Е21 316 неравномерна работа на двигателя

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 134
Регистриран на: 19.08.2012
Пол: Мъж

Е21 316 неравномерна работа на двигателя

Мнение от Сашо_Т » 17 Окт 2013, 12:55

Двигателя пали от раз, но работи неравномерно, тресе се. Установих, че е с 3 еднакви свещи и една различна, като свещите не бяха много добре затегнати. Компресията е от 9,5 до 10,5 на различните цилиндри. Каква трябва да бъде компресията при този двигател и каква е максимално допустимата разлика между отделните цилиндри? Колата е карана на газ, чудя се дали не са заминали клапаните.

Някой може ли да ми каже какъв е хода и диаметъра на буталото на този двигател?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 796
Регистриран на: 12.12.2007
Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет

Re: Е21 316 неравномерна работа на двигателя

Мнение от TheStorm » 17 Окт 2013, 14:44

M10 1,8 карбуратор ...

Stroke 2.79 in (71 mm)
Bore 3.50 in (89 mm)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 134
Регистриран на: 19.08.2012
Пол: Мъж

Re: Е21 316 неравномерна работа на двигателя

Мнение от Сашо_Т » 21 Окт 2013, 7:21

Така главата е свалена, клапаните са паснати (в домашни условия). Остава да купя гарнитури и гумички и да събера двигателя. Надявам се да няма много пропуски от сегментите и да се вдигне компресията. А за нея никой не каза каква трябва да бъде.

Хода на Буталото е около 71 - 72 мм не можах точно да го измерване защото нямах шублер
Диаметъра е 84 мм и няма голям луфт между буталата и цилиндрите

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 796
Регистриран на: 12.12.2007
Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет

Re: Е21 316 неравномерна работа на двигателя

Мнение от TheStorm » 21 Окт 2013, 7:38

уф, да ... ти си 1,6 ... 84 е буталото

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 134
Регистриран на: 19.08.2012
Пол: Мъж

Re: Е21 316 неравномерна работа на двигателя

Мнение от Сашо_Т » 30 Окт 2013, 8:12

Двигателя вече е сглобен и е в коката. Работи доста по-добре от преди. Нямам търпение да го пробвам в движение.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: Е21 316 неравномерна работа на двигателя

Мнение от akula » 02 Ное 2013, 16:09

Сашо_Т написа:Двигателя пали от раз, но работи неравномерно, тресе се. Установих, че е с 3 еднакви свещи и една различна, като свещите не бяха много добре затегнати. Компресията е от 9,5 до 10,5 на различните цилиндри. Каква трябва да бъде компресията при този двигател и каква е максимално допустимата разлика между отделните цилиндри? Колата е карана на газ, чудя се дали не са заминали клапаните.

Някой може ли да ми каже какъв е хода и диаметъра на буталото на този двигател?

от 9.5 до 10.5 ясно , че не е идеална, но за 30 годишен мотор мисля, че е в рамките на приемливото.
тресенето по скоро е от центровка, свещи, кабели, палец, капачка, евентуално карбуратора да се запушил, зацапал- със сигурност, щом е каран на газ, иначе м10ката е корава машина, трудно може да спихнат клапаните от газ, си мисля аз :dunno:
ПП мисля, че точно 10,5 е компресията на карбураторна м10, ама не съм сигура
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 134
Регистриран на: 19.08.2012
Пол: Мъж

Re: Е21 316 неравномерна работа на двигателя

Мнение от Сашо_Т » 04 Ное 2013, 7:51

Кабелите са нови, свещите също. Центровката е по слух. Ще споделя как се държи колата в движение когато я пробвам.

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook