Пак за разхода на масло при m54
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
35 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- Ganchev__
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 213
- Регистриран на: 25.12.2009
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: BMW
Re: Пак за разхода на масло при m54
Да вдигна малко темата.
По случайност попаднах на дискусия в една английска група.
Става въпрос за добавяне на допълнителен вакумен маркуч от масления сепаратор към всмукателния колектор.
На самия сепаратор има затапена тръбичка.Отваря се и се свързва с маркуч към свободен отвор на всмукателния колектор.
За да стане по - лесно се сваля филтъра на купето и с огледалце се оглежда за свободния отвор в колектора.
Не знам колко е ефективно, въпреки че бяха писали за значителен спад в консумацията на масло.
Имаше и снимков материал, ама с един бърз прочит толкова.
По случайност попаднах на дискусия в една английска група.
Става въпрос за добавяне на допълнителен вакумен маркуч от масления сепаратор към всмукателния колектор.
На самия сепаратор има затапена тръбичка.Отваря се и се свързва с маркуч към свободен отвор на всмукателния колектор.
За да стане по - лесно се сваля филтъра на купето и с огледалце се оглежда за свободния отвор в колектора.
Не знам колко е ефективно, въпреки че бяха писали за значителен спад в консумацията на масло.
Имаше и снимков материал, ама с един бърз прочит толкова.
- vipboy
- Потребител
- Мнения: 26
- Регистриран на: 7.07.2019
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530i 231кс.
- Детайли за колата: Двигател M54B30 с ръчни скорости
Re: Пак за разхода на масло при m54
Ganchev__ написа:Да вдигна малко темата.
По случайност попаднах на дискусия в една английска група.
Става въпрос за добавяне на допълнителен вакумен маркуч от масления сепаратор към всмукателния колектор.
На самия сепаратор има затапена тръбичка.Отваря се и се свързва с маркуч към свободен отвор на всмукателния колектор.
За да стане по - лесно се сваля филтъра на купето и с огледалце се оглежда за свободния отвор в колектора.
Не знам колко е ефективно, въпреки че бяха писали за значителен спад в консумацията на масло.
Имаше и снимков материал, ама с един бърз прочит толкова.
Да допълня това, за което е споменал колегата.
Ето линк как точно се прави манипулацията на Е46:
https://youtu.be/Fo2rLSzNzt0
Темата е доста интересна и се надявам и други колеги да се включат, ако методът е надежден и няма вредни последствия за двигателя мисля, че е едно добро решение за спиране на големия разход на масло в този тип двигатели. Вакумът се повишава и увеличава притискането на сегментите и от там намалява разхода на масло драстично. Поне аз така го разбрах. Друга важна особеност е, че това действа само в региони с топъл климат. Ако температурите са отрицателни се запушват тръбичките от появата на конденз (като майонеза). Но в коментарите под клипа прочетох, че за климат като нашия през зимата ако колата е в гараж и не нощува навън няма проблем. Другото, което ми дойде като идея е да си направите някакъв стопер или клапан и да спирате ръчно навия маркуч, когато е студено зимно време и после като се постопли пак да си го пускате.
- mad_presley
- старши ентусиаст
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Пак за разхода на масло при m54
vipboy написа:
Да допълня това, за което е споменал колегата.
Ето линк как точно се прави манипулацията на Е46:
https://youtu.be/Fo2rLSzNzt0
Темата е доста интересна и се надявам и други колеги да се включат, ако методът е надежден и няма вредни последствия за двигателя мисля, че е едно добро решение за спиране на големия разход на масло в този тип двигатели. Вакумът се повишава и увеличава притискането на сегментите и от там намалява разхода на масло драстично. Поне аз така го разбрах. Друга важна особеност е, че това действа само в региони с топъл климат. Ако температурите са отрицателни се запушват тръбичките от появата на конденз (като майонеза). Но в коментарите под клипа прочетох, че за климат като нашия през зимата ако колата е в гараж и не нощува навън няма проблем. Другото, което ми дойде като идея е да си направите някакъв стопер или клапан и да спирате ръчно навия маркуч, когато е студено зимно време и после като се постопли пак да си го пускате.
Докато не вземеш синьото хапче и да разбереш истината, че проблема са сегменти, а не маслена вентилация. Разхода на масло спира единствено и само след смяна на сегменти, но междувременно може да се забавляваш с други "решения" докато стигнеш до горчивата истина.
- vipboy
- Потребител
- Мнения: 26
- Регистриран на: 7.07.2019
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530i 231кс.
- Детайли за колата: Двигател M54B30 с ръчни скорости
Re: Пак за разхода на масло при m54
Прав си колега на всички им е ясно, че основно на сегменти се дължи проблемът с харча на масло, но ако тръгнеш да сменяш сегменти ще ти коства няколко хиляди лева и доста време по сервизите, а този метод поне по това, което прочетох в коментарите, има ефект и се прави за 30мин., като ти трябва само един маркуч. Дори да става само през топлите месеци си е добра алтернатива пред основен ремонт. Аз моята кола я имам едва от седмица и още не съм я засякал даже дали гори и колко масло, но повечето колеги с такъв мотор си имат висок разход. На мен ми стана интересно и взех да гледам и чета из Интернет и попаднах на този материал. Споделил съм всичко, което съм разбрал. Ако някой е пробвал нещо подобно да пише.
Re: Пак за разхода на масло при m54
Определено искам да направя тази интервенция на моя М54В30 ,но не се чувствам сигурен във възможностите си и искам да помоля ако има някой колега от Шумен Варна и региона, който може да го направи срещу заплащане ще съм много благодарен.
35 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани