отново в бокса

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 827
Регистриран на: 18.03.2007
Местоположение: Някъде по света
Пол: Мъж
Кара: икономично
Мечтае да кара: на 1.2лв/л бензин

Re: отново в бокса

Мнение от BMW дизайн » 18 Юни 2012, 13:10

A ето я и моята която даде тласък за мунинга на брата :mhihi:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
...."хайде да продадем България и да си купим нещо по на ЮГ"....
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1071
Регистриран на: 4.12.2006
Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
Пол: Мъж
Кара: ретро ръжди

Re: отново в бокса

Мнение от M.Velichkov » 19 Юни 2012, 9:15

Намерих веселия вал на 288 градуса :mhihi: тази седмица пращам главата за смяна на гумички, напасване на клапани, портване.....само питането ми е колко да отнемаме за да дигна степента на сгъстяване? Твърдо съм решил да го карам в атмосферен режим. Въпреки, че тези Делорто 40-ки ги дават турбо карбуратори....Идеи, anyone :dunno:
Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: отново в бокса

Мнение от M10 » 19 Юни 2012, 10:30

Сметни го ве, главата е при тебе, блока с буталата са при тебе ние ли да ти кажем :roll: според мен с тоя весел сетъп може да понесе 11.5-12:1 :twisted:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1071
Регистриран на: 4.12.2006
Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
Пол: Мъж
Кара: ретро ръжди

Re: отново в бокса

Мнение от M.Velichkov » 19 Юни 2012, 11:01

Е няма да си го оставя във витрината да ми седи.....питах колко да смъквам главата?
Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: отново в бокса

Мнение от M10 » 19 Юни 2012, 11:17

Мисълта ми беше че като знаеш каква степен искаш, мериш/смяташ обема на челата на буталата, недохода, гарнитурата, горивната камера, смяташ с колко трябва да се намали този обем за да постигнеш желаната степен и оттам колко ще се реже :winky:
Така някой да ми каже режи както дойде 1мм или 1,5мм не бих се доверил. Твоето не беше ли М20Б20 оригинално с големия солекс? Ако си забелязал този мотор има различна СС от Е30ковите М20 примерно... оттам и рязане еди колко си при теб е едно, при е30 съвсем друго.

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4700
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: отново в бокса

Мнение от Bavarcho » 19 Юни 2012, 12:38

а щом си го разглобил мотора не може ли да го направиш на 2.3 :roll:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 827
Регистриран на: 18.03.2007
Местоположение: Някъде по света
Пол: Мъж
Кара: икономично
Мечтае да кара: на 1.2лв/л бензин

Re: отново в бокса

Мнение от BMW дизайн » 19 Юни 2012, 12:46

M10 написа:Мисълта ми беше че като знаеш каква степен искаш, мериш/смяташ обема на челата на буталата, недохода, гарнитурата, горивната камера, смяташ с колко трябва да се намали този обем за да постигнеш желаната степен и оттам колко ще се реже :winky:
Така някой да ми каже режи както дойде 1мм или 1,5мм не бих се доверил. Твоето не беше ли М20Б20 оригинално с големия солекс? Ако си забелязал този мотор има различна СС от Е30ковите М20 примерно... оттам и рязане еди колко си при теб е едно, при е30 съвсем друго.

не че нещо ама брата едвам изкласи математиката с тройка да не мислиш че може да го сметне, това е за инж. човек :mhihi:
...."хайде да продадем България и да си купим нещо по на ЮГ"....
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Re: отново в бокса

Мнение от VesoPesa » 19 Юни 2012, 12:47

Ся последно какво искаш?! :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1071
Регистриран на: 4.12.2006
Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
Пол: Мъж
Кара: ретро ръжди

Re: отново в бокса

Мнение от M.Velichkov » 19 Юни 2012, 12:48

Не съм го отварял, ще ползвам главата и вала на стария мотор. Не мисля да дигам кубатурата :no: Искам колата за street, целта ми е просто адекватен риспонс нищо повече ;)
п.с. Весо ще се доверя на твоя човек да стЪрже, надявам се има от къде да извади информация за моя мотор
Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4700
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: отново в бокса

Мнение от Bavarcho » 19 Юни 2012, 13:13

moksika написа:Не съм го отварял, ще ползвам главата и вала на стария мотор. Не мисля да дигам кубатурата :no: Искам колата за street, целта ми е просто адекватен риспонс нищо повече ;)
п.с. Весо ще се доверя на твоя човек да стЪрже, надявам се има от къде да извади информация за моя мотор


ми на 2.3 се прави с бутала и вал от м20б23 само ги пъхаш и си готов, доста доволен ще останеш :roll:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1071
Регистриран на: 4.12.2006
Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
Пол: Мъж
Кара: ретро ръжди

Re: отново в бокса

Мнение от M.Velichkov » 19 Юни 2012, 14:11

То така излиза "режи па яж" :mhihi: нали всичко това е обързано с още левове които нямам. Последните си усиля хвърляв във вала и главата. Искам от колата единствено като и дам гас да тръгва не да се чуди какво става и защо става. То и мойто звучи с "пръдня боя" ама карай, толкова си мога на този етап :mhihi:
Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: отново в бокса

Мнение от M10 » 19 Юни 2012, 15:25

2,0 е доста късоходов което е добре за високите в които определно ще има сила с тоя вал... може би колкото сток б23 :mhihi: само че ще е доста злобен мотор :) За смятането ако толкова се затрудняваш пиши на ЛС, елементарно е - една формула и няколко мерения :roll: Което определено е по-добър вариант от ряжи дялкай пък дано не ударят клапаните главата :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: отново в бокса

Мнение от DEMIURGE » 19 Юни 2012, 18:00

Последно време рядко влизам във форума - и днес - виждам разгоряла се е една полемика, а и Марто даже хабер ми е пратил...
Затова ще се напъна и ще напиша "няколко" реда.
1. Не ми се струва добра идея да намаляваш височината на главата и така да вдигнеш компресията/степента на сгъстяване.
Това ще повлече и низ от механични неприятности, като например, че ако имаш леко огъване на главата или изобщо нужда за лек шлайф - вече няма да може да го направиш. Ще нарушиш леко и топлинното отдаване. Като повишиш компресията ще трябва да караш на теория с по-високооктанов бензин или да въртиш дистрибутора като ненормален, защото няма да му намериш еднозначно място за всички случаи на живота. Иначе чакай детонации и разни други подобни събития. Та от това положение се излиза с датчик за детонации и автоматична промяна на аванса от "мозъка", ама ти нали твърдо се решил да е карбуратор...
2. За М20 не знам как стоят със сигурност нещата, но мога да кажа за М30. Максимумът за сваляне на главата е само 1 мм. Предполагам, че за М20 стойностите са подобни. Първият ми М30 карбураторен двигател с една много странна глава, спрямо заводските данни беше по-ниска с около 1.5 мм. Първото, което установих - беше маслен теч в предната част на главата - при капака на дистрибутора - капеше с капки направо при горещ двигател.
Каква ми беше изненадата, като видях, че главата е ремонтирана - наварявана при отвора на един от кавалите - така да се пука глава не съм виждал никъде повече, имаше и спукано към водните обеми на два цилиндъра май. Баш-майсторът беше "спрял" спуканото с разпробиване с 3 мм глух отвор. Направо се хванах за главата - но не ми остана нищо друго, освен да направя една смес със специално лепило и алуминий на прах и да запълня дупките. В интерес на истината - нямаше смесване на течности и газове впоследствие. Относно теча - същият велик майстор беше отнел поне 1.5 мм от главата, но беше забравил да отнеме същите милиметри и от горния капак на веригата (при дистрибутора). Та как няма да се лее от там масло.
Целта на това словоизлияние е предпазна мярка - ако все пак си решил да скъсяваш главата - тук никой не може да те спре (но ще е неразумно).
Относно биенето на глапаните в буталата. На същата глава, при сглабянето стана беля - поради липса на опит и правилни книги, при сглобяването не бях отпуснал пружината и палеца на обтегача и макар да напаснах зъбното колело на разпределителния вал както трябва да бъде - при първоначалното пускане и наместване - веригата беше прескочила един зъб (то и веригата си беше за смяна, ама по онези години всичко беше много сложно и с частите и с парите). Та паля мотора и чувам един прекрасен "чаткащ" звук на дизелов двигател... :lol: Звукът беше "бутално-клапанен" (брутално-клапанен). Впоследствие, като махнах главата се видяха следи върху челото на буталото, ако бях със стандартни бутала - това може би нямаше да се случи.
Иначе това беше не много стандартна версия на бутала с много високо чело тип "роял" (от там и висока компресия), които ги слагат принципно на инжекционните модели. Главата също беше със завъртяни горивни камери по формата на рояла - различни от базовите карбураторни.
Както и да е - при отварянето на горния преден капак на веригата се видя, че веригата е прескочила само един зъб, но това е довело до удари. Марто, ти нали не искаш подобни преживелици?
След напасване на веригата - преди да сваля главата и да видя белезите от ударите - отново сглобих двигателя и го запалих - вече работеше нормално - даже нямаше криви клапани.
3. Марто, ти ме питаш за градуси на зацепване на 288 вала - ама нещо не схващам какво ме питаш. Едва ли става дума за градуси на отваряне-затваряне на клапани или припокриване... Според мен трябва да го зацепиш като стандартния вал, ако за това става дума. Едва след това ще търсиш правилния аванс. Ако ме питаш за ъглите на аванса - не ги знам, трябва да се търси инфо в нета. На първо време ще го настроиш на слух и с проби с различни стилове на каране - важното е да не детонира. Апропо, ти сигурен ли си, че въпросният вал е 288 градуса? Какво пише на него?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: отново в бокса

Мнение от DEMIURGE » 19 Юни 2012, 19:16

Ето ти малко допълнителна информация, но само ако валът е наистина 288 градуса и е Шрик:
Такъв вал се използва при е30 и е34.

1. Парт-номер 0056 01 880-00
2. Повдигане всмукателни клапани - 7.3 мм (за по-спортните валове стойностите се увеличават)
3. Повдигане изпускателни клапани - 11.4 мм (за по-спортните валове стойностите се увеличават)
4. Продължителност - 288 градуса и за двата клапана (за по-спортните валове стойностите се увеличават)
5. Продължителност от ГМТ до най-високата точка на гърбицата и за двата клапана - 110 градуса (за по-спортните валове стойностите се намаляват)
6. Всмукателни клани - 34 градуса преди ГМТ отваря, 74 градуса след ДМТ затваря (за по-спортните валове стойностите се увеличават)
7. Изпускателни клапани - 74 градуса преди ДМТ отваря, 34 градуса след ГМТ затваря (за по-спортните валове стойностите се увеличават)
8. Повдигане на всмукателни и изпускателни клапани в ГМТ - 2.8 мм (за по-спортните валове стойностите се увеличават)
9. Луфт, всмукателни и изпускателни клапани - 0.25 мм

Препоръчва се смяна на пружините на клапаните - познай защо...
Иначе ще трябва да правиш разни простотии за да увеличиш височината на пружината, за да компенсираш по-голямото повдигане.
Считай се за предупреден :lol: Даже се говори за необходимост от двойни пружини, ама има ли кой да те слуша...

Няма да те питам дали ще сменяш кобилиците с нови, ама не афтърмаркет от типа на ФЕБИ за стандартен вал - говорим за усилени, "тунерски". ОК, това беше излишно - знам отговора :lol:

По точка №7 - при нормалните валове този параметър не превишава 2.3 мм. Като преминеш към 2.8 мм ще загубиш равномерна работа при празен ход и ниски обороти, както и намаляване на въртящия момент. Говорим за до 2000 оборота. Ще спечелиш във високите обороти, ама нали пледираше, че тази кола ще е за градско каране. Така че, ще стане като историята на Тодор Колев, който казваше: "Брат ми Робърт много добре свири, ама трудно почва". Но няма страшно - един път да я вкараш в обороти... :twisted:
Сериозно спасение или подобряване на ситуацията и то при карбураторния вариант е индивидуални дроселови клапи за всеки цилиндър.

Също така, макар това едва ли ще те вълнува - няма да можеш да минеш годишен технически преглед (корекция - не би трябвало да можеш) - откъм газовия анализ.

Ех, Марто, Марто... не знам защо се очертаваш любител нещата да стават трудно :) :bchug:

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Re: отново в бокса

Мнение от alpina-ma6inata » 19 Юни 2012, 19:28

DEMIURGE написа:Няма да те питам дали ще сменяш кобилиците с нови, ама не афтърмаркет от типа на ФЕБИ за стандартен вал - говорим за усилени, "тунерски". ОК, това беше излишно - знам отговора :lol:

Като го каза това се сетих, че има среден вариант за М10 / М30 и проверих дали няма и за М20. И има. Това мога да му предложа за неговия случай. Не са тунерски, но са усилени и помня, че един пич в 2002 форума доста похвали тези за М10, и беше казал, че си развърта мотора на около 8к без проблем. С тия би трябвало да е същото, все пак са от едни и същи хора правени:

http://www.iemotorsport.com/bmw/E30-val ... armHD.html
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook