Върти но не пали

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Върти но не пали

Мнение от cerberus » 20 Мар 2022, 13:22

Здравейте колеги.
Колата е М52б20 двигател, с един ванос, автоматична скоростна кутия. Преди две седмици една сутрин отказа да пали. Върти, но не пали. На диагностиката излезе датчик колянов вал. Смених го с нов VDO. Смених и датчика на разпределителния вал с нов. Изчистих грешката, но пак същото - Върти, но не пали. Даже не се и опитва. Развих свещите бяха мокри. Оставих отворени цилиндрите да се изпари бензина. Междувременно измерих свещите, лулите и бобините. На измерване с мултицет изглеждат ок. Събрах всичко обратно и пак се пробвах да я запаля - пак същото върти и не пали. Зкачих пак диагностика - грешки няма никакви никъде, по никой модул, а и бензиновата помпа се чува в резервоара, но не пали. Въпроса ми е дали ECU-то на двигателя си е заминало, предвид че се чете от диагностиката, или е възможно да има друг проблем. Всякакви насоки къде да търся проблема ще са ми от полза. Благодаря предварително.
П.С. Диагностиката е INPA с която съм я гледал, ако има значение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Върти но не пали

Мнение от Jordana » 20 Мар 2022, 15:18

Искра има ли изобщо? Пробвай с разрядник бобините една по една има ли искра . Ако има искра на 6 те бобини и то добра искра не просто да цъка тръгваш по другите причини . Свещи се проверяват само с барокамера за 100% гаранция че работят , така на око става ама трбява човек да е с добър опит по ремонтите . Тези новите датчици разпр и колянов вал не е лошо да се закачи тестера . Двигателя върти ли горе изобщо валовете , компресията в цилиндрите , акумулатора да не е умрел и т.н Все нещо ще излезе .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 26.01.2017
Пол: Мъж

Върти но не пали

Мнение от Denis1903 » 20 Мар 2022, 16:24

Един мой познат имаше същия проблем и накрая се оказа имобилайзера . Как го решиха - Дойде един разбирач , включи си лаптопа , чувърка нещо с педала на газта и колата запали от ряз . Нищо не каза . Каза имобилайзера , взе двайсе евра и си отиде . Оттам насетне няма ядове . Другото , което се сещам вече може да си пробвал - пробвай да запалиш на неутрална N . Няколко пъти ми е правила и мойта номера и дам ли на Н пали


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6206
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Върти но не пали

Мнение от zvetiko » 20 Мар 2022, 17:20

Датчиците трябва да са оригинални. VDO не е това, което беше.
Както ти казва колегата виж дали има искра. Ако има и не пали, изсуши свещите със силно нагряване- сешоар, запалка да станат перфектно сухи. Извади бушона на горивната помпа и превърти и буталата на стартер да изсушиш максимално цилиндрите. Но с датчиците вече си сложил едно неизвестно в уравнението, ако сега работят до няколко месеца ще се наложи да ги смениш отново.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Върти но не пали

Мнение от ivoaudi » 20 Мар 2022, 17:41

Аз залагам, че при въртене на стартер оборотомера изобщо не помръдва! От там насетне откриването на проблема се улеснява доста.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 233
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: Върти но не пали

Мнение от drifty » 20 Мар 2022, 21:02

Denis1903 написа:Един мой познат имаше същия проблем и накрая се оказа имобилайзера . Как го решиха - Дойде един разбирач , включи си лаптопа , чувърка нещо с педала на газта и колата запали от ряз . Нищо не каза . Каза имобилайзера , взе двайсе евра и си отиде . Оттам насетне няма ядове . Другото , което се сещам вече може да си пробвал - пробвай да запалиш на неутрална N . Няколко пъти ми е правила и мойта номера и дам ли на Н пали


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Моята от време на време набива някаква грешка на таблото и тя не пали, сякаш си забравяк ключа, но като го вкарам наново няма ядове.

Аз що си мислех, че ВДО са оригиналните датчици на м52 моторите? С които идват от завода. Явно съм в грешка.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: Върти но не пали

Мнение от cerberus » 20 Мар 2022, 21:26

ivoaudi написа:Аз залагам, че при въртене на стартер оборотомера изобщо не помръдва! От там насетне откриването на проблема се улеснява доста.


Помръдва леко. Като заредих акумулатора стигна почти 500.
не е от това :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 26.01.2017
Пол: Мъж

Re: Върти но не пали

Мнение от Denis1903 » 20 Мар 2022, 21:47

drifty написа:
Denis1903 написа:Един мой познат имаше същия проблем и накрая се оказа имобилайзера . Как го решиха - Дойде един разбирач , включи си лаптопа , чувърка нещо с педала на газта и колата запали от ряз . Нищо не каза . Каза имобилайзера , взе двайсе евра и си отиде . Оттам насетне няма ядове . Другото , което се сещам вече може да си пробвал - пробвай да запалиш на неутрална N . Няколко пъти ми е правила и мойта номера и дам ли на Н пали


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Моята от време на време набива някаква грешка на таблото и тя не пали, сякаш си забравяк ключа, но като го вкарам наново няма ядове.

Аз що си мислех, че ВДО са оригиналните датчици на м52 моторите? С които идват от завода. Явно съм в грешка.
Моята (м53б30) не показваше никакви грешки . Направи го три пъти за една седмица преди една година . Не знам на какво се дължи , но за щастие спря да прави тези маниери . Един бог знае от какво е било


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Върти но не пали

Мнение от Jordana » 20 Мар 2022, 21:52

Щом показва обороти и пръцка бензин аз залагам на скапани датчици , вероятно и двата не работят коректно .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 26.01.2017
Пол: Мъж

Re: Върти но не пали

Мнение от Denis1903 » 20 Мар 2022, 21:59

Така , сeга сe разрових в нeмскитe форуми и хората сподeляд чe слeд кратък старт на автомобила двигатeля сe “наводнява“ прeдполагам от кондeнза и има доста хора , които са рeшили проблeма със запалванe като натиснат кикдаун и завъртят ключа . Доста хора по този начин успявали да стартират двигатeля . Пробвай нищо нe ти прeчи


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 26.01.2017
Пол: Мъж

Re: Върти но не пали

Мнение от Denis1903 » 20 Мар 2022, 22:14

Още няколко решени проблема с така наречения “ превключвател на стартер за запалване “ , който се е намирал отгоре на ключалката за запалване . Не знам какво е това нещо но много хора казват , че много е39 страдат от този превключвател Изображение


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Върти но не пали

Мнение от ivoaudi » 20 Мар 2022, 23:50

cerberus написа:
ivoaudi написа:Аз залагам, че при въртене на стартер оборотомера изобщо не помръдва! От там насетне откриването на проблема се улеснява доста.


Помръдва леко. Като заредих акумулатора стигна почти 500.
не е от това :yes:


А може и да е. Стартера върти с около 150 оборота в минута, да не кажа 100. Тези почти 500 може да са грешни данни от лош датчик, сдвоени и строени импулси вместо един. Изобщо не държа да съм прав, но понеже трудно ще намериш как да видиш на осцилоскоп колко е читав новия датчик, като че ли най-лесно и евтино ще ти е да го смениш с друг, може и втора употреба.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 7.12.2016
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: E39 ALPINA B10

Re: Върти но не пали

Мнение от Grozdanoff » 26 Мар 2022, 0:36

100% ли си сигурен, че има гориво?! Каза, че помпата се чувала, ок. След проверката на свещи, лули... въртял ли си малко по-продължително, за да видиш дали ще позацапа свещите... зацапани ли бяха свещите, когато ги изкара първоначално?

хората, които сте писали по темата изглежда изглежда повече сте гувъркали коли от мен, ако има ток и гориво защо не иска да запали, мамка му...
ekalchev написа:Омразата ми към русия започна в 4 клас, когато зададох въпроса на учителката защо трябва да уча руски задължително. Тогава започнах да си задавам въпроси и да достигна сам до извода, кого да мразя и кой ми е враг. Тогава нямаше САЩ или ЕС - тогава само русия имаше. Иначе не мразя сънародните си, които не мразят русия, аз ги съжалявам и ги подминавам с насмешка.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: Върти но не пали

Мнение от cerberus » 26 Мар 2022, 9:50

Grozdanoff написа:... ако има ток и гориво защо не иска да запали, мамка му...


Ток не знам дали има... Помпата я пуснах от диагностиката - чува се циркулацията на гориво в рейката. Цилиндрите се пълнят с бензин и свещите са мокри. И за това си мисля, че ток няма, но няма как всички свещи или всички лули и бобини да откажат едновременно всичките. За това си мисля, че не е от тях. Датчиците съм ги купил от колегата Лавиатан. Предните също бяха от него и изкараха над 10 години, ако изобщо е от тях. За това си мисля, че може да е приключил бензиновия компютър в частта си в управлението на запалването, въпреки че няма грешки при диагностика. Но инструмента с който разполагам, (ключове между 6 и 16 и един мултицет), май повече не мога да свърша. Разбрал съм се с един от колегите в понеделник да се чуем, кога ще има възможност да я погледне. Пък все ще излезе от къде е какво се случва. Ще пиша като има развитие.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Върти но не пали

Мнение от Jordana » 26 Мар 2022, 10:35

То и гориво може да има и искра да има и пак да не пали ако не подава в правилния момент искрата . Може да ти прави хаотично искра заради кофти датчик и като намокри свещите вече става трудно паленето . В режим старт вероятно пръска бензин без да се съобразява с датчици не е ясно как синхронизира . Наскоро имах подобен проблем , бензин пръска локва на буталата и не пали . Бобината двойна бобина прави искра на 2 цилиндъра едновременно wasted spark system дето му викат . На едната свещ застанала една люспа сажди точно на междината и няма искра на другата тандемната свещ щото замоства намотката . На една от другите 2 свещи хлабината малка и цялата искра отива в нея а на тази свещ която е в работен такт искрата ню ню ...иди разбери какво става докато не разглобиш всичко по главата . Докато не запали няма как да види ЕКУто нещо защото сигнала от тия датчици е хаос, стартера не върти равномерно .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook