Климатроника не изстудява
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- toni2222
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: 29.05.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46Ci
прочетох цялата тема ,защото и аз имам проблем с перката,значи пускам климатроника ,стои 5-10 мин ,но перката изобщо не тръгва,нито на 1ва ,нито на 2 ра ,нито на 3та степен,не е блокирала,като я побутна в нещо се завърта леко! Казаха ми че може да има повреден температурен датчик ,моторчето да е изгоряло и т.н..
Някои може ли да ми даде съвет как да постъпя в тази деликатна ситуция? p.s компресора ми е сменен,прави добро налягане,фреона е в нормите.
Някои може ли да ми даде съвет как да постъпя в тази деликатна ситуция? p.s компресора ми е сменен,прави добро налягане,фреона е в нормите.

Май не си чел внимателно. Аз имах същия проблем и го реших с информация от тук.
Разкачаш буксата на перката (намира се в ляво за зад решетката на бъбреците) и подаваш с кабели 12 волта на 2 от кабелите който не минават през резисторите(според схемата) в случая син и кафяв ,но мойте май не бяха такива цветове .Ако тръгне перката значи имаш изгорял резистор - най често е 0.2 ома. Ако не тръгне значи моторчето е сгафило или управлението на климатика. За управлението на перката ще провериш така - пускаш климатроника и с пробна лампа мериш на буксата която идва от купето към перката дали има напрежение на някой от кабелите - примерно между кафевия и черния(най ниската степен - минава през двата резистора) по схемата която колега беше приложил по рано.Ако ти светне някъде значи управлението подава напрежение към определена степен, ако перката е тръгнала на максимална скорост чрез директно подаване на напрежение ,100% е резистор.
За резисторите има достатъчно информация от мен и колегите.
Дано съм бил полезен и съм обяснил добре.

Разкачаш буксата на перката (намира се в ляво за зад решетката на бъбреците) и подаваш с кабели 12 волта на 2 от кабелите който не минават през резисторите(според схемата) в случая син и кафяв ,но мойте май не бяха такива цветове .Ако тръгне перката значи имаш изгорял резистор - най често е 0.2 ома. Ако не тръгне значи моторчето е сгафило или управлението на климатика. За управлението на перката ще провериш така - пускаш климатроника и с пробна лампа мериш на буксата която идва от купето към перката дали има напрежение на някой от кабелите - примерно между кафевия и черния(най ниската степен - минава през двата резистора) по схемата която колега беше приложил по рано.Ако ти светне някъде значи управлението подава напрежение към определена степен, ако перката е тръгнала на максимална скорост чрез директно подаване на напрежение ,100% е резистор.
За резисторите има достатъчно информация от мен и колегите.
Дано съм бил полезен и съм обяснил добре.
Доста кончета в един обор.


- toni2222
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: 29.05.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46Ci
Значи трябва да сваля само решетката пред перката и да направя теста? ами ,ако са повредени резисторите трябва ли да се сваля цялата перка ,че доколкото знам ако се сваля перката се махат фарове ,броня.. ? мерси за информацията,наистина е полезна 

- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
- toni2222
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: 29.05.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46Ci
А има ли кой да го направи този ремонт? лесно ли се сменят тези резистори? Другото което е ,че не ми е ясно дали са изгорели резисторите,днес един майстор пускаше директно ток към буксата ,но перката не тръгна на нито една степен,колата беше само на контакт и не беше пуснат климатика следоватлно,незнам дали беше правилното пробване това? провери ми и релетата и каза ,че работят . Иамам и още един въпрос: Като си пусна сега климатика като не работи перката не изстудява,а е с фреон в нормите 1250 грама,със сменен компресор който прави добро налягане,сменен ремък и обтегач на компресора и нови филтри,може ли само заради това,че не ми работи изобщо перката да не изстудява?
- DroW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 668
- Регистриран на: 21.01.2006
- Местоположение: София
- Кара: e60 530d M Sport, X3, X6
Колеги и аз имам проблем от вчера с климата. Изведнъж започна да духа само топло. Ходих в хладилника на ул. сребърна там в началото дето са 2 сервиза. Незнам кои от двата вие препоръчвате тоя пич се казва инж. Григории Желев и не съм сигурен че улицата се казва сребърна всъщност тъй като тоя квартал е малко объркан.Точно на пазара завих и в дясно идвайки от НДК и ги намерих там в един двор на някакъв комплекс бяха 2 сервиза за климатици един до друг. Както и да е изчистиха ми около това чудо от където се пълни климатика и го закачиха и пуснаха 450грама за да се вдигне налягането.
Всичко точно компресора не дрънчи и според тях нямало проблем с компресора.Дигнаха налягането климатика работи почти на макс колата е загряла обаче перката на климатика не отлепя и 15тина минути поне.Казаха ми че най-вероятно перката е заминала и нова струва обикновено към 600 лв.Попитах ги да я поправям ли или нова да взимам директно. И той каза че при всички положения трябва да се разглоби за да се провери и радиатора и е наи добре да се поправи ако е възможно преди да се взима нова. Другото което откриха и то веднага с някво лилаво фенерче светиха там откъдето се пълни климатика и се оказа че е имало теч на фреон в системата.
Човека каза че разглабянето и всичко останало ще отнеме минимум 3 часа и няма как да стане днес. Разбрахме се да ида в понеделник и да седя цял ден там ако мога като ида ще споделя какво е станало. Между другото ще се радвам ако някои може да ми даде съвет.
Прочетох за съпротивленията и се надям да са те проблема.Относно перката незнам дали е това реалната цена която той каза или е повечко.
П.С.
Не съм проверявал бушните но малко се съмнявам те да са виновни за това че перката не мърда по скоро има няква игра и с радиатора тука като чета вашите мнения.
Всичко точно компресора не дрънчи и според тях нямало проблем с компресора.Дигнаха налягането климатика работи почти на макс колата е загряла обаче перката на климатика не отлепя и 15тина минути поне.Казаха ми че най-вероятно перката е заминала и нова струва обикновено към 600 лв.Попитах ги да я поправям ли или нова да взимам директно. И той каза че при всички положения трябва да се разглоби за да се провери и радиатора и е наи добре да се поправи ако е възможно преди да се взима нова. Другото което откриха и то веднага с някво лилаво фенерче светиха там откъдето се пълни климатика и се оказа че е имало теч на фреон в системата.
Човека каза че разглабянето и всичко останало ще отнеме минимум 3 часа и няма как да стане днес. Разбрахме се да ида в понеделник и да седя цял ден там ако мога като ида ще споделя какво е станало. Между другото ще се радвам ако някои може да ми даде съвет.
Прочетох за съпротивленията и се надям да са те проблема.Относно перката незнам дали е това реалната цена която той каза или е повечко.

П.С.
Не съм проверявал бушните но малко се съмнявам те да са виновни за това че перката не мърда по скоро има няква игра и с радиатора тука като чета вашите мнения.
- toni2222
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: 29.05.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46Ci
а при мен перката потръгна за малко и пак спря,климата духа студено,но не е както трябва според мен,но наи-вече ме интересува,дали веднага след пускането на климатика трябва да се задеиства и перката? и другото важно питане е,за да се почисти радиатора на климатика трябва ли да се сваля от колата? p.s колега droW ще е добре да кажеш как се развиват при теб нещата ,че този проблем с перката го имаме няколко човека от форума в момента маи 

- BOIAN
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 16.08.2006
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: e39 520iA 1996 и Х5 3.0i/газ 2001
- Мечтае да кара: МИГ 29 или АПАЧИ
- Детайли за колата: всички екстри за модела и надпис Стенли Ройс :-)
ЗДРАВЕЙТЕ, четох, четох, ок, доста неща са ясни, обаче.....при мен има следния проблем:
карам 520 96 г бензин - климатроник- като включа климата колата като е загряла компресора включва след около 3-5 минути и започва след това да духа веднага студено, когато колата е студена, като включа климата компресора веднага се включва и той и всичко е ок, перката ми работи само на макс скорост, ако някой каже кво е това преди да тръгна по сервизи, щотоооо тия майсторчетаааа и тия цифрииии, ще съм му много благодарен, пък и бира може да има ако е дал правилна диагноза....
p.s:
иначе на място и в движение изтудява еднакво, е, като карам бързо става малко по студено де ама, не е голяма разликата.
карам 520 96 г бензин - климатроник- като включа климата колата като е загряла компресора включва след около 3-5 минути и започва след това да духа веднага студено, когато колата е студена, като включа климата компресора веднага се включва и той и всичко е ок, перката ми работи само на макс скорост, ако някой каже кво е това преди да тръгна по сервизи, щотоооо тия майсторчетаааа и тия цифрииии, ще съм му много благодарен, пък и бира може да има ако е дал правилна диагноза....

p.s:
иначе на място и в движение изтудява еднакво, е, като карам бързо става малко по студено де ама, не е голяма разликата.
" ВАЖНОТО Е ДА СИ НОРМАЛЕН В НЕНОРМАЛНА СИТУАЦИЯ, А НЕ НЕНОРМАЛЕН В НОРМАЛНА СИТУАЦИЯ"
- DroW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 668
- Регистриран на: 21.01.2006
- Местоположение: София
- Кара: e60 530d M Sport, X3, X6
toni2222 написа:а при мен перката потръгна за малко и пак спря,климата духа студено,но не е както трябва според мен,но наи-вече ме интересува,дали веднага след пускането на климатика трябва да се задеиства и перката? и другото важно питане е,за да се почисти радиатора на климатика трябва ли да се сваля от колата? p.s колега droW ще е добре да кажеш как се развиват при теб нещата ,че този проблем с перката го имаме няколко човека от форума в момента маи
Колега и колеги значи ходих вече няколко дена по късно във същият сервиз на улица Сребърна само че да поясня не говорим за сервиза с знамената на Nassau който всички казват че е много добър а за съседният преди него се намира в същият комплекс те са един до друг 2 сервиза за клими. Шефа на сервиза се казва Григор (Гришата) проблема при мен които мислеха че е от перката се оказа че не е проблем това проблема. Смениха ми щицера които изпускаше фреона и напълниха системата с 1кг фреон. Моята събира 1200 и нещо грама най вероятно и вашите. Пълнят фреон по 9лв. на 100 гр по между другото. И така при мен първата скорост на перката не работеше също тя се пускаше директно на 2ра като вдигне налягането и веднага с пускането перката сваляше налягането за секунди. След като се оказа че всичко е наред с перката решиха да оставят така системата да поработи за да са сигурни че няма нещо друго. Поработи 10тина минути и ме извикаха да ми покажат откъде е изпуснало фреон а то беше през компресора в близост до ремъка някъде се беше озеленило. Питаха ме дали ще го правим това тъй като можело да стане и за утре понеже е доста работа. Аз си бях отделил цял ден за да оправя проблема задължително и казах добре деистваите само и само да стане се молех днеска. Купих си 2 вестника доста пиене

Свалиха компресора и го поразглобиха съответният човек Гришата е специалист по компресорите ми каза другото момче. Смениха му някакво кръгло нещо май е гарнитура някаква. Сложиха го обратно и сглобиха всичко и напълниха системата до горе, измиха я старателно и казаха че трябва да мина след 100км. да видят да не е избило от някъде само и това е. Сервизът се казва Габела. Надявам се да съм помогнал с информацията.
- toni2222
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: 29.05.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46Ci
- Бай Митьо
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 634
- Регистриран на: 13.07.2007
- Местоположение: Софийските кафета
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Сувалка
Ето и инфо за София, кой прави перки!
така този човек е единственя, който прави подобни неща,поне след 4 дни постояно питане и навъртане на 200км в Сф, само този ми казаха,
но важно също е че не прави перките след 99г тези с електроника, а предните като моята.
ето му тел. ако на някой му е нужен 0888 56 23 97 - Кирил Савов.
Важното е да му занесете перката, не цялата кола!
така този човек е единственя, който прави подобни неща,поне след 4 дни постояно питане и навъртане на 200км в Сф, само този ми казаха,
но важно също е че не прави перките след 99г тези с електроника, а предните като моята.
ето му тел. ако на някой му е нужен 0888 56 23 97 - Кирил Савов.
Важното е да му занесете перката, не цялата кола!
Не е важно да блъскаш във фитнеса, важно е как и с какво!
- vanko_terziev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: 21.03.2007
Нека да споделя и аз.....
Бях си купил автомобила без перка за климатика,и от както я карам не съм включвал климатика...Наскоро ми попадна перка,монтирам си я аз,включвам климатика.....,в колата студено,обаче перката не върти....
Според диаграмата,която беше приложена по горе,пробвах перката - работи си без проблем и на трите скорости(не съм се съмнявал,но все пак-не искам да обидя колегата,който ми я продаде-перката си е чисто нова).
Решавам,че проблема е някъде другаде-замервам напрежението от буксата,която идва от колата и такова въобще няма.....
Водя колата на сервиз.След 2 часа звънят-колата ти е наред!!!
Добре,казвам аз,навсякъде където питам ми казват,че с включване на климатика перката трябва да работи....Човека започна да ми обяснява,че има датчик,който следи налягането на фреона в компресора.Когато налягането се вдигне достатъчно,датчика подава напрежение към перката,и тя се включва.Викам му ,ае стига бе...трябва да си е включена постоянно.Човека отваря капака - показва ми датчика и вика - гледай сега!!!! С една жица го даде на късо и перката тръгна веднага.Казва-това се случва,когато фреона вдигне налягане.При теб датчика ти се включва на 20 бара,което означава,че е започнал да заминава(но засега нямало проблем),а нормално,трябвало да сработва на 17-18 бара.
Добре,обаче перката въртеше,директно на най високата скорост - питам защо така?(а преди това когато аз тествах-перката си работи и на трите скорости).
Човека ми обяснява ,че имало няколко различни варианта.....Някакви там неща,които аз честно казано не разбрах!Обаче ме успокои,че тъй като се въртяла и перката на двигателя,фреона по бавно вдигал налягане!!!! Питам аз,добре ако се скапе датчика за перката на климатика ,какво се случва?Обясни ми:фреона ти изтича,климатика спира да работи-нов датчик и пълнене на фреон.За компресора нямало опасност да се развали....
Пари не съм давал в сервиза,но споделете вашето мнение,дали това което ми обясниха е така.....!
P.S. Искам изрично да благодаря на колегата Emok ,за бързите отговори,които ми даде на ЛС.
Бях си купил автомобила без перка за климатика,и от както я карам не съм включвал климатика...Наскоро ми попадна перка,монтирам си я аз,включвам климатика.....,в колата студено,обаче перката не върти....

Решавам,че проблема е някъде другаде-замервам напрежението от буксата,която идва от колата и такова въобще няма.....




Добре,обаче перката въртеше,директно на най високата скорост - питам защо така?(а преди това когато аз тествах-перката си работи и на трите скорости).
Човека ми обяснява ,че имало няколко различни варианта.....Някакви там неща,които аз честно казано не разбрах!Обаче ме успокои,че тъй като се въртяла и перката на двигателя,фреона по бавно вдигал налягане!!!! Питам аз,добре ако се скапе датчика за перката на климатика ,какво се случва?Обясни ми:фреона ти изтича,климатика спира да работи-нов датчик и пълнене на фреон.За компресора нямало опасност да се развали....
Пари не съм давал в сервиза,но споделете вашето мнение,дали това което ми обясниха е така.....!
P.S. Искам изрично да благодаря на колегата Emok ,за бързите отговори,които ми даде на ЛС.
BMW Team Varna
- DroW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 668
- Регистриран на: 21.01.2006
- Местоположение: София
- Кара: e60 530d M Sport, X3, X6
Тази информация е добре да се знае какви са последствията. Браво за инфото колега. Аз ще дам малко снимки от последните инфервенции които описах по горе. Ето тук е компресора ми свален след малък ремонт (смяна на някакви гумички май беше).
http://www.picvalley.net/v.php?p=u/841/1764202994.JPG
http://www.picvalley.net/v.php?p=u/736/759276024.JPG
За тези които ще пробват сами да го вадят и поправят. Намира се като застанете срещу колата в ляво някъде на нивото на бронята.
http://www.picvalley.net/v.php?p=u/841/1764202994.JPG
http://www.picvalley.net/v.php?p=u/736/759276024.JPG
За тези които ще пробват сами да го вадят и поправят. Намира се като застанете срещу колата в ляво някъде на нивото на бронята.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани