Айде да се похваля най-накря(с е28)

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Айде да се похваля най-накря(с е28)

Мнение от VesoPesa » 06 Юли 2013, 23:35

Не ми се бързаше хич с тая тема, че даже исках и да го държа неофициално още малко, ама не се сдържах :mhihi: :smoke:

Както повечето знаят(няма тайни в тоя шарк сектор ей... :ok: ) наскоро се сдобих с поредната е28-ца. :weed:

Този път с изрядни документи, принципно в доста добро състояние и най-важното вече изкърпено и готово за същинската работа. :driving:

Малко инфо за колата:
- оригинално 518i - м10
- 83-та година
- почти никакви екстри :mhihi:

Понеже за толкова лъскаво е28 каквото искам още ми миришат краката :mrgreen: тази съдбата и е някаква състезателна, каква точно ще покаже времето. За момента се замисля за дрифт. :driving:

Айде и някоя снимка да качим на кокаляка:
Изображение
Изображение
Изображение
И една с другия квазимодо :mhihi:
Изображение

План-график:

- Окачване и ходова част:
1. разкарване на секторната кутия и кормилната уредба с 18 000 000 000 шарнира и преминаване към рейка
2. пригодяване и монтаж на предни шенкели със все носачи и амортисьори от е34
3. "къстъм" предни регулируеми носачи
4. заден мост от е34(целия), в последствие от е32 750
5. на първо време селски шпер а.к.а. заварен диф, в последствие шпер от е32 750
6. Койлоувър окачване за е34, най-вероятно Д2(със Део)

- Интериор и клетка:
1. разкарване на всичкия интериор от колата
2. изработка на олекотено арматурно табло с необходимите контролни уреди и бутони
3. слагане на "спортни"(въй-въх!) седалки
4. изграждане на клетка по изискванията на БФАС
5. слагане на 5 или 6 точкови колани
6. разкарване на фабричния резервоар и слагане на състезателен такъв
7. завлачване на акумулатора в багажника
8. разни други дреболий.

- Двигател:
1. М52Б28ТУБ(двоен ан...Ванос) с някои и друг жокер, в последствие желанието ми е за S62 с два компресора, ама пак се събудих с отвити крака... :mhihi:

- Екстериор:
1. Цялостно стъклопластова облицовка(и портите) на база BBS или Hartge пакетите за е28:
Изображение

2. Цветова схема тип '72 John Player Lotus F1:
Изображение

3. Джанти отпред някакви "къстъм"(правени с флекса, дрелката и пилата :twisted: ) отзад каквито дойдат. :kuku:

Та накратко е това.
Във времето колата трябва поне да се движи до 4-ти октомври.
Завършен вид живот и здраве за догодина.

Ще ъпдейтвам темата веднага щом има някакво развитие.
Предполагам че особенно интересни ще са:

- Преминаване към рейка
- Заден мост от е34 и е32

е34 фенче
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 6.04.2008
Местоположение: близо до морето
Пол: Мъж
Кара: мфили
Детайли за колата: бензинояд

Re: Айде да се похваля най-накря(с е28)

Мнение от kik666 » 06 Юли 2013, 23:37

Честито Весич със здраве да си я джиткаш :bchug:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 26.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
Мечтае да кара: Z8

Re: Айде да се похваля най-накря(с е28)

Мнение от Alexch » 07 Юли 2013, 0:10

Честито! Искрено ти пожелавам успех с проекта :yes:

Кажи каква е причината да смениш дуракоустойчивата секторна кутия с рейка, още повече, че рейката заема повече пространство в коша, доколкото знам?
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Re: Айде да се похваля най-накря(с е28)

Мнение от VesoPesa » 07 Юли 2013, 0:42

1-во мерси за честитките :bowdown:

Колкото до сектора - здрав, но като цяло управляваната от него система има 2+2+2 шарнирни болта + един мъртъв хебел.
Всичко това при яко каране на писта я изкара 2 състезания я не в масовите на пазара варианти, а читавите дето може и да изкарат един сезон струват колкото всеки сезон да купувам рейка от магазина... Съответно управлението е ужас и безумие.

Рейката - не толкова здрава, но има само 2 шарнира, от където следва много по-директно, бързо и точно управление.

От горното лично за мен рейката е по-добрия състезателен вариант.

От друга страна на е28-та доста лесно, да не кажа елементарно се приспособява една рейка дето в по нашите ширини пари ще ти дадът още малко да я вземеш ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 406
Регистриран на: 1.11.2008
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: мноого черно Е28

Re: Айде да се похваля най-накря(с е28)

Мнение от BRAAT » 07 Юли 2013, 2:15

:clap: :clap: :clap: Много добре замислен проект и вс. описано от 1-я пост ми изглежда интересно. Мисля , че всички се надяваме да научим нещо от това започнато мероприятие. Надявам се на добре подредена тема с доста обеснения и снимки, а след това кой където те срещне , трябва да те черпи , колкото може да носиш :mhihi: :mhihi: :mhihi: Пътжоли и бира, и пак, и пак, и пак !!! Успех.
SHARK-а му е майката!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Айде да се похваля най-накря(с е28)

Мнение от Zubcho » 07 Юли 2013, 9:33

Честито! Къде ще се развива дейността по колата? Искам и аз да участвам в този проект. :) Ако не с пари - то с помощ.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Re: Айде да се похваля най-накря(с е28)

Мнение от VesoPesa » 07 Юли 2013, 11:01

Снимки ще има доста, както и доста обяснения и чертежи предполагам.

Колкото до помощта и работното място - все още неизвестно, но предполагам до края на идната или следващата седмица ще се разбере, а за помощта ако има нужда ще свиркам ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 375
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: Чирпан/Бургас
Пол: Мъж
Кара: 120L/E28
Мечтае да кара: E24
Детайли за колата: 05.82 Balticblau metallic

Re: Айде да се похваля най-накря(с е28)

Мнение от 325_TDS » 07 Юли 2013, 15:15

Спорна работа! :yes: Много ми е интересно това с рейката как ще стане.
Oo=00=oO Roses are red, violets are blue, I love my bimmer more than you.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Re: Айде да се похваля най-накря(с е28)

Мнение от VesoPesa » 07 Юли 2013, 15:54

Както и очаквах към рейката има доста интерес, за това пускам един жокер и ви оставям в размишления :mhihi:
Изображение

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2701
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Айде да се похваля най-накря(с е28)

Мнение от Lenco » 07 Юли 2013, 16:22

:mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: е36 Right Hand Drive
Дано не приключи няколко подфорума по-надолу.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 223
Регистриран на: 15.01.2007
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: e28 520i

Re: Айде да се похваля най-накря(с е28)

Мнение от toto_ » 07 Юли 2013, 16:38

Честито и успех от мен.
Това би бил интересен проект стига да бъде завършен.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Айде да се похваля най-накря(с е28)

Мнение от M10 » 07 Юли 2013, 16:51

Успех и дано я гледаме по пистите :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Re: Айде да се похваля най-накря(с е28)

Мнение от VesoPesa » 07 Юли 2013, 17:18

Хиени! :mhihi:
Иначе да рейката от всяко е36 с дясна дирекция е почти плъг енд плей.
В случая ще ползваме от м3.

Иначе няма шанс да мине в по-долните раздели, щото няма файда.


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: Айде да се похваля най-накря(с е28)

Мнение от zlatko_baretata » 07 Юли 2013, 18:30

Тя и рейката няма да изкара толкова дълго, колкото очакваш, щото (1) ще е секънд хенд и (2) сметната е за доста по-лека предница от тая, която ще мота и то при състезателно каране. Неслучайно най-читавите рейки от Е36 са от 316 или 318.
Другото което не е препоръчително е да се правят заварки по моста (независимо преден или заден) защото стоманата точно в зоната на заварката става супер крехка и чуплива.

Успех с проекта. :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Re: Айде да се похваля най-накря(с е28)

Мнение от VesoPesa » 07 Юли 2013, 20:19

Приемам донякъде тезата ти, но не мисля че нещата които си написал са съвсем така.

Да рейката ще е втора ръка, но читава и при всички положения обслужена преди да се качи на колата и от там предполагам няма да има проблем.

Колкото до натоварване и тегло на предницата за тегло ще се гони някъде около 1100кг крайно тегло на цялата кола, като се има в предвид че е36 м3 е около 1400 кг, мисля това да не е проблем. От друга страна самото предно окачване няма да е кой знае колко по-тежко от е36-то, тъй като ще се мине на алуминиеви долни носачи от е34 и малко тегло ще се спести, както и спирачките ще са от малко е34(дискове 302х22) които пак ще са по-малки и по-леки от тези на е36-та(м3). Гуми и джанти също няма да са с нормални размери(първоначалната идея е за 8х17 ЕТ 10-15 с гуми 235/40/17) така че и от там не би трябвало да има проблем.
Също така забравих да спомена че хидравличната помпа ще е от е34 или е38(все още не е съвсем ясно), а евентуално по-късно и от е39 м5. съответно се очаква да има стабилно налягане без моменти на ниско такова за да се натоварва много рейката.

Колкото до заварките и фабрично по мостовете има заварки, така че не мисля че би имало проблем с това, стига да се спазва определена технология на заваряване. Още повече отпред заваряването на 2 втулки не мисля че ще се отрази кой знае колко.
Даже ако трябва да сме точни единственото което би могло да стане при заварката е да се премахне закалката на метала и съответно да стане не по-крехък(да се пука по-лесно), а по-мек(да се "суче" по-лесно). Съответно това може лесно да се оправи със повторна закалка на целия мост ако е нужно.

В заключение - схемата е правена и работи без проблеми, като дори се кара на доста по-тежка предница.

Следваща

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook