Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- stormrider
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ М44Б19
- Мечтае да кара: Imperial Tie Fighter
- Детайли за колата: Стара баба с тояжка
Относно клапана за картерните газове
Всичко изброено до тук е много хубаво , но това важи ли и за 318-ките. Симптомите които изброи колегата ги имам и аз на моята кола- 318 М-40. Има ли при него клапан на картерните газове? Дано има че и аз да разбера от нормално работеща кола.
С много любов към децата!
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Joro_Paveto написа:Вчера сутинта го смених - засмукващия звук при рязко подаване на газ в ниските обороти си остана, изсъскването 2-3сек след като изгася двигателя също си остана. Разликите, които усетих и видях са следните - преди, когато отворех капачката за наливане на маслото двигателя почти не променяше работата си, сега след смяната на клапана, като махна капачката - двигателя изгасва почти веднага. Започна да работи по-тихо, а леките претрисания на загрят мотор изчезнаха, потропването на клапан или повдигач също изчезна...а от ауспухът не се носи гадната тежка миризма на масло и изгорели газове. Имаше и едно давене при потегляне, което също изчезна. Но най-изразената разлика е, че гасне при отворена капачка на малслото - в Е36 подфорума имаше цялата тема какво трябва да се случва и така и никой не каза дали да гасне или да работи или да работи неравномерно и какви са причините за трите случая- е отговорът при изправен клапан на картерните газове, при отваряне на капачката на маслото двигателя изгасва.
Двата маркуча бяха в много добро състояние, имаше лек нагар по стените, но като цяло сечението не беше стеснено, даже в първия момент мислех, че съм се прецакал, че се набутах да купувам нови...но пък после осъзнах, че и малкото глеч и лайна от тези маркучи, ще отидат в новия клапан.
Като цяло само положителни неща от смяната и парите дадени за частите си заслужават.
Като отворя капачката за маслото,двигателя продължава да си работи нормално.Не съска,не тресе,не прекъсва,не гори масло-1л/10000.
Има три случая-
-клапана работи нормално-отваряма капачката за маслото и двигателя няма да угасне защото клапана е затворен и няма откъде да влезе паразитен въздух
-клапана е блокирал затворен-същият случай,но ми е мъчно за някои гарнитури и семеринги
-клапана е блокирал отворен-през капачката влиза паразитен въздух и двигателя угасва.
За мен причината за угасването на двигателя е друга-досега няма колега с нови гумички на клапаните ,който да е казал ,че като отвори капачката му гасне двигателя.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Е днес го свалих прословутият клапан -при празни обороти стои отворен,с вдигане на оборотите почва да затваря пътя на картерните газове към смукателният колектор.Реших да направя и експеримент-махнах маркуча от щуцера на клапана и го оставих свободен ,а самият щуцер го запуших.Още не съм я пробвал както трябва колата за да усетя разликата-струва ми се ,че само почна да ускорява по-добре,ще видя и какво ще стане с разхода.
Сега не мога да си обясня защо след като отворя капачката за маслото двигателя не променя работата си-нали клапана е отворен и трябва да влезе паразитен въздух.
Сега не мога да си обясня защо след като отворя капачката за маслото двигателя не променя работата си-нали клапана е отворен и трябва да влезе паразитен въздух.

- EcLipSeR
- ентусиаст
-
- Мнения: 810
- Регистриран на: 24.08.2007
- Местоположение: Бургaс\София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: пил
zvetiko написа:Е днес го свалих прословутият клапан -при празни обороти стои отворен,с вдигане на оборотите почва да затваря пътя на картерните газове към смукателният колектор.Реших да направя и експеримент-махнах маркуча от щуцера на клапана и го оставих свободен ,а самият щуцер го запуших.Още не съм я пробвал както трябва колата за да усетя разликата-струва ми се ,че само почна да ускорява по-добре,ще видя и какво ще стане с разхода.
Сега не мога да си обясня защо след като отворя капачката за маслото двигателя не променя работата си-нали клапана е отворен и трябва да влезе паразитен въздух.
А къде се намира този клапан при М42 ?

a b c d e f g h i j k l, but M is something Special ...
- lowlevel
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 143
- Регистриран на: 4.06.2007
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D
Днеска и аз си купих този консуматив, при мен 525d има същите симптоми. Не знам дали има значение от това че е дизел:
- рязко се повиши разхода на масло - допреди това почти не го харчеше
- пуши при рязко форсиране
- сякаш е задръстена на моменти
само че при мен се води - филтър картерни газове и излежда по по-различен начин. Цената му е 88 лева с ДДС-то.
- рязко се повиши разхода на масло - допреди това почти не го харчеше
- пуши при рязко форсиране
- сякаш е задръстена на моменти
само че при мен се води - филтър картерни газове и излежда по по-различен начин. Цената му е 88 лева с ДДС-то.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
EcLipSeR написа:zvetiko написа:Е днес го свалих прословутият клапан -при празни обороти стои отворен,с вдигане на оборотите почва да затваря пътя на картерните газове към смукателният колектор.Реших да направя и експеримент-махнах маркуча от щуцера на клапана и го оставих свободен ,а самият щуцер го запуших.Още не съм я пробвал както трябва колата за да усетя разликата-струва ми се ,че само почна да ускорява по-добре,ще видя и какво ще стане с разхода.
Сега не мога да си обясня защо след като отворя капачката за маслото двигателя не променя работата си-нали клапана е отворен и трябва да влезе паразитен въздух.
А къде се намира този клапан при М42 ?
Лежи,закрепен с два винта върху смукателният колектор и има щуцер ,в който влиза маркуча от капака на клапаните.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
lowlevel написа:Днеска и аз си купих този консуматив, при мен 525d има същите симптоми. Не знам дали има значение от това че е дизел:
- рязко се повиши разхода на масло - допреди това почти не го харчеше
- пуши при рязко форсиране
- сякаш е задръстена на моменти
само че при мен се води - филтър картерни газове и излежда по по-различен начин. Цената му е 88 лева с ДДС-то.
Ето това би трябвало да са признаците ако е повреден,а не описаните в началото- трябва да затвори при високи обороти,ако не затвори,колата ще почне да гори масло,да пуши,сместта ще бъде неправилна и колата ще е спъната.
Най-простият начин за проверка ,поне при моят двигател ,е да се пусне маркуча от капака на клапаните в атмосферата,а клапана да се запуши и да се види дали ще има някаква разлика в поведението на колата.
Колеги,дайте да изясним какво точно и при кои модели се сменя!?!Eдин говори за филър,друг за клапън..........???
И накрая все някой нещо не е разбрал.Така или иначе всички явно ще минем от там да не се излагаме по сервизите
Забелязах,че колегата"shnitzera"-който започна тази важна тема(подкрепена със страхотни снимки) e пояснил ,че става въпрос за двигателите М50 и М52 на Е-39.А почнаха едни питания ,един през друг за клапъни за филтри на картерните газове.Кое каде се намирало............и изобщо
.........луда работа
Нищо конкретно накрая.
На мен също не всичко ми е ясно и затова говоря само за неща в които съм сигурен.Така,че нека колегите които са компетентни по въпроса да просветлят нас по неуките
,но жадни за знания със точна и ясна информация.
Благодаря на всички спецове предварително.[/b]


Забелязах,че колегата"shnitzera"-който започна тази важна тема(подкрепена със страхотни снимки) e пояснил ,че става въпрос за двигателите М50 и М52 на Е-39.А почнаха едни питания ,един през друг за клапъни за филтри на картерните газове.Кое каде се намирало............и изобщо


На мен също не всичко ми е ясно и затова говоря само за неща в които съм сигурен.Така,че нека колегите които са компетентни по въпроса да просветлят нас по неуките

Благодаря на всички спецове предварително.[/b]
ВАРНА,морето и BMW-то......
!!!





Аз съм с М51 на Е-39, tds-ка/97г./Интересува ме при този мотор,какво имаме?Филтър или клапън на картерните газове.Или ги има и двете?
Симптомите са ми като описаните по горе.Та за какво иде реч да се сменя във случая,да го уточним,че да сме наясно всички с тоя проблем??
Заради някъкъв си керлив клапън там или филтър и аз незнам вече, не си заслужава конете дето са ни във обора да си стоят там спънати
.
Симптомите са ми като описаните по горе.Та за какво иде реч да се сменя във случая,да го уточним,че да сме наясно всички с тоя проблем??

Заради някъкъв си керлив клапън там или филтър и аз незнам вече, не си заслужава конете дето са ни във обора да си стоят там спънати

ВАРНА,морето и BMW-то......
!!!





- lowlevel
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 143
- Регистриран на: 4.06.2007
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D
Аз вчера го смених в БЛЕЙЗ. При моят вариант си е коплект филтър + клапан. Ефекти още не съм усетил или видял след смяната.
- Hammerfall
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 208
- Регистриран на: 4.01.2005
- Местоположение: СЛИВЕН
Аха
mad_presley написа:Ами това е клапан (мембрана), който се отваря при определено налягане на картерните газове и ги пуска в смукателния колектор.Това отдолу е точно сепаратор.Там се отлага кондензиралия каререн газ и в горивната система влизат уж само чисти пари.
Защо отива във ваноса обаче не знам.Предполагам е с цел изравняване на налягането в картера и капака на разпределителния вал, но не съм сигурен

Как се живее в държава, в която да си прост е модерно?!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани