Проблем с нови ламбди м52

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 4.06.2013
Местоположение: София
Кара: 523i

Проблем с нови ламбди м52

Мнение от emo25 » 05 Май 2023, 18:27

Здравейте, преди месец смених двете ламбди преди катализатора на м52б25 защото даваше грешка в инпа Lambdareglergrenze Bank 1 и Bank 2.
Обаче сега продължава да си ги дава тия грешки. Разхода на магистрала е около 13-14 което според мен не е нормално. В другите подменюта гледам, че engine load е доста над нормата. "Air use of the idle control valve" също е над нормата. Някакви идеи?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Проблем с нови ламбди м52

Мнение от The Heartlistener » 05 Май 2023, 20:35

Грешките не означават че сондите не работят, а че е достигнат лимита на ламбда регулирането заради богата смес. С други думи - сменил си работещи сонди. Причините за богатата смес търси другаде. Колата без катализатори ли е?
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 4.06.2013
Местоположение: София
Кара: 523i

Re: Проблем с нови ламбди м52

Мнение от emo25 » 05 Май 2023, 20:57

Без катализатори е. Всички идеи са добре дошли :help:
Бобините са нови (Bosch) и свещи 4 полюсни NGK

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Проблем с нови ламбди м52

Мнение от The Heartlistener » 05 Май 2023, 21:07

В такъв случай, първо - задължителна смяна на софтуера. Дори и да има спомагателна причина /като дебитомер примерно/, тоя разход до голяма степен се дължи на това. Има си фабричен софт безкат и сонди, с WinKFP става бързо.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6206
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проблем с нови ламбди м52

Мнение от zvetiko » 06 Май 2023, 8:32

Със смяна на софтуера няма да се ремонтира да кажем бъгнал дебитомер или някой друг датчик, повреден инжектор или наличие на паразитен въздух. Нека най-напред да се установи защо горивната смес е неправилна. Не работя с ИНПА, но доколкото разбирам грешката е за достигнат лимит на регулиране на състава на горивната смес. Ламбда коефициента ще даде най-добра информация какво се случва. Грешката може да се дължи на неправилно работещи ламбда сонди или неправилна горивна смес. Дали работи правилно една сонда може да се разбере като се провери сигнала и с осцилоскоп. Това, че е нова не е критерий за нищо, освен ако не е оригинална- не случайно на Бош е 100лв, на BMW- 600лв. След като се установи, че сондата работи коректно, съгласно стойността на ламбда коефициента, започва да се търси защо горивната смес е неправилна- дължи се на прекалено много фактори, за да се предполага просто така и казва:"Смени това, направи онова".

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 231
Регистриран на: 14.01.2022
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
Мечтае да кара: Елинор :)

Re: Проблем с нови ламбди м52

Мнение от Ивайло Димов » 06 Май 2023, 10:26

Ламбда сондата може да работи но да не отчита правилно или да е неподходяща за автомобила.Миналата година сложих Делфи на моята кола и издъхна оня ден ,показваше 1 волт и набиваше грешка .Вчера сложих бош уж на двойна цена...колко ще изкара не се знае.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 391
Регистриран на: 12.09.2015
Местоположение: София

Re: Проблем с нови ламбди м52

Мнение от madafaka_donkele » 06 Май 2023, 10:41

Иди при Анатоли(KBD Remap) да ти настрои за 15мин. всичко, като хората :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Проблем с нови ламбди м52

Мнение от The Heartlistener » 06 Май 2023, 10:47

Към zvetiko: никой не е казвал обратното - софтуерът няма да помогне при съществуващи проблеми по периферията. Това естествено ще го установи с диагностика. Относно префлашването - нищо не се "предполага", ненапразно има огромни разлики в софта на бмв с и без катализатори. Ако не се направи това, разходът на гориво винаги е нагоре.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 163
Регистриран на: 1.01.2016
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: е60 530i

Re: Проблем с нови ламбди м52

Мнение от philip_vd » 06 Май 2023, 21:49

А гледани ли са живи данни на ламбда сондите? Занулявани ли са адаптацийте?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Проблем с нови ламбди м52

Мнение от Jordana » 07 Май 2023, 9:14

Требвало е първо да се видят старите сонди как регулират преди да се купуват нови . Щото може и старите да са били заминали и новите да не работят също както трябва и сега не е ясно в тях ли е грижата или на друго място . Има референтни графики на сигнала по форумите , този който прави подобна диагноста има представа на подобни мотори какви са флуктуациите и показанията . И без осцилоскоп може да се прецени дали е в ред или са заминали . Иначе богатата смес може да е от всичко освен сондите , като почнеш от дебитомер датчици инжектори лоши връзки та до скапан алтернатор с износени четки .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 4.06.2013
Местоположение: София
Кара: 523i

Re: Проблем с нови ламбди м52

Мнение от emo25 » 08 Май 2023, 11:15

Здравейте,
В секцията analog values 2 oxygen sensor 1 и 2 са в норми, както и всичко останало в тая секция.
Единственото което не е ок в analog values 1 е engine load е над нормите и air use of idle control valve е почти на макс.
Оказа се, че когато изтрия грешките за ламбди и карам само на бензин повече грешки за ламба няма.
В секцията analog values 1 total air use of mass flow meter когато не се дава газ си седи по средата, но в момента в който дам газ в границата от 0 до 20 отива чак до 170?
Стъпковото моторче го свалих и го изчистих, гофрето при дебитомера е ново.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 231
Регистриран на: 14.01.2022
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
Мечтае да кара: Елинор :)

Re: Проблем с нови ламбди м52

Мнение от Ивайло Димов » 08 Май 2023, 15:51

Почисти дебитомера -има специални спрейове за целта ,виж дроселовата клапа в какво съъстояние е ,ако си с електронен педал на газта /без жило/ трябва да видиш датчик положение дроселова клапа.

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook