Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 8.11.2007
Местоположение: varna

Мнение от hellbull » 09 Ное 2008, 22:49

никой ли не може да ми отговори.

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 3.04.2008
Местоположение: Варна

Мнение от pigeon » 09 Ное 2008, 22:57

Погледни на първата страница, там колегата го е описал перфектно, а и има снимки !!! :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 8.11.2007
Местоположение: varna

Мнение от hellbull » 10 Ное 2008, 18:31

е да ама колегата е писал за клапана, а аз питам за филтъра на картерните газове.
ходих до бмв и от там ми казаха че самият филтър е бил на някакъв капак и трябва целия капак да се смени. капака струвал 350 лева

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: БМВ М44Б19
Мечтае да кара: Imperial Tie Fighter
Детайли за колата: Стара баба с тояжка

Относно клапана за картерните газове

Мнение от stormrider » 13 Ное 2008, 21:23

Всичко изброено до тук е много хубаво , но това важи ли и за 318-ките. Симптомите които изброи колегата ги имам и аз на моята кола- 318 М-40. Има ли при него клапан на картерните газове? Дано има че и аз да разбера от нормално работеща кола.
С много любов към децата!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6219
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 10 Дек 2008, 23:21

Joro_Paveto написа:Вчера сутинта го смених - засмукващия звук при рязко подаване на газ в ниските обороти си остана, изсъскването 2-3сек след като изгася двигателя също си остана. Разликите, които усетих и видях са следните - преди, когато отворех капачката за наливане на маслото двигателя почти не променяше работата си, сега след смяната на клапана, като махна капачката - двигателя изгасва почти веднага. Започна да работи по-тихо, а леките претрисания на загрят мотор изчезнаха, потропването на клапан или повдигач също изчезна...а от ауспухът не се носи гадната тежка миризма на масло и изгорели газове. Имаше и едно давене при потегляне, което също изчезна. Но най-изразената разлика е, че гасне при отворена капачка на малслото - в Е36 подфорума имаше цялата тема какво трябва да се случва и така и никой не каза дали да гасне или да работи или да работи неравномерно и какви са причините за трите случая- е отговорът при изправен клапан на картерните газове, при отваряне на капачката на маслото двигателя изгасва.
Двата маркуча бяха в много добро състояние, имаше лек нагар по стените, но като цяло сечението не беше стеснено, даже в първия момент мислех, че съм се прецакал, че се набутах да купувам нови...но пък после осъзнах, че и малкото глеч и лайна от тези маркучи, ще отидат в новия клапан.
Като цяло само положителни неща от смяната и парите дадени за частите си заслужават.


Като отворя капачката за маслото,двигателя продължава да си работи нормално.Не съска,не тресе,не прекъсва,не гори масло-1л/10000.

Има три случая-

-клапана работи нормално-отваряма капачката за маслото и двигателя няма да угасне защото клапана е затворен и няма откъде да влезе паразитен въздух

-клапана е блокирал затворен-същият случай,но ми е мъчно за някои гарнитури и семеринги

-клапана е блокирал отворен-през капачката влиза паразитен въздух и двигателя угасва.

За мен причината за угасването на двигателя е друга-досега няма колега с нови гумички на клапаните ,който да е казал ,че като отвори капачката му гасне двигателя.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6219
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 12 Дек 2008, 20:59

Е днес го свалих прословутият клапан -при празни обороти стои отворен,с вдигане на оборотите почва да затваря пътя на картерните газове към смукателният колектор.Реших да направя и експеримент-махнах маркуча от щуцера на клапана и го оставих свободен ,а самият щуцер го запуших.Още не съм я пробвал както трябва колата за да усетя разликата-струва ми се ,че само почна да ускорява по-добре,ще видя и какво ще стане с разхода.

Сега не мога да си обясня защо след като отворя капачката за маслото двигателя не променя работата си-нали клапана е отворен и трябва да влезе паразитен въздух. :?:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 810
Регистриран на: 24.08.2007
Местоположение: Бургaс\София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: пил

Мнение от EcLipSeR » 18 Дек 2008, 15:24

zvetiko написа:Е днес го свалих прословутият клапан -при празни обороти стои отворен,с вдигане на оборотите почва да затваря пътя на картерните газове към смукателният колектор.Реших да направя и експеримент-махнах маркуча от щуцера на клапана и го оставих свободен ,а самият щуцер го запуших.Още не съм я пробвал както трябва колата за да усетя разликата-струва ми се ,че само почна да ускорява по-добре,ще видя и какво ще стане с разхода.

Сега не мога да си обясня защо след като отворя капачката за маслото двигателя не променя работата си-нали клапана е отворен и трябва да влезе паразитен въздух. :?:

А къде се намира този клапан при М42 ?
Изображение
a b c d e f g h i j k l, but M is something Special ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 143
Регистриран на: 4.06.2007
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E60 530D

Мнение от lowlevel » 18 Дек 2008, 18:23

Днеска и аз си купих този консуматив, при мен 525d има същите симптоми. Не знам дали има значение от това че е дизел:

- рязко се повиши разхода на масло - допреди това почти не го харчеше
- пуши при рязко форсиране
- сякаш е задръстена на моменти

само че при мен се води - филтър картерни газове и излежда по по-различен начин. Цената му е 88 лева с ДДС-то.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6219
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 19 Дек 2008, 15:31

EcLipSeR написа:
zvetiko написа:Е днес го свалих прословутият клапан -при празни обороти стои отворен,с вдигане на оборотите почва да затваря пътя на картерните газове към смукателният колектор.Реших да направя и експеримент-махнах маркуча от щуцера на клапана и го оставих свободен ,а самият щуцер го запуших.Още не съм я пробвал както трябва колата за да усетя разликата-струва ми се ,че само почна да ускорява по-добре,ще видя и какво ще стане с разхода.

Сега не мога да си обясня защо след като отворя капачката за маслото двигателя не променя работата си-нали клапана е отворен и трябва да влезе паразитен въздух. :?:

А къде се намира този клапан при М42 ?


Лежи,закрепен с два винта върху смукателният колектор и има щуцер ,в който влиза маркуча от капака на клапаните.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6219
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 19 Дек 2008, 15:38

lowlevel написа:Днеска и аз си купих този консуматив, при мен 525d има същите симптоми. Не знам дали има значение от това че е дизел:

- рязко се повиши разхода на масло - допреди това почти не го харчеше
- пуши при рязко форсиране
- сякаш е задръстена на моменти

само че при мен се води - филтър картерни газове и излежда по по-различен начин. Цената му е 88 лева с ДДС-то.


Ето това би трябвало да са признаците ако е повреден,а не описаните в началото- трябва да затвори при високи обороти,ако не затвори,колата ще почне да гори масло,да пуши,сместта ще бъде неправилна и колата ще е спъната.

Най-простият начин за проверка ,поне при моят двигател ,е да се пусне маркуча от капака на клапаните в атмосферата,а клапана да се запуши и да се види дали ще има някаква разлика в поведението на колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 95
Регистриран на: 14.10.2008
Местоположение: ВАРНА

Мнение от danieldst » 19 Дек 2008, 20:42

Колеги,дайте да изясним какво точно и при кои модели се сменя!?!Eдин говори за филър,друг за клапън..........??? :roll: И накрая все някой нещо не е разбрал.Така или иначе всички явно ще минем от там да не се излагаме по сервизите :)
Забелязах,че колегата"shnitzera"-който започна тази важна тема(подкрепена със страхотни снимки) e пояснил ,че става въпрос за двигателите М50 и М52 на Е-39.А почнаха едни питания ,един през друг за клапъни за филтри на картерните газове.Кое каде се намирало............и изобщо :?: .........луда работа :!: Нищо конкретно накрая.
На мен също не всичко ми е ясно и затова говоря само за неща в които съм сигурен.Така,че нека колегите които са компетентни по въпроса да просветлят нас по неуките ;) ,но жадни за знания със точна и ясна информация.
Благодаря на всички спецове предварително.[/b]
ВАРНА,морето и BMW-то......Изображение!!!
Изображение ИзображениеИзображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 95
Регистриран на: 14.10.2008
Местоположение: ВАРНА

Мнение от danieldst » 19 Дек 2008, 21:43

Аз съм с М51 на Е-39, tds-ка/97г./Интересува ме при този мотор,какво имаме?Филтър или клапън на картерните газове.Или ги има и двете?
Симптомите са ми като описаните по горе.Та за какво иде реч да се сменя във случая,да го уточним,че да сме наясно всички с тоя проблем?? :help:
Заради някъкъв си керлив клапън там или филтър и аз незнам вече, не си заслужава конете дето са ни във обора да си стоят там спънати :evil: .
ВАРНА,морето и BMW-то......Изображение!!!
Изображение ИзображениеИзображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 143
Регистриран на: 4.06.2007
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E60 530D

Мнение от lowlevel » 20 Дек 2008, 12:46

Аз вчера го смених в БЛЕЙЗ. При моят вариант си е коплект филтър + клапан. Ефекти още не съм усетил или видял след смяната.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 95
Регистриран на: 14.10.2008
Местоположение: ВАРНА

Мнение от danieldst » 20 Дек 2008, 16:30

Става все по интересно :mhihi:
Благодаря за съдействието колега!А дали и при нас ще е така с по старите ни коли.За годината,която ти е колата си е нормално да ги имаш и двете.Ние какво да правим по старичките :roll:
ВАРНА,морето и BMW-то......Изображение!!!
Изображение ИзображениеИзображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 208
Регистриран на: 4.01.2005
Местоположение: СЛИВЕН

Аха

Мнение от Hammerfall » 22 Дек 2008, 12:23

mad_presley написа:Ами това е клапан (мембрана), който се отваря при определено налягане на картерните газове и ги пуска в смукателния колектор.Това отдолу е точно сепаратор.Там се отлага кондензиралия каререн газ и в горивната система влизат уж само чисти пари.
Защо отива във ваноса обаче не знам.Предполагам е с цел изравняване на налягането в картера и капака на разпределителния вал, но не съм сигурен

:yes:
Как се живее в държава, в която да си прост е модерно?!

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook