540ка на метан...

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1258
Регистриран на: 30.03.2003
Местоположение: Sofia
Кара: 330и Е46 1/4mile- 13.88/163km/h
Детайли за колата: Е46ца ... тормозителка на М5 Е34 и 330ки Е90

Мнение от MaXo » 05 Яну 2008, 3:34

Hex написа:@Махо - всъщност поста ми беше в твоя подкрепа, но виждам че не го оценяваш. Цените и стойностите, както казах, ги вкарах в екселска таблица, затова и изчисленията са точни, можеш да ги провериш.

Относно километрите, които изминавам на ден - не знам ти от кое село си, но в големите градове ежедневните разстояния от вкъщи до работа са от порядъка на 20-60км, и оттам съм избрал 1000 км като една нормална стойност за месечен пробег на частно лице.

Ще те помоля да не коментираш икономическите ми познания, а аз няма да се смея на невероятната поддържана е39-ка, дето я намери за 10к в Дару Кар. Да не би да си гледал първоначалната й вноска?

Относно зареждането, аз карам автомобила от подписа си и съм свикнал с едно зареждане да стигам до София и обратно до Бургас. Ако ти имаш желание да стискаш палци до всеки следващ метанов оазис, това е твое право.

@Svetlyo, да, съгласен съм, сам казах, че метана е неудобен за автомобил с такава консумация, изисква често презареждане. Според мен е непрактична инсталацията на метанови устройства в автомобили с голям разход.


Аз от подкрепа не се нуждая и не съм написал нищо за изчисленията ти. :D
От София съм ;) 15км да идеш на работа и 15км да се върнеш примерно ... ама ти за друго не я ли ползваш тая кола ... само за да ходиш на работа ли?
Първоначална вноска за 520 97г 10бона хехе ... я влез в час с цените малко ... а тая за която пиша е служебна във фирмата където работя. ;)
Това за стискането на палци не ми стана ясно ... що трябва да стискам палци, ако съм си сметнал нещата?
Къв е проблема да сложиш 2х50литра в багажник който е сигурно около 500литра?

И добре нека не спорим за пробега ... дори по 1000км на месец да прави ... обясни ми какво се случва след 15тия месец ... някакъв дед лайн ли има тогава? :D Коментар и на това, че метана си седи в колата а обезценяването му е незначително?Демек, ако имаш реално нещо да избиваш то това е обезценяването, а не цялата система.
без реклами в подписа...
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 13.11.2005

Мнение от Hex » 05 Яну 2008, 3:50

На година правя 20к, не карам толкова много, но определено ми е нужна за да връткам по задачки - такситата са скъпи, а автобусите не вършат особена работа, като обикаляш из центъра на града.

Не разбрах каква е тази запазена е39-ка за 10к, но явно е някаква цена за служители. На бензиновите наистина им паднаха цените, но добрите (за мен) е39-ки още си държат 20к.

Проблема да поставиш метан в багажника е размерите и формата му. Метановите бутилки са доста обемни заради по-високото налягане, поради което заводско се поставят под автомобила. С други думи, ако сложиш две (няма да обсъждаме три) бутилки, от багажника ти няма да остане нищо повече от място за един сак. А бутилките освен обемни са и тежки, което иска своето от окачването. Разбира се, ако се кара предимно градско, нищо не пречи да се постави само една бутилка.

Относно избиването на цената на системата - все пак това е инвестиция, която очакваш да ти се върне. Едва когато изплатиш себестойността на системата чрез нейната употреба, можеш да започнеш да пестиш реално. Тоест, в настоящия приемер, 15 месеца си "набутан" докато ти се възвърне първоначалната инвестиция, а едва след това вече пестиш от гориво. Нека не забравяме, че има хора, които си сменят колите на една-две години, така че поставянето на метан е безмислено за тях.
'02 BMW 525d

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 25.04.2004

Мнение от R1cerBoy » 05 Яну 2008, 6:44

MaXo написа:
NeoPrint написа:A що не вземете и да къкате за по-тънко направо в резервоара като това ви е приоритет номер 1 :evil:
Жалко и нелепо е да се надскачате с колата и после да я осакатявате с мераците си да се возите евтино. Дори не осъзнавате комичната ситуация и дори се кефите на "тарикатлъка си". Че и останалите дето си карат с горивото предназначено за колите им се оказват бедни или глупави или не си карат колите или от още колко кладенеца ще донесете вода за да оправдаете простия факт,че правите бай Ганьовщина и половина?


П.С.На метан вървяла колкото и на бензин,айде бе! :mhihi: :mhihi: :mhihi:


Къкате ... кво е това бе брат? :shock: За какво надскачане говориш като цената на колата е по-ниска от цената на горивото, което плащаш за 1 година??? :shock: На метан кой ти е писал, че върви колкото и на бензин?Разликата обаче може да е много минимална и дори в ниските да не се усеща... а то общо взето човек кара около 2-3000об и при този режим дам общо взето няма разлика при добра смес и подходящия аванс. ;) Аз примерно ще метанизирам турбо кола ... та там конете не са ми проблем ... и понеже метановия инжекцион следи бензиновата карта ... като я направя 210-220 коня ... на метан може да е 190-200 ... е нема да се тръшкам много ... ще го преглътна с едни 5лв на 100. :mhihi: Пък и метана търпи по-висока компресия ... по-трудно детонира ... демек може да се кара и на повечко бууст. ;)

Бе един въпрос ... на 300 коньов 200сх може ли да му сложиш метан?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1258
Регистриран на: 30.03.2003
Местоположение: Sofia
Кара: 330и Е46 1/4mile- 13.88/163km/h
Детайли за колата: Е46ца ... тормозителка на М5 Е34 и 330ки Е90

Мнение от MaXo » 05 Яну 2008, 11:59

Еми сигурно може ... ама аз там гоня и последния кон ... и допълнително тегло не ми е нужно ... тук говорим за коли дето са за возене. ;)
без реклами в подписа...
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1258
Регистриран на: 30.03.2003
Местоположение: Sofia
Кара: 330и Е46 1/4mile- 13.88/163km/h
Детайли за колата: Е46ца ... тормозителка на М5 Е34 и 330ки Е90

Мнение от MaXo » 05 Яну 2008, 12:07

Hex написа:Не разбрах каква е тази запазена е39-ка за 10к, но явно е някаква цена за служители. На бензиновите наистина им паднаха цените, но добрите (за мен) е39-ки още си държат 20к.

Проблема да поставиш метан в багажника е размерите и формата му. Метановите бутилки са доста обемни заради по-високото налягане, поради което заводско се поставят под автомобила. С други думи, ако сложиш две (няма да обсъждаме три) бутилки, от багажника ти няма да остане нищо повече от място за един сак. А бутилките освен обемни са и тежки, което иска своето от окачването. Разбира се, ако се кара предимно градско, нищо не пречи да се постави само една бутилка.

Относно избиването на цената на системата - все пак това е инвестиция, която очакваш да ти се върне. Едва когато изплатиш себестойността на системата чрез нейната употреба, можеш да започнеш да пестиш реално. Тоест, в настоящия приемер, 15 месеца си "набутан" докато ти се възвърне първоначалната инвестиция, а едва след това вече пестиш от гориво. Нека не забравяме, че има хора, които си сменят колите на една-две години, така че поставянето на метан е безмислено за тях.


За цените на 5ци Е39 просто погледни в мобилето ... има доволно много обяви около 10ката... ама излишно е да коментираме, че ще се отклоним от темата.

Бутилките са по-дебели дам ама от тия 500литра... ако сложи 100литра бутилки ... все ще останат около 300литра ... което си е доста повече от 1 сак.

За смяната на колата през 1-2 години ... то като се продава колата метана има стойност и следователно взимаш повече пари за колата си и избиваш разходите в голяма степен.Или просто си я прехвърляш на новата кола и готово. ;) Бе както и да е ... всеки сам да си прави сметка за това дали му е на далавера.
без реклами в подписа...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Мнение от b2 » 05 Яну 2008, 14:08

Добре MaXo, ако сложа на мойта е39 520 2 x 50 (или 1 x 100 кое е по-добре?) колко км ще мога да минавам с 1 зареждане при положение, че с мойто каране ми гори 9/100 извънградско и да кажем 13/100 средно градско и на каква стойност?

И колко ще тежат тези 2 бутилки заредени? 100кг бутилките + 16кг метана ли?

Какви са вариянтите за уредбите? BRC (около 3200 за 6цил+100л бутилки) и Fobos (около 2800 за 6цил+100л бутлки)? Ква е разликата освен цената. Имам приятел, който кара от зората на метана в България на метан, дори се занимава с това и според него дори Fobos-а бил по-добре стига да има кой да го монтира/настрой правилно.

Всъщност има ли някой на метан от форума?

П.С. А за милионерите дето изказаха саркастично-подигравателно мнение за БМВ на газ/метан - аре моля ви се - знаем се , виждали сме се :mhihi: Щом казвате - надскочил съм си възможностите - смейте ми се колкото си искате, аз ще си правя квот' си искам! :mhihi: Щом ви харесва да робувате на колите си, не те на вас - няма проблеми. Аз нямам комплекси и не ме притеснява да спра БМВ-то и да заредя газ или метан :mhihi: А и ме кефи да карам и да пътувам и не го смятам за някакъв лукс. Моля не ме отлъчвайте :mhihi:
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 30.08.2007
Пол: Мъж

Мнение от slav4o1 » 05 Яну 2008, 14:46

BMWFen написа:Да живее метана:) нямм търпение да си взема мойто бебче и да му сложа метанеца:) Според вас за по-евтиния вариант дето не е инжекцион добра идеч ли е? Излизал към 1800 лева. Един приятел е с такава уредба и вика нп????


ама забрявате че багажника ви е пЪлен с някакви миризливи бутилки, кои тука прави по 50 000 км годишно и нагоре , едно таkcи беше на метан гаснеше на всеки светофар и бакшиша помпа газта да не изгасне бегаи с тая простотия и до да беше евтино не е и отделно ако някои некадЪрник ти го сложи ште има "офф тая кола не варви така повече" ми не вaрви как 6те варви, ако някои иска икономия малолитражка му е маиката за в града , за извaнградско Е39 на БЕНЗИН да ми е кеф да го карам.
Последна промяна slav4o1 на 05 Яну 2008, 14:47, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 21.03.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: 1987 e30

Мнение от nabora » 05 Яну 2008, 17:39

b2 написа:...

Аз съм с метан. 2месеца, 6000км. 3 малки бутилки общо 84л, които пълни тежат 80-90кг. Сложих 3 защото бяха тънки и се събраха на пирамидка, заемайки по-малко място от вариантите с 1 или 2 бутилки. от бутилки ми е заета 1/3 от багажника. е30 м20б20 гори 6-6.50лв/100км извън градско с неикономично каране. инжекциона ще гори малко по малко с м50б20. моите бутилки ми стигат за 220-240км извънграско. метановия инжекцион с толкова литри бутилки ще ти е около 3000лв, аз сложих обикновена уредба за около 1800лв.

slav4o1 написа:...

багажника не е пълен с бутилки, метана не мирише. такситата предполагам не вървят, защото целта им е да горят много малко.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 19.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Всичко!
Мечтае да кара: Боинг 737-800

Мнение от Svetlyo » 05 Яну 2008, 17:39

Друг основен момент при читавата метанова уредба, е че тя се прави да пали на бензин и на около минимум 40 градуса да прехвърля на метан. Е кво то пак си караш почти на бензин особен ако караш предимно в софия докато стигнеш и тя позагряла и я гасиш вече...

Освен това както вече казах - Разни хора, разни идеали. Колите са си ваши и ако искате и на урина си ги карайте. Аз моята си я карам само не бензин и си ме кефи и си се возя и съм си екстра. Повече не мисля да пиша в тази тема защото тук всеки спори за нещо което си е лично негово виждане и няма как да убеди другия в това! :OT:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1258
Регистриран на: 30.03.2003
Местоположение: Sofia
Кара: 330и Е46 1/4mile- 13.88/163km/h
Детайли за колата: Е46ца ... тормозителка на М5 Е34 и 330ки Е90

Мнение от MaXo » 05 Яну 2008, 18:19

slav4o1 написа:ама забрявате че багажника ви е пЪлен с някакви миризливи бутилки, кои тука прави по 50 000 км годишно и нагоре , едно таkcи беше на метан гаснеше на всеки светофар и бакшиша помпа газта да не изгасне бегаи с тая простотия и до да беше евтино не е и отделно ако някои некадЪрник ти го сложи ште има "офф тая кола не варви така повече" ми не вaрви как 6те варви, ако някои иска икономия малолитражка му е маиката за в града , за извaнградско Е39 на БЕНЗИН да ми е кеф да го карам.


Доста елементарни коментари ... чети повечко ... пролича си от първия ти ред, че не го правиш :D Метана не мириши бе душичка ... това, че някой имал проблеми не значи, че с всички е така ... принципно, ако колата ти има проблем на бензин ... ще има и на метан.Аз пък нямам никакви проблеми .... 32000км без ниииииищо да пипна. Като се сложи каквото и както трябва проблеми няма никакви ... то като си мърляч и на бензин ще си имаш проблеми ... няма как.
без реклами в подписа...
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1258
Регистриран на: 30.03.2003
Местоположение: Sofia
Кара: 330и Е46 1/4mile- 13.88/163km/h
Детайли за колата: Е46ца ... тормозителка на М5 Е34 и 330ки Е90

Мнение от MaXo » 05 Яну 2008, 18:25

Svetlyo написа:Друг основен момент при читавата метанова уредба, е че тя се прави да пали на бензин и на около минимум 40 градуса да прехвърля на метан. Е кво то пак си караш почти на бензин особен ако караш предимно в софия докато стигнеш и тя позагряла и я гасиш вече...

Освен това както вече казах - Разни хора, разни идеали. Колите са си ваши и ако искате и на урина си ги карайте. Аз моята си я карам само не бензин и си ме кефи и си се возя и съм си екстра. Повече не мисля да пиша в тази тема защото тук всеки спори за нещо което си е лично негово виждане и няма как да убеди другия в това! :OT:


На около 30 градуса са и те се достигат супер бързо ... но има и метанови инжекциони без тая опция.Ако колата ти толкова бавно загрява до 40 градуса ... виж си термостата... а лятото общо взето стартираш от 30тина градуса. :D Карай си ... събота и неделя по кафенца и се мръщи със страшна сила. :mhihi:
без реклами в подписа...
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 19.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Всичко!
Мечтае да кара: Боинг 737-800

Мнение от Svetlyo » 05 Яну 2008, 18:32

MaXo написа: Карай си ... събота и неделя по кафенца и се мръщи със страшна сила. :mhihi:


Бате аз колкото съм карал и квото съм карал ти толко коса сигурно нямаш по главата. И не го давай толко лично щото не е добре така!!!! :evil: Не се занимавай с мене! Карай си колата на квото си искаш и си гледай работата!!! :evil: :evil:

Ебаси отворковците има в тоя форум обаче!!!!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1258
Регистриран на: 30.03.2003
Местоположение: Sofia
Кара: 330и Е46 1/4mile- 13.88/163km/h
Детайли за колата: Е46ца ... тормозителка на М5 Е34 и 330ки Е90

Мнение от MaXo » 05 Яну 2008, 18:37

b2 написа:Добре MaXo, ако сложа на мойта е39 520 2 x 50 (или 1 x 100 кое е по-добре?) колко км ще мога да минавам с 1 зареждане при положение, че с мойто каране ми гори 9/100 извънградско и да кажем 13/100 средно градско и на каква стойност?

И колко ще тежат тези 2 бутилки заредени? 100кг бутилките + 16кг метана ли?

Какви са вариянтите за уредбите? BRC (около 3200 за 6цил+100л бутилки) и Fobos (около 2800 за 6цил+100л бутлки)? Ква е разликата освен цената. Имам приятел, който кара от зората на метана в България на метан, дори се занимава с това и според него дори Fobos-а бил по-добре стига да има кой да го монтира/настрой правилно.

Всъщност има ли някой на метан от форума?

П.С. А за милионерите дето изказаха саркастично-подигравателно мнение за БМВ на газ/метан - аре моля ви се - знаем се , виждали сме се :mhihi: Щом казвате - надскочил съм си възможностите - смейте ми се колкото си искате, аз ще си правя квот' си искам! :mhihi: Щом ви харесва да робувате на колите си, не те на вас - няма проблеми. Аз нямам комплекси и не ме притеснява да спра БМВ-то и да заредя газ или метан :mhihi: А и ме кефи да карам и да пътувам и не го смятам за някакъв лукс. Моля не ме отлъчвайте :mhihi:


Е там по-назад пуснах таблица ... 9литра бензин се равняват на около 5.2кг метан ... при цена 1.19 ... към 6.20-6.30лв на 100км извънградско ... ама 9 е мнооо за извънградско ... нещо много я пришпорваш. :D Според мен повече от 80 литра не са ти нужни ... с тях ще минаваш достатъчно извънградско ... почти 300км ... и при по-нормално каране повече от 300км 2х40литра ... пълни ще са около 90кг... тамън зимата ще имаш повече сцепление в преспите. :mhihi: Аз не би сложил Фобос ... некво не ми вдъхва доверие няква българска фирма дет се занима с още 100 неща да ми слага и метанови инжекциони ... може и да са много добри и да бъркам ... аз бих заложил на малко по-скъпото ... но все пак фирма отвърдила се в тая сфера ... все пак разликата в цената им е само около 400лв.За БРЦ-то могат да ти помогнат в много метан сервизи, ако се наложи ... с Фобоса мисля само тия от Фобос а те не са в София примерно ... демек мен не ме остройват.Пък и от къде да ги знам... може след 1-2 години да спрат тая дейност.
без реклами в подписа...
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1258
Регистриран на: 30.03.2003
Местоположение: Sofia
Кара: 330и Е46 1/4mile- 13.88/163km/h
Детайли за колата: Е46ца ... тормозителка на М5 Е34 и 330ки Е90

Мнение от MaXo » 05 Яну 2008, 18:46

Svetlyo написа:
MaXo написа: Карай си ... събота и неделя по кафенца и се мръщи със страшна сила. :mhihi:


Бате аз колкото съм карал и квото съм карал ти толко коса сигурно нямаш по главата. И не го давай толко лично щото не е добре така!!!! :evil: Не се занимавай с мене! Карай си колата на квото си искаш и си гледай работата!!! :evil: :evil:

Ебаси отворковците има в тоя форум обаче!!!!!!


Заплаши ли ме нещо сега ... ето аз си знаех, че се мръщиш яко. :mhihi: Ето защо ми е рядка косата... а аз си мислих щото ми е космат гъза и не моа да захраня горе. :mhihi:
без реклами в подписа...
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 4.06.2005
Местоположение: Морската СТОЛИЦА
Кара: e36 m44b19

Мнение от BMWFen » 05 Яну 2008, 20:09

Ехо, помогнете, къде във Варна мога качествено да сложа БРЦ.....??? Някой който да е слагал и да сподели впечатления..???

Благодаря Ви

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook