Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от ivoaudi » 12 Сеп 2021, 2:31

Най-често си се дънят спойките в самия таралеж, после са контактите в буксата му и накрая, вентилатора.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 233
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от drifty » 02 Окт 2021, 23:59

Поиграх си преди около 2 седмици да извадя таралежа. Оказа се доста по-трудно от колкото очаквах. Лесно стигнах до таралежа, но той се беше "заварил" за буксата. По някаква причина явно е нагорял и резултатът е доста красив:
ежкоБежко.jpg
ежкоБежко2.jpg
ежкоБежко3.jpg


Преди няколко дни смехниме буксата, но отново не тръгна. Бях се подготвил обаче, взех от един приятел друг таралеж от Е46 и с него вентилацията потегли, но забелязах, че на ниски степени докато духа на моменти забавя и почти спира духането за много кратък промеждутък от време - секунда може би. За сега подозирам, че и втория таралеж не е перфектен, та тия дни ще си поръчам нов и надявам се с него да няма грижи. Освен това доста бързо се стопли, работи в рамките на секунди и таралежът си беше топъл, не много, но и не е работил дълго. С оглед на прътовете като на атомен реактор, вероятно е нормално да загрява, но колко? И има ли значение къде е, защото го тествах без да го поставям на мястото му, тъй като така или иначе ще слагам нов.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от ivoaudi » 23 Яну 2022, 18:38

Има голямо значение къде е, да. И е нормално да стопля бързо бидейки навън. Когато си е в мястото се охлажда въздушната струя. Слагай новия, всичко е наред. Всъщност ако някой на ти със спойките ти го рециклира е най-добрия вариант, защото зависи на какво ново изчадие ще попаднеш. Имаше например едни Тайвански дето не караха и месец, а не бяха от евтините.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 233
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от drifty » 27 Яну 2022, 23:58

Сложих Бер-Хела. За сега топли :D
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 332
Регистриран на: 31.10.2015
Местоположение: Където дойде
Пол: Мъж
Кара: BMW 3 E46 ,E90
Мечтае да кара: 850 CSI E31
Детайли за колата: E46 M43TUB19 2001 sedan
E90 M47D20TU2 2005 sedan

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от Moni_BMW » 05 Фев 2023, 8:37

Здравейте имам нужда от помощ. Колата не е Е39,а Е46,но проблемите са сходни. От 2 седмици някъде не ми работи вентилатора на парното. Парно има като пусна и нагрява духалките ,но не духа. Реших да го правя напролет,че иска много разглобяване да сменя вентилатора. Вчера вечерта реших да излеза,запалих колата пуснах парното колко да грее не да духа и докато чистя снега 2 3 минути като влязох в колата взе да мирише на изгоряло ,изгасих я ,мирисах под капака,духалките,трансмитъра в запалката и ми се стори,че мирише от към панела на климатроника свалих го ,но миризмата изветря и не мога да преценя. Няма нагоряло по буксите на кабелите ,кабелите или панела. Дали има нещо общо с първия проблем и таралежа да е заминал,чета и гледам снимки на стопени букси на таралежа тук. Сега нямам възможност да разглобявам нямам гараж а има тук много сняг. Мога ли да карам така без да пускам парното ,следователно като не работи да не нагрява там (ако е от там де) да не вземе да се запали колата. После ще ида на светло да огледам отново. Малко тъп въпрос се получи...
///M power

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 233
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от drifty » 13 Фев 2023, 10:10

При мен нагарът не водеше до миризма. Таралежа е сравнително лесно достъпен и при Е46, прегледай къде е, ако не ме лъже паметта, се намираше някъде под шофьорското място из пластмасите. При Е39 е в дясно за справка. Аз в момента имам проблем с вентилатора, не тръгва понякога, та през моторния отсег го раздвижвам и потегля. Много е студено за ремонти, а при Е39 се сваля цялото табло, при теб смяната на вентилатора е лесна, но първо се увери, че е той.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 332
Регистриран на: 31.10.2015
Местоположение: Където дойде
Пол: Мъж
Кара: BMW 3 E46 ,E90
Мечтае да кара: 850 CSI E31
Детайли за колата: E46 M43TUB19 2001 sedan
E90 M47D20TU2 2005 sedan

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от Moni_BMW » 13 Фев 2023, 21:30

Като се пооправи времето ще разглобя да сменя таралежа ,няма да го рециклирам ще купя друг. Трябва да потърся къде се намира вентилатора,че ми казаха че се сваля таблото и че трудно се вади. Мъка е да се кара така поти се стъклото,нощеска конденза замръзва и отвътре ,добре че имам и едно Е90 с летни гуми та карам него ... ама падне ли пак сняг...
///M power

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 233
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от drifty » 02 Май 2023, 17:32

На Е46 не се сваля таблото за вентилатора, при Е39 се сваля.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 1.11.2023
Пол: Мъж

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от gogo8 » 30 Ное 2023, 23:52

Дъщерята скоро се сдоби с Е46-ца, и докато беше топло климатроник си работеше. Когато обаче застудя бях е карал малко на парно и също работеше. От две седмици обаче без да ми каже е нямала никакво парно. Борила се е с конденза... и така . Карам колата днес на майстор в сервиз и без да ме уведомят за цената й сменили прословутия таралеж за общата сума с труда 250лв. От Пловдив сме.

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook