КаКво ТОлкова има във тия стари кошове

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Re: КаКво ТОлкова има във тия стари кошове

Мнение от alpina-ma6inata » 23 Фев 2012, 12:13

Честно казано още в началото като видях темата не бях сигурен дали ще се получи и дали има смисъл, защото мотивите да ги караме тия стари кошове и качествата им са дискутирани десетки пъти в тази секция. И след като видях негативните постове на самия явтор, които единствено могат да предизвикат спорове разбрах, че съм бил прав. ;) Ще те помоля занапред да се въздържаш от такива постове!
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1619
Регистриран на: 10.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
Мечтае да кара: 5GT 535i

Re: КаКво ТОлкова има във тия стари кошове

Мнение от Lucky » 23 Фев 2012, 14:33

Ще замоля да се придържате към приемливия тон за да не се стига до голямата метла.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: КаКво ТОлкова има във тия стари кошове

Мнение от DEMIURGE » 23 Фев 2012, 21:26

Моите уважения към alpina-ma6inata и Lucky но това НЕ Е повод да изтривате и моето мнение, дори и само заради това, че не съм казал нещо по различно от Вас (даже с някои еднакви думи), с тази разлика, че съм реагирал по-бързо от Вас.

P.S. В интерес на истината стана ясно, че alpina-ma6inata няма нищо общо със случая. :bchug:
Последна промяна DEMIURGE на 25 Фев 2012, 21:25, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 492
Регистриран на: 23.04.2007
Местоположение: УК
Пол: Мъж
Кара: л Е21, а сега Е28
Детайли за колата: Ниски и бавни.

Re: КаКво ТОлкова има във тия стари кошове

Мнение от KriK4eTo » 23 Фев 2012, 22:09

Здравейте и от мен. Първо искам да благодаря на denko за темата, защото е хубаво да си припомни всеки от нас от къде е тръгнала тази неизлечима жилка във вените му. Също така се радвам, че има толкова активни и будни потребители в нашият под-форум, което показва колко по-социални и единни сме станал с течение на времето.
Сега малко за мен и акулите. Като повечето от Вас като дете дори не съм се и качвал в една от тях, но пък за сметка на това всяка видяна на пътя през годините ми е оставала в съзнанието като кола със своя характерна визия и чар. Това в моите очи е било като превъзходство пред другите й връстници на пътя. Винаги съм искал да притежавам Е21 и от 5 години съм собственик на една 32 годишна акула. Явно обаче една не ми е достатъчна и от скоро притежавам елегантния семеен седан Е28 за ежедневна кола, която е само на 25 и се мери добре с всяка съвременна кола. Многократно съм ги ненавиждал в различни ситуации от ежедневието, но приятните моменти надделяват многократно. Тези коли за мен са легенди, но и настояще. Като един от най-младите по възраст потребители на този под-форум умело мога да кажа дори и след много мигове зад волана на по-младите им събратя, че никой по-нов модел от марката няма да значи толкова много колкото са тези престарели екземпляри.
Това кой на какъв модел е преминал или ще премине си е негово лично решение, но всяко нещо си има своята цена и всеки решава за кое колко и как е готов да плати. Когато купих Е28-та бях тръгнал да гледам един компакт Е36 ТИ. Като видях Е28 докато отивах за компакта прекарах повече време да я оглеждам от колкото за колата към която бях тръгнал. Предполагам повечето от Вас разбират за какво чувство става въпрос. :bchug:

П.П.За тези недоволните от управлението на Е28 и Е24, да сложат Powerflex тампони на задните предни носачи, че не им знам името на БГ и ще останат приятно очаровани. :yes: Аз сложих там и на задния мост и направо стана чудна за каране. :mrgreen:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 214
Регистриран на: 11.06.2010
Пол: Мъж

Re: КаКво ТОлкова има във тия стари кошове

Мнение от Витанов » 23 Фев 2012, 23:54

DEMIURGE написа:Моите уважения към alpina-ma6inata и Lucky но това НЕ Е повод да изтривате и моето мнение, дори и само заради това, че не съм казал нещо по различно от Вас (даже с някои еднакви думи), с тази разлика, че съм реагирал по-бързо от Вас.



Съжелявам, че не видях какво му е отговорил колегата DEMIURGE, предвид написаното от автора, но съм сигурен, че е било подобаващо :mhihi:

Имах Е23ка 735i 84та, много добър автомобил и много по-лека от Е32 и Е38, гори колкото тях и върви малко повече :mhihi: само който е карал тоя кораб ще разбере какво говоря.. конфорта е като на е34, че може и по-добра возия да има не съм много сигурен, щото моята не беше хубава база за сравнения.. и въпреки размерите си и годините тая гондола прави най-изрудските ( и шумни :mhihi: ) бърнаути които съм виждал :bowdown: най якото БМВ което съм карал някога и страшен звук на мотора особено на ниски обороти.. за здравина какво да кажа, само бегъл поглед отдолу и ти става ясно че това окачване е правено като за джип :mhihi: само един кусур има тая кола, а той е след 120 става малко по шумна, но предвид звука на М30 мисля че на някой ще им допадне това :D яд ме е че затрих някъде тест между Е65 и Е23 правен в германия за ускорения, доускорения, разход ( среден, градски, магистрала и т.н.) и още няколко сравнения и по спомен Е23ката само по една/две точки отстъпваше на Е65цата, НО това не беше разхода :mhihi: ще го потърся и ако го намеря ще го кача тук :D

Карал съм и няколко Е21ци само за да видя как се държат на пътя и мисля, че ако е с по-голям ЧИТАВ мотор не са за всеки, да не говорим пък за неопитни шофьори.. пробвал съм няколко 315 и една 320 много запазени като нови бяха и останах приятно изненадан от 320ката и смятам, че върви доста макар че беше с карбуратор, но това сигурно се дължи на лекото купе и на други неща, които не са ми ясни. Мерак ми е да покарам Е12, Е24, Е9 и `02 серия, но за съжаление хората много си ги кътат и все по трудно се виждат по улиците обаче съм оптимист и някой ден ще ги пробвам всичките :mrgreen:

Ако бех заможен щях да имам от всички акули по една, ама това вече граничи с фанатизма :help:
I am beton!

Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да мине :mhihi: А то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 271
Регистриран на: 10.06.2010
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: BMW e21 316 м20б25

Re: КаКво ТОлкова има във тия стари кошове

Мнение от nappyboy » 24 Фев 2012, 0:28

Има нещо в тия "стари кошове", но не всеки може да си го убясни. Аз съм може би най-НЕопитния в този раздел. Тази година навършвам 20, а може би от 4 години насам мечтая за маслено зелено Е21 с безсмъртия М10 мотор в коша. Тази заострена муцуна съчетана със спортният вид на това купе не ми даваха мира, докато един ден не отворих mobile-то за пореден път и не видях моята акула, плуваща в моя "залив". Момчето беше пуснало обявата 10тина дни преди да се върне от англия... и повярвайте ми едва дочаках момента в който я видях за 1ви път. Вярно е че не е от натоканите стойкаджийки които човек си слага на Desktop-а, но все от някъде трябва да се започне, а за хубавите неща се иска търпение и мерак. В близките дни ми предстои кърпене и оправяне на ръждите, след това боядисване(надявам се цялостно) и така малко по малко ще я вкарвам в пътя. Повечето ми приятели не ме разбират, но аз съм твърдо решен да докарам нещата до края. И надявам се един ден да карам стегната и красива е21ца с която да се гордея, и да натрия носовете на хората, които ми се присмиват! :yes:

Поздрави! :yes:
Митко, Сливен.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 6.09.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Peugeot 504 `72
Мечтае да кара: Mercedes-Benz C123 with M100 6.9 c.c. engine
Детайли за колата: ,,Elephant bone" collored PUG from 1972 year, without LSD and other things like it. No ABS, no ASR, no air condition, no power steering. Just natural aspirated OHV 2.0 liter, under 100 h.p. and running with LPG.

Re: КаКво ТОлкова има във тия стари кошове

Мнение от Тато » 25 Фев 2012, 1:56

Темата е интересна дискусия. Дискусия, в която акцентът е НЕ върху самата марка бангия/кош, а върху личното мнение. Тоест, , ,Аз" на различни хора. Разни хора - разни идеали. Дали нарочно или не, това е уловката тук. :) И като се споменават стари кошове, самото нарицание ,,кош" говори за отношението към въпросния предмет. В случая - явно с негативизъм. Е, може би има защо. Да, кошове са. Да, стари са. Дествително, много са стари. И доста остаряха. И доста се поизносиха, дори поизчезнаха като цяло. Кошовете. В днешни времена, хора луднали по кошове, вместо да си помагат в години на дефицитни части, ръжда и ремонти - гледат как да си оплюят бангията, как да се заяждат по форуми и как да се самонаказват, причинявайки досадни работи и на други.

Все съм бил на мнение, че когато на някого не му удисва нещо - ами, просто или НЕ СЕ занимава повече с него - или го повтаря няколко пъти, докато стане да му харесва. Когато човек се колебае между 2 ЕПОХИ - трябва да си изясни, к`во точно ще. И къде би се чувствал буквално ,,на място". Мнозинство са такива, които се прекланят пред разни древни железа и бангии, но когато дойде момент и се видят с повече финанси - бързо и без охота забравят по какво са дерзали толкова..........понякога години. Няма лошо в това - всеки има право да иска нещо по-ново, по-модерно и по-различно.

Със същата сила, всеки може ДА НЕ иска нещо по-ново, модерно и различно. Само фактът - разликата между съвременен автомобил и кола от преди 25-30 години е достатъчно фрапиращ, за да даде основание на ,,стария кокал" да бъде сам по себе си различен от заобикалящата го съвременност. И точно това е едно от нещата, което прави дъртата бангия интересна - различна е от МАСАТА.

Второто, което искам да позова е опитът, практическия опит който човек получава занимавайки се/ремонтирайки/бъзикайки/чупейки/правейки такъв автомобил. Е, да - мръсна работа е. Съгласен съм. Съгласявам се, че понякога става толкова дразнеща, мизерна и досадна, че на човек му идва да я фане и даде на вторични суровини. :ranting: Но, я се замислете малко - не е ли виновен САМИЯТ СТОПАНИН на това возило ? :idea: Возила, които са конструирани в епоха на ТИТАНИ, в които са вложени милиарди за проекти, тестове, изследвания, конструкции, ДИЗАЙН, технология, качество. И след всичко това -някаква МАЙМУНА, скача и тресе върху тавана на старата кола с викове: ,,Майка ти да е*а боклук, таралясник, нищо не става от теб....". Това, какво представлява според Вас ? :kuku: За мен е безотговорност и неуважение първо към себе си и после към автомобилът, който е плод на изключително добри конструктори, инженери, технолози, ТРАДИЦИИ, производствени мощности и въобще хора, много по-бяли и капацитетни от нас. Сори. :dunno:

Не притежавам автомобил с марка БМВ. И нямам желание. Имах такава, но отдвана. Беше черно Е21. Възможности за притежание на прекрасна, стара и изпъната на конец акула, 30-ка, 7-ца съм имал безброй пъти и възможности за това. Просто не ме влече тази емблема. И толкова. Интересуват ме само точно определени, конкретни модели от дадена марка. Е12-ката, Е28-цата, Е23-ката на BMW, W115/123/124 на Mercedes, :clap: 404/504/604/505 на Пежо. Жулиета, Алфета, Джулия, Спайдър....на Alfa Romeo. 124/131/132 / 130 на Fiat, още редицата такива модели на Volvo от тези години. В тази частност 2103/2106 на ВАЗ (Лада) ........... и така-нататък.

Всички от тях, ама всички при едно добро поддържане и отношение като към ценна вещ, (която се уважава) могат да служат десетилетия наред, със безброй километри зад себе си, без убийствени ремонти, без тотални възкресения и като цяло, почти без механически/електронни аварии. Истински запазена такава кола, на тези години, предимно ще купите от доктор/адвокат/прокурор/държавник/ аристократ/грък. Това е единственият начин, човек да разбере действително какво представлява такава машина. :idea: Машина, за която през вековете - не са пестени никакви пари при поддръжка и евентуални неизправности. А, не, някой КОШ, на който цялото купе+всички останали възли са на КРАЯ на експлоатационния си срок. Че, дори и оттатък края. :no: Пак, сори.


Няма лошо да ти харесва дърта бангия. Странно е, когато улучиш бангията да е в състояние, в което е била преди всичките 30-40 години. Да работи, като по книга, да върви като по книга, да спира като по книга, да е в разходни норми на гориво-смазочни материали , спрямо книгата........да е комфортна и здрава, както говорят митове и легенди разни. Тогава разбираш, че митовете май ще излязат до някъде вярни. То май и това е блянът на всеки от Нас. :D :smoke: :ok: Полека-полека си подкарваш колата. Забелязваш, как покрай нея идват и си отиват нови модели само за 3-4 години. Забелязваш, как съвременни електроники превръщат ненадейно на магистрала или друг случай.....модерен автомобил в безмълвен труп на пътя. Забелязваш, колко не е е трудно сам да си поддържаш автомобила, дори разни ремонти да извършваш. Съзнаваш, че съвременна кола за това иска сервизно оборудване. А, в съвременна България, малко кадърни специалисти има които си гледат работата кадърно. ФАКТ ! :paranoid: Съзнаваш, че М10-ката, М20-ката и М30-ката не са лоши двигатели. За ТВОИТЕ НУЖДИ. Прости по устройство, достъпни за интервенции, ремонтнопригодни са, лесно се обслужват, има за тях части ( горе-долу). Здрави са. Не им пука бензин ли ще ядат, газ ли ще горят и какво ли още не освен бензин и газ.

Забелязваш, как МАСАТА се оплаква от ежегодно разбиване на биалетки, шарнири, тампони, накрайници. Пък, твоите току се окажат оригиналните на колата. На 30 годишната бангия, на безброй километри, дето може и да не тропа хич. Или пък в днешни времена, по интернет да си набавяш качествени, хубави части. Една предница за БМВ Е 28, може да се направи за части на цена 200 лева СЪС амортисьори. :mhihi:

Една истинска предница на Е28, струва над 700 Евро. При това за стандарни неща, без никакви подобрения Но, това е варинятът, ако искаш тая предница да изкара още 20 години и 200+ хиляди километра. Защото, аз, много бройки 123-ки/124-ки и Е28-ци над 260 000 километра съм заварвал със фабрични щанги/шарнири/накрайници/хебели. При това, коли купувани НОВИ и карани само в България. И тяхното разбиване е в повечето случаи по повод остарели/скъсани маншони и то пак не на всички възли. :roll: И при положение, че такива елементи могат безпроблем да се набавят/купуват нови. Въпрос на пари.

Човек, когато си купува такава кола е воден предимно от страст. Това е ясно. Но, въпросът е до колко тази страст ще се съчетае с границите на разумното. Разумното се простира.....ами, като човека. Според чергата си. Поне така би трябвало да бъде. И така е най-добре да бъде. Иначе, човек от ентусиазиран собственик на древно возило - става на МАЙМУН ! За съжаление, най-разпространеният стадии на скраперската болест в република България. По-важното е тази общност от подобни душевно болни хора, да си помагат взаимно.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1067
Регистриран на: 8.07.2005
Местоположение: Пловдив

Re: КаКво ТОлкова има във тия стари кошове

Мнение от denko » 25 Фев 2012, 2:41

Тато здравей приятелю радвам се че се включваш с РАДОСТ искам да съобщя на всички из форума че днес мойта "читава" е28ца и се свалиха номерата и се отчисли поради :mhihi: защото я очакват няколко хиляди километра до Холандия там има ценители на такава скрап :)

гледам много си писал по темата няма да навлизам в тая полемика че ще стане страшно и акула маняците ще ме нападнат

не искам да споря с никого нито да обиждам колите и някой да се пали !!!
"Класиката" за един е Скрап за Друг !!!
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1095
Регистриран на: 21.04.2004
Местоположение: Norge
Пол: Мъж
Кара: е21

Re: КаКво ТОлкова има във тия стари кошове

Мнение от magareto_yori » 25 Фев 2012, 10:16

Аз лично харесвам акулите просто защото са ми по красиви от съвременниците си.все още м635 ми харесва повече от м6.същото е и при м5.Причината да нямам акула още е,че нямам място където да я държа,а такава кола не искам да седи пред нас паркирана.Поради тая причина другата седмица ше ходя да искам заем за къща с гараж :mhihi:
При мен интересното е ,че харесвам почти всички стари коли,не само бмв.Даже откак съм в Норвегия се заглеждам по онея грозните Волва тип "тухла",които са със задно :twisted: Явно съм сбъркан :mrgreen:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 518
Регистриран на: 7.05.2009
Пол: Мъж
Кара: E12 528
Мечтае да кара: Renault Alpine A110
Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28

Re: КаКво ТОлкова има във тия стари кошове

Мнение от DMC » 25 Фев 2012, 18:41

magareto_yori написа:Аз лично харесвам акулите просто защото са ми по красиви от съвременниците си.все още м635 ми харесва повече от м6.същото е и при м5.Причината да нямам акула още е,че нямам място където да я държа,а такава кола не искам да седи пред нас паркирана.Поради тая причина другата седмица ше ходя да искам заем за къща с гараж :mhihi:
При мен интересното е ,че харесвам почти всички стари коли,не само бмв.Даже откак съм в Норвегия се заглеждам по онея грозните Волва тип "тухла",които са със задно :twisted: Явно съм сбъркан :mrgreen:


Не си, не си сбъркан. Хич не са лоши тия Волва. Има ги и фабрично шперосани :twisted:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: КаКво ТОлкова има във тия стари кошове

Мнение от DEMIURGE » 25 Фев 2012, 21:29

Тато написа:Темата е интересна дискусия.
........

:yes: Сериозно изложение.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1531
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: КаКво ТОлкова има във тия стари кошове

Мнение от ildivvy » 26 Фев 2012, 12:50

Винаги съм харесвал нашите "стари кошове"!Мисля,че всичко започна,когато бях 1-2-3 клас и едни комшии имаха BMW 2000 Typ:120 ( с продълговатите фарове,а не с кръглите).Нямам възможност за такава,не знам и дали ми стиска.Обаче сега просто карам Компакт и се надявам един ден да е същия такъв отличен,оригинален и незаменим "кош",който няма да се продава за нищо на света.
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: По морето и у нас!
Пол: Мъж
Кара: баба 323ти ,
Детайли за колата: hell rot!

Re: КаКво ТОлкова има във тия стари кошове

Мнение от cesico » 06 Мар 2012, 20:39

Пичове - тея кощове при ниска поддръжка си гният - оня ден си купих /продаденото преди 10 години/ БМВ 315 - По щастлив съм бил сигурно веднъж! Платих го, взех си договора за покупко продажба, качих се, запалих и се прибрах! 29,5 годишна кола, без никакъв ремонт по купе, ходова част и мотор, никаква - зле е сега но ще си я направим! Е как да не го харесам тоя стар кош - 7000 оборота направи на оборотомера, всичко си работи, чистачки, аварийни, скорости, помпата за чистачките, вентилатора на парното - ебахти колата ! Влюбен съм!!!!!!!!!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 19.10.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е28 520 Xi
Мечтае да кара: с бензин по 1 лев!!!

Re: КаКво ТОлкова има във тия стари кошове

Мнение от lunatikbmwfen » 16 Мар 2012, 21:54

:wave: айде да драсна и аз два реда,с акулите се сблъсках случайно през лето 2000,работех в една автокъща и си гърбех една Хонда Кончерто 1.6 16в,но доиде време за смяна,хубава кола ,но.... не беще мойта :dunno: пуснах и обява и зачаках :banghead: .Един прекрасен ден се обади някакъв човек и каза че търси кола за жена си и харесал хондата!!!,но иска ако съм съгласен да направим бартер,и какво предложи!!!!БМВ 524тд Е28 86г.Отидох видях го и всичко свърши още с паленето :bowdown: :bowdown: всички екстри,поръчково изпълнение :mhihi: с М-пакет :dunno: .И от там на сетне само газ като на пироговска линейка,и така цели 3 години и 163000км :mhihi: :bowdown: по сериозните ремонти бяха смяна на съединител и задната част на кардана(по моя вина).Та какво харесах в тоя кош:в коша се чувствах сигурен(въпреки липсата на каквито и да било системи)адски удобно,широка,подредена!!,И най вече както е написал колегата TANO с тая кола се сливахме в едно цяло.И последно което мисля че казва всичко е един цитат на един друг колега "Полека-полека си подкарваш колата. Забелязваш, как покрай нея идват и си отиват нови модели само за 3-4 години. Забелязваш, как съвременни електроники превръщат ненадейно на магистрала или друг случай.....модерен автомобил в безмълвен труп на пътя. Забелязваш, колко не е е трудно сам да си поддържаш автомобила, дори разни ремонти да извършваш. Съзнаваш, че съвременна кола за това иска сервизно оборудване. А, в съвременна България, малко кадърни специалисти има които си гледат работата кадърно. ФАКТ ! Съзнаваш, че М10-ката, М20-ката и М30-ката не са лоши двигатели. За ТВОИТЕ НУЖДИ. Прости по устройство, достъпни за интервенции, ремонтнопригодни са, лесно се обслужват, има за тях части ( горе-долу). Здрави са. Не им пука бензин ли ще ядат, газ ли ще горят и какво ли още не освен бензин и газ.
Поздрави :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 697
Регистриран на: 28.01.2006
Местоположение: София

Re: КаКво ТОлкова има във тия стари кошове

Мнение от Exy » 21 Мар 2012, 11:52

За мен отговорът е лесен - качеството на материалите, красивите хромирани брони, лайсни и тн и чара на наклона на муцуната. Останалите неща, заради които ги харесвам, важат и за следващите БМВта.

ПредишнаСледваща

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook