Oilservice
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- ataman
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 235
- Регистриран на: 14.11.2004
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Oilservice
чудно ми е как се наглася на колко КМ да каже, че иска ново масло. Някой ми говореше, че карал няк'во, което си тествало маслото и ако не е добро казва да го сменяш. Ако е така обаче няма да има нужда да се занулява след смяната, а не е така-иска ресет. Обаче на колко КМ е стандартно. Все пак на някои масла им дават 10хил.км, на други 15 и т.н.
някой знае ли как точно стоят нещата?
Мерси
някой знае ли как точно стоят нещата?
Мерси
- Lucky
- Старши ентусиаст
- Мнения: 1619
- Регистриран на: 10.11.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
- Мечтае да кара: 5GT 535i
Компютъра има заложена логика в зависимост от стила на каране - брой стартирания на двигатела пробег при едно стартиране и др. подобни определя пробег до следваща смяна. Виждаш зелените диоди. Аз карам 520i но не чакам да изгаснат диодите , а сменям на 10,000 км. За дизели съм чувал че на около 7,000 км сменят масло.
- ataman
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 235
- Регистриран на: 14.11.2004
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
има логика в това. Обаче как на 7 хил. зависи от маслото. Баща ми караше с кастрол турбо макс дават му 15 хил. Сега т'ва БМВ е с няк'во много фетско масалце и има още доста км да върти. В сервизната му книжка гледам,че доста рядко е ходило на сервиз. Ама и верно,че на дълго само е карано(за последния месец в Германия 10 хил. км )
смятам след първата смяна после да го сменя на толкова, колкото му дават да се кара или ако колата каже(което стане първо) все пак 9 литра масло не се тормозят като на някой чайник с 3-4:)
смятам след първата смяна после да го сменя на толкова, колкото му дават да се кара или ако колата каже(което стане първо) все пак 9 литра масло не се тормозят като на някой чайник с 3-4:)
- Lucky
- Старши ентусиаст
- Мнения: 1619
- Регистриран на: 10.11.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
- Мечтае да кара: 5GT 535i
Знам какво ми казаха в Д Кар - "Не мери нищо по маслото, нямало такава кола дето мери качество на маслото." Изчислява на база на описаното в горния пост. Ма нека и по - разбиращи си кажат думата.
- ataman
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 235
- Регистриран на: 14.11.2004
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
не е точно да няма кола, която мери качеството на маслото. Може да не е като тестер за масло обаче се съобразява, 'щото преди като карали със Кастрол му искал смяна на поне 10-12 и като сключили договор с някви боклуци пищяло на 6-7. Незнам к'во и как мери ама големите коли се съобразяват явно
аз лично най-вярвам на написаното на етикета и на километража...ама ми беше любопитно да знам де.
аз лично най-вярвам на написаното на етикета и на километража...ама ми беше любопитно да знам де.
- Lucky
- Старши ентусиаст
- Мнения: 1619
- Регистриран на: 10.11.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
- Мечтае да кара: 5GT 535i
Е това ако мери ще е супер една допълнителна застраховка. Само мие странно защо в Дару Кар ми наприказваха тези работи за пробег , спирания и т.н. Аз си сипвам "готино - по етикет" масло и на 10,000 пак и това е.
- Lucky
- Старши ентусиаст
- Мнения: 1619
- Регистриран на: 10.11.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
- Мечтае да кара: 5GT 535i
Ми аз не съм много спец ама не си спомням да има връзка между електропроводимост на флуид и мазилните му свойства. Имам познати които са по-напред с химията и ще питам.
- ataman
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 235
- Регистриран на: 14.11.2004
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
да. и тук има доста логика. обаче електропроводимостта на повечето материали е обратнопропорционална на температурата(студено мало-висока проводимост), което значи, че при -10 градуса темп. на маслото колата ще ти каже: Махни тая пумия от мен! и обратно, при 90-100градуса ще се радва и на М10Д.
-мисля,че на старото масло ще е по-висока ел.проводимостта заради повечето метални частици в него. незнам дали съм прав.-
дано скоро и някой друг се намеси да каже мнение.
дано не сме наговорили само глупости до тук...ама нали за това е форум
-мисля,че на старото масло ще е по-висока ел.проводимостта заради повечето метални частици в него. незнам дали съм прав.-
дано скоро и някой друг се намеси да каже мнение.
дано не сме наговорили само глупости до тук...ама нали за това е форум
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Това са някакви суеверия с проводимостта на маслото
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
- ICE
- Ледения
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
Пич, аз карам Е39 525TDS '97, което ще рече предишният двигател на твоята, но същото купе. Ще ти кажа само едно: Дизелите НЕ СА КАТО БЕНЗИНОВИТЕ и СА МНОГО ЧУВСТВИТЕЛНИ по отношение на маслото. Това е тяхната ахилесова пета (слабото им място). С тази красавица не бих си позволил да експериметирам с тези смени.
Моят СЪВЕТ:Сменяй си маслото на 7500 км (без значение каква е марката) и си свиркай. Да си я караш със здраве.
ПП.Ще ми е интересно да и "хвърля" едно око на ЕКО-то, ако идваш тези дни.
Моят СЪВЕТ:Сменяй си маслото на 7500 км (без значение каква е марката) и си свиркай. Да си я караш със здраве.
ПП.Ще ми е интересно да и "хвърля" едно око на ЕКО-то, ако идваш тези дни.
има 50 теми в форума за тоя oliservice. Използвайте сърч и намерете каквото ви трябва. Нито начина на зануляване, нито алгоритъма на изчисляване на качеството на маслото, нито пробега на който гаснат лампите е различен от другите модели на БМВ.
If today was perfect, there would be no need for tomorrow!
- Dimitar
- старши ентусиаст
- Мнения: 1651
- Регистриран на: 18.07.2003
- Местоположение: Chicago (Пловдив)
[steeN] написа:Това са някакви суеверия с проводимостта на маслото
Въобще не са никакви суеверия - даже точно така се определят качествата и колко е износено едно масло. Имам приятели, които разработват и се занимават точно с такива тестери. Проблема е обаче, че се изискват специални условия за този тест и затова той не е приложим в колите, защото резултатите се влияят от много странични фактори и съответно се получават грешки в някой случаи и до 70-80%.
По принцип в ойлсървиса е заложена програма, която взима под внимание стила на каране, студени стартове и т.н. и е направена точно за определен тип масло - това, което е препоръчано от БМВ. Естествено, че някой може да си сложи и масло което му дават и 30000км., но програмата няма да го знае това и ще си гаси светодиодите както тя си знае, както и обратното - слагаш някой буклук, който и 2000 км. няма да изкара, но тя пак ще каже, че е за смяна след 12000 км. примерно. Така, че ако карате със маслото, което е предписано - проблеми няма - може да си вярвате на индикаторите.
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани