Нов собственик - съвети!
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
Нов собственик - съвети!
Отскоро имаме еднa '02 525d и се зарадвах, че има клуб БМВ, който е при това доста активен - затова искам да ви приветствам за добрия форум и успеха в създаването на това чудесно онлайн общество! До момента се лутах из западните форуми, където обсъждат най-вече бензинови двигатели и тук тепърва намирам полезна информация за дизелите.
И сега по същество - има ли някой от вас с такъв автомобил и какво е добре да се погледне (какви са честите проблеми с този модел)? До момента прочетох всичко, което намерих във форума, но се обсъжда най-вече tds версията, с която вярвам има разлики. Ще се радвам на препоръки и съвети от всички.
И сега по същество - има ли някой от вас с такъв автомобил и какво е добре да се погледне (какви са честите проблеми с този модел)? До момента прочетох всичко, което намерих във форума, но се обсъжда най-вече tds версията, с която вярвам има разлики. Ще се радвам на препоръки и съвети от всички.
'02 BMW 525d
Честито колега, това е супер автомобил с доста динамичен двигател
От мен мога да ти дам следните съвети-ако колата има печка в никакъв случай не изхвърляй оригиналния касетофон , защото няма да можеш да ползваш тази изключително удобна екстра Просто управлението на отоплителя е вътре в касетофона егати простотията...с оглед на това ,че фабричното аудио свири като на баба ми радиоточката
Сменяй по-често горивният и въздушен филтър-този мотор е доста чувствителен и мрази позамърсените неща Горивната система е с доста малки хлабини и отвори ,и работи на около 1600бара налягане , което само по себе си говори красноречиво за горивния филтър.
Въздушният като се позацапа , турбината започва да смуче масълце от картерната вентилация и се получават доста гадни петна по снадките на турбопътищата, а и ДВГ-то започва да понагорява въпросното масълце
Поленовите филтри за купето през зимният период не се нуждаят от смяна, но през лятото ги сменяй на не повече от 15 000километра, с оглед на това ,че в България "въобще не е прашно по пътищата"
Не обръщай голямо внимание на индикаторите за смяна на маслото, а го сменяй на максимум 8-9хиляди километра , сипвай посочения в сервизната книшка "кастрол", а ако колата е на повече от 180 000километра сипвай смело "Мотул 6100" 10/40 , в противен случай харча на масло ти е в кърпа вързан;) Добавките в маслото, антифриза и горивото са ТАБУ за този автомобил, добри горива са обикновеният дизел на ОМВ и изчезващите бензиностанции на Петрол, абе петролските са рискови-трябва да знаеш точно къде За други нямам наблюдения
През пролетта е задължителна диагностиката на климатичната инсталация, просто тези автомобили са с пластинчати компресори, които принципно са "калашници", но изпуснеш ли инсталацията да остане без компресорно масло, те чака доста сериозен финансов удар
Окачването е доста здраво с две-три изключения-ако имаш тропане, хлопане, скрибуцане и тн....не си прави експерименти да сменяш компромисно, по -добре сменяй цели възли, в противен случай се получава верижна реакция и източване на джоба системно....това е доста загубено време, нерви и пари Носачите са на фрапиращи цени, но смея да твърда ,че другите части не са толкова скъпи Решиш ли да гъзарееш(като мен) и сложиш 17" джанти забрави за комфорт, ставаш лагерна количка отвсякъде.......
Щях да забравя най-важното-В НИКАКЪВ, АМА НИКАКЪВ СЛУЧАЙ НЕ ТРЯБВА ДА СЕ ВЪРТИ ВОЛАНА , ДОКАТО ДВГ-то НЕ РАБОТИ, тези коли имат изключително слаби рейки и едно такова дело почти винаги води до ужасно скъп ремонт
Надявам се съм ти бил полезен
От мен мога да ти дам следните съвети-ако колата има печка в никакъв случай не изхвърляй оригиналния касетофон , защото няма да можеш да ползваш тази изключително удобна екстра Просто управлението на отоплителя е вътре в касетофона егати простотията...с оглед на това ,че фабричното аудио свири като на баба ми радиоточката
Сменяй по-често горивният и въздушен филтър-този мотор е доста чувствителен и мрази позамърсените неща Горивната система е с доста малки хлабини и отвори ,и работи на около 1600бара налягане , което само по себе си говори красноречиво за горивния филтър.
Въздушният като се позацапа , турбината започва да смуче масълце от картерната вентилация и се получават доста гадни петна по снадките на турбопътищата, а и ДВГ-то започва да понагорява въпросното масълце
Поленовите филтри за купето през зимният период не се нуждаят от смяна, но през лятото ги сменяй на не повече от 15 000километра, с оглед на това ,че в България "въобще не е прашно по пътищата"
Не обръщай голямо внимание на индикаторите за смяна на маслото, а го сменяй на максимум 8-9хиляди километра , сипвай посочения в сервизната книшка "кастрол", а ако колата е на повече от 180 000километра сипвай смело "Мотул 6100" 10/40 , в противен случай харча на масло ти е в кърпа вързан;) Добавките в маслото, антифриза и горивото са ТАБУ за този автомобил, добри горива са обикновеният дизел на ОМВ и изчезващите бензиностанции на Петрол, абе петролските са рискови-трябва да знаеш точно къде За други нямам наблюдения
През пролетта е задължителна диагностиката на климатичната инсталация, просто тези автомобили са с пластинчати компресори, които принципно са "калашници", но изпуснеш ли инсталацията да остане без компресорно масло, те чака доста сериозен финансов удар
Окачването е доста здраво с две-три изключения-ако имаш тропане, хлопане, скрибуцане и тн....не си прави експерименти да сменяш компромисно, по -добре сменяй цели възли, в противен случай се получава верижна реакция и източване на джоба системно....това е доста загубено време, нерви и пари Носачите са на фрапиращи цени, но смея да твърда ,че другите части не са толкова скъпи Решиш ли да гъзарееш(като мен) и сложиш 17" джанти забрави за комфорт, ставаш лагерна количка отвсякъде.......
Щях да забравя най-важното-В НИКАКЪВ, АМА НИКАКЪВ СЛУЧАЙ НЕ ТРЯБВА ДА СЕ ВЪРТИ ВОЛАНА , ДОКАТО ДВГ-то НЕ РАБОТИ, тези коли имат изключително слаби рейки и едно такова дело почти винаги води до ужасно скъп ремонт
Надявам се съм ти бил полезен
Последна промяна МАЧКАТОР на 13 Ное 2005, 12:25, променена общо 1 път
Страхотен отговор, мерси много!
Досега се караше една стара "Вектра", но с мп3-ки, така че свикването само с аудио сд-та ще е по-трудно, но едва ли ще е причина да разваляме хубавата кола. А и както каза, от този панел се управлява не само касетофона.
Току ще ме ужаси с информацията за слабите рейки, защото имахме същия проблем с Вектрата и ми е ясно, че излиза скъпо всяка поправка по рейката (стигна се до замяната й).
Смяната на поленовите филтри сложна ли е и откъде се закупуват?
Досега се караше една стара "Вектра", но с мп3-ки, така че свикването само с аудио сд-та ще е по-трудно, но едва ли ще е причина да разваляме хубавата кола. А и както каза, от този панел се управлява не само касетофона.
Току ще ме ужаси с информацията за слабите рейки, защото имахме същия проблем с Вектрата и ми е ясно, че излиза скъпо всяка поправка по рейката (стигна се до замяната й).
Смяната на поленовите филтри сложна ли е и откъде се закупуват?
'02 BMW 525d
Поленовите филтри се намират под чистачките, на много достъпно и лесно място, като отвориш капака на ДВГ-то в двата края има капаци, отварящи се чрез откачане на една елементарна скоба Най-добрите цени са в "Хаджиеви и КО" на Красно село ,на гърба на "Фантастико" Ще те излъжа за цената , но има два варианта-или купуваш филтър с активен въглен и се набутваш двойно(това не ти го препоръчвам), или си взимаш нормален поленов филтър-файда от скъпото в случай нямаHex написа:
Смяната на поленовите филтри сложна ли е и откъде се закупуват?
- CheGevara
- Weißwurst-Fresser
- Мнения: 2687
- Регистриран на: 22.11.2003
- Местоположение: в рекарото
- Кара: F40
Hex написа:Смяната на поленовите филтри сложна ли е и откъде се закупуват?
честито колега!
филтрите се сменят много лесно: отваряш капака и от ляво и отдясно ще видиш 2 кутии. Те са затворени само с по 1 голям "кламер". Просто го махаш надолу и отваряш кутията. Има филтри нормални и с активен въглен (2х скъпи). Аз слагам с активен въглен и живея в друг свят със свеж въздух, без мирис и вкус!
- ICE
- Ледения
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
Да ти е честита придобивката и много безаварийни км.
Относно слабите страни на BMW e39 и по-специално second edition, т.е. всички произведени -> 2000 година мога да ти напиша двутомник!
Значи за по прегледно ще коментирам смените на консумативите, като приемам един период една смяна на масло. По нея ще се "водим".
Най-важното:
1. Сменяй маслото на 7'500 - 8'000 км мах! С него и масления (разбира се). Проверявай и въздушния... При нужда го сменяш (внимавай как го поставяш, има си горна и долна страна!).
2. Сменяй горивен филтър на две смени на маслото, т.е. на 15'000 км. Ако въздушния не е сменен на 7'500км (заедно с първата смяна на маслото), то сега (на 15'000км) му е времето, не чакай повече!
3. Филтрите на климатроника - на две или три смени на маслото. През зимата, щом усетиш че ти се запотява лесно предното стъкло, това е знак за смяна! тук пак внимавай, защото има горна и долна страна.
Слаби страни на този модел:
4. Термостат, най-често не затваря. При мен беше така и с двете ми коли.
5. Амортисьорчето на обтягащия механизъм на ремъка + ролките + ремъка (като превантивна мярка, но за това ти е рано).
6. Ако колата е нов внос, това е и добре и зле. Добре е затова, че не е чушена от някой айдук, но пък е зле защото след 5к км ще ти се раздрънка половината кола. Ще ме попиташ за какво говоря? Ами става въпрос за носачите+ тампоните, следват задни носачи+ кугелгеленки (на БГ -> шарнирни втулки), биалетки....
7. При автоматика, да се проверят тампоните на двигателя!
8. Скоростната кутия тип автоматик НЕ СЕ ОБСЛУЖВА. Маслото е с доживотен пробег (разчета е за 300'000 км, а после?!).
9. РЕЙКАТА, най лошото от всичко дотук! слабост голяма.
Възможно е да ти се появят вибрации около 90-130 км/ч, при постоянно каране и/или при спиране (Причините тук може да са криви джанти и/или гуми, също така дискове, ако са много тънки), но причината най-често е в горенаписаните неща.
Това е мое мнение (на база лични наблюдения) и не ангажирам никого с него!
ПП. Можеш да прочетеш и "важните теми", които се намират най-отгоре във подфорума.
ПП2. Скоро планирам да пусна тема, третираща детските болести на Е39, и по-специално при "tds"-а и "d"-то, зощото там имам повечко наблюдения, но дотогава.... чети горенаписаното.
Относно слабите страни на BMW e39 и по-специално second edition, т.е. всички произведени -> 2000 година мога да ти напиша двутомник!
Значи за по прегледно ще коментирам смените на консумативите, като приемам един период една смяна на масло. По нея ще се "водим".
Най-важното:
1. Сменяй маслото на 7'500 - 8'000 км мах! С него и масления (разбира се). Проверявай и въздушния... При нужда го сменяш (внимавай как го поставяш, има си горна и долна страна!).
2. Сменяй горивен филтър на две смени на маслото, т.е. на 15'000 км. Ако въздушния не е сменен на 7'500км (заедно с първата смяна на маслото), то сега (на 15'000км) му е времето, не чакай повече!
3. Филтрите на климатроника - на две или три смени на маслото. През зимата, щом усетиш че ти се запотява лесно предното стъкло, това е знак за смяна! тук пак внимавай, защото има горна и долна страна.
Слаби страни на този модел:
4. Термостат, най-често не затваря. При мен беше така и с двете ми коли.
5. Амортисьорчето на обтягащия механизъм на ремъка + ролките + ремъка (като превантивна мярка, но за това ти е рано).
6. Ако колата е нов внос, това е и добре и зле. Добре е затова, че не е чушена от някой айдук, но пък е зле защото след 5к км ще ти се раздрънка половината кола. Ще ме попиташ за какво говоря? Ами става въпрос за носачите+ тампоните, следват задни носачи+ кугелгеленки (на БГ -> шарнирни втулки), биалетки....
7. При автоматика, да се проверят тампоните на двигателя!
8. Скоростната кутия тип автоматик НЕ СЕ ОБСЛУЖВА. Маслото е с доживотен пробег (разчета е за 300'000 км, а после?!).
9. РЕЙКАТА, най лошото от всичко дотук! слабост голяма.
Възможно е да ти се появят вибрации около 90-130 км/ч, при постоянно каране и/или при спиране (Причините тук може да са криви джанти и/или гуми, също така дискове, ако са много тънки), но причината най-често е в горенаписаните неща.
Това е мое мнение (на база лични наблюдения) и не ангажирам никого с него!
ПП. Можеш да прочетеш и "важните теми", които се намират най-отгоре във подфорума.
ПП2. Скоро планирам да пусна тема, третираща детските болести на Е39, и по-специално при "tds"-а и "d"-то, зощото там имам повечко наблюдения, но дотогава.... чети горенаписаното.
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани