Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори


Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 9.09.2007
Местоположение: ПЛЕВЕН
Пол: Мъж
Кара: 525dА-2003

Мнение от mashina » 18 Май 2009, 9:41

Да ти кажа и без снимки ще се оправиш,
като махнеш капаците двата на двигателя,
клапана ще ти извади очите,за 20мин.
работа е(демонтаж-монтаж).

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1072
Регистриран на: 17.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 525d
Мечтае да кара: това ,което кара

Мнение от shnitzera » 18 Май 2009, 13:23

eдин колега си е направил труда да го запише на пдф файл и ми го е пратил на мейла (за което му благодаря)слагам го тук и някой модератор ако прецени нека я сложи в важни

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1072
Регистриран на: 17.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 525d
Мечтае да кара: това ,което кара

Мнение от shnitzera » 18 Май 2009, 13:24

не знам как да прикача пдф-а :uups:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 22.02.2009
Местоположение: 48°12'N 16°22'E
Кара: 530da touring

Мнение от BhO » 18 Май 2009, 14:48

Ето ви снимки на смяна на картерните + въздушният :
http://werkstatt.e39-forum.de/lib/exe/fetch.php?id=Start&cache=cache&media=oelabscheider_tausch_530d.pdf (Източник http://werkstatt.e39-forum.de/doku.php)
Обяснението е на немски, но снимките са достатъчно красноречиви.

Дружба Тийм
Аватар
Мнения: 5675
Регистриран на: 4.05.2002
Местоположение: Keep walking
Пол: Мъж
Кара: 535xD

Мнение от Giorceto » 18 Май 2009, 17:11

Толкова мръсен не съм си виждал създушния филтър никога... тоя сигурно кара по 30 000 км...
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1072
Регистриран на: 17.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 525d
Мечтае да кара: това ,което кара

Мнение от shnitzera » 07 Авг 2009, 11:23

нека ако искат модераторите да сложат темата при важните ,защото много колеги ми пишат ,че не я намерили :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 16.10.2008
Местоположение: Plovdiv
Пол: Мъж
Кара: E83 3.0SD

Мнение от Dimski » 10 Авг 2009, 11:31

Колеги,някои знае ли как се сменя това чудо на 318и двигателя е N42 ?
Един маистор ми каза че е доста сложна процедура(трябвало да се свалят колекторите).
Ако някои го е правил вече моля да помогне .
Предварително Благодаря за отговорите

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 519
Регистриран на: 11.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39

Мнение от twake » 31 Авг 2009, 13:16

Колеги, сега свалих въпросния клапан, но и през трите отвора като духна с уста минава безпрепятствано въздух. Това нормално ли е или трябва през някой от отворите да се проявява ефект на клапан?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 161
Регистриран на: 29.04.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: X5 3.0d '13
Мечтае да кара: М-power

Мнение от Biggy » 12 Сеп 2009, 22:08

Здравейте, ето как изглежда филтър + клапан на картерните газове в Е39 530д, мотор М57. Продават се комплект. Само не успях да го открия в realoem.com.


Изображение

Изображение
Последна промяна Biggy на 14 Сеп 2009, 11:56, променена общо 1 път
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 14.04.2007
Местоположение: София
Кара: '95, 320i, Touring

Мнение от avox76 » 14 Сеп 2009, 11:21

Вчера направих упражнението по сваляне на клапана на M52B20 мотор, само че на е36. Искам да уточня, че въпреки, че мотора е същия при е36 манипулацията не е чак толкова проста и се свалят доста повече елементи от двигателя. Вероятно при е36 коша е по-тесен от този на e39 и заради това разположението на някои елементи е доста по-нагъсто. Освен това клапана няма как да се измъкне нагоре (освен ако не се свалят смукателните колектори) и трябва да се измъкне надолу, т.е. трябва да се лягa под колата :!: Още по-неприятно е връщането му обратно, особено ако колата не е на канал, както беше в моя случаи :evil:

Надявам се, че съм бил полезен на колегите с е36, които смятат да сменят клапана по това ръководство.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2832
Регистриран на: 4.09.2007
Местоположение: Sofia
Кара: E70

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/

Мнение от El Diablo » 09 Дек 2009, 18:43

shnitzera - президент :ok: :bowdown:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1072
Регистриран на: 17.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 525d
Мечтае да кара: това ,което кара

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/

Мнение от shnitzera » 10 Дек 2009, 9:45

BMW-E39 написа:shnitzera - президент :ok: :bowdown:

може да викаш и по име :ok: :mhihi:

да не го смени бе дупе

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2832
Регистриран на: 4.09.2007
Местоположение: Sofia
Кара: E70

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/

Мнение от El Diablo » 11 Дек 2009, 10:03

брато имаш ПОЩА :mhihi: да не пълниме темата с глупости ;Р

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/

Мнение от spacepl » 11 Дек 2009, 11:07

Той или кой :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/

Мнение от spacepl » 11 Дек 2009, 11:16

При мен пък положението с клапана е много интересно, когато купих колата го смених веднага във ВиА Интеркар - Плевен (+ термостат и още други глупости) защото се чуваше характерния звук при гасене на колата, хубаво, звука изчезна но маслото продължаваше да си гори, даже Пресли го забеляза когато караше зад мен един път и се бях отчаял че ще трябва да сменям мотор защото и гумичките на клапаните бях сменил. Това лято обаче реших да си сменя всички гарнитури, на капака на клапаните, на всмукателните колектори и разни други консумативи да сменя и като свалих колекторите останах шокиран - пълно с масло вътре, свалям клапана, каркучето което трябва да отведе отделеното от газовете масло към щеката беше сухо - филтъра не отделяше маслото, а заедно с газовете го качваше в колекторите. Сега е като на някой М50-ки системата, отдушника на картера е с един маркуч изведен под колата, а филтъра е затапен. Проблема е че трябва да доливам масълце от време на време защото си капе по малко от отдушника :)

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook