Айде да се похваля най-накря(с е28)
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
68 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- VesoPesa
- старши ентусиаст
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Айде да се похваля най-накря(с е28)
Не ми се бързаше хич с тая тема, че даже исках и да го държа неофициално още малко, ама не се сдържах
Както повечето знаят(няма тайни в тоя шарк сектор ей... ) наскоро се сдобих с поредната е28-ца.
Този път с изрядни документи, принципно в доста добро състояние и най-важното вече изкърпено и готово за същинската работа.
Малко инфо за колата:
- оригинално 518i - м10
- 83-та година
- почти никакви екстри
Понеже за толкова лъскаво е28 каквото искам още ми миришат краката тази съдбата и е някаква състезателна, каква точно ще покаже времето. За момента се замисля за дрифт.
Айде и някоя снимка да качим на кокаляка:
И една с другия квазимодо
План-график:
- Окачване и ходова част:
1. разкарване на секторната кутия и кормилната уредба с 18 000 000 000 шарнира и преминаване към рейка
2. пригодяване и монтаж на предни шенкели със все носачи и амортисьори от е34
3. "къстъм" предни регулируеми носачи
4. заден мост от е34(целия), в последствие от е32 750
5. на първо време селски шпер а.к.а. заварен диф, в последствие шпер от е32 750
6. Койлоувър окачване за е34, най-вероятно Д2(със Део)
- Интериор и клетка:
1. разкарване на всичкия интериор от колата
2. изработка на олекотено арматурно табло с необходимите контролни уреди и бутони
3. слагане на "спортни"(въй-въх!) седалки
4. изграждане на клетка по изискванията на БФАС
5. слагане на 5 или 6 точкови колани
6. разкарване на фабричния резервоар и слагане на състезателен такъв
7. завлачване на акумулатора в багажника
8. разни други дреболий.
- Двигател:
1. М52Б28ТУБ(двоен ан...Ванос) с някои и друг жокер, в последствие желанието ми е за S62 с два компресора, ама пак се събудих с отвити крака...
- Екстериор:
1. Цялостно стъклопластова облицовка(и портите) на база BBS или Hartge пакетите за е28:
2. Цветова схема тип '72 John Player Lotus F1:
3. Джанти отпред някакви "къстъм"(правени с флекса, дрелката и пилата ) отзад каквито дойдат.
Та накратко е това.
Във времето колата трябва поне да се движи до 4-ти октомври.
Завършен вид живот и здраве за догодина.
Ще ъпдейтвам темата веднага щом има някакво развитие.
Предполагам че особенно интересни ще са:
- Преминаване към рейка
- Заден мост от е34 и е32
Както повечето знаят(няма тайни в тоя шарк сектор ей... ) наскоро се сдобих с поредната е28-ца.
Този път с изрядни документи, принципно в доста добро състояние и най-важното вече изкърпено и готово за същинската работа.
Малко инфо за колата:
- оригинално 518i - м10
- 83-та година
- почти никакви екстри
Понеже за толкова лъскаво е28 каквото искам още ми миришат краката тази съдбата и е някаква състезателна, каква точно ще покаже времето. За момента се замисля за дрифт.
Айде и някоя снимка да качим на кокаляка:
И една с другия квазимодо
План-график:
- Окачване и ходова част:
1. разкарване на секторната кутия и кормилната уредба с 18 000 000 000 шарнира и преминаване към рейка
2. пригодяване и монтаж на предни шенкели със все носачи и амортисьори от е34
3. "къстъм" предни регулируеми носачи
4. заден мост от е34(целия), в последствие от е32 750
5. на първо време селски шпер а.к.а. заварен диф, в последствие шпер от е32 750
6. Койлоувър окачване за е34, най-вероятно Д2(със Део)
- Интериор и клетка:
1. разкарване на всичкия интериор от колата
2. изработка на олекотено арматурно табло с необходимите контролни уреди и бутони
3. слагане на "спортни"(въй-въх!) седалки
4. изграждане на клетка по изискванията на БФАС
5. слагане на 5 или 6 точкови колани
6. разкарване на фабричния резервоар и слагане на състезателен такъв
7. завлачване на акумулатора в багажника
8. разни други дреболий.
- Двигател:
1. М52Б28ТУБ(двоен ан...Ванос) с някои и друг жокер, в последствие желанието ми е за S62 с два компресора, ама пак се събудих с отвити крака...
- Екстериор:
1. Цялостно стъклопластова облицовка(и портите) на база BBS или Hartge пакетите за е28:
2. Цветова схема тип '72 John Player Lotus F1:
3. Джанти отпред някакви "къстъм"(правени с флекса, дрелката и пилата ) отзад каквито дойдат.
Та накратко е това.
Във времето колата трябва поне да се движи до 4-ти октомври.
Завършен вид живот и здраве за догодина.
Ще ъпдейтвам темата веднага щом има някакво развитие.
Предполагам че особенно интересни ще са:
- Преминаване към рейка
- Заден мост от е34 и е32
- kik666
- е34 фенче
- Мнения: 159
- Регистриран на: 6.04.2008
- Местоположение: близо до морето
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
- Детайли за колата: бензинояд
Re: Айде да се похваля най-накря(с е28)
Честито Весич със здраве да си я джиткаш
- Alexch
- ентусиаст
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 26.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
- Мечтае да кара: Z8
Re: Айде да се похваля най-накря(с е28)
Честито! Искрено ти пожелавам успех с проекта
Кажи каква е причината да смениш дуракоустойчивата секторна кутия с рейка, още повече, че рейката заема повече пространство в коша, доколкото знам?
Кажи каква е причината да смениш дуракоустойчивата секторна кутия с рейка, още повече, че рейката заема повече пространство в коша, доколкото знам?
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност
- VesoPesa
- старши ентусиаст
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: Айде да се похваля най-накря(с е28)
1-во мерси за честитките
Колкото до сектора - здрав, но като цяло управляваната от него система има 2+2+2 шарнирни болта + един мъртъв хебел.
Всичко това при яко каране на писта я изкара 2 състезания я не в масовите на пазара варианти, а читавите дето може и да изкарат един сезон струват колкото всеки сезон да купувам рейка от магазина... Съответно управлението е ужас и безумие.
Рейката - не толкова здрава, но има само 2 шарнира, от където следва много по-директно, бързо и точно управление.
От горното лично за мен рейката е по-добрия състезателен вариант.
От друга страна на е28-та доста лесно, да не кажа елементарно се приспособява една рейка дето в по нашите ширини пари ще ти дадът още малко да я вземеш
Колкото до сектора - здрав, но като цяло управляваната от него система има 2+2+2 шарнирни болта + един мъртъв хебел.
Всичко това при яко каране на писта я изкара 2 състезания я не в масовите на пазара варианти, а читавите дето може и да изкарат един сезон струват колкото всеки сезон да купувам рейка от магазина... Съответно управлението е ужас и безумие.
Рейката - не толкова здрава, но има само 2 шарнира, от където следва много по-директно, бързо и точно управление.
От горното лично за мен рейката е по-добрия състезателен вариант.
От друга страна на е28-та доста лесно, да не кажа елементарно се приспособява една рейка дето в по нашите ширини пари ще ти дадът още малко да я вземеш
- BRAAT
- младши ентусиаст
- Мнения: 406
- Регистриран на: 1.11.2008
- Местоположение: Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: мноого черно Е28
Re: Айде да се похваля най-накря(с е28)
Много добре замислен проект и вс. описано от 1-я пост ми изглежда интересно. Мисля , че всички се надяваме да научим нещо от това започнато мероприятие. Надявам се на добре подредена тема с доста обеснения и снимки, а след това кой където те срещне , трябва да те черпи , колкото може да носиш Пътжоли и бира, и пак, и пак, и пак !!! Успех.
SHARK-а му е майката!!!
- Zubcho
- старши ентусиаст
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Айде да се похваля най-накря(с е28)
Честито! Къде ще се развива дейността по колата? Искам и аз да участвам в този проект. Ако не с пари - то с помощ.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- VesoPesa
- старши ентусиаст
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: Айде да се похваля най-накря(с е28)
Снимки ще има доста, както и доста обяснения и чертежи предполагам.
Колкото до помощта и работното място - все още неизвестно, но предполагам до края на идната или следващата седмица ще се разбере, а за помощта ако има нужда ще свиркам
Колкото до помощта и работното място - все още неизвестно, но предполагам до края на идната или следващата седмица ще се разбере, а за помощта ако има нужда ще свиркам
- 325_TDS
- младши ентусиаст
- Мнения: 375
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: Чирпан/Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: 120L/E28
- Мечтае да кара: E24
- Детайли за колата: 05.82 Balticblau metallic
Re: Айде да се похваля най-накря(с е28)
Спорна работа! Много ми е интересно това с рейката как ще стане.
Oo=00=oO Roses are red, violets are blue, I love my bimmer more than you.
- VesoPesa
- старши ентусиаст
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: Айде да се похваля най-накря(с е28)
Както и очаквах към рейката има доста интерес, за това пускам един жокер и ви оставям в размишления
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2702
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Айде да се похваля най-накря(с е28)
е36 Right Hand Drive
Дано не приключи няколко подфорума по-надолу.
Дано не приключи няколко подфорума по-надолу.
- toto_
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 223
- Регистриран на: 15.01.2007
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: e28 520i
Re: Айде да се похваля най-накря(с е28)
Честито и успех от мен.
Това би бил интересен проект стига да бъде завършен.
Това би бил интересен проект стига да бъде завършен.
- M10
- старши ентусиаст
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Айде да се похваля най-накря(с е28)
Успех и дано я гледаме по пистите
- VesoPesa
- старши ентусиаст
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: Айде да се похваля най-накря(с е28)
Хиени!
Иначе да рейката от всяко е36 с дясна дирекция е почти плъг енд плей.
В случая ще ползваме от м3.
Иначе няма шанс да мине в по-долните раздели, щото няма файда.
Иначе да рейката от всяко е36 с дясна дирекция е почти плъг енд плей.
В случая ще ползваме от м3.
Иначе няма шанс да мине в по-долните раздели, щото няма файда.
- zlatko_baretata
- Мнения: 666
- Регистриран на: 5.07.2011
- Местоположение: с. Искрец
- Кара: Фиат 126р
- Мечтае да кара: Шкода Фабия
Re: Айде да се похваля най-накря(с е28)
Тя и рейката няма да изкара толкова дълго, колкото очакваш, щото (1) ще е секънд хенд и (2) сметната е за доста по-лека предница от тая, която ще мота и то при състезателно каране. Неслучайно най-читавите рейки от Е36 са от 316 или 318.
Другото което не е препоръчително е да се правят заварки по моста (независимо преден или заден) защото стоманата точно в зоната на заварката става супер крехка и чуплива.
Успех с проекта.
Другото което не е препоръчително е да се правят заварки по моста (независимо преден или заден) защото стоманата точно в зоната на заварката става супер крехка и чуплива.
Успех с проекта.
- VesoPesa
- старши ентусиаст
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: Айде да се похваля най-накря(с е28)
Приемам донякъде тезата ти, но не мисля че нещата които си написал са съвсем така.
Да рейката ще е втора ръка, но читава и при всички положения обслужена преди да се качи на колата и от там предполагам няма да има проблем.
Колкото до натоварване и тегло на предницата за тегло ще се гони някъде около 1100кг крайно тегло на цялата кола, като се има в предвид че е36 м3 е около 1400 кг, мисля това да не е проблем. От друга страна самото предно окачване няма да е кой знае колко по-тежко от е36-то, тъй като ще се мине на алуминиеви долни носачи от е34 и малко тегло ще се спести, както и спирачките ще са от малко е34(дискове 302х22) които пак ще са по-малки и по-леки от тези на е36-та(м3). Гуми и джанти също няма да са с нормални размери(първоначалната идея е за 8х17 ЕТ 10-15 с гуми 235/40/17) така че и от там не би трябвало да има проблем.
Също така забравих да спомена че хидравличната помпа ще е от е34 или е38(все още не е съвсем ясно), а евентуално по-късно и от е39 м5. съответно се очаква да има стабилно налягане без моменти на ниско такова за да се натоварва много рейката.
Колкото до заварките и фабрично по мостовете има заварки, така че не мисля че би имало проблем с това, стига да се спазва определена технология на заваряване. Още повече отпред заваряването на 2 втулки не мисля че ще се отрази кой знае колко.
Даже ако трябва да сме точни единственото което би могло да стане при заварката е да се премахне закалката на метала и съответно да стане не по-крехък(да се пука по-лесно), а по-мек(да се "суче" по-лесно). Съответно това може лесно да се оправи със повторна закалка на целия мост ако е нужно.
В заключение - схемата е правена и работи без проблеми, като дори се кара на доста по-тежка предница.
Да рейката ще е втора ръка, но читава и при всички положения обслужена преди да се качи на колата и от там предполагам няма да има проблем.
Колкото до натоварване и тегло на предницата за тегло ще се гони някъде около 1100кг крайно тегло на цялата кола, като се има в предвид че е36 м3 е около 1400 кг, мисля това да не е проблем. От друга страна самото предно окачване няма да е кой знае колко по-тежко от е36-то, тъй като ще се мине на алуминиеви долни носачи от е34 и малко тегло ще се спести, както и спирачките ще са от малко е34(дискове 302х22) които пак ще са по-малки и по-леки от тези на е36-та(м3). Гуми и джанти също няма да са с нормални размери(първоначалната идея е за 8х17 ЕТ 10-15 с гуми 235/40/17) така че и от там не би трябвало да има проблем.
Също така забравих да спомена че хидравличната помпа ще е от е34 или е38(все още не е съвсем ясно), а евентуално по-късно и от е39 м5. съответно се очаква да има стабилно налягане без моменти на ниско такова за да се натоварва много рейката.
Колкото до заварките и фабрично по мостовете има заварки, така че не мисля че би имало проблем с това, стига да се спазва определена технология на заваряване. Още повече отпред заваряването на 2 втулки не мисля че ще се отрази кой знае колко.
Даже ако трябва да сме точни единственото което би могло да стане при заварката е да се премахне закалката на метала и съответно да стане не по-крехък(да се пука по-лесно), а по-мек(да се "суче" по-лесно). Съответно това може лесно да се оправи със повторна закалка на целия мост ако е нужно.
В заключение - схемата е правена и работи без проблеми, като дори се кара на доста по-тежка предница.
68 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани