Oilservice

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 235
Регистриран на: 14.11.2004
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Oilservice

Мнение от ataman » 05 Яну 2005, 15:01

чудно ми е как се наглася на колко КМ да каже, че иска ново масло. Някой ми говореше, че карал няк'во, което си тествало маслото и ако не е добро казва да го сменяш. Ако е така обаче няма да има нужда да се занулява след смяната, а не е така-иска ресет. Обаче на колко КМ е стандартно. Все пак на някои масла им дават 10хил.км, на други 15 и т.н.
някой знае ли как точно стоят нещата?
Мерси :)

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1619
Регистриран на: 10.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
Мечтае да кара: 5GT 535i

Мнение от Lucky » 05 Яну 2005, 15:20

Компютъра има заложена логика в зависимост от стила на каране - брой стартирания на двигатела пробег при едно стартиране и др. подобни определя пробег до следваща смяна. Виждаш зелените диоди. Аз карам 520i но не чакам да изгаснат диодите , а сменям на 10,000 км. За дизели съм чувал че на около 7,000 км сменят масло.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 235
Регистриран на: 14.11.2004
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Мнение от ataman » 05 Яну 2005, 15:31

има логика в това. Обаче как на 7 хил. зависи от маслото. Баща ми караше с кастрол турбо макс дават му 15 хил. Сега т'ва БМВ е с няк'во много фетско масалце и има още доста км да върти. В сервизната му книжка гледам,че доста рядко е ходило на сервиз. Ама и верно,че на дълго само е карано(за последния месец в Германия 10 хил. км :shock: )
смятам след първата смяна после да го сменя на толкова, колкото му дават да се кара или ако колата каже(което стане първо) все пак 9 литра масло не се тормозят като на някой чайник с 3-4:)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 176
Регистриран на: 9.09.2003
Местоположение: София

Мнение от kalin » 05 Яну 2005, 15:34

аз пък си ги гледкам лампите та така 60000 км.и им вярвам.
аз пък бих питал компетентните от форума как в деиствителност работи инспекшъна защото едни ми казват брояч на километража,а друг маслар ми каза,че мери електропроводимостта на маслото???????

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1619
Регистриран на: 10.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
Мечтае да кара: 5GT 535i

Мнение от Lucky » 05 Яну 2005, 15:47

Знам какво ми казаха в Д Кар - "Не мери нищо по маслото, нямало такава кола дето мери качество на маслото." Изчислява на база на описаното в горния пост. Ма нека и по - разбиращи си кажат думата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 235
Регистриран на: 14.11.2004
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Мнение от ataman » 05 Яну 2005, 16:06

не е точно да няма кола, която мери качеството на маслото. Може да не е като тестер за масло обаче се съобразява, 'щото преди като карали със Кастрол му искал смяна на поне 10-12 и като сключили договор с някви боклуци пищяло на 6-7. Незнам к'во и как мери ама големите коли се съобразяват явно :D
аз лично най-вярвам на написаното на етикета и на километража...ама ми беше любопитно да знам де.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1619
Регистриран на: 10.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
Мечтае да кара: 5GT 535i

Мнение от Lucky » 05 Яну 2005, 16:17

Е това ако мери ще е супер една допълнителна застраховка. Само мие странно защо в Дару Кар ми наприказваха тези работи за пробег , спирания и т.н. Аз си сипвам "готино - по етикет" масло и на 10,000 пак и това е.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 176
Регистриран на: 9.09.2003
Местоположение: София

Мнение от kalin » 05 Яну 2005, 16:32

абсолютно вярнен трябва да е инспекшуна за какво го слагат бре хора,много ясно,че мери електропроводимост на маслото(помислете и вие дали може да е така! :shock: )

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1619
Регистриран на: 10.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
Мечтае да кара: 5GT 535i

Мнение от Lucky » 05 Яну 2005, 16:37

Ми аз не съм много спец ама не си спомням да има връзка между електропроводимост на флуид и мазилните му свойства. Имам познати които са по-напред с химията и ще питам.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 235
Регистриран на: 14.11.2004
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Мнение от ataman » 05 Яну 2005, 16:39

да. и тук има доста логика. обаче електропроводимостта на повечето материали е обратнопропорционална на температурата(студено мало-висока проводимост), което значи, че при -10 градуса темп. на маслото колата ще ти каже: Махни тая пумия от мен! и обратно, при 90-100градуса ще се радва и на М10Д.
-мисля,че на старото масло ще е по-висока ел.проводимостта заради повечето метални частици в него. незнам дали съм прав.-

дано скоро и някой друг се намеси да каже мнение.
дано не сме наговорили само глупости до тук...ама нали за това е форум :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 05 Яну 2005, 16:51

Това са някакви суеверия с проводимостта на маслото ;)
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 06 Яну 2005, 12:36

Пич, аз карам Е39 525TDS '97, което ще рече предишният двигател на твоята, но същото купе. Ще ти кажа само едно: Дизелите НЕ СА КАТО БЕНЗИНОВИТЕ и СА МНОГО ЧУВСТВИТЕЛНИ по отношение на маслото. Това е тяхната ахилесова пета (слабото им място). С тази красавица не бих си позволил да експериметирам с тези смени.
Моят СЪВЕТ:Сменяй си маслото на 7500 км (без значение каква е марката) и си свиркай. Да си я караш със здраве. ;)
ПП.Ще ми е интересно да и "хвърля" едно око на ЕКО-то, ако идваш тези дни.

drift master
Аватар
Мнения: 429
Регистриран на: 5.11.2003
Местоположение: София

Мнение от stjoker » 06 Яну 2005, 12:39

има 50 теми в форума за тоя oliservice. Използвайте сърч и намерете каквото ви трябва. Нито начина на зануляване, нито алгоритъма на изчисляване на качеството на маслото, нито пробега на който гаснат лампите е различен от другите модели на БМВ.
If today was perfect, there would be no need for tomorrow!
Изображение

drift master
Аватар
Мнения: 429
Регистриран на: 5.11.2003
Местоположение: София

Мнение от stjoker » 06 Яну 2005, 12:43

If today was perfect, there would be no need for tomorrow!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Мнение от Dimitar » 06 Яну 2005, 13:13

[steeN] написа:Това са някакви суеверия с проводимостта на маслото ;)

Въобще не са никакви суеверия - даже точно така се определят качествата и колко е износено едно масло. Имам приятели, които разработват и се занимават точно с такива тестери. Проблема е обаче, че се изискват специални условия за този тест и затова той не е приложим в колите, защото резултатите се влияят от много странични фактори и съответно се получават грешки в някой случаи и до 70-80%.
По принцип в ойлсървиса е заложена програма, която взима под внимание стила на каране, студени стартове и т.н. и е направена точно за определен тип масло - това, което е препоръчано от БМВ. Естествено, че някой може да си сложи и масло което му дават и 30000км., но програмата няма да го знае това и ще си гаси светодиодите както тя си знае, както и обратното - слагаш някой буклук, който и 2000 км. няма да изкара, но тя пак ще каже, че е за смяна след 12000 км. примерно. Така, че ако карате със маслото, което е предписано - проблеми няма - може да си вярвате на индикаторите.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook