Да добавим още малко пластмаса
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2702
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Да добавим още малко пластмаса
От е30, но са разминати точно обратно конекторите, а там цигании не ми се правят.
- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: Да добавим още малко пластмаса
Колко широчина имаше 21-та между роговете да видим дали ще мога да ти дам жокер?
- zlatko_baretata
-
-
- Мнения: 666
- Регистриран на: 5.07.2011
- Местоположение: с. Искрец
- Кара: Фиат 126р
- Мечтае да кара: Шкода Фабия
Re: Да добавим още малко пластмаса
Маховик 228 мм. е добре да се окомплектова със Закс Перформанс Спорт за М20. Дават го че държи на 350 Нм, аз съм с такъв на 25-чката и се усеща, че е усилен, левия ти крак заздравява още след първото качаване в колата.
За ASC-то трябва да пуснеш към компа (който е комбиниран с ABS-a) сигнал от всичките колела, иначе няма да сработи. Нямам представа дали оригинално имаш ABS, ако нямаш става филм. Но така или иначе и да не вържеш ASC-то, колата няма да влезе в авария.
Горивния компютър търси цифров сигнал скорост, не знам как е при Е39, но ако взима сигнала от таблото, работата е лесна. При Е38 750i компютрите си говорят по CAN шина и там си е ебало майката, щото търсят сигнал от ABS/ASC+T компа, а той го взима от 4-те колелета. Ако случая на Е39-ката е като при Е36-цата, тогава се подава от таблото към горивния компютър и както казах - няма ядове.
Водния радиатор гледай да е възможно най-голям, защото предполагам, че няма да има място за виско в коша на Е21-чката, а пластмасата се е ладила в бая по-голям кош. Другото е подходящ избор на ел. перка, подходящ температурен датчик (който е добре да се разположи по диагонала на маркучите към радиатора, защото там тече горещата вода през радиатора, а не на обратния диагонал, както повечето мунингисти правят, че им е по-лесно) и увиване на разплетените колектори с термо-лента.
Не знам какви са ти железата по трансмисията назад, но ще е добре да се сложи мост от Е30 с голямото прасе. Мисля, че GRINGO беше правил някакво подобно упражнение, но може и да се лъжа.
Някои Е30-каджии с пластмасови мотори слагат серво от някаква Алфа, не знам точно кой модел, но е доста компактно, а помпата е със същия дебит като Е30-ковата. По принцип, за кола под 200 к.с. и с тия килограми, не мисля, че ти трябва кой знае какво подобрение на спирачките, може би малко по-големи дискове, но като цяло поне при Е30, едни нови (и качествени) дискове и накладки вършат чудеса.
Поздрави и успех с пластмасата.
![Laugh :mhihi:](./images/smilies/icon_lol.gif)
За ASC-то трябва да пуснеш към компа (който е комбиниран с ABS-a) сигнал от всичките колела, иначе няма да сработи. Нямам представа дали оригинално имаш ABS, ако нямаш става филм. Но така или иначе и да не вържеш ASC-то, колата няма да влезе в авария.
Горивния компютър търси цифров сигнал скорост, не знам как е при Е39, но ако взима сигнала от таблото, работата е лесна. При Е38 750i компютрите си говорят по CAN шина и там си е ебало майката, щото търсят сигнал от ABS/ASC+T компа, а той го взима от 4-те колелета. Ако случая на Е39-ката е като при Е36-цата, тогава се подава от таблото към горивния компютър и както казах - няма ядове.
Водния радиатор гледай да е възможно най-голям, защото предполагам, че няма да има място за виско в коша на Е21-чката, а пластмасата се е ладила в бая по-голям кош. Другото е подходящ избор на ел. перка, подходящ температурен датчик (който е добре да се разположи по диагонала на маркучите към радиатора, защото там тече горещата вода през радиатора, а не на обратния диагонал, както повечето мунингисти правят, че им е по-лесно) и увиване на разплетените колектори с термо-лента.
Не знам какви са ти железата по трансмисията назад, но ще е добре да се сложи мост от Е30 с голямото прасе. Мисля, че GRINGO беше правил някакво подобно упражнение, но може и да се лъжа.
Някои Е30-каджии с пластмасови мотори слагат серво от някаква Алфа, не знам точно кой модел, но е доста компактно, а помпата е със същия дебит като Е30-ковата. По принцип, за кола под 200 к.с. и с тия килограми, не мисля, че ти трябва кой знае какво подобрение на спирачките, може би малко по-големи дискове, но като цяло поне при Е30, едни нови (и качествени) дискове и накладки вършат чудеса.
Поздрави и успех с пластмасата.
![Изображение](http://img38.imageshack.us/img38/7775/xauj.jpg)
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2702
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Да добавим още малко пластмаса
zlatko_baretata написа:......
За сега е нов, обикновен Закс. Кажи няква цена за пърформанса и има ли го в България.
Скорости от м20, стават точно на м52, ще е с оригиналните лапи, но нямам време да пробвам на къде ще се накланя, кардана ще пасне стария от м20.
Спирачките са на половина от е34; спирачна помпа, двойно серво, предни апарати и дискове 302х22, 323 дискове отзад. Поради лекото купе ще трябват тренировки да не блокират колелата.
Радиатор смятам да ползвам по-високия вариант за е34/е36 (май и други модели ползват такива). Ел перката беше сложена, но май ще има място и за оригинално виско, ще се прави в движение.
Датчика и сега беше на топлия кръг, но не уцелих градусите, включва рано, ще се пробват други.
ПП: За АСЦ-то се шегувах, това е много и безсмислена работа, поне за мен.
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Да добавим още малко пластмаса
На е34 са по-широки радиаторите от на е36 и може би няма да влязат. Поне в Е30 не влизат. Най-добре слагай от Е36 тдс или м3.
- zlatko_baretata
-
-
- Мнения: 666
- Регистриран на: 5.07.2011
- Местоположение: с. Искрец
- Кара: Фиат 126р
- Мечтае да кара: Шкода Фабия
Re: Да добавим още малко пластмаса
Lenco написа:За сега е нов, обикновен Закс. Кажи няква цена за пърформанса и има ли го в България.
Скорости от м20, стават точно на м52, ще е с оригиналните лапи, но нямам време да пробвам на къде ще се накланя, кардана ще пасне стария от м20.
Спирачките са на половина от е34; спирачна помпа, двойно серво, предни апарати и дискове 302х22, 323 дискове отзад. Поради лекото купе ще трябват тренировки да не блокират колелата.
Радиатор смятам да ползвам по-високия вариант за е34/е36 (май и други модели ползват такива). Ел перката беше сложена, но май ще има място и за оригинално виско, ще се прави в движение.
Датчика и сега беше на топлия кръг, но не уцелих градусите, включва рано, ще се пробват други.
ПП: За АСЦ-то се шегувах, това е много и безсмислена работа, поне за мен.
Закс Перформанс Спорт е скъп, 1000+ лева е, може да се достави до БГ. Но според мен си заслужава, щото ще надживее пластмасовия мотор. Неудобството при него е, че заради зверския притискател, много тегаво върви педалът на съединителя. Но се свиква след две-три карания.
Относно спирачките, 323 мм. дискове отзад са прекалено големи според мен. Ще се наруши баланса, демек имаш по-тежка предница с по-слаби спирачки и по-лека задница с по-силни спирачки. Аз задължително бих сложил по-малки дискове отзад, нещо от сорта на 294 мм. максимум.
За радиаторът - аз бих сложил най-големия, вграждан в БМВ, дори с цената на тунинговане на гредите. Съображения: (1) няма да ти трябва виско (което изисква и адекватен дифузьор и усложнява доста нещата), (2) можеш да ползваш по-айляк ел. перка, щот високодебитните са скъпи и (3) ако решиш за в бъдеще да сменяш моторя с по-серт такъв, няма да се налага да сменяш радиатора.
За трансмисията поддържам становището си, че ще ти трябва мост от Е30.
![Изображение](http://img38.imageshack.us/img38/7775/xauj.jpg)
- TheStorm
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 796
- Регистриран на: 12.12.2007
- Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
- Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет
Re: Да добавим още малко пластмаса
дискове, от Е21 323
само 323 имат дискове ... другите са на барабан
![Ща схрускам :winky:](./images/smilies/wink.gif)
само 323 имат дискове ... другите са на барабан
- zlatko_baretata
-
-
- Мнения: 666
- Регистриран на: 5.07.2011
- Местоположение: с. Искрец
- Кара: Фиат 126р
- Мечтае да кара: Шкода Фабия
Re: Да добавим още малко пластмаса
Колко милиметра са? Щото пък прекалено малки отзад имат същия отрицателен ефект. Като цяло дисковете предни-задни трябва да са балансирани, иначе спирането се влошава спрямо заводските спирачки.
![Изображение](http://img38.imageshack.us/img38/7775/xauj.jpg)
- alpina-ma6inata
-
'2002' fanatic
-
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: Да добавим още малко пластмаса
Дисковете на Е21 са 258 мм задните.
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
![Изображение](http://www.picvalley.net/u/2580/17016139226687109901289345119O5OHqk5SY5nJdigHNDgc.JPG)
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- zlatko_baretata
-
-
- Мнения: 666
- Регистриран на: 5.07.2011
- Местоположение: с. Искрец
- Кара: Фиат 126р
- Мечтае да кара: Шкода Фабия
Re: Да добавим още малко пластмаса
Малки са. Към 280 мм. трябват задни, при тоя размер на предните.
Иначе спирачното усилие ще ходи само на предни и колата хем няма да спира, хем ще блокира предни гуми и ще се суче.
Навремето малкия Пенчев беше правил едни скраперии с Е34-кови предни дискове на Е30-ка, със заводски задни, ама се оказа, че спира по-лошо, отколкото със заводски спирачки...![Laugh :mhihi:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Иначе спирачното усилие ще ходи само на предни и колата хем няма да спира, хем ще блокира предни гуми и ще се суче.
Навремето малкия Пенчев беше правил едни скраперии с Е34-кови предни дискове на Е30-ка, със заводски задни, ама се оказа, че спира по-лошо, отколкото със заводски спирачки...
![Laugh :mhihi:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Изображение](http://img38.imageshack.us/img38/7775/xauj.jpg)
- TheStorm
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 796
- Регистриран на: 12.12.2007
- Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
- Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет
Re: Да добавим още малко пластмаса
а факта че баланса на Е21 е кофти като цяло ... и с тая пластмаса още повече ще е яко лека задница ?
Като включим това колко според теб трябва да са задните дискове? А мисля че по-скоро трябва да се гледа площ на накладката .. а не толкова диаметър на дисковете![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Като включим това колко според теб трябва да са задните дискове? А мисля че по-скоро трябва да се гледа площ на накладката .. а не толкова диаметър на дисковете
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2702
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Да добавим още малко пластмаса
zlatko_baretata написа:Малки са. Към 280 мм. трябват задни, при тоя размер на предните.
Иначе спирачното усилие ще ходи само на предни и колата хем няма да спира, хем ще блокира предни гуми и ще се суче.
Навремето малкия Пенчев беше правил едни скраперии с Е34-кови предни дискове на Е30-ка, със заводски задни, ама се оказа, че спира по-лошо, отколкото със заводски спирачки...
Така се пулучи, Изхвърлих регулатора към задните, който действа много странно, няма инфо от предните, нито от наклона на купето, просто редуцира налягането към задните. На стенда хванаха добре, но не блокираха, дали щот всичко още е ново или не успях да обезвъздуша, или обърках баланса на помпата.
На е34 са 300мм отзад, но дали ръчната е същата?
- zlatko_baretata
-
-
- Мнения: 666
- Регистриран на: 5.07.2011
- Местоположение: с. Искрец
- Кара: Фиат 126р
- Мечтае да кара: Шкода Фабия
Re: Да добавим още малко пластмаса
TheStorm написа:а факта че баланса на Е21 е кофти като цяло ... и с тая пластмаса още повече ще е яко лека задница ?
Като включим това колко според теб трябва да са задните дискове? А мисля че по-скоро трябва да се гледа площ на накладката .. а не толкова диаметър на дисковете
Аз за това споменах за Е30-ков мост отзад с голямо прасе.
Колкото до спирачките, нещата са по-сложни, отколкото изглеждат... по-голяма площ на накладката в комбинация с по-малък диаметър диск може да е добро решение за инцидентно спиране, но не и за продължително ползане на спирачки, поради потенциално влошеното охлаждане на диска. Ефекта като цяло между двете решения може да е близък, но пак ако говорим за лежерно каране. При по-интензивни спирачки, големия диск винаги е по-доброто решение... а той позволява и още по-голяма площ на накладките. Но всичко трябва да е балансирано като обща система - предни-задни дискове и накладки.
![Ща схрускам :winky:](./images/smilies/wink.gif)
![Изображение](http://img38.imageshack.us/img38/7775/xauj.jpg)
- zlatko_baretata
-
-
- Мнения: 666
- Регистриран на: 5.07.2011
- Местоположение: с. Искрец
- Кара: Фиат 126р
- Мечтае да кара: Шкода Фабия
Re: Да добавим още малко пластмаса
На Е46 328i задните са 294 мм. като барабанът за ръчната е същия като на Е30 и няма ядове. Не знам как е при Е21, но ако е същия, можеш да ползваш тези дискове.
![Изображение](http://img38.imageshack.us/img38/7775/xauj.jpg)
- andrein
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 221
- Регистриран на: 3.10.2010
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
Re: Да добавим още малко пластмаса
Мдааа...със спирачките е игра голяма. Отзад съм 'забелязъл' ,че голям диск с малък апарат е най-доброто...щото играта със всякакви кантари (дори и регулируеми разпределители) не води до добри резултати
За съединителя ако е много твърд...свиква се...само да не е он/офф ,щото кола става неприятна за нормално каране. Лекува се с едни 'забавители' , които съм виждал при ВАГ.
За съединителя ако е много твърд...свиква се...само да не е он/офф ,щото кола става неприятна за нормално каране. Лекува се с едни 'забавители' , които съм виждал при ВАГ.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани