Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- shnitzera
- ентусиаст
-
- Мнения: 1072
- Регистриран на: 17.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 525d
- Мечтае да кара: това ,което кара
eдин колега си е направил труда да го запише на пдф файл и ми го е пратил на мейла (за което му благодаря)слагам го тук и някой модератор ако прецени нека я сложи в важни
- shnitzera
- ентусиаст
-
- Мнения: 1072
- Регистриран на: 17.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 525d
- Мечтае да кара: това ,което кара
- BhO
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 82
- Регистриран на: 22.02.2009
- Местоположение: 48°12'N 16°22'E
- Кара: 530da touring
Ето ви снимки на смяна на картерните + въздушният :
http://werkstatt.e39-forum.de/lib/exe/fetch.php?id=Start&cache=cache&media=oelabscheider_tausch_530d.pdf (Източник http://werkstatt.e39-forum.de/doku.php)
Обяснението е на немски, но снимките са достатъчно красноречиви.
http://werkstatt.e39-forum.de/lib/exe/fetch.php?id=Start&cache=cache&media=oelabscheider_tausch_530d.pdf (Източник http://werkstatt.e39-forum.de/doku.php)
Обяснението е на немски, но снимките са достатъчно красноречиви.
- Giorceto
- Дружба Тийм
-
- Мнения: 5675
- Регистриран на: 4.05.2002
- Местоположение: Keep walking
- Пол: Мъж
- Кара: 535xD
Толкова мръсен не съм си виждал създушния филтър никога... тоя сигурно кара по 30 000 км...
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
- shnitzera
- ентусиаст
-
- Мнения: 1072
- Регистриран на: 17.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 525d
- Мечтае да кара: това ,което кара
нека ако искат модераторите да сложат темата при важните ,защото много колеги ми пишат ,че не я намерили 

- Dimski
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 71
- Регистриран на: 16.10.2008
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Кара: E83 3.0SD
Колеги,някои знае ли как се сменя това чудо на 318и двигателя е N42 ?
Един маистор ми каза че е доста сложна процедура(трябвало да се свалят колекторите).
Ако някои го е правил вече моля да помогне .
Предварително Благодаря за отговорите
Един маистор ми каза че е доста сложна процедура(трябвало да се свалят колекторите).
Ако някои го е правил вече моля да помогне .
Предварително Благодаря за отговорите
- twake
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: 11.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39
Колеги, сега свалих въпросния клапан, но и през трите отвора като духна с уста минава безпрепятствано въздух. Това нормално ли е или трябва през някой от отворите да се проявява ефект на клапан?
- Biggy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 161
- Регистриран на: 29.04.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X5 3.0d '13
- Мечтае да кара: М-power
Здравейте, ето как изглежда филтър + клапан на картерните газове в Е39 530д, мотор М57. Продават се комплект. Само не успях да го открия в realoem.com.



Последна промяна Biggy на 14 Сеп 2009, 11:56, променена общо 1 път

- avox76
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 14.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: '95, 320i, Touring
Вчера направих упражнението по сваляне на клапана на M52B20 мотор, само че на е36. Искам да уточня, че въпреки, че мотора е същия при е36 манипулацията не е чак толкова проста и се свалят доста повече елементи от двигателя. Вероятно при е36 коша е по-тесен от този на e39 и заради това разположението на някои елементи е доста по-нагъсто. Освен това клапана няма как да се измъкне нагоре (освен ако не се свалят смукателните колектори) и трябва да се измъкне надолу, т.е. трябва да се лягa под колата
Още по-неприятно е връщането му обратно, особено ако колата не е на канал, както беше в моя случаи
Надявам се, че съм бил полезен на колегите с е36, които смятат да сменят клапана по това ръководство.


Надявам се, че съм бил полезен на колегите с е36, които смятат да сменят клапана по това ръководство.
- El Diablo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2832
- Регистриран на: 4.09.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: E70
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/
shnitzera - президент



- shnitzera
- ентусиаст
-
- Мнения: 1072
- Регистриран на: 17.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 525d
- Мечтае да кара: това ,което кара
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/
BMW-E39 написа:shnitzera - президент![]()
може да викаш и по име


да не го смени бе дупе
- El Diablo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2832
- Регистриран на: 4.09.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: E70
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/
брато имаш ПОЩА
да не пълниме темата с глупости ;Р

- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/
При мен пък положението с клапана е много интересно, когато купих колата го смених веднага във ВиА Интеркар - Плевен (+ термостат и още други глупости) защото се чуваше характерния звук при гасене на колата, хубаво, звука изчезна но маслото продължаваше да си гори, даже Пресли го забеляза когато караше зад мен един път и се бях отчаял че ще трябва да сменям мотор защото и гумичките на клапаните бях сменил. Това лято обаче реших да си сменя всички гарнитури, на капака на клапаните, на всмукателните колектори и разни други консумативи да сменя и като свалих колекторите останах шокиран - пълно с масло вътре, свалям клапана, каркучето което трябва да отведе отделеното от газовете масло към щеката беше сухо - филтъра не отделяше маслото, а заедно с газовете го качваше в колекторите. Сега е като на някой М50-ки системата, отдушника на картера е с един маркуч изведен под колата, а филтъра е затапен. Проблема е че трябва да доливам масълце от време на време защото си капе по малко от отдушника 

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани