Специален инструмент
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- feron
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 68
- Регистриран на: 3.02.2014
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 525 dA Touring
- Мечтае да кара: BMW F11
Специален инструмент
Здравейте,
Къде от България мога да си купя инструмент за изваждане на пин от букса, на любимата ни марка (знам, че има-най различни букси, но в нета намерих информация, че в БМВ са около 6-7 вида, а най-разпространените са само 1-2). На аглийски ги именоват "connector removal pin", "ejection tools", "terminal release", ако знае как се наричат на български, нека сподели, за да мога да ги намеря по-лесно. Най-лесно е да си поръчам от aliexpress, amazon или ebay, но няма да дойдат за следващата седмица, а съм намислил една модификация и ми се искаше да използвам насъбралите се празнични дни. Тази букса, от която искам да извадя кабела, кабелната обувка е кръгла и контричката също е кръгла, за да я освободя ми трябва цилидрично тънко тяло (това го установих, като счупих една от моргата).
Това което ще ми свърши идеална работа изглежда ето така, ЛИНК1 и ЛИНК2.
Като снимка прилагам извадка от инстуркция на БМВ за демонтаж.
Ако някой знае друг побългарен метод за демонтаж на пинчето ще се радвам да сподели.
Къде от България мога да си купя инструмент за изваждане на пин от букса, на любимата ни марка (знам, че има-най различни букси, но в нета намерих информация, че в БМВ са около 6-7 вида, а най-разпространените са само 1-2). На аглийски ги именоват "connector removal pin", "ejection tools", "terminal release", ако знае как се наричат на български, нека сподели, за да мога да ги намеря по-лесно. Най-лесно е да си поръчам от aliexpress, amazon или ebay, но няма да дойдат за следващата седмица, а съм намислил една модификация и ми се искаше да използвам насъбралите се празнични дни. Тази букса, от която искам да извадя кабела, кабелната обувка е кръгла и контричката също е кръгла, за да я освободя ми трябва цилидрично тънко тяло (това го установих, като счупих една от моргата).
Това което ще ми свърши идеална работа изглежда ето така, ЛИНК1 и ЛИНК2.
Като снимка прилагам извадка от инстуркция на БМВ за демонтаж.
Ако някой знае друг побългарен метод за демонтаж на пинчето ще се радвам да сподели.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Специален инструмент
трудно е да го намериш. но и аз бих си купил ако някои даде инфо
аз от години ползвам едно приспособление направено от високотехнологичен материал ..
вземаш едно пластмасово шише от бира..
режеш една лентичка и я огъваш по дължина с диаметър колкото е на пина
когато освободиш всички стоп елементи слагаш я и тя прибира контрите на пина и се изтегля.. с леко завъртане
опита ми показва, че на старите инсталации като на Е36 92-93 е почти невъзможно
но на по новите коли е по лесно да се освободят
имам стотици махнати заради всички подобрения от години и раобти
аз от години ползвам едно приспособление направено от високотехнологичен материал ..

вземаш едно пластмасово шише от бира..
режеш една лентичка и я огъваш по дължина с диаметър колкото е на пина
когато освободиш всички стоп елементи слагаш я и тя прибира контрите на пина и се изтегля.. с леко завъртане
опита ми показва, че на старите инсталации като на Е36 92-93 е почти невъзможно
но на по новите коли е по лесно да се освободят
имам стотици махнати заради всички подобрения от години и раобти
- feron
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 68
- Регистриран на: 3.02.2014
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 525 dA Touring
- Мечтае да кара: BMW F11
Re: Специален инструмент
Аз пробвах със сламка
, но се огъваше лошо и нищо не стана, ако не намеря мисля да пробвам с тънка ламаринка от луфтомер или от счупена ролетка. Но инструментчето са го измисли супер и ми много странно как не можах да го намеря в българските сайтове. Съмняваме, че не търся с правилното име. Ще пробвам с шише от минерална вода, понеже нямам от бира
и обещавам да напиша резултата.
П.С. Ако не изкочи от България, ще си го поръчам от alliexpress.


П.С. Ако не изкочи от България, ще си го поръчам от alliexpress.
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Специален инструмент
пробваи с това което ти казах.. какво ли не съм опитвал..
примитивно е но работи..
всичко останало е трудно
става и с пластмаса на бутилка от кока кола..
тя е доста твърдя и достатъчно тънка за да мине между пина и корпуса
вадят се идеалноо
примитивно е но работи..
всичко останало е трудно
става и с пластмаса на бутилка от кока кола..
тя е доста твърдя и достатъчно тънка за да мине между пина и корпуса
вадят се идеалноо

- feron
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 68
- Регистриран на: 3.02.2014
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 525 dA Touring
- Мечтае да кара: BMW F11
Re: Специален инструмент

- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Специален инструмент
лентичката е важно да е от тази бутлика
пробвал съм с чаша от кафе, с по дебело ПВЦ и какво ли не ..
не става..
аз ти говоря за пластмасова бутилка от бира или кола.. не за кенове
като сложиш тази фуниика буташ пина навътре за да се освободят контрите.. и тогава завърташ фуниииката вътре.. при 87% от пиновете тръгват като ги дръпнеш назад.. ако не пак въртиш и пак натискаш навътре..
не стане ли тои се вкопава и не мърда повече..
малко е като хирургическа намеса..
аз до днес не съм успял да извадя от онези пинове на бушоните..
те са много трудни
за тях режа цялата пластмаса.. за да ги освободя..
ако се мъчиш със стара инсталация е трудно
пробвал съм с чаша от кафе, с по дебело ПВЦ и какво ли не ..
не става..
аз ти говоря за пластмасова бутилка от бира или кола.. не за кенове

като сложиш тази фуниика буташ пина навътре за да се освободят контрите.. и тогава завърташ фуниииката вътре.. при 87% от пиновете тръгват като ги дръпнеш назад.. ако не пак въртиш и пак натискаш навътре..
не стане ли тои се вкопава и не мърда повече..
малко е като хирургическа намеса..
аз до днес не съм успял да извадя от онези пинове на бушоните..
те са много трудни
за тях режа цялата пластмаса.. за да ги освободя..
ако се мъчиш със стара инсталация е трудно
- STEVAL
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 200
- Регистриран на: 26.04.2013
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Специален инструмент
За пиновете за бушоните аз използвам две иглички, вкарват се от двете страни едновременно за да освободят двете контри от двете страни и дърпам и пада веднага. Малко трудно докато свикнеш ама после е лесно 


- feron
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 68
- Регистриран на: 3.02.2014
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 525 dA Touring
- Мечтае да кара: BMW F11
Re: Специален инструмент
След проучване на над 10 доставчика на сервизно оборудване се оказа, че таквива инструменти има, но са само в комплекти и цени от порядъка на 150-240лв. Една от фирмите за професионално оборудване предлага единични бройки на цени от 25-30лв с ДДС, но точно такъв няма наличен, срок на доставка 10дни (малко по бавно ще ми дойде от китай за под 20 лв
). Тъй като това не ме устройваше и в нета си намерих файл размери на въпросния инстумент. Огледах се от какво мога да си го направя сам и мисля, че резултата е повече от задоволителен. Сега няма нищо по лесно от това да си извадя пинчета
.


Пъхаш, завърташ и ...





Пъхаш, завърташ и ...


- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани