на -10 пак си държеше 90 градуса. Да не би някои от термостатите да отваря на по-високи градуси? Или да не я барам повече?

Re: Темп. според борда
За бензин 96-99 градуса в задръстване след каране си е нормално.
За моята има два термостата - един на 86 градуса (обаче с него вдига разхода), и един на 92 градуса.
Охладителната течност няма как да кипне, ако няма изпускане на налягане и антифризът е в нужните параметри. При атмосферно налягане хубава смес сигурно почва да кипи от 110 градуса нагоре, а при два бара, колкото е граничното налягане на клапана в капачката на разширителния съд, температурата на кипене със сигурност е над 130 градуса. Колега hummer не оспорвай елементарната физика, моля
Ето графика на температурата на водата в зависимост от налягането:
http://www.engineeringtoolbox.com/boili ... d_926.html
При 2 атмосфери е някъде около 130 градуса. Етилен - гликолът има още по-висока температура на кипене.
С други думи, ако всичко по охладителната система е изрядно, антифризът няма как да кипне при 100 градуса целзий.
Не съм ескперт - само проектирам съдове под налягане и топлообменници.
За моята има два термостата - един на 86 градуса (обаче с него вдига разхода), и един на 92 градуса.
Охладителната течност няма как да кипне, ако няма изпускане на налягане и антифризът е в нужните параметри. При атмосферно налягане хубава смес сигурно почва да кипи от 110 градуса нагоре, а при два бара, колкото е граничното налягане на клапана в капачката на разширителния съд, температурата на кипене със сигурност е над 130 градуса. Колега hummer не оспорвай елементарната физика, моля

Ето графика на температурата на водата в зависимост от налягането:
http://www.engineeringtoolbox.com/boili ... d_926.html
При 2 атмосфери е някъде около 130 градуса. Етилен - гликолът има още по-висока температура на кипене.
С други думи, ако всичко по охладителната система е изрядно, антифризът няма как да кипне при 100 градуса целзий.

Не съм ескперт - само проектирам съдове под налягане и топлообменници.


- aivanov99
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 11.10.2014
- Местоположение: София
- Кара: 2002 Е39 525dA Touring
Re: Темп. според борда
Зя бензиа ясно. Това което ме притеснява е ме чувам виското и то при не толкова високи температури. Като се замисля след чистене на АГР клапана като чели стана по зле. Има ли какво да съм омазал там?
Sent from my SM-N7505 using Tapatalk 2
Sent from my SM-N7505 using Tapatalk 2

- nov77
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 150
- Регистриран на: 1.11.2009
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е60 525dА
Re: Темп. според борда
Здравейте,колеги.Да не пускам нова тема,реших да питам тук.Колата е 520i 98г. От известно време започна да загрява,като първия път стигна червеното,тъй като нямаше как да се спре веднага покарах около 1км.После се оказа,че няма антифриз,долях около 3-4л, обезвъздуших и така до следващата седмица.....Отново същата работа.Губи се антифриза,а теч няма. Сменени са радиатора и виското преди година.Няколко пъти в последно време така вдига температура,и след наливане на вода и обезвъздушаване си карам 500-600км ,до следвъщия път.От скритото меню гледам,че държи 90-93градуса,когато всичко е нормално,започне ли да се покачва спирам,изпускам от пробката налягането,доливам вода колкото събере и тръгвам.Въпроса ми е къде се губи антифриза...Същевременно не надува маркучите,маслото е чисто.Възможно ли е да гори антифриз толкова много 3-4л? Като цяло колата си върви много добре.
Всякакви съвети ще са полезни.
Всякакви съвети ще са полезни.
- stenlipk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 308
- Регистриран на: 3.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
- Детайли за колата: Най-лъскавата скъпа таратайка....
Re: Темп. според борда
90-93 градуса не са нормални за твоя мотор...На теб термостата ти отваря на 92 което значи че при 90 градуса си караш с неотворен термостат....Проблема с градусите най-вероятно ти е в термостата,относно загубата на антифриз незнам...колегите да споделят мнение... 

- nov77
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 150
- Регистриран на: 1.11.2009
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е60 525dА
Re: Темп. според борда
Водната помпа тече,утре ще я сменя и трябва да се оправи. Но дали ще спре да загрява.... поне разбрах от къде изчезва антифриза.
- Zlatiyan_Genchev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 507
- Регистриран на: 11.10.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 M52B20 TU
- Мечтае да кара: Е39 M5
Re: Темп. според борда
Нормално да ти загрява щом свършва охлаждащата течност и вътре остава само въздух .Като е смениш следи какво се случва с темепературата и антифриза
- nov77
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 150
- Регистриран на: 1.11.2009
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е60 525dА
- Denmark
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 499
- Регистриран на: 14.05.2013
- Местоположение: Denmark
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Touring
Re: Темп. според борда
nov77 написа:Сменена помпа,обезвъздушена система и днес пак загря до 110 градуса.Интересно ,че вчера след 100-120км извънградско държеше 91-94 гр. Снощи като е изстивала колата,да не би да е дръпнала въздух от някъде и днес да е направила въздушна възглавница.Сутринта нивото на антифриза си беше нормално.
Може ли да ми кажете виското на колко градуса трябва да се включи.При първоначално запалване на студен мотор зацепва за около 20-30 секунди,знам,че това е нормално,но после много-много не го чувам.
a антифриз губи ли след смяната на помпата? ако губи, проверявай по-често и би трябвало да го видиш от къде тече.
качествена помпа ли сложи?
ако има течност и не тече, значи като най-лесно и бързо провери виското и термостата. има теми във форума и за 2-те

ако и те са окей, може да е нещо по-сериозно като запушен радиатор...

- nov77
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 150
- Регистриран на: 1.11.2009
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е60 525dА
- SHeRiFa
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 118
- Регистриран на: 27.08.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ е39 2.0i
- Мечтае да кара: Е38 4.4i
Re: Темп. според борда
Може да имаш спукан маркуч и когато загрее да се изпарява водата,прислушай дали не "фъшка" от някъде.Добре е да прегледаш всички маркучи и да притегнеш евентуално.
Andare Dopo Dio!
48 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани