Съвет за свещи

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 507
Регистриран на: 11.10.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 M52B20 TU
Мечтае да кара: Е39 M5

Re: Съвет за свещи

Мнение от Zlatiyan_Genchev » 05 Юни 2016, 23:34

Колега ,NGK BKR6EQUP си е за твоя двигател. Преди време такива си взех от колегата Laviatan , 4 ри полюстни са,оригинални, не са менте. около 16.50 е бройката.Тези евтините варианти които може да ти предлагат не са за твоя двигател ,а за този с 1 -я ванус.Взимай си по каталог каквито са предписани,за да нямаш ядове с излишни грешки 8)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 13.04.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 530iA '02 Sedan
Мечтае да кара: E39 530iA '02 Sedan
Детайли за колата: M54B30
ZF 5HP19

Re: Съвет за свещи

Мнение от s73r01d » 06 Юни 2016, 5:45

don't be написа:
hishnika написа:
s73r01d написа:Много проучвания съм правил за свещи, тези препоръчани от БМВ смърдят, лично мнение. Стар дизайн са.

Карам със Denso IK20TT, чувствителна разлика във вървежа сравнено с препоръчаните на Бош, обещали са 100к километра да изкарат, ще видим. Скъпо идват, че ги има само в Щатите и 6 бройки комплекта идва малко над 120 лв с доставката.


Даа и аз карам с такива на метан, наистина има разлика, иначе редовната цена в магазина е точно 20,7лв и се обезсмисля цялата дандания с поръчка от сащ... :yes:
По евтиния вариант на IK20TT е K20TT - 5,5лв бройката и живот на газ около 20 000 километра, като цяло серията "TT - Twin Tip" е доста добра :yes:


НЖК е хубава свещ, но на пазара е пълно с ментета...


Колега за М54 същите ли са ?


Моя мотор е M54B30, на този сайт може да си намериш свещите за колата, най-отдолу:

http://densott.com/

Не можах да видя 520, има само 525 и 530.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 182
Регистриран на: 28.08.2009
Местоположение: Кюстендил
Пол: Мъж
Кара: 96' e39 520
Детайли за колата: m52b20

Re: Съвет за свещи

Мнение от hishnika » 06 Юни 2016, 22:03

Zlatiyan_Genchev написа:Колега ,NGK BKR6EQUP си е за твоя двигател. Преди време такива си взех от колегата Laviatan , 4 ри полюстни са,оригинални, не са менте. около 16.50 е бройката.Тези евтините варианти които може да ти предлагат не са за твоя двигател ,а за този с 1 -я ванус.Взимай си по каталог каквито са предписани,за да нямаш ядове с излишни грешки 8)



4-тири полюсна свещ на газ/метан - :kuku: И какво означава по каталог - това че 96г. денсо не са измислили ТТ серията не означава, че тази свещ не е по добра от НЖК с дизайн 90г. :yes:

Като цяло проблема на НЖК е че е пълно с ментета, докато при денсо все още няма официални данни че има ментета, това от кухнята да Денсо...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 222
Регистриран на: 29.10.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d Mpack
Мечтае да кара: ///M
Детайли за колата: E90 330dA 12.2007 Titan Silber / M SPORT package / Style 193 / Navigation / Recaro / Shadow Line / Xenon / Light package
VD86338

E91 330dA 12.2006 Black sapphire metallic / Navigation / Recaro / PDC / Light package
SOLD

328iА sedan Technoviolett 12.1996 Mpack,LSD 3.15
AU60415
SOLD

318is coupe 10.1998 SOLD

E39 530d 1999 Mpack SOLD

Re: Съвет за свещи

Мнение от Powerslide » 07 Юни 2016, 16:46

bam-bam написа:Имат друг модел за 9 лв.
Този NGK BKR6EQUP е към 20.
Да не са те метнали нещо ?
В 2 магазина цената им е сходна , иначе ми даваха някакви други за 8 лв, но по вин после видяха, че излизат точно NGK BKR6EQUP.



Излъгал съм.
NGK BKR6EK са моите на М52Б28
7,90 лв/бр.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Съвет за свещи

Мнение от bioz » 09 Юни 2016, 9:35

hishnika написа:
Zlatiyan_Genchev написа:Колега ,NGK BKR6EQUP си е за твоя двигател. Преди време такива си взех от колегата Laviatan , 4 ри полюстни са,оригинални, не са менте. около 16.50 е бройката.Тези евтините варианти които може да ти предлагат не са за твоя двигател ,а за този с 1 -я ванус.Взимай си по каталог каквито са предписани,за да нямаш ядове с излишни грешки 8)



4-тири полюсна свещ на газ/метан - :kuku: И какво означава по каталог - това че 96г. денсо не са измислили ТТ серията не означава, че тази свещ не е по добра от НЖК с дизайн 90г. :yes:

Като цяло проблема на НЖК е че е пълно с ментета, докато при денсо все още няма официални данни че има ментета, това от кухнята да Денсо...


Би ли обяснил какъв е проблема на 4-ри полюсна свещ на газ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 13.04.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 530iA '02 Sedan
Мечтае да кара: E39 530iA '02 Sedan
Детайли за колата: M54B30
ZF 5HP19

Re: Съвет за свещи

Мнение от s73r01d » 10 Юни 2016, 12:26

Май им е по-слаба искрата.

Не знам точната причина, обаче като хвърлих свещите с които купих колата - 4 полюсни бош и сложих евтините К20ТТ на Денсо (по грешка купих ТТ без иридиум), еми колата хвръкна, но изгоряха за 10к км. В момента съм с IK20TT, иридум+платина и според мен са най-добрите свещи които могат за момента да се купят с пари.

Все пак решението за свещите си го взема стопанина, ако иска да си вземе по каталог да си вземе по каталог. Аз си споделям опита и много съкратена част от четеното при моя избор на свещи.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 507
Регистриран на: 11.10.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 M52B20 TU
Мечтае да кара: Е39 M5

Re: Съвет за свещи

Мнение от Zlatiyan_Genchev » 13 Юни 2016, 18:28

bioz написа:
hishnika написа:
Zlatiyan_Genchev написа:Колега ,NGK BKR6EQUP си е за твоя двигател. Преди време такива си взех от колегата Laviatan , 4 ри полюстни са,оригинални, не са менте. около 16.50 е бройката.Тези евтините варианти които може да ти предлагат не са за твоя двигател ,а за този с 1 -я ванус.Взимай си по каталог каквито са предписани,за да нямаш ядове с излишни грешки 8)



4-тири полюсна свещ на газ/метан - :kuku: И какво означава по каталог - това че 96г. денсо не са измислили ТТ серията не означава, че тази свещ не е по добра от НЖК с дизайн 90г. :yes:

Като цяло проблема на НЖК е че е пълно с ментета, докато при денсо все още няма официални данни че има ментета, това от кухнята да Денсо...


Би ли обяснил какъв е проблема на 4-ри полюсна свещ на газ?


За NGK то много зависи откъде ще си купиш свеща и на каква цена ,няма как за 5 лв да е оригинална свещ ,ако е от новия вид 4 полюсна. И именно този модел който е NGK BKR6EQUP е Иридиева с платина. Точно 4 полюстната е разработена за коли които са и на LPG ,като повечето искра прави идеално изгаряне на газта. Bosch е нормално да има много повече менте , освен ако някой колега не е открил място където да е истинско освен официалния дилър. Всеки сам решава с какво да си кара колата,тук споделяме кой от кво е доволен/недоволен за да може когато му се наложи на човек да знае какво и от къде да си взима


Аватар
Мнения: 1321
Регистриран на: 10.03.2006
Местоположение: Peterborough
Кара: CLS350 и Е39

Re: Съвет за свещи

Мнение от ivoo » 14 Юни 2016, 21:08

Zlatiyan_Genchev написа:
Точно 4 полюстната е разработена за коли които са и на LPG ,

Така си мислиш ти колега. Не пиши неща в които не си сигурен

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Re: Съвет за свещи

Мнение от bam-bam » 14 Юни 2016, 23:32

Свещите вече са монтирани, но темата е хубава за колеги дето ще са пред моята дилема.
Понеже всеки си има мнение, както е видно и не знаех какво да направя, реших просто да изкарам една свещ и да видя какви са и да си сложа пак такива.
2 години карам така и нямам никакви проблеми зима/лято с палене и вървене, за това и реших въпроса по този начин малко.
Оказаха се оригиналните по каталог нжк 4 полюсните BKR6EQUP.
Възможно е еднополюсните да са по-добра алтернатива, но след като нямах толкова време проблеми пак си сложих такива, но пък може и да си е до кола/газова.
Иначе моята е бардолини , която също 2 години не беше виждала майстор и онзи ден я закачихме да видим има ли нужда от настройки - майстора отсече "всичко си е ок няма нужда от намеса"


п.п. но наистина всеки "майстор" си знае неговото и мненията са различни .. един с един нямат еднакво мислене :D
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 182
Регистриран на: 28.08.2009
Местоположение: Кюстендил
Пол: Мъж
Кара: 96' e39 520
Детайли за колата: m52b20

Re: Съвет за свещи

Мнение от hishnika » 15 Юни 2016, 19:04

bioz написа:
hishnika написа:
Zlatiyan_Genchev написа:Колега ,NGK BKR6EQUP си е за твоя двигател. Преди време такива си взех от колегата Laviatan , 4 ри полюстни са,оригинални, не са менте. около 16.50 е бройката.Тези евтините варианти които може да ти предлагат не са за твоя двигател ,а за този с 1 -я ванус.Взимай си по каталог каквито са предписани,за да нямаш ядове с излишни грешки 8)



4-тири полюсна свещ на газ/метан - :kuku: И какво означава по каталог - това че 96г. денсо не са измислили ТТ серията не означава, че тази свещ не е по добра от НЖК с дизайн 90г. :yes:

Като цяло проблема на НЖК е че е пълно с ментета, докато при денсо все още няма официални данни че има ментета, това от кухнята да Денсо...


Би ли обяснил какъв е проблема на 4-ри полюсна свещ на газ?


Изключително слаба искра на газ/метан, като цяло 2-3-4 полюсните свещи са проектирани да изкарват по дълго време, защото уж износват електрода едновременно от всички страни.
Имам клипчета на които се вижда колко е слаба искрата в горивната камера на газ сравнена с бензин - това за 2-3-4 полюсните свещи. Утре ще се опитам да ги кача някъде, че са на компютъра във работата :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 7.06.2017
Пол: Мъж

Re: Съвет за свещи

Мнение от Николай_Славов » 07 Юни 2017, 14:13

А
viber image 1.jpg
з си позволих да те послушам. Не се обърках ами направо си взех 6 бр. Denso K20TT и си ги смених ей така профилактично. Колкото искат да си карат. За 30лв. пей сърце. Кой знае какви разлики не съм усетил за сега но определено има подобрение. И определено си бяха за смяна. Разбиращите да кажат.
Хубав ден от мен.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: Съвет за свещи

Мнение от cerberus » 20 Авг 2019, 21:49

Николай_Славов написа:... Не се обърках ами направо си взех 6 бр. Denso K20TT и си ги смених ...


Аз направих същото. :yes: Ще е твърде недостатъчно да кажа, че резултата е уникален, смайващ и почти умопомрачителен... :bowdown: Смея да твърдя, че колата е в топ кондиция, и по производителност сигурно надвишава заводските си параметри. До днес винаги е карана със NGK BKR6EK (двуелектродни с еднокилоомов резистор), каквито ги дават и по каталог за M52B20 мотор. Винаги е вървяла по един и същи начин от поставянето на свещите до подмяната им с нови, на около 10 хилядния километър (винаги сменям нещата малко превантивно). Сега рекох ей така и аз, на майтап дето се казва, да ги пробвам тези DENSO K20TT все пак - 5 лева. :angel:
От години колата пали по един и същ начин, и винаги държа ключа едно и също време, до запалването на колaта, в следствие на което съм си изградил някакъв инстинкт, да пусна ключа в точно определено време след врътването му. Този път ме изненада, че запали за доста по-кратко време от обикновеното. Работата на мотора докато е още студен, се промени чувствително. Дори и малки едва доловими вибрации, които имаше със старите свещи, сега ги нямаше. Звука от двигателя дори се беше променил. Значително по-тих беше и на празен ход, и после в движение. А за движението... все едно до сега бях дърпал двутонно ремарке, което след смяната на свещите бях откачил. Уникално върви! :bowdown: :driving:
Моментално отидох и купих още един комплект, и смених и свещите на колата на баща ми (и той е с Е39 със същия двигател, като моя). Там резултатите бяха абсолютно същите :yes:

Пиша това защото съм скептик и принципно не вярвам... не вярвах, до сега, че може да има чак такъв ефект от свещи, които не са по предписание от бмв, но се оказа че греша. И 10 години, откакто я карам тази кола, буквално съм се мъчил, и мен и нея, с двулектродните NGK. Изключвам варианта да съм попадал само на ментеливи екземпляри, защото на две коли по 7-8 комплекта съм сменил, от различни търговци, и винаги са работили по един и същи начин. На тото, щях поне веднъж да съм нацелил читави NGK. А и мерих последните, нямат пробиви или промяна в съпротивлението на резистора, сиреч до последно са били ок. Ако някой колега, също толкова скептичен, като мен, се двоуми, дано да съм му помогнал в избора :yes:

П.П. На следващата смяна, мисля да взема иридиевите от ТТ серията :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Съвет за свещи

Мнение от ildivvy » 21 Авг 2019, 6:02

Ще е хубаво/полезно колегата да каже и колко километра е изкарал с тях и още ли е с тях...Не вярвам наистина да 'свършват' за 10хил.км
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 7.12.2016
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: E39 ALPINA B10

Re: Съвет за свещи

Мнение от Grozdanoff » 21 Авг 2019, 10:30

bam-bam написа:А това дали колата е на газ или бензин няма ли значение ?
Един газаджия ми каза, че като се кара на газ няма смисъл от 4ри полюсни и е било хубаво да са едно.
Нямам идея колко е вярно ...


Газаджията ти е безхаберник и това, което ти го е казал е пълна простотия! Карай с препоръчаните от БМВ свещи за М52( NGK BKR6EQUP ), струват около 13лв в интернет.
ekalchev написа:Омразата ми към русия започна в 4 клас, когато зададох въпроса на учителката защо трябва да уча руски задължително. Тогава започнах да си задавам въпроси и да достигна сам до извода, кого да мразя и кой ми е враг. Тогава нямаше САЩ или ЕС - тогава само русия имаше. Иначе не мразя сънародните си, които не мразят русия, аз ги съжалявам и ги подминавам с насмешка.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Съвет за свещи

Мнение от Boyadjiev » 23 Авг 2019, 17:51

Поради позитивните мнения за свещите Денсо, взех че ги смених и аз.
На няколко хиляди са старите NGK BKR6EQUP, но предвид цената на Denso K20TT реших да пробвам и аз, белким е по-добре. Намерих официалния дистрибутор и си взех 6бр. Колата е с мотор m52tu и резултата е.......... трагичен :lol: Много по-писклив звук има мотора, грам не върви след 5000 оборота и като цяло във всички други обороти е по-зле. Покарах 100тина км. и даже прескочихме 20-те литра градско (психологическа граница) с няколко отгоре - това е за газчица. Позитивното от цялата процедура е че разгледах как са нещата и поне сме на керемида с NGK-тата :mhihi:

Общата ми теория е, че гадните свещи вече с каквито и да бъдат сменени, винаги ще е по-добре :ok:

П.С. Имам 6 бр. на 100км, ако някой иска да ги пробва на неговата кола е добре дошъл :ok:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook