Интелигентен чип-тунинг на дизел - разход, спортен режим

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 128
Регистриран на: 26.05.2009
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: i7

Интелигентен чип-тунинг на дизел - разход, спортен режим

Мнение от varosi » 31 Юли 2009, 12:34

Имам въпрос относно чип-тунингите. Моята кола има такъв и твърдят че от 163коня (2.5d, автоматична скоростна кутия) се повишава на 192коня. Но за сметка на това разхода си стои 8,7л. до 9,5л. средно - градско и извънградско независимо. Обясниха ми от ДаруКар, че обикновено тези чип-тунинги пренастройват двигателя, за да обогатява горивната смес повече при ниските обороти. Аз извънградско съм пробвал много икономично да карам, както и бързо и динамично. И в двата случая разхода ми е около 9л. (коригирал съм си борд компа за разхода). Извънградско в икономичен режим нормално колата работи при около 1500-2000об/мин. И си мисля, че заради чип-тунинга при тези ниски обороти се консумира повече гориво и затова се изравнява разхода на извънградско и градско...
Някой има ли идея дали има качествен чип-тунинг, който да може да работи при икономично каране в икономичен режим, а като превключа скоростната кутия на спортен режим или като подам повече газ и да се включва чип-тунинга (т.е. тогава да промени кривите на двигателя)? В форума хората твърдят, че тази кола оригинално без чип-тунинг може да гори 6-7л./100км. Аз не можах да го постигна...

Забележка: скоростната ми кутия е адаптивна и успява да разбере стила ми на шофиране и от там превключва четири режима: от икономично-комфортен до спортно-динамичен. Предполагам и самият двигател се нагажда по тези режими, но не съм запознат толкова. Питам ако някой има информация?
Последна промяна varosi на 31 Юли 2009, 14:58, променена общо 1 път
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2832
Регистриран на: 4.09.2007
Местоположение: Sofia
Кара: E70

Мнение от El Diablo » 31 Юли 2009, 14:00

колега помисли реално, как може когато колата се чипоса, демек да върви повече, вкарва се повече гориво и по рано, и да харчи и по малко за сметка на всичко .. ?

ама тва разход 9/100 извънграда за 525д си е не много, а супер много

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 128
Регистриран на: 26.05.2009
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: i7

Мнение от varosi » 31 Юли 2009, 14:56

Може ако е направен интелигентно тунинга. Ако различава дали скоростната кутия е в спортен режим или е в икономичен. Ако тунинга прави тази разлика - ще вкарва мощността само когато е нужна - в спортният режим. А в икономичният дори може и да оптимиза кривите по такъв начин, че да е още по-икономична. Това е само теория разбира се. Но предполагам може да има "интелигентни чип-тунинг решения".
Най-тъпото е да ти дава мощност при всички режими - и в икономичен включае.

За разхода: от Дару ми казаха, че всичко ми е било наред. Мериха 2 часа всичко. Казаха ми, че според тях разхода идвал от чип-тунинга. Но тъй като колата я взех вече чипосана, няма как да разбера какъв е бил разхода преди това и дали проблемът е точно от това. Не знам кой вече може да ми каже, след като и ДаруКар не откриха нищо друго.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2832
Регистриран на: 4.09.2007
Местоположение: Sofia
Кара: E70

Мнение от El Diablo » 31 Юли 2009, 15:04

а пуши ли ?
ако разхода не те бърка си я караи така, но виждам че те бърка, за това те съветвам да си сложиш оригиналния софт на колата

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 128
Регистриран на: 26.05.2009
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: i7

Мнение от varosi » 31 Юли 2009, 16:05

Пушеше много, но беше от спукан гумен маркуч между турбото и интеркулера. Сега пуши малко, но при всяко натискане на педала на газтта (дори и леко натискане). Но това не се вижда в огледалото, а само ако някой кара зад мен.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 1.07.2008
Местоположение: Papenburg-Germany
Пол: Мъж
Кара: 525tds

ре

Мнение от bera » 31 Юли 2009, 22:01

BMW-E39 написа:колега помисли реално, как може когато колата се чипоса, демек да върви повече, вкарва се повече гориво и по рано, и да харчи и по малко за сметка на всичко .. ?

И в нащо село са видели бело магаре ,ама аз докато не го видя няма да повярвам.
ПС. Някой ще ми обясни ли как кола с чип-туннинг ще харчи по малко?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 837
Регистриран на: 1.08.2006
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: bmw e53 3.0d 218hp '04
Мечтае да кара: bmw x5 '11

Re: ре

Мнение от don_mimo » 31 Юли 2009, 22:24

bera написа:
BMW-E39 написа:колега помисли реално, как може когато колата се чипоса, демек да върви повече, вкарва се повече гориво и по рано, и да харчи и по малко за сметка на всичко .. ?

И в нащо село са видели бело магаре ,ама аз докато не го видя няма да повярвам.
ПС. Някой ще ми обясни ли как кола с чип-туннинг ще харчи по малко?


има доста хора ,във форума които се занимават с чип тунинг нека те ви обяснят как става - наи-просто казано преобразуват се фабричните настройки на колата( които се правят така че да отговарят на европейските стандарти за изгорени газове и бла бла за околната среда) от там идва по-пълното изгаряне на горивото и ето ти увеличена мощност ... гори по-малко а върви малко повече,просто не се налага в ниски обороти да държиш педала до дупка ,за да набере .... но пак казвам аз не съм експерт и това е наи-простото обяснение има хора във форума нека те да кажат :)
Изображение


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 01 Авг 2009, 0:07

бих се пробвал да го обясня :D Но първо връзката мотор-стептроник . Като цяло всеки автомат работи с хидравлична течност под налягане , като последното се променя с оборотите на мотора = тоест по-бързото развъртане на мотора улеснява работата на кутията , както и повечето въртящ момент в по-ниски обороти и помага да не сваля повече от една предавка надолу. Дотук с кутията , какво се случва в общия случай след смяна на софтуера (чип тунинг) с тези мотори- увеличена доза гориво в ниските, свален там въртящ момент респективно, развъртяна по-рано турбина , както и развъртяна на по-големи обороти. От къде идва икономията на гориво - на вече развъртяният с лекота мотор му е много по-лесно да поддържа дадена скорост, кутията не сменя излишно и се усеща цялостна лекота в придвижване и най-вече ускорение. Разбирасе всичко опира до стил и манталитет на каране , безспорно на максимален режим няма как да има икономия , но пък и перформънса няма място за сравнение.

кофтито в тази ситуация е , че липсва оригиналният файл :confused: Единственото , което може да се направи е да се прегледат и коригират актуалните параметри, без проблеми може да се скопи до оригиналните пказатели. Чистата работа без черно отзад е много важен момент - нафтова смес догаряща в цялата генерация включително и в турбината излишно вдига температурата в цялата изпускателна система :idea: Да се оптимизира горенето в никакъв случай не значи да има неизгоряла смес в газовете , нали :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 1.07.2008
Местоположение: Papenburg-Germany
Пол: Мъж
Кара: 525tds

ре

Мнение от bera » 03 Авг 2009, 7:22

V-max написа:...

Благодаря за обяснението.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 128
Регистриран на: 26.05.2009
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: i7

Мнение от varosi » 03 Авг 2009, 11:03

V-max почти те разбрах. Но не разбрах това, че ми пропушва от зад с натискане на газтта дали е от лош чип-тунинг или от какво?
Мислех си, дали да не си направя дино-тест, за да видя как работи чип-тунинга и да го сравня с други например без чип-тунинг.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 128
Регистриран на: 26.05.2009
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: i7

Мнение от varosi » 03 Авг 2009, 11:04

и друго... оригиналният чип го имам, т.е. преди тунинговането.


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 03 Авг 2009, 13:14

varosi написа:и друго... оригиналният чип го имам, т.е. преди тунинговането.


Това е супер, пази си го добре ;) По него може да се сравни и прецени дали е прекалено добавеното гориво, повече пушек може да идва и от застаряващ дебитомер , пукнат интеркулер или гумен маркуч... Преди да ходиш на дино провери всички потенциални проблеми :idea:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 128
Регистриран на: 26.05.2009
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: i7

Мнение от varosi » 03 Авг 2009, 13:55

Ходих в ДаруКар и там уж на стенд ми гледаха всичко по двигателя. И ми казаха, че е наред, т.е. налягания, нива и т.н. Може ли въпреки това интеркулера да е пукнат?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Мнение от VRPerformance » 03 Авг 2009, 15:15

V-max написа:
varosi написа:и друго... оригиналният чип го имам, т.е. преди тунинговането.


Това е супер, пази си го добре ;) По него може да се сравни и прецени дали е прекалено добавеното гориво, повече пушек може да идва и от застаряващ дебитомер , пукнат интеркулер или гумен маркуч... Преди да ходиш на дино провери всички потенциални проблеми :idea:
Грешка,колега :idea: при здрави турбо пътища,и застаряващ дебитомер,колата няма да пуши и ще бъде с намалена мощност,сети се защо :idea: все пак тунинги правиш от 10 години :mhihi:

П.с а по-темата достатъчно е да отидеш при някой който разбира от диагностика,а също така се занимава и с чипове и проблема 100% ще ти бъде решен :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Мнение от VRPerformance » 03 Авг 2009, 15:26

varosi написа:Ходих в ДаруКар и там уж на стенд ми гледаха всичко по двигателя. И ми казаха, че е наред, т.е. налягания, нива и т.н. Може ли въпреки това интеркулера да е пукнат?
Трудна работа,при бмв границата за следене на пропуски в турбопътищата е доста стеснена за разлика от други марки автомобили,щом си я карал извънграда веднага щеше да те вкара в авариен режим,докато при такъв проблем и градско каране ще ти пуши забележимо.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook