BMW E12 518 - най-новата ми механична любовница

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 518
Регистриран на: 7.05.2009
Пол: Мъж
Кара: E12 528
Мечтае да кара: Renault Alpine A110
Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28

BMW E12 518 - най-новата ми механична любовница

Мнение от DMC » 21 Яну 2017, 22:43

Здравейте,
дойде време да се похваля с вече не толкова новата ми придобивка. Стана година откакто я имам.
Автомобилът е BMW E12, 518 от 1980г. Колата намерих случайно докато обикаляхме да търсим един ретро шосеен бегач за близък приятел.
Автомобилът стоеше в жк. Надежда в София, видимо изоставен от поне 5-6г. След кратък разговор с бираджиите на пейката пред блока разбрах кой е собственика и хората с ентусиазъм ме упътиха към апартамента му, защото много искаха тази стара барака да се разкара от там и да освободи още едно парко място.

Изображение

Изображение


Човекът не искаше да продава колата, а искаше да я предаде на скрап. Даже каза, че има уговорка с някакви цветнокожи да я вземат след 2 седмици, в което време той трябвало да намери акумулатор. Защото щели да му дадат 400лв само ако имала акумулатор някакъв вътре.
Казах му, че ще удвоя цената ако ми я даде, но това не го поблазни много. Беше упорит, че няма смисъл да се ремонтира тази кола и, че не му се занимава с нотариуси и т.н. Стана ми леко тъжно и си тръгнах.
След това през месец му звънях да видя какво е станало с колата, при което той ми даваше противоречиви отговори - веднъж ми казва ела я вземи, веднъж ми казва не ти трябва тая кола, по-добре да я дам на скрап...
В крайна сметка след 4 месеца отидох с моята зелена Е12. Мисля, че тя изигра важната роля. Човекът като я видя измита и лъсната явно го прихвана някаква носталгия. И реши да ми я продаде. Оправихме документите и след няколко дена колата беше при мен.
Настоях да прибера тази кола по няколко причини. Първо от последните произведени е, което е ценно. Има изменения и по купето и по ел инсталацията. Второ - има петстепенна скоростна кутия, което е доста рядко при БМВ-тата от тия години. Трето - има шибедах :) Четвърто, но не и по важност - колата е права, не е много гнила и има перфектни документи.
И така стигнахме до гаража:

Изображение

Изображение


След 15 мин. опити да подкача бензин на стартер видях, че няма да стане тая работа и налапах маркуча. Успях да направя вакуум за да дръпна гориво от резервоара :) След 2 завъртания бабата запали. Още в началото моторът заработи сравнително равномерно. Имаше и тяга. Спирачните апарати отпред бяха заяли, но с малко раздвижване се оправиха.
Планът е ясен - цялостна реставрация до фабричен вид. Оригинална боя, нейния си мотор, всичко както трябва. С малки добавки, които ще обясня по-късно.
Преди да отиде на бояджия обаче трябваше да проверя дали купето е така право както изглежда. Затова я закарах на стенд. Всичко е норми, хората дори бяха учудени, че такава стара кола влиза в каталожните норми. Аз се успокоих, че вече мога да я дам за възстановяване на купето.

Ето малко подробни снимки от огледа, който направих след като я подкарах.

Гадна, афтърмаркет антена, заради която някой е продупчил тавана. 100% трябва да бъде махната:

Изображение

Вестниците не са спасили таблото и беше доста напукано. Имам за щастие здраво, в прилично състояния, което ще влезне тук:

Изображение

Ей така за късмет:

Изображение

Тиня и боклуци навсякъде в колата:

Изображение

Салонът не е отчайващ на външен вид, но всъщност платът е доста изгорял и като седнеш и се цепи навсякъде. Ще ходи на тапицер.

Изображение

Изображение

Изображение

Табло с оборотомер. Така е излезнала от завода, има го кодирано и в табелката с оборудването на купето:

Изображение

Изображение

М10Б18, 90 конски сили, най-малкия мотор за модела. Агрегатът е лек, колата е евтина, затова няма дори и хидравлика.

Изображение

Здрави бомбета:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Флората по автомобила:

Изображение

Изгнила предна лява врата около пантата:

Изображение

Изображение

Разпробити стопове закрепени с шпилки, уплътнени с болкит:

Изображение

НЕзатварящ се повреден шибедах:

Изображение

Щети от градушка

Изображение

Сложена на 15ки джанти, минала преглед, запътила се към стенда :

Изображение

Изображение

Ще продължа историята в идните дни, че се изморих вече.
Последна промяна DMC на 28 Фев 2018, 14:30, променена общо 2 пъти

Кръстникът
Аватар
Мнения: 547
Регистриран на: 7.03.2014
Местоположение: Вкъщи
Пол: Мъж
Кара: с турбо
Мечтае да кара: V10
Детайли за колата: стокови

Re: BMW E12 518 - най-новата ми механична любовница

Мнение от c04 » 21 Яну 2017, 23:18

Евала... :bowdown: :bowdown: :bowdown: Като видя такива идеи за реставрации на старите класически коли ми става много приятно. Успех в начинанието. :driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 21.07.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 и е39
Мечтае да кара: всичко сьс задно
Детайли за колата: да има V12 под капака

Re: BMW E12 518 - най-новата ми механична любовница

Мнение от BLUE_999 » 22 Яну 2017, 8:54

Браво колега :bowdown: евала за ентусиязма такива коли са рядкост :driving:
колата с предно е като жена с малки цици вьрши работа но не доставя удоволствие :mhihi:

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 518
Регистриран на: 7.05.2009
Пол: Мъж
Кара: E12 528
Мечтае да кара: Renault Alpine A110
Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28

Re: BMW E12 518 - най-новата ми механична любовница

Мнение от DMC » 22 Яну 2017, 11:44

Благодаря за окуражителните думи :)
Продължавам със снимките. Само да кажа, че колата е 99% готова, но пускам темата на парчета, защото има доста снимки и описания и не мога в един пост да опиша всичко.
Ето продължението. Колата е разглобена и е при майсторите:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Последна промяна DMC на 28 Фев 2018, 14:35, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 518
Регистриран на: 7.05.2009
Пол: Мъж
Кара: E12 528
Мечтае да кара: Renault Alpine A110
Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28

Re: BMW E12 518 - най-новата ми механична любовница

Мнение от DMC » 22 Яну 2017, 12:00

И започва борбата с ламарините.

Около предния джам:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


В краката на шофьора:

Изображение


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение



Заден капак :

Изображение

Изображение

Смяна на полиуретана по ръбовете на задния капак:

Изображение

Изображение

Ето как изглежда и торпедната стена (или firewall) като се махне гумената изолация :

Изображение

Изображение

хоп дупчици:

Изображение

Изображение

изглед отвътре :

Изображение

Изображение

Положението с този детайл е драматично. Доста е изгнил. Затова решихме да го изрежем целия:

Изображение

и да го сменим с друг, изрязан от донор:

Изображение

Изображение

Изображение

Изненада има и под левия калник:


Изображение

Изображение

Положението под задната броня на десния калник:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение



Гърловината и тя беше поизгнила:

Изображение

Изображение
Последна промяна DMC на 22 Фев 2019, 18:05, променена общо 3 пъти


Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 17.02.2009

Re: BMW E12 518 - най-новата ми механична любовница

Мнение от Хаос » 22 Яну 2017, 13:52

Уау! Поздравления за съживяването!
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 518
Регистриран на: 7.05.2009
Пол: Мъж
Кара: E12 528
Мечтае да кара: Renault Alpine A110
Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28

Re: BMW E12 518 - най-новата ми механична любовница

Мнение от DMC » 22 Яну 2017, 21:22

Пускам още снимки. Цветът на колата е оригиналния - пастелно синьо Ozeanblau.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 518
Регистриран на: 7.05.2009
Пол: Мъж
Кара: E12 528
Мечтае да кара: Renault Alpine A110
Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28

Re: BMW E12 518 - най-новата ми механична любовница

Мнение от DMC » 25 Яну 2017, 0:05

Ето продължението. Докато се работеше по купето, двигателят също беше разглобен. За съжаление нямам много снимки от неговата ревизия. Моторът е с нови сегменти, нови лагер, нов обтегач на веригата. Сменених ангренажните колела и верига, но не с нови, а с такива, в които са в добро здраве. Главата беше ревизирана също. Блокът беше хонингован, челосан и боядисан. Ето една снимка след като го разглобихме (беше боядисан в жълто):

Изображение

Изображение

Фаровете и те получиха освежаване:

Изображение

Изображение

Почистване на хром ринговете (с Cif :) )

Изображение

Боя:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Почистване и смазка на механизма за чистачките (едва се движеше):

Изображение

Изображение

Освежаването на стоповете отнема също не малко време. За да се разглобят трябва да се развият едни болтове, които обикновено са кородирали. Имах 10 комплекта стопове и нито един не можах да разглобя "безкръвно". Помогнах си с дремела и микро-абразивен диск. Цепвам ги през средата и след това с права отвертка ги развивам лесно:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

След като се разглобят и се почистят отвътре остава да се полират отвън. Първо ги минах на водна шкурка 1000, после на 2000. Накрая с паста номер 6 на 3М. Нямам снимки от тези операции също.
Ето крайния резултат:

Изображение

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 518
Регистриран на: 7.05.2009
Пол: Мъж
Кара: E12 528
Мечтае да кара: Renault Alpine A110
Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28

Re: BMW E12 518 - най-новата ми механична любовница

Мнение от DMC » 25 Яну 2017, 0:06

Забравих да кажа нещо важно. При транспорта на колата от бояджията до моя гараж шибидахът е излетял по време на движение. Аз тогава не бях в София и разбрах в последствие неприятната новина. БМВ Е12 с шибидах не е често срещано. Шибидахът от Е28 по размер е същия, но по механизъм и закрепване има достатъчно разлики, че да не пасне без интервенции. Бях чел преди време, че шибидасите от ранни БМВ Е23 (7ма серия) са идентични с Е12ковите. Бях се сетил, че имаше един донор около Благоевград, при който бях ходил няколко години по-рано. Викам си - това ми е шанса. За късмет, колата стоеше, имаше шибидах и човекът ми го продаде с все механизма за 80лв. Бях много доволен, но честно ви казвам, че ако не беше тоя донор не знам какво щях да правя. Така че, някой ако има проблем с шибидах от Е12 да търси Е23ков донор преди фейслифта. Всичко пасва Plug and play.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

РЕгулирането на шибедаха е доста играчка. Отне ми няколко вечери. Първо се нагласяват жилата и положението им спрямо лоста. След това се монтира металната тава, а най-накрая тапицерията.

Почистена горивна помпа:

Изображение

Двигател в коша:

Изображение

Изображение

Изображение

Успях да намеря редките маски с хром лайстна, монтирани само на 2.5/2.8 моторите. Свалих ластните за да боядисам решетките, че бяха изветлели доста:

Изображение

Ето как се сваля лайсната:

Изображение

Изображение

Ето ги монтирани:

Изображение

Изображение

Понеже старата тапицерия на тавана беше зле, поръчах нова. Излезе ми евтино - 80лв. Слагах си я сам, защото тапицерът каза, че с монтажи не се занимава. Като за първи таван ми се получи горе долу:

Изображение

Изображение

Взех идея от tinkin_404 с щипките на неговото 404:

Изображение

За залепване използвах българско полихлоропреново лепило (подобно на хелметекс). Не е съм очарован от качеството му, но горе долу свърши работа. Следващ път не бих ползвал същото обаче.

Изображение

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 518
Регистриран на: 7.05.2009
Пол: Мъж
Кара: E12 528
Мечтае да кара: Renault Alpine A110
Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28

Re: BMW E12 518 - най-новата ми механична любовница

Мнение от DMC » 25 Яну 2017, 0:06

Изпрания мокет:

Изображение

Слагане на излолиращ найлон между вратата и кората. Оригилния беше премахнат при боядисването:

Изображение

Изображение

Първа оборудвана врата:

Изображение

Ремонт на крепежите на бронята:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Съфорумец в нужда се познава:

Изображение

По-голямата сестра наглежда дали всичко е наред. Явно се притеснява да не би синята да стане по-хубава от нея...

Изображение

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Re: BMW E12 518 - най-новата ми механична любовница

Мнение от krika » 25 Яну 2017, 1:25

Къде си правил ламарините :?:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 518
Регистриран на: 7.05.2009
Пол: Мъж
Кара: E12 528
Мечтае да кара: Renault Alpine A110
Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28

Re: BMW E12 518 - най-новата ми механична любовница

Мнение от DMC » 25 Яну 2017, 8:40

Ламарините ги правиха тук:
https://www.facebook.com/KIRKOOO-VINTAG ... 5/?fref=ts

Доволен съм от качеството на работа, сроковете и цената. Препоръчах ги след това на приятел и се издъниха. Така, че не бих препоръчал отново.

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: BMW E12 518 - най-новата ми механична любовница

Мнение от K_Ilkov » 25 Яну 2017, 9:23

Евала за спасяването и развитието :bowdown:
Пожелавам ти успешно завършване :yes:
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: BMW E12 518 - най-новата ми механична любовница

Мнение от Lenco » 25 Яну 2017, 9:42

Браво за положените усилия и постигнатия резултат.
Каква е идеята на колата, гараж или ежедневно каране. Питам, щото аз след 20 г. борба се отказах, колкото и да се стараеш и каквото и да използваш ако я ползваш ежедневно, особено зимата, на 3-тата година нещата започват да се повтарят. Естествено аз съм любител, но гледах и автомобили излезли от майстори, и нещата не са много по-различни.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 1.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW

Re: BMW E12 518 - най-новата ми механична любовница

Мнение от TheFreeRider » 25 Яну 2017, 9:55

Респект, колега :bowdown:
С много голямо удоволствие следя темата :yes:

Следваща

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook