Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Здравейте колеги,
Бих искал съвет дали проблемът, който имам е от прословутия таралеж. Преди около месец ми падна акумулатора. Не я бях карал няколко дни колата и реших, че съм забравил нещо включено или не добре затворено. Карам комби (е46) и ми се струва, че ако забравя багажника или стъклото му не добре затворени остава да свети една, а пък може и повече крушки там. Та падането тогава го отдадох на нея.
Снощи обаче, пак след 2-3 дена на паркинга без да е карана - отказа да запали отново. Всъщност запали първия път, но започнаха да мигат лампи по таблото - АБС, еърбек, акумулаторната, и т.н. Спрях я и на следващото врътване на ключа да запаля - Йок. Лампите се размигаха отново, взе да цъка уж сякаш се опита да завърти, но не успяваше...
Свалих акумулатора и го оставих да се зарежда, ама след около 2-3 часа ми светна зелената лампа на зарядното, че е готов. Т.е. сякаш проблема не е/беше, защото иначе му трябват 14-16 часа да зареди ако е паднал много.
Поставих го преди малко и колата си запали без проблем. Но вече не съм спокоен и започнах да я мисля кога ще изтощи акумулатора пак.
Защо попитах за таралежа. Ами парното ми духа на талази. Още като дам контакт, преди да я запаля и започват едни неравномерни по-сила подухвания. Като я изключа от контакт, понякога неравномерните подухвания остават известно време все едно си е на контакт. Понякога това с подухванията не се случва, но на тяхно място на заден фон, някъде под таблото и сякаш зад централните решетки се чува шум от нещо - жужене ли е бръмчене ли е, не знам как да го определя. Абе все едно слушам компресор на хладилник ама много-много по-тихо разбира се .
След извесно ровичкане из форума прочетох на доста места, че за подобни проблеми с въздухопотока най-вероятния виновник е таралежа.
Дали е възможно от него да ми се източава и акумулатора? Ако парното не изключи и тези подухвания и жуженета си останат за ден-два със сигурност ще има проблем.
Знам, че след 15-тина минути компютъра уж трябва да изключи всички консуматори, ама знам ли...
Бих искал съвет дали проблемът, който имам е от прословутия таралеж. Преди около месец ми падна акумулатора. Не я бях карал няколко дни колата и реших, че съм забравил нещо включено или не добре затворено. Карам комби (е46) и ми се струва, че ако забравя багажника или стъклото му не добре затворени остава да свети една, а пък може и повече крушки там. Та падането тогава го отдадох на нея.
Снощи обаче, пак след 2-3 дена на паркинга без да е карана - отказа да запали отново. Всъщност запали първия път, но започнаха да мигат лампи по таблото - АБС, еърбек, акумулаторната, и т.н. Спрях я и на следващото врътване на ключа да запаля - Йок. Лампите се размигаха отново, взе да цъка уж сякаш се опита да завърти, но не успяваше...
Свалих акумулатора и го оставих да се зарежда, ама след около 2-3 часа ми светна зелената лампа на зарядното, че е готов. Т.е. сякаш проблема не е/беше, защото иначе му трябват 14-16 часа да зареди ако е паднал много.
Поставих го преди малко и колата си запали без проблем. Но вече не съм спокоен и започнах да я мисля кога ще изтощи акумулатора пак.
Защо попитах за таралежа. Ами парното ми духа на талази. Още като дам контакт, преди да я запаля и започват едни неравномерни по-сила подухвания. Като я изключа от контакт, понякога неравномерните подухвания остават известно време все едно си е на контакт. Понякога това с подухванията не се случва, но на тяхно място на заден фон, някъде под таблото и сякаш зад централните решетки се чува шум от нещо - жужене ли е бръмчене ли е, не знам как да го определя. Абе все едно слушам компресор на хладилник ама много-много по-тихо разбира се .
След извесно ровичкане из форума прочетох на доста места, че за подобни проблеми с въздухопотока най-вероятния виновник е таралежа.
Дали е възможно от него да ми се източава и акумулатора? Ако парното не изключи и тези подухвания и жуженета си останат за ден-два със сигурност ще има проблем.
Знам, че след 15-тина минути компютъра уж трябва да изключи всички консуматори, ама знам ли...
- kraininski
- ентусиаст
- Мнения: 899
- Регистриран на: 23.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530d
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Слабото жужене е от малките турбинки там при копчетата на климатроника, които засмукват въздух от купето за да се замери температурата му.Това е нормално да го чуваш.Но неравномерното подухване и особено работата на вентилатора при изключен контакт, ме насочват именно към таралежа.
Поздрави
Поздрави
"And You'll Always Be My Whore Cause You're The One That I Adore"
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Ами да, прав си.
Същото ми каза и колегата oci, с когото между другото се свързах вчера и днес вече съм с "нов" таралеж. Вентилатора заработи нормално и неравномерното подухване изчезна.
Много благодаря на oci за помоща. Човекът наистина знае какво прави и цялата операция по подмяната мина за 15-тина минутки.
Същото ми каза и колегата oci, с когото между другото се свързах вчера и днес вече съм с "нов" таралеж. Вентилатора заработи нормално и неравномерното подухване изчезна.
Много благодаря на oci за помоща. Човекът наистина знае какво прави и цялата операция по подмяната мина за 15-тина минутки.
- delqn_koev
- Потребител
- Мнения: 15
- Регистриран на: 16.11.2008
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Здравейте. При мен проблемът е следният. Сутрин вентилатора си работи всичко е ОК, но оставя ли колата на слънце да се напече и вентилаторът не тръгва. Днес свалих таралежа сутринта и преди да го извадя пак пробвах и пак тръгна пустия вентилатор. Мисълта ми е може ли да е от някакъв температурен датчик или нещо друго в случаите в който колата е напечена и не тръгва.
Мерси предварително!
Мерси предварително!
- delqn_koev
- Потребител
- Мнения: 15
- Регистриран на: 16.11.2008
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
delqn_koev написа:Здравейте. При мен проблемът е следният. Сутрин вентилатора си работи всичко е ОК, но оставя ли колата на слънце да се напече и вентилаторът не тръгва. Днес свалих таралежа сутринта и преди да го извадя пак пробвах и пак тръгна пустия вентилатор. Мисълта ми е може ли да е от някакъв температурен датчик или нещо друго в случаите в който колата е напечена и не тръгва.
Мерси предварително!
От таралежа беше. Когато беше свален го нагрях с сешоара и пробвах, вентилатора не тръгна, после го изстудих и вентилатора пак си тръгна. След като разглобих таралежа имаше 4 спукани спойки запоих ги и пак направих пробата с сешоара всичко беше ОК.
Благодаря много за полезната тема !
- mich_29
- Потребител
- Мнения: 25
- Регистриран на: 8.05.2006
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: 525 I,525 TDS,E30 318
- Мечтае да кара: БТР
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
поклон на креативните и помагащи хора в тоя форум...сега ми дойде до главата и спестих 100 лв и нервите да открия че новия 2 ра ръка е като моя.....
Компютрите са създадени, за решаване на проблеми, които не са съществували преди появата на компютрите...
- ivopicha
- ентусиаст
- Мнения: 1166
- Регистриран на: 19.11.2003
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 530D
- Мечтае да кара: BMW 760Li
- Детайли за колата: сива, 06.2004 г.
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
И аз да се включа към темата. Таралежа от Е46 става ли за Е36? Моя таралеж го вадих и презапоявах, но вентилатора пак си тръгва когато си поиска. През лятото нявах почти никакви проблеми , да е спирал2-3 пъти за цяло лята. Сега като застудя и почна да спира по често. Мисълта ми е, че за Е46 таралежите са по евтини от тези на Е36 и да си взема от първите. Благодаря Ви!
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
niki81vd написа:Няма да те огрее. Излизат различни номенклатури.
Е36 - 64 11 6 929 540
Е46 - 64 11 6 920 365
А като гледам и профилите са различни
няма значение каталожния номер таралежите на е36, е39 и е46 са еднакви и се заменят мога да се хвана на бас
- ivopicha
- ентусиаст
- Мнения: 1166
- Регистриран на: 19.11.2003
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 530D
- Мечтае да кара: BMW 760Li
- Детайли за колата: сива, 06.2004 г.
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Някъде четох, че колега си е сложил таралеж от Е39 на Е36. По принцип тези, които гледах бяха видимо еднакви с моя таралеж. Единствената разлика беше в бодлите- на Е46 бяха по тънки и по вечко.
- ivopicha
- ентусиаст
- Мнения: 1166
- Регистриран на: 19.11.2003
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 530D
- Мечтае да кара: BMW 760Li
- Детайли за колата: сива, 06.2004 г.
- Тонката
- младши ентусиаст
- Мнения: 366
- Регистриран на: 17.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Volvo S60 ‘18, D4, e91 320dA
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Колеги, с какво и как сваляте горния термо слой на гадната твар?
Мерси предварително!
Поздрави?
Мерси предварително!
Поздрави?
е36 318is M pack 96` -> e39 530d M pack sedan 01` -> e38 740i M60 96` -> e46 318d 03`-> e46 320d 04`-> e39 530dA M pack touring 02`
- asotsf
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 87
- Регистриран на: 10.08.2012
- Местоположение: Plaza Dance
- Пол: Мъж
- Кара: 330ci Stahlgrau
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Пистолет за топъл въздух.
- lud fen
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 70
- Регистриран на: 1.05.2012
- Местоположение: варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
- Мечтае да кара: BMW M6 G-power
- Детайли за колата: Не е перфектна,но си я обичам..;pp
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Имам проблем с този вентилатор в управлението на климатика,не спира да работи,днес дори стоях в колата 1 час и чаках с надеждата да спре....но няма,дали проблема е в таралежа или да го търся на друго място ????
П.С. Стоях в колата 1 час,като накарах брат ми да ме заключи ушш може би когато е отключена колата да не спира,но....
И когато махна бушон номер 9 спира,като го сложа и пак тръгва....
П.С. Стоях в колата 1 час,като накарах брат ми да ме заключи ушш може би когато е отключена колата да не спира,но....
И когато махна бушон номер 9 спира,като го сложа и пак тръгва....
- lud fen
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 70
- Регистриран на: 1.05.2012
- Местоположение: варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
- Мечтае да кара: BMW M6 G-power
- Детайли за колата: Не е перфектна,но си я обичам..;pp
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
По удобно ми е да махам бушона
Но тези циг*** работи не ми харесват,така че още утре ще я закарам да я погледнат,че в момента не мога да заспя...
Но тези циг*** работи не ми харесват,така че още утре ще я закарам да я погледнат,че в момента не мога да заспя...
- lud fen
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 70
- Регистриран на: 1.05.2012
- Местоположение: варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
- Мечтае да кара: BMW M6 G-power
- Детайли за колата: Не е перфектна,но си я обичам..;pp
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Днес свалих таралежа,прегледахме го с един приятел,който разбира от електроника и всички спойки бяха здрави,та после пак го поставих на мястото му и чаках с надеждата,тази перка да спре,но няма,постоянно си работи,кажете колеги къде другаде да търся проблема
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани