За задното предаване на BMW
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
70 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- Един
-
Вече кара БМВ
-
- Мнения: 1188
- Регистриран на: 18.10.2002
- Местоположение: Козлодуй
- Кара: Миксер. BMW i4 M50
ataman написа:Защо във WTCC тогава Алфа и другите с предно не завиват 2 пъти по-зле?
Да не разводняваме темата, защото за WTCC мога да пиша до довечера.
Задай си следните два въпроса:
Защо са им толкова кратки състезанията- максимум 12-13 обиколки?
Отговор:
Защото ако са по-дълги колите с предно ще изядат предните гуми и ще изостанат непоправимо.
Защо на техничните писти БМВ-тата печелят без проблеми?
Защото там най-малко си проличава че са по-тежки (по правилник заради задното предаване), и са ограничени на 500 оборота по-ниско от Алфите (пак по преавилник заради 6-цилиндровия двигател)
Преди да монтирате нещо "спортно" на автомобила си, поинтересувайте се поне за какъв спорт е.
jony_X написа:В крайна сметка Е39 е невероятна кола само че с тея 15 000+ дето му викаме цена е доста притеснително за някои хора
E34 изобщо не е лоша кола и в някой отншения даже е по-малко пластмасова от Е34



Разбирам те напълно но аз съм фен на Е39 и за мен Е34 няма нищо общо.Просто като цялостен вид Е39 е светлинни години по-красива и разбира се това е защото е доста по-нов модел...
А що се отнася до намиране на добър екземпляр... наистина мисля, че някой който е по-навътре в нещата може да помогне и да каже аджба от къде да си купим бебенцата Е39 изгодно
тен кю!
А що се отнася до намиране на добър екземпляр... наистина мисля, че някой който е по-навътре в нещата може да помогне и да каже аджба от къде да си купим бебенцата Е39 изгодно

тен кю!

*** Е39 ***
- SlipKnoT
- devildriver
-
- Мнения: 4054
- Регистриран на: 21.04.2002
- Пол: Мъж
- Кара: E30
- Мечтае да кара: McLaren F1
jony_X написа:Разбирам те напълно но аз съм фен на Е39 и за мен Е34 няма нищо общо.Просто като цялостен вид Е39 е светлинни години по-красива и разбира се това е защото е доста по-нов модел...
Тая логика ми e "любима".. сигурно ще кажеш, че Е60 е по красива от Е39, а?







- simoniko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 239
- Регистриран на: 24.04.2005
- Местоположение: Sofia
- Кара: валяк
Аз карам задно и бмв от 10 дни, изумен съм, друга кола не искам и няма никога да карам! АУДИ ми бяха любимци но след като подкарах Бимър мисля че АУДИ е неуспешен хибрид между БМВ и VW!
МАРКАТА е БМВ момчета! А задното е - ПРЕДАВАНЕТО!
За конете няма да говоря , те от БМВ мислят за тях повече от нас!
Шума(неповторим) от агрегата , атмосферата в автомобила , поведението на пътя и характера на автомобила са УНИКАЛНИ и завладяващи! КОЙТО не кара БМВ той не се е оженил за него!
Извинявам се за
МАРКАТА е БМВ момчета! А задното е - ПРЕДАВАНЕТО!
За конете няма да говоря , те от БМВ мислят за тях повече от нас!
Шума(неповторим) от агрегата , атмосферата в автомобила , поведението на пътя и характера на автомобила са УНИКАЛНИ и завладяващи! КОЙТО не кара БМВ той не се е оженил за него!

Извинявам се за

С риск, че е даван тоzи линк във форума ще го дам пак http://www.autozine.org/technical_schoo ... ling_1.htm
Иначе по повод карането на БМВ на сняг, ще споделя от опит, че има места(например средни zавои), където колата имаше учудващо и zа мен поведение, а именно държеше си висока скорост, поради липса на understeer
(с 4 нови zимни гуми все пак). По темата май няма спор - има 2 типа хора, такива които харесват zадното, и такива които още не са карали


Иначе по повод карането на БМВ на сняг, ще споделя от опит, че има места(например средни zавои), където колата имаше учудващо и zа мен поведение, а именно държеше си висока скорост, поради липса на understeer



- ICE
- Ледения
-
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
ivo написа:...има 2 типа хора, такива които харесват задното, и такива които още не са карали![]()
ЕВАЛАта адашче, колко си прав само...

....да така е, щото те не карат коли, а се возят на тях!!!



Всички в темата разисквате така въпроса, все едно поведението на колата зависи само от предно или задно. Забравяте един много важен елемент -> окачване! Без добро окачване, тези разпределения 50:50 на теглото, предно задно, колата няма да е същата.
И друго, БМВ-то катери зимата добре, защото е дебела кола, в комбинация със добри зимни гуми нещата стоят по различен начин
И друго, БМВ-то катери зимата добре, защото е дебела кола, в комбинация със добри зимни гуми нещата стоят по различен начин

- Georgieff
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: 29.11.2004
- Местоположение: Европа
- Кара: Е91 325i N53
ThEUfO написа:Всички в темата разисквате така въпроса, все едно поведението на колата зависи само от предно или задно. Забравяте един много важен елемент -> окачване! Без добро окачване, тези разпределения 50:50 на теглото, предно задно, колата няма да е същата.
И друго, БМВ-то катери зимата добре, защото е дебела кола, в комбинация със добри зимни гуми нещата стоят по различен начин
Май не си прочел цялата тема - още на първа страница пише, че предаването не е определящо, а поведението се определя от комплекс фактори, както и ти самия се досещаш.
А този комплекс фактори е най-добре реализиран от БМВ в този клас автомобили - говорим за Е39 и колите в неговия клас.
Просто БМВ са решили че е най-добре да си правят колите със задно и понеже форума е на БМВ не виждам какво се изненадваш от менията на колегите.
Взимам си бележка, че и окачването е важно, както и гумите, центъра на тежестта и още куп неща, но не ми беше възможно да изброя всички фактори.
Предното има само едно предимство - можеш да излезеш с газ ако ти занесе в завой, а задното има много, затова всички спортни и големи лимузини го предпочитат.
1. На предно не можеш да сложиш много коне, примерно над 200 к.с., щото на старт ще ти се разхвърчи цялата предница под тежеста на двигателя.
2. Задното на старт е супер, защото при потегляне цялата тежест се прехвърля отзад и натиска гуметата и прави супер сцепление.
3. Винаги е по добре, когато едните гуми управляват, а другите дават тяга. Предните гуми да правят и двете не е гот, особено при старт с полусъединител.
Може би още един малък минус на задното е че се губи мощност при предаването през кардана отпред назад .. ама е малко.
Абе всеки си избира задвижване според това дали иска да кара кола или да се вози ..
1. На предно не можеш да сложиш много коне, примерно над 200 к.с., щото на старт ще ти се разхвърчи цялата предница под тежеста на двигателя.
2. Задното на старт е супер, защото при потегляне цялата тежест се прехвърля отзад и натиска гуметата и прави супер сцепление.
3. Винаги е по добре, когато едните гуми управляват, а другите дават тяга. Предните гуми да правят и двете не е гот, особено при старт с полусъединител.
Може би още един малък минус на задното е че се губи мощност при предаването през кардана отпред назад .. ама е малко.
Абе всеки си избира задвижване според това дали иска да кара кола или да се вози ..
палим, гасим и газим ...
- gego_n
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 488
- Регистриран на: 20.09.2005
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: бавно
- Детайли за колата: нищо особено
здравейте колеги
и аз нещо по темата , ако позволите...
няма проблем за движение на 39-та през зимата . всичко , което посочиха е така , аз съм напълно съгласен с тях . Моето мнение за преимуществото на задното задвижване на бимърите през зимата има и още една страна - по-прецизното спиране . Тук много , ама много по-явен е ефекта на така наречената "моторна спирачка" при плавното вкючване на по-ниска предавка и отнемане на газта отколкото при автомобилите с предно задвижване . Това предимство заедно с АБС-а е в идеална съвкупност при е39 . Важно е не само теглителната способност и сцеплението при тръгване на колата , както поведението й при движение , но и не на последно място възможността да спира при зимни условия . горното съм го изпитал и за мен си зная , че е така .
......и още нещо - малко по-височки гуми за зимата .
айде момчета , останете със здраве и много безаварийно каране


няма проблем за движение на 39-та през зимата . всичко , което посочиха е така , аз съм напълно съгласен с тях . Моето мнение за преимуществото на задното задвижване на бимърите през зимата има и още една страна - по-прецизното спиране . Тук много , ама много по-явен е ефекта на така наречената "моторна спирачка" при плавното вкючване на по-ниска предавка и отнемане на газта отколкото при автомобилите с предно задвижване . Това предимство заедно с АБС-а е в идеална съвкупност при е39 . Важно е не само теглителната способност и сцеплението при тръгване на колата , както поведението й при движение , но и не на последно място възможността да спира при зимни условия . горното съм го изпитал и за мен си зная , че е така .
......и още нещо - малко по-височки гуми за зимата .
айде момчета , останете със здраве и много безаварийно каране



Прочетох няколко мнения, че по-широките гуми са по-добре зимата, което е грешно за голяма част от зимните настилки. При постоянна тежест на автомобила (1680кг., празна, при е39) колкото по-тънки гуми имаме, толкова повече сила ще се упражнва върху пътя на см2.
Незавизимо дали е утъпкан или не, зимният път изисква тънки гуми, които ще имат по-голямо сцепление с пътя отколкото широките. В противен сучай се получава аквапланиране (тънък слой сняг между гумите и пътя се втечнява в резултат от тежестта на автомобила и той се носи на водна възглавница - единствената електронна система, която дава успокоение в този случай е известна като "М.А.Н.Т.И.Н.Е.Л.А.").
Действителна история: Лада Нива, с тънки гуми, успя да изкачи силно заснежен склон, докато "паркетното" Паджеро, с неговите широки гуми за високи скорости, се завъртя на половината път.
Аз съм привърженик на предното, защото с него автомобила се вкарва по-добре в пътя. В никакъв случай не е избора на БМВ ентусиаста, който търси комфорта и зрелищните изпълнения.
И пак пример: В един и същи зимен ден карах Вектра (с предно) и Мерцедес 190D (със задно, като и двете коли са без каквато и да е електроника против приплъзване/буксуване). Мерцедесчето не можеше да изпълзи на пътя, а с Вектрата се правиха всякакви забавни въртели и пак с относително чуство за сигурност.
Собствениците на е39 имат няколко предимства пред тези автомобили - добро окачване и резултатното добро разпределение на теглото, както и електрониката, на която смятам, че се разчита прекалено много.
Разбира се, ако имаме пътници в багажника, сцеплението на задното предаване става също доста добро
Незавизимо дали е утъпкан или не, зимният път изисква тънки гуми, които ще имат по-голямо сцепление с пътя отколкото широките. В противен сучай се получава аквапланиране (тънък слой сняг между гумите и пътя се втечнява в резултат от тежестта на автомобила и той се носи на водна възглавница - единствената електронна система, която дава успокоение в този случай е известна като "М.А.Н.Т.И.Н.Е.Л.А.").
Действителна история: Лада Нива, с тънки гуми, успя да изкачи силно заснежен склон, докато "паркетното" Паджеро, с неговите широки гуми за високи скорости, се завъртя на половината път.
Аз съм привърженик на предното, защото с него автомобила се вкарва по-добре в пътя. В никакъв случай не е избора на БМВ ентусиаста, който търси комфорта и зрелищните изпълнения.
И пак пример: В един и същи зимен ден карах Вектра (с предно) и Мерцедес 190D (със задно, като и двете коли са без каквато и да е електроника против приплъзване/буксуване). Мерцедесчето не можеше да изпълзи на пътя, а с Вектрата се правиха всякакви забавни въртели и пак с относително чуство за сигурност.
Собствениците на е39 имат няколко предимства пред тези автомобили - добро окачване и резултатното добро разпределение на теглото, както и електрониката, на която смятам, че се разчита прекалено много.
Разбира се, ако имаме пътници в багажника, сцеплението на задното предаване става също доста добро

'02 BMW 525d
- bmwdriver
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
Не сравнявай БМВ и МБ ката поведение за задно предаване.Просто
нямат нищо общо.
Ще ти дам и аз един пример.Вектра на силно заскрежен и дори леко
позаледен склон се изкачи чак като я бутнаха 4 човека.Аз, с мойто
БМВ си изкарах без дори да превъртя гумите.А ми беше първа зима с него
и доста се притесних като гледах вектрата.
нямат нищо общо.
Ще ти дам и аз един пример.Вектра на силно заскрежен и дори леко
позаледен склон се изкачи чак като я бутнаха 4 човека.Аз, с мойто
БМВ си изкарах без дори да превъртя гумите.А ми беше първа зима с него
и доста се притесних като гледах вектрата.
Не съм карал много коли със задно, за да мога да споря. Възможно ли е да си бил с по-добри гуми, да си бил със система против приплъзване или пък да си просто по-добър шофьор?
Последна промяна Hex на 15 Ное 2005, 0:14, променена общо 2 пъти
'02 BMW 525d
70 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани