Пак за въздух в охладителната система...
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
5 мнения
• Страница 1 от 1
- bmw_n00b
- ентусиаст
-
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
Пак за въздух в охладителната система...
Първо се извинявам, че ще дъвчем пак сдъвкани теми!
Предистория:
Като купих колата септември 2007 смених водна помпа, термостат, виско, външна промивка на радиаторите. Колата я карам повече градско, т.е. къси разстояния, от време на време по 100-150 км извънградско. И така три месеца след профилактиката на охладителната с-ма кошмарът стана реалност - прегря на магистралата, изхвърли водата. Впоследствие ми смениха водната помпа, която по неведоми причини течеше след прегряването. Имам предвид, че няма как да се установи кое е било първо - помпата, въздух в системата (а откъде идва въздуха - Божа работа) Тепърва ще се изяснява.
Та сега съм с нова помпа и нов антифриз от две седмици. Изчетох доста теми вчера и оня ден относно обезвъздушаването, защото ми прави впечатление, че маркучът на големия кръг не е топъл. 50-на километра след наливането на новия антифриз се наложи да добавя 1/2 л. течност, аз да е докъдето трябва. Вчера пак на загрял двигател (95-96 градуса на антифриза, според 7-мо меню от БК) левият маркуч си беше студен, десният - горещ. Друго - и в двата маркуча има трептене през 3-4 сек., т.е. най-вероятно въдух. Маркучите са средно търди, нивото на антифриза е нормално. На току що изключен двигател - стискайки десния маркуч, чувствам повишаване на налягането в левия, което ме навежда на мисълта, че термостата отваря, ама защо не се стопля маркуча - не знам. Колата загрява нормално бързо и парното започва бързо да топли - това пък трябва да означава, че и затваря. Най-вече ме притеснява трептенето в маркучите. Снощи и тази сутрин правих упражнението за студено обезвъздушаване. Довечера ще поразвия и пробките.
Въпросът ми е за трептенето - явна индикация ли е това за въздух и нормално ли е да го има 100-150 километра след смяна на антифриза и нужното първоначално доливане?? Капачката на казанчето не съм я сменял, може ли тя също да е причина?
ПП Извинявам се за тази поема, ама нали съм си подробен...
Предистория:
Като купих колата септември 2007 смених водна помпа, термостат, виско, външна промивка на радиаторите. Колата я карам повече градско, т.е. къси разстояния, от време на време по 100-150 км извънградско. И така три месеца след профилактиката на охладителната с-ма кошмарът стана реалност - прегря на магистралата, изхвърли водата. Впоследствие ми смениха водната помпа, която по неведоми причини течеше след прегряването. Имам предвид, че няма как да се установи кое е било първо - помпата, въздух в системата (а откъде идва въздуха - Божа работа) Тепърва ще се изяснява.
Та сега съм с нова помпа и нов антифриз от две седмици. Изчетох доста теми вчера и оня ден относно обезвъздушаването, защото ми прави впечатление, че маркучът на големия кръг не е топъл. 50-на километра след наливането на новия антифриз се наложи да добавя 1/2 л. течност, аз да е докъдето трябва. Вчера пак на загрял двигател (95-96 градуса на антифриза, според 7-мо меню от БК) левият маркуч си беше студен, десният - горещ. Друго - и в двата маркуча има трептене през 3-4 сек., т.е. най-вероятно въдух. Маркучите са средно търди, нивото на антифриза е нормално. На току що изключен двигател - стискайки десния маркуч, чувствам повишаване на налягането в левия, което ме навежда на мисълта, че термостата отваря, ама защо не се стопля маркуча - не знам. Колата загрява нормално бързо и парното започва бързо да топли - това пък трябва да означава, че и затваря. Най-вече ме притеснява трептенето в маркучите. Снощи и тази сутрин правих упражнението за студено обезвъздушаване. Довечера ще поразвия и пробките.
Въпросът ми е за трептенето - явна индикация ли е това за въздух и нормално ли е да го има 100-150 километра след смяна на антифриза и нужното първоначално доливане?? Капачката на казанчето не съм я сменял, може ли тя също да е причина?
ПП Извинявам се за тази поема, ама нали съм си подробен...

- DjFace
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 398
- Регистриран на: 31.10.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39 520i, Suzuki GSXR 750 (K7)
Мога само да изразя съпричастност! В момента колата ми е на майстор защото губи течност, изчезва и парното и пр. Малко ми дойде до гуша и май ще реша проблема генерално, ще сменя колата.
- i4koo
- ентусиаст
-
- Мнения: 910
- Регистриран на: 4.01.2007
- Местоположение: България
- Кара: BMW E39 520 M52
- Мечтае да кара: M5
Колеги ,за съжаление това е проблем на модела ,който да питате за Е39 96-99 г ,всички почват водни помпи,термостати ,глави,блокове,гарнитури и аз не вярвях но се оказа че така като смених всички тези изброените ,някои ще кажат че поддръжката виновна ,не е така ,гледам си колата като очите си ,само в лицензиран сервиз и пак ,нещо малко се обади веднага се сменя
затова си казвайте да не се случва че
и все пак харесвам марката и колата си ,и ще си казваме такъв ни бил късмета 



Нищо лично ,Просто бизнес !
- bmw_n00b
- ентусиаст
-
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
i4koo написа:Колеги ,за съжаление това е проблем на модела ,който да питате за Е39 96-99 г ,всички почват водни помпи,термостати ,глави,блокове,гарнитури и аз не вярвях но се оказа че така като смених всички тези изброените ,някои ще кажат че поддръжката виновна ,не е така ,гледам си колата като очите си ,само в лицензиран сервиз и пак ,нещо малко се обади веднага се сменязатова си казвайте да не се случва че
и все пак харесвам марката и колата си ,и ще си казваме такъв ни бил късмета
Дай малко по-подробно де! Какви бяха симптомите преди да смениш глава и блок? Колко пара? Колко коса ти остана, едно друго? ....

- i4koo
- ентусиаст
-
- Мнения: 910
- Регистриран на: 4.01.2007
- Местоположение: България
- Кара: BMW E39 520 M52
- Мечтае да кара: M5
Колега няма никакви симптоми, като става, става
вдига температура отиваш в сервиза и ти казват гарнитура-малкия дявол, глава или блок - големия дявол ,много много трябва да ти пиша за да ти обясня повече, последно за гарнитура, ремонт , шлаиф глава и свещи , гарнитура ванос, и още дребни неща 1900 лв , за радиатор термостат ,помпа ги знаеш цените. 


Нищо лично ,Просто бизнес !
5 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани