M52TU Пали доста трудно и претриса на празен ход.

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 810
Регистриран на: 24.08.2007
Местоположение: Бургaс\София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: пил

M52TU Пали доста трудно и претриса на празен ход.

Мнение от EcLipSeR » 13 Юли 2013, 11:40

Здравейте колеги имам малко проблеми с моята 523-ка (с Газов И.) Поразчетах доста теми ,за трудното палене ,но моя проблем е малко по специфичен.. Колата пали трудно когато е студена, също и като е и топла,но ако е загася и запаля след 2-3 секудни няма проблем... Но минат ли 1-2 мин и върти по 2-3-4 секунди ,като при стартирането на мотора колата се поколебава.. От началото на годината ми излезе едно леко тресене на празех ход и покрай него съм сменил толкова мн работа,че и аз не ги помня,но пак си го прави когато иска и общо взето скачам от проблем на проблем , търсейки решение на това тресене,след всяка смяна на някоя част изкача нов проблем + стария :kuku: :kuku: .Последно смених датчика на разпределителния вал (за 2ри път) ,както и филтъра на картерните газове.... На диагностика (на бензин) колата не отчита нищо , но като е покарам на газ дава O2 sensor (Ламбд Сонда).Свещите са сменяни преди 5-6 месеца има ли вероятност да са отново за смяна? Като вървеж не виждам проблеми, само претрисането на празен ход и някой път нещо като пукане в аспуха(отново на празен ход).. Някакви съвети ?
Последна промяна EcLipSeR на 14 Юли 2013, 0:08, променена общо 1 път
Изображение
a b c d e f g h i j k l, but M is something Special ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6273
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: M52TU Пали доста трудно

Мнение от zvetiko » 13 Юли 2013, 12:10

Притриса и работи грубовато на празен ход - M52B28 - решен

За трудното палене може да има доста причини, ето една- поради някаква причина не се задържа налягането в бензиновата рейка. ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 535
Регистриран на: 15.09.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Колело
Мечтае да кара: Suzuki Gsx R1 (к9) в народното събрание

Re: M52TU Пали доста трудно

Мнение от Conqueror » 13 Юли 2013, 15:04

зависи от свещитите аз купувам боклуци и ги сменям с маслото ама това пукане в аспуха ми се струва че е проблем с газовото филтри на газта сменял ли си ?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Re: M52TU Пали доста трудно

Мнение от turbo » 13 Юли 2013, 15:39

Газовата система каква марка е? Питам, защото някои предлагат палене на газ директно и с такава проба ще се изолират част от нещата, които могат да влияят на проблема.
Другата питанка е за това претрисане и на бенизин, и на газ ли го има, както и дали е на студена и топла кола?
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 13.01.2012
Местоположение: На всякъде
Пол: Мъж
Кара: BMW 320i e36 coupe M50B20
Мечтае да кара: M6

Re: M52TU Пали доста трудно

Мнение от another90sm » 13 Юли 2013, 16:07

Като друга вероятна причина за тресенето на празен ход е дърпането на страничен въздух след дебитомера. Провери си гофрета гарнитури на колектори и на дроселова клапа. Също така си провери и горивоподаващата система , както каза колегата по-горе нека ти замерят налягането в горивната рейка и самата бензинова помпа, също провери и за запушена дюза.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6273
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: M52TU Пали доста трудно

Мнение от zvetiko » 13 Юли 2013, 19:05

Пак казвам, че причините може да са много, дори в нещо, което вече е правено, но не както трябва. Да кажем сменен е клапана за картерните газове, но проверен ли е отвора в капака на клапаните- задръства се, проверена ли е тръбата от капака на клапаните до клапана за картерните газове- и тя се запушва, затова някои я сменят заедно с клапана, след това маркуча след клапана до картера- става мек като пластелин и се намалява сечението му, също така може да бъде задръстен с нещо, поне за мен с неизвестен състав, но с консистенцията на маджун.

Ето снимка на един клапан на кертерните газове, който бях сменял наскоро. Това, което се вижда на изхода му беше и в маркуча към картера, самият маркуч на пипане седеше все едно е пълен с пластелин.

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 810
Регистриран на: 24.08.2007
Местоположение: Бургaс\София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: пил

Re: M52TU Тресе и пали трудно.

Мнение от EcLipSeR » 14 Юли 2013, 0:07

Мерси за отговорите колеги.Претрисането го прави по всяко време,може когато е запаля мотора да работи толкова тихо и равномерно,че да не го усетя,а може и да тресе като стар дизел.Прави го и като е топла,спирам на един светофар тресе пърка, спирам на следващия няма помин. :idea: :?: :shock: Както казах в предния си пост този проблем го решавам от 6-7 месеца насам и покрай него вместо да се подобрява, колата работи по зле... :kuku: Направих няколко теста сега: Първо покарах малко пак на бензин и пуснах една диагностика през телефона и най странното е ,че записва грешки които не отчете в сервиза.. Поразтъпках колата 15-20 мин и ми излезе Изображение + missfire на 2 цилиндъра (бензин) След това нулирах грешките и направих същия тест, но на газ и резултата беше плачевен от към грешки .. Изображение (газ). Пробвах принудително палене на газ и резултата беше същия,почети невъзможно да запалиш от първия път.. Като цяло проблема с ламб сондата си го имаше и преди,поради кофти монтирана газ, момчетата в газ сервиза ми казаха,че ламбд сондата и чек енджина ще ми светят така или иначе докато карам с този модел ГИ(поради по къси щуци и ала бала 1000лв + за да се оправи),което ме кара да мисля,че проблема с паленето не идва от там,по простата причина че ламбд сондата не прави проблем от вчера.. Проверил съм я за въздух и нямаше видими фрапантни смучения. Понеделник ще проверя маркучетата около клапана на картерните газове,свещите (но ме съмнява те да се проблема, все пак са на половин година и са NGK по каталог) ,бензиновата рейка е изключвам като варянт ,защото би трябвало ако проблема е в нея да запали на газ без мъки(но и в този случай ,ако е загася и е запаля моментално след това няма проблем,минат ли 1-2 минути и почва въртенето). Като цяло мисля,че 2та проблема нямат общо в случая ,тъй като тресенето си е по default направо ,а паленето си е вече ново 20 :mrgreen: Поздрви ! :bchug:
Изображение
a b c d e f g h i j k l, but M is something Special ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6273
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: M52TU Пали доста трудно и претриса на празен ход.

Мнение от zvetiko » 14 Юли 2013, 10:17

Колега, ако искаш ми се обади, когато си в София- мисля, че с диагностика през телефона няма да стане. ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 810
Регистриран на: 24.08.2007
Местоположение: Бургaс\София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: пил

Re: M52TU Пали доста трудно и претриса на празен ход.

Мнение от EcLipSeR » 14 Юли 2013, 16:06

zvetiko написа:Колега, ако искаш ми се обади, когато си в София- мисля, че с диагностика през телефона няма да стане. ;)

В Бургас съм до края на сезона колега,ако не намеря решения на проблема ще звънна като идвам. Диагностиката е пуснах м-ду другото ,но си мисля че паленето няма общо с това. Понеделник ще хода на сервиз пак и ще пиша резултати.
Изображение
a b c d e f g h i j k l, but M is something Special ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: M52TU Пали доста трудно и претриса на празен ход.

Мнение от anzak » 14 Юли 2013, 17:19

zvetiko написа:Колега, ако искаш ми се обади, когато си в София- мисля, че с диагностика през телефона няма да стане. ;)

нещо май нямаш голям поток клиенти щом така усърдно агитираш .... и не че нещо ама клапана на снимката е от м52 а момчето каза м52 ТУ там незнам дали знаеш ама е малко по различен с малко повече маркучи и иследванията си за картерната вентилация хубаво беше да споменеш и щеката която доста често се запушва ама ... то на ГТ1 не излиза като грешка това :mhihi:
Барай шишарката Минкеее ....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 810
Регистриран на: 24.08.2007
Местоположение: Бургaс\София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: пил

Re: M52TU Пали доста трудно и претриса на празен ход.

Мнение от EcLipSeR » 15 Юли 2013, 0:14

Искам да вметна само,че проблема с паленето почна когато колата се караше на газ. След като се поразтъпчеше на бензин така 50км си палеше окей от раз докато не се превключи на газ, но сега го прави и на 2те ...
Изображение
a b c d e f g h i j k l, but M is something Special ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Re: M52TU Пали доста трудно и претриса на празен ход.

Мнение от turbo » 15 Юли 2013, 7:25

Газената наредба каква е?
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6273
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: M52TU Пали доста трудно и претриса на празен ход.

Мнение от zvetiko » 15 Юли 2013, 10:31

anzak написа:
zvetiko написа:Колега, ако искаш ми се обади, когато си в София- мисля, че с диагностика през телефона няма да стане. ;)

нещо май нямаш голям поток клиенти щом така усърдно агитираш .... и не че нещо ама клапана на снимката е от м52 а момчето каза м52 ТУ там незнам дали знаеш ама е малко по различен с малко повече маркучи и иследванията си за картерната вентилация хубаво беше да споменеш и щеката която доста често се запушва ама ... то на ГТ1 не излиза като грешка това :mhihi:


Да, освен това, колата беше Е36 и с друг цвят. ;) Колегата, разбра идеята, че само смяната на клапана не е достатъчна, това, че ти не си успял си е твой проблем. ;)
Наистина използвам GT1, както и доста други неща, защото коректна диагностика с почесване по главата и смени това, смени онова не се прави. ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 810
Регистриран на: 24.08.2007
Местоположение: Бургaс\София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: пил

Re: M52TU Пали доста трудно и претриса на празен ход.

Мнение от EcLipSeR » 15 Юли 2013, 10:41

turbo написа:Газената наредба каква е?

Фобос ...
Изображение
a b c d e f g h i j k l, but M is something Special ...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 810
Регистриран на: 24.08.2007
Местоположение: Бургaс\София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: пил

Re: M52TU Пали доста трудно и претриса на празен ход.

Мнение от EcLipSeR » 15 Юли 2013, 16:56

Така малко ъпдейт, Изпаритела на газовата не работил правилно, изпускал газ в цилиндрите постояно дори и на бензин - разкачихме го. Останови се че колата постояно гаси 3ти цилиндър, и чека светва на диагностика същата грешка като по горе О2 сензор банк1 сензор 2 + missfirе 2ри и 3ти цилиндър, но колата гаси само 3ти. Трудното палене си стои още. Утре ми е почивен ден и цял ден съм по сервизите. Идей ?! :paranoid:
Изображение
a b c d e f g h i j k l, but M is something Special ...

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook