Климатроника не изстудява

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 29.05.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46Ci

Мнение от toni2222 » 26 Юни 2008, 22:56

прочетох цялата тема ,защото и аз имам проблем с перката,значи пускам климатроника ,стои 5-10 мин ,но перката изобщо не тръгва,нито на 1ва ,нито на 2 ра ,нито на 3та степен,не е блокирала,като я побутна в нещо се завърта леко! Казаха ми че може да има повреден температурен датчик ,моторчето да е изгоряло и т.н..
Някои може ли да ми даде съвет как да постъпя в тази деликатна ситуция? p.s компресора ми е сменен,прави добро налягане,фреона е в нормите. :help:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 388
Регистриран на: 25.03.2007
Местоположение: Варна

Мнение от emok » 26 Юни 2008, 23:25

Май не си чел внимателно. Аз имах същия проблем и го реших с информация от тук.
Изображение
Разкачаш буксата на перката (намира се в ляво за зад решетката на бъбреците) и подаваш с кабели 12 волта на 2 от кабелите който не минават през резисторите(според схемата) в случая син и кафяв ,но мойте май не бяха такива цветове .Ако тръгне перката значи имаш изгорял резистор - най често е 0.2 ома. Ако не тръгне значи моторчето е сгафило или управлението на климатика. За управлението на перката ще провериш така - пускаш климатроника и с пробна лампа мериш на буксата която идва от купето към перката дали има напрежение на някой от кабелите - примерно между кафевия и черния(най ниската степен - минава през двата резистора) по схемата която колега беше приложил по рано.Ако ти светне някъде значи управлението подава напрежение към определена степен, ако перката е тръгнала на максимална скорост чрез директно подаване на напрежение ,100% е резистор.
За резисторите има достатъчно информация от мен и колегите.
Дано съм бил полезен и съм обяснил добре.
Доста кончета в един обор.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 29.05.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46Ci

Мнение от toni2222 » 27 Юни 2008, 1:13

Значи трябва да сваля само решетката пред перката и да направя теста? ами ,ако са повредени резисторите трябва ли да се сваля цялата перка ,че доколкото знам ако се сваля перката се махат фарове ,броня.. ? мерси за информацията,наистина е полезна :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Мнение от spacepl » 27 Юни 2008, 10:36

е свалят се ама се свалят за 15 мин. ( с цигара в устата)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 29.05.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46Ci

Мнение от toni2222 » 27 Юни 2008, 15:01

А има ли кой да го направи този ремонт? лесно ли се сменят тези резистори? Другото което е ,че не ми е ясно дали са изгорели резисторите,днес един майстор пускаше директно ток към буксата ,но перката не тръгна на нито една степен,колата беше само на контакт и не беше пуснат климатика следоватлно,незнам дали беше правилното пробване това? провери ми и релетата и каза ,че работят . Иамам и още един въпрос: Като си пусна сега климатика като не работи перката не изстудява,а е с фреон в нормите 1250 грама,със сменен компресор който прави добро налягане,сменен ремък и обтегач на компресора и нови филтри,може ли само заради това,че не ми работи изобщо перката да не изстудява?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 668
Регистриран на: 21.01.2006
Местоположение: София
Кара: e60 530d M Sport, X3, X6

Мнение от DroW » 27 Юни 2008, 20:25

Колеги и аз имам проблем от вчера с климата. Изведнъж започна да духа само топло. Ходих в хладилника на ул. сребърна там в началото дето са 2 сервиза. Незнам кои от двата вие препоръчвате тоя пич се казва инж. Григории Желев и не съм сигурен че улицата се казва сребърна всъщност тъй като тоя квартал е малко объркан.Точно на пазара завих и в дясно идвайки от НДК и ги намерих там в един двор на някакъв комплекс бяха 2 сервиза за климатици един до друг. Както и да е изчистиха ми около това чудо от където се пълни климатика и го закачиха и пуснаха 450грама за да се вдигне налягането.

Всичко точно компресора не дрънчи и според тях нямало проблем с компресора.Дигнаха налягането климатика работи почти на макс колата е загряла обаче перката на климатика не отлепя и 15тина минути поне.Казаха ми че най-вероятно перката е заминала и нова струва обикновено към 600 лв.Попитах ги да я поправям ли или нова да взимам директно. И той каза че при всички положения трябва да се разглоби за да се провери и радиатора и е наи добре да се поправи ако е възможно преди да се взима нова. Другото което откриха и то веднага с някво лилаво фенерче светиха там откъдето се пълни климатика и се оказа че е имало теч на фреон в системата.

Човека каза че разглабянето и всичко останало ще отнеме минимум 3 часа и няма как да стане днес. Разбрахме се да ида в понеделник и да седя цял ден там ако мога като ида ще споделя какво е станало. Между другото ще се радвам ако някои може да ми даде съвет.

Прочетох за съпротивленията и се надям да са те проблема.Относно перката незнам дали е това реалната цена която той каза или е повечко. :)

П.С.
Не съм проверявал бушните но малко се съмнявам те да са виновни за това че перката не мърда по скоро има няква игра и с радиатора тука като чета вашите мнения.
Изображение

Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 24.02.2008
Местоположение: стара загора

Мнение от fiko2000 » 27 Юни 2008, 21:59

в повечето случаи са резисторите.и моите бяха така и малко ги побългарих и нещата станаха.само не знам колко ще изкарат.после разбрах че нови са 87 леваа моите излезнаха с вси4ко към 45,понеже се наложи едния(0.2ома)да ми го навиват

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 29.05.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46Ci

Мнение от toni2222 » 28 Юни 2008, 2:03

а при мен перката потръгна за малко и пак спря,климата духа студено,но не е както трябва според мен,но наи-вече ме интересува,дали веднага след пускането на климатика трябва да се задеиства и перката? и другото важно питане е,за да се почисти радиатора на климатика трябва ли да се сваля от колата? p.s колега droW ще е добре да кажеш как се развиват при теб нещата ,че този проблем с перката го имаме няколко човека от форума в момента маи :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 8.11.2007
Местоположение: varna

Мнение от hellbull » 28 Юни 2008, 8:36

и аз имах проблем с перката, смених я. ако можете да ги оправите ваще това ще е по-добрия вариант от финансова гледна точка. за въпроса ти дали трябва да се включва веднага перката, ДА трябва. за радиатора вече не знам дали трябва да се сваля.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 106
Регистриран на: 16.08.2006
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: e39 520iA 1996 и Х5 3.0i/газ 2001
Мечтае да кара: МИГ 29 или АПАЧИ
Детайли за колата: всички екстри за модела и надпис Стенли Ройс :-)

Мнение от BOIAN » 30 Юни 2008, 22:31

ЗДРАВЕЙТЕ, четох, четох, ок, доста неща са ясни, обаче.....при мен има следния проблем:
карам 520 96 г бензин - климатроник- като включа климата колата като е загряла компресора включва след около 3-5 минути и започва след това да духа веднага студено, когато колата е студена, като включа климата компресора веднага се включва и той и всичко е ок, перката ми работи само на макс скорост, ако някой каже кво е това преди да тръгна по сервизи, щотоооо тия майсторчетаааа и тия цифрииии, ще съм му много благодарен, пък и бира може да има ако е дал правилна диагноза.... :mhihi:
p.s:
иначе на място и в движение изтудява еднакво, е, като карам бързо става малко по студено де ама, не е голяма разликата.
" ВАЖНОТО Е ДА СИ НОРМАЛЕН В НЕНОРМАЛНА СИТУАЦИЯ, А НЕ НЕНОРМАЛЕН В НОРМАЛНА СИТУАЦИЯ"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 668
Регистриран на: 21.01.2006
Местоположение: София
Кара: e60 530d M Sport, X3, X6

Мнение от DroW » 01 Юли 2008, 18:13

toni2222 написа:а при мен перката потръгна за малко и пак спря,климата духа студено,но не е както трябва според мен,но наи-вече ме интересува,дали веднага след пускането на климатика трябва да се задеиства и перката? и другото важно питане е,за да се почисти радиатора на климатика трябва ли да се сваля от колата? p.s колега droW ще е добре да кажеш как се развиват при теб нещата ,че този проблем с перката го имаме няколко човека от форума в момента маи :mhihi:


Колега и колеги значи ходих вече няколко дена по късно във същият сервиз на улица Сребърна само че да поясня не говорим за сервиза с знамената на Nassau който всички казват че е много добър а за съседният преди него се намира в същият комплекс те са един до друг 2 сервиза за клими. Шефа на сервиза се казва Григор (Гришата) проблема при мен които мислеха че е от перката се оказа че не е проблем това проблема. Смениха ми щицера които изпускаше фреона и напълниха системата с 1кг фреон. Моята събира 1200 и нещо грама най вероятно и вашите. Пълнят фреон по 9лв. на 100 гр по между другото. И така при мен първата скорост на перката не работеше също тя се пускаше директно на 2ра като вдигне налягането и веднага с пускането перката сваляше налягането за секунди. След като се оказа че всичко е наред с перката решиха да оставят така системата да поработи за да са сигурни че няма нещо друго. Поработи 10тина минути и ме извикаха да ми покажат откъде е изпуснало фреон а то беше през компресора в близост до ремъка някъде се беше озеленило. Питаха ме дали ще го правим това тъй като можело да стане и за утре понеже е доста работа. Аз си бях отделил цял ден за да оправя проблема задължително и казах добре деистваите само и само да стане се молех днеска. Купих си 2 вестника доста пиене :mhihi: и зачаках.
Свалиха компресора и го поразглобиха съответният човек Гришата е специалист по компресорите ми каза другото момче. Смениха му някакво кръгло нещо май е гарнитура някаква. Сложиха го обратно и сглобиха всичко и напълниха системата до горе, измиха я старателно и казаха че трябва да мина след 100км. да видят да не е избило от някъде само и това е. Сервизът се казва Габела. Надявам се да съм помогнал с информацията.
Изображение

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 29.05.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46Ci

Мнение от toni2222 » 02 Юли 2008, 0:44

а дали могат там да ми сменят резисторите на перката или се занимават само с компресори?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 634
Регистриран на: 13.07.2007
Местоположение: Софийските кафета
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Сувалка

Мнение от Бай Митьо » 17 Юли 2008, 9:35

Ето и инфо за София, кой прави перки!
така този човек е единственя, който прави подобни неща,поне след 4 дни постояно питане и навъртане на 200км в Сф, само този ми казаха,
но важно също е че не прави перките след 99г тези с електроника, а предните като моята.
ето му тел. ако на някой му е нужен 0888 56 23 97 - Кирил Савов.
Важното е да му занесете перката, не цялата кола!
Не е важно да блъскаш във фитнеса, важно е как и с какво!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 21.03.2007

Мнение от vanko_terziev » 18 Юли 2008, 15:52

Нека да споделя и аз.....
Бях си купил автомобила без перка за климатика,и от както я карам не съм включвал климатика...Наскоро ми попадна перка,монтирам си я аз,включвам климатика.....,в колата студено,обаче перката не върти.... :shock: Според диаграмата,която беше приложена по горе,пробвах перката - работи си без проблем и на трите скорости(не съм се съмнявал,но все пак-не искам да обидя колегата,който ми я продаде-перката си е чисто нова).
Решавам,че проблема е някъде другаде-замервам напрежението от буксата,която идва от колата и такова въобще няма..... :mhihi: :mhihi: :mhihi: Водя колата на сервиз.След 2 часа звънят-колата ти е наред!!! :shock: Добре,казвам аз,навсякъде където питам ми казват,че с включване на климатика перката трябва да работи....Човека започна да ми обяснява,че има датчик,който следи налягането на фреона в компресора.Когато налягането се вдигне достатъчно,датчика подава напрежение към перката,и тя се включва.Викам му ,ае стига бе...трябва да си е включена постоянно.Човека отваря капака - показва ми датчика и вика - гледай сега!!!! С една жица го даде на късо и перката тръгна веднага.Казва-това се случва,когато фреона вдигне налягане.При теб датчика ти се включва на 20 бара,което означава,че е започнал да заминава(но засега нямало проблем),а нормално,трябвало да сработва на 17-18 бара.
Добре,обаче перката въртеше,директно на най високата скорост - питам защо така?(а преди това когато аз тествах-перката си работи и на трите скорости).
Човека ми обяснява ,че имало няколко различни варианта.....Някакви там неща,които аз честно казано не разбрах!Обаче ме успокои,че тъй като се въртяла и перката на двигателя,фреона по бавно вдигал налягане!!!! Питам аз,добре ако се скапе датчика за перката на климатика ,какво се случва?Обясни ми:фреона ти изтича,климатика спира да работи-нов датчик и пълнене на фреон.За компресора нямало опасност да се развали....
Пари не съм давал в сервиза,но споделете вашето мнение,дали това което ми обясниха е така.....!

P.S. Искам изрично да благодаря на колегата Emok ,за бързите отговори,които ми даде на ЛС.
BMW Team Varna

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 668
Регистриран на: 21.01.2006
Местоположение: София
Кара: e60 530d M Sport, X3, X6

Мнение от DroW » 19 Юли 2008, 20:54

Тази информация е добре да се знае какви са последствията. Браво за инфото колега. Аз ще дам малко снимки от последните инфервенции които описах по горе. Ето тук е компресора ми свален след малък ремонт (смяна на някакви гумички май беше).

http://www.picvalley.net/v.php?p=u/841/1764202994.JPG

http://www.picvalley.net/v.php?p=u/736/759276024.JPG

За тези които ще пробват сами да го вадят и поправят. Намира се като застанете срещу колата в ляво някъде на нивото на бронята.
Изображение

Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook