Проблем с нови ламбди м52
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
Проблем с нови ламбди м52
Здравейте, преди месец смених двете ламбди преди катализатора на м52б25 защото даваше грешка в инпа Lambdareglergrenze Bank 1 и Bank 2.
Обаче сега продължава да си ги дава тия грешки. Разхода на магистрала е около 13-14 което според мен не е нормално. В другите подменюта гледам, че engine load е доста над нормата. "Air use of the idle control valve" също е над нормата. Някакви идеи?
Обаче сега продължава да си ги дава тия грешки. Разхода на магистрала е около 13-14 което според мен не е нормално. В другите подменюта гледам, че engine load е доста над нормата. "Air use of the idle control valve" също е над нормата. Някакви идеи?
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1081
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Проблем с нови ламбди м52
Грешките не означават че сондите не работят, а че е достигнат лимита на ламбда регулирането заради богата смес. С други думи - сменил си работещи сонди. Причините за богатата смес търси другаде. Колата без катализатори ли е?
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
Re: Проблем с нови ламбди м52
Без катализатори е. Всички идеи са добре дошли
Бобините са нови (Bosch) и свещи 4 полюсни NGK
Бобините са нови (Bosch) и свещи 4 полюсни NGK
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1081
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Проблем с нови ламбди м52
В такъв случай, първо - задължителна смяна на софтуера. Дори и да има спомагателна причина /като дебитомер примерно/, тоя разход до голяма степен се дължи на това. Има си фабричен софт безкат и сонди, с WinKFP става бързо.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6206
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проблем с нови ламбди м52
Със смяна на софтуера няма да се ремонтира да кажем бъгнал дебитомер или някой друг датчик, повреден инжектор или наличие на паразитен въздух. Нека най-напред да се установи защо горивната смес е неправилна. Не работя с ИНПА, но доколкото разбирам грешката е за достигнат лимит на регулиране на състава на горивната смес. Ламбда коефициента ще даде най-добра информация какво се случва. Грешката може да се дължи на неправилно работещи ламбда сонди или неправилна горивна смес. Дали работи правилно една сонда може да се разбере като се провери сигнала и с осцилоскоп. Това, че е нова не е критерий за нищо, освен ако не е оригинална- не случайно на Бош е 100лв, на BMW- 600лв. След като се установи, че сондата работи коректно, съгласно стойността на ламбда коефициента, започва да се търси защо горивната смес е неправилна- дължи се на прекалено много фактори, за да се предполага просто така и казва:"Смени това, направи онова".
- Ивайло Димов
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 231
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: Проблем с нови ламбди м52
Ламбда сондата може да работи но да не отчита правилно или да е неподходяща за автомобила.Миналата година сложих Делфи на моята кола и издъхна оня ден ,показваше 1 волт и набиваше грешка .Вчера сложих бош уж на двойна цена...колко ще изкара не се знае.
- madafaka_donkele
- младши ентусиаст
- Мнения: 391
- Регистриран на: 12.09.2015
- Местоположение: София
Re: Проблем с нови ламбди м52
Иди при Анатоли(KBD Remap) да ти настрои за 15мин. всичко, като хората
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1081
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Проблем с нови ламбди м52
Към zvetiko: никой не е казвал обратното - софтуерът няма да помогне при съществуващи проблеми по периферията. Това естествено ще го установи с диагностика. Относно префлашването - нищо не се "предполага", ненапразно има огромни разлики в софта на бмв с и без катализатори. Ако не се направи това, разходът на гориво винаги е нагоре.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- philip_vd
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 163
- Регистриран на: 1.01.2016
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530i
Re: Проблем с нови ламбди м52
А гледани ли са живи данни на ламбда сондите? Занулявани ли са адаптацийте?
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Проблем с нови ламбди м52
Требвало е първо да се видят старите сонди как регулират преди да се купуват нови . Щото може и старите да са били заминали и новите да не работят също както трябва и сега не е ясно в тях ли е грижата или на друго място . Има референтни графики на сигнала по форумите , този който прави подобна диагноста има представа на подобни мотори какви са флуктуациите и показанията . И без осцилоскоп може да се прецени дали е в ред или са заминали . Иначе богатата смес може да е от всичко освен сондите , като почнеш от дебитомер датчици инжектори лоши връзки та до скапан алтернатор с износени четки .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: Проблем с нови ламбди м52
Здравейте,
В секцията analog values 2 oxygen sensor 1 и 2 са в норми, както и всичко останало в тая секция.
Единственото което не е ок в analog values 1 е engine load е над нормите и air use of idle control valve е почти на макс.
Оказа се, че когато изтрия грешките за ламбди и карам само на бензин повече грешки за ламба няма.
В секцията analog values 1 total air use of mass flow meter когато не се дава газ си седи по средата, но в момента в който дам газ в границата от 0 до 20 отива чак до 170?
Стъпковото моторче го свалих и го изчистих, гофрето при дебитомера е ново.
В секцията analog values 2 oxygen sensor 1 и 2 са в норми, както и всичко останало в тая секция.
Единственото което не е ок в analog values 1 е engine load е над нормите и air use of idle control valve е почти на макс.
Оказа се, че когато изтрия грешките за ламбди и карам само на бензин повече грешки за ламба няма.
В секцията analog values 1 total air use of mass flow meter когато не се дава газ си седи по средата, но в момента в който дам газ в границата от 0 до 20 отива чак до 170?
Стъпковото моторче го свалих и го изчистих, гофрето при дебитомера е ново.
- Ивайло Димов
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 231
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: Проблем с нови ламбди м52
Почисти дебитомера -има специални спрейове за целта ,виж дроселовата клапа в какво съъстояние е ,ако си с електронен педал на газта /без жило/ трябва да видиш датчик положение дроселова клапа.
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани