Да добавим още малко пластмаса

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: Да добавим още малко пластмаса

Мнение от zlatko_baretata » 04 Юли 2013, 10:05

Сега погледнах в реалоем-а и се оказва, че на Е21 323i задните дискове са същите както при Е30, т.е. можеш да ползваш дискове 294 мм. от Е46 328i. Предните на Е46-чката са 300 мм., така че ще се доближиш максимално до нейната конфигурация. Единствените манипулации по задните дискове са разпробиване на отвори 4х100 на координат машина и изработка на компенсаторни втулки за централния отвор.
Освен това трябва да се изработят планки на фреза за новите спирачни апарати от Е46-чката, но те са лесни, защото са в една равнина.
В резултат, запазваш ръчната спирачка и имаш вентилирани дискове отзад, съответстващи на предните дискове.
Минималната джанта, която влиза върху тези спирачки е 16", силно препоръчително е да се ползва джанта 17".
Изображение

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2702
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Да добавим още малко пластмаса

Мнение от Lenco » 04 Юли 2013, 11:01

zlatko_baretata написа:.....

Благодарско за инфото. Тва обаче с джантите е леко лошо на този етап. На 302мм отпред стават 15" и ползвам такава джанта за резервна. Дали има някаква патерица 16" на 4х100?
Изображение


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: Да добавим още малко пластмаса

Мнение от zlatko_baretata » 04 Юли 2013, 11:09

Има една железарка 16" 4х100, от някакво рено, мисля че беше Сценик, но може и да бъркам. Единствено се разширява централния отвор от 56 мм на 57.1 мм. Навремето точно по тази причина я взимах за резервна на жУвотното, даже с нова гума беше. :mhihi:
Пасва без проблем и на задни, и на предни дискове (които при мен са 312 мм.).
Вече няма да ми трябва, та ако искаш мога да ти я подаря. :D
Изображение

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2702
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Да добавим още малко пластмаса

Мнение от Lenco » 04 Юли 2013, 12:41

Мерси, ще се обадя, като идвам към София.
Ти сериозно ли реши да я изоставяш оная кола...
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 796
Регистриран на: 12.12.2007
Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет

Re: Да добавим още малко пластмаса

Мнение от TheStorm » 04 Юли 2013, 12:47

Пунтото най-новото също е на 4х100 ... мисля че и то има резервна някаква голяма щом излиза със 17ки като основни джанти


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: Да добавим още малко пластмаса

Мнение от zlatko_baretata » 04 Юли 2013, 13:40

Lenco написа:Мерси, ще се обадя, като идвам към София.
...

Имаш я. :yes:

Lenco написа:...
Ти сериозно ли реши да я изоставяш оная кола...

Не, разбира се.
Драскам от време на време в Релоуда докъде съм я докарал (засега до под кривата круша... :mhihi: ) Ама вече и не бързам... :mhihi:
Изображение

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2702
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Да добавим още малко пластмаса

Мнение от Lenco » 05 Юли 2013, 19:52

2013-07-05-159.jpg
2013-07-05-157.jpg

Това е най-голямото, което намерих и влезе между рогата. Около 600мм е широка питата.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: Да добавим още малко пластмаса

Мнение от zlatko_baretata » 05 Юли 2013, 20:02

600 мм. е питата или целия радиатор с казанчетата? :shock:
Изображение

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2702
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Да добавим още малко пластмаса

Мнение от Lenco » 05 Юли 2013, 21:26

Да, малко над 60см с казанчетата без разширителния съд.
Изображение


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: Да добавим още малко пластмаса

Мнение от zlatko_baretata » 05 Юли 2013, 23:54

Така по-става, че ме уплаши с тия 60 см. на питата как влизат между гредите на Е21-чката без рязане. :mhihi:

П.С. Тоя радиатор е гаден. Питата му е макс 50 см.
Мога да ти дам BEHR-a от жУвотното, който е е от Е36 М3/325tds, с пита 55 см., а освен това е и по дебел с 1 см.
Купуван е чисто нов, но вече няма да ми трябва и може да намажеш примоция. :D
Изображение

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2702
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Да добавим още малко пластмаса

Мнение от Lenco » 06 Юли 2013, 9:38

Мерси за офертата, но на твоите части се възхищавам само по темите ти, не мога да скачам на нови оригинални части на БМВ.
Този е нов и трябва да е с пита 52см широка.
Колата ще се ползва за пазаруване събота и неделя, и евентуално едно рахитично девойче :mhihi: да се научи да кара с задно, трябва да е достатъчен. Приготвил съм голям ел. вентилатор за отпред.
Изображение


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: Да добавим още малко пластмаса

Мнение от zlatko_baretata » 06 Юли 2013, 22:24

Не искам да се натрапвам, просто давам различни гледни точки, а съм се убедил с времето, че е по-добре човек да има опции, които дори на пръв поглед да му се струват неприемливи, вместо да няма възможност накъде да мърда.
В този смисъл, оттук нататък ще ограничавам участието си в тази дискусия, за да можеш да получиш и други мнения, с други гледни точки. Винаги е хубаво да има повече различни концепции, защото нещата се познават в сравнение. И да мислят повече глави. :D
Ще следя темата с интерес.
Успех с проекта. :yes:
Изображение

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2702
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Да добавим още малко пластмаса

Мнение от Lenco » 07 Юли 2013, 13:55

zlatko_baretata написа:....

Чета внимателно всичките ти постове и се вслушвам. Взех най-големия радиатор, който намерих на сносна цена и се събира м/у роговете, Обичам оригинални части, но първо някой са ми малко скъпи, а други са просто превъртяни през Евро07.
Въпреки пластмасовите детайли м52 май-работи на по-висока температура от м20, някаква ориентация за температурата на датчика за ел перката?
Изображение


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: Да добавим още малко пластмаса

Мнение от zlatko_baretata » 07 Юли 2013, 18:19

За датчика можеш да се ориентираш по градусите на термостата. Ако не успееш да монтираш виско с дифузьор, е добре да подбереш датчик, който да е с подобни на термостата градуси или малко по-студен, за по-бърза реакция.
Но имай и предвид, че това какъв да е датчика много зависи и от дебита на перката (както и от размера на радиатора), за да можеш да постигнеш оптимален контрол на температурата без резки и чести колебания, което не е полезно за мотора. Затова и по-преди ти препоръчах да монтираш възможно най-голям радиатор - при малкия радиатор следват чести включвания и изключвания на перката (продължителността на работата зависи от дебита й) и оттук - чести колебания в температурата на охлаждащата течност, както и по-интензивна работа на термостата. При голям радиатор перката се включва по рядко и за по-малко време, флуктуациите на темпетатурата се "заглаждат". Най-добрия вариант е възможно най-големия радиатор + високодебитна перка.
Та подборът на датчика много се влияе от тези неща и е доста трудно да бъде сметнат на теория какъв трябва да бъде. Трябва да се знаят температурата на термостата, точния дебит на перката и площта, която охлажда ефективно, както и площта на радиатора и дебита на охладителна течност през него (а той зависи и от водната помпа). Едно неизвестно да има и няма как да сметнеш датчика.
Ще трябва да действаш на принципа "проба-грешка", но като начало сложи задължително по-студен датчик, поне така няма опасност да прегрееш мотора.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 221
Регистриран на: 3.10.2010
Местоположение: софия
Пол: Мъж

Re: Да добавим още малко пластмаса

Мнение от andrein » 08 Юли 2013, 11:02

подбора трябва да е внимателен...постигал съм резултати (комбинация термостат-датчик) при които перките работят и температурата продължва да се качава...при всички изправни компоненти.

Според мен студен термостат най-вече па после с перките се донажда до 90 градуса.

П.С. перките охлаждат автомобила до 20-30км/ч...ако после грее значи радиатора е малък или двиателя има проблем.
34331 У-У-УДРИ!!!

ПредишнаСледваща

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook