Акумулатор
Модератор: Общи модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
Акумулатор
Имам едно въпрос4е отностно един акумулатор. Зареждам го вече 15 4аса а още не е по4нал да балбука и разтвора му(електролит или там какво е) има едни малки кат парцалчета точици. Какво Ви е мнението ?
- ivantchoG
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 1985 BMW E30 M10B18
А сигурен ли си, че го зареждаш? Ще "бълбука" при по-голям ток (>2A). При по-малък излизат много малки мехурчета, но след толкова време, ако го разклатиш, трябва да излязат поне в няколко клетки. Ако клемите са окислени, нямаш А-метър (в по-лошия случай - V-метър), и не тече заряден ток, и 60 часа да стои пак няма да се зареди.
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!

Бате Сашо - Пази имената!

- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
акумулатор се зарежда така - делиш амперчасовете на 10 и зареждаш 10 часа по толкова ,примерно 65Ah се зарежда 10 часа по 6.5А .. не е задължително да бълбука видимо за да се зарежда .. с волтметър само - ако е около 12В ,акумулатора е напълно разреден
добре зареден акумулатор е около 14.4В ,ако е по малко след дълго зареждане - мъртва клетка ,или е тръгнал вече ,моя е на тоз хал в момента ,но в тез студове все още пали щото е 82Аh .. напълно зареден е 13.6В ,вече капацитета му е около 60% ..Главната причина за ранното износване на акумулатора е недозареждането и прекомерната консумация(силна музика е идеалния пример).. алтернатора е недостатъчен за правилно зареждане на акумулатора при зимни условия ,за това е хубаво да се дозарежда на 4-5 седмици по няколко часа през зимата ,живота му значително се удължава..още доста мога да говоря за акумулатори но ме домързя да пиша ,дано съм бил полезен. 


- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Аз нито имам силна музика, нито акомулатора ми е лош - нов е но имам тоз проблем
като съм на празен ход (около 1000 оборота до 1200-300) фаровете, таблото абе всичко ми поугасва... дори когато съм само на габарити и халогени даречем се забелязва по осветлението на таблото... случвало ми се е като съм някъде на тъмно и ако е хлъзгаво и натисна педала на спирачката на уволнение и понеже сработва моторчето на АБС-а и направо имам чуството че очите ми губят маса
всичко за момент си става тъмно
признавам си - доста ги чаткам тея неща и това съм и завършил и ми е хоби и малко ме е срам да питам такива глупости но все пак искам да чуя и мнението на други хора
според вас алтернатора ли не зарежда добре (или това дето му се вика на по руските автомобили "реле регулатор") не работи добре... мисля че при мен това чудо се намира на алтернатора отзад като го погледна ... ако е то самостоятелно може ли да се смени и имате ли идея колко мангизи струва
Ааа забравих да спомена, мерил съм си зарядния ток при изключени всички консуматори и двигателя на празен ход и ако не се лъжа беше 13,5-6 но не съм сигурен може и да се лъжа... а при включване на консуматор не го премерих понеже ми е толкова акъла в кухата лейка
ю
Дилян Пенчев







Ааа забравих да спомена, мерил съм си зарядния ток при изключени всички консуматори и двигателя на празен ход и ако не се лъжа беше 13,5-6 но не съм сигурен може и да се лъжа... а при включване на консуматор не го премерих понеже ми е толкова акъла в кухата лейка

Дилян Пенчев
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
ами най вероятно това ти е проблема ,зарядния ток трябва да е 14-14.6в при зареден акумулатор(при изтощен има пад на напрежението знаеш ,и е по малко) и не варира особено при подаване на газ и включване на консуматори ,нали за това е алтернатор .. за регулирането на това напрежение обаче е една електроника ,която е скъпичка и я търси втора ръка (намира се в алтернатора) ,а може просто четките да са позаминали ,към 30 лв е смяната.
- ivantchoG
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 1985 BMW E30 M10B18
Ако е стабилен магазина, по гаранцията трябва да ти диагностицират проблемаPenchev написа:... нов е но имам тоз проблем
13,5 на празен ход показва доста добър акумулатор, но не казва нищо за зареждането... мерил съм си зарядния ток при изключени всички консуматори и двигателя на празен ход и ако не се лъжа беше 13,5-6
ток<>напрежениено не съм сигурен може и да се лъжа... а при включване на консуматор не го премерих...
Зареждането на празен ход е минимално и най-често покрива консумацията само на мотора (свещи). Пробата на "реле-регулатора" се прави на >2500об. - при включени и изключени къси напрежението при зареден акумулатор трябва да е ~14,4V. Точното напрежение го пише на регулатора на напрежение "това чудо се намира на алтернатора отзад като го погледна". А не е лошо и първо да се видят дребните неща - ремъка натегнат ли е, клемите на ак. окислени ли са, обувката на дебелия кабел акум.-алтернатор откъм алтернатора в какво състояние е?
http://dl.bmworg.ru/book/haynes/3&5_05.pdf - 14-та точка е проверка на зареждането. Там не пише за 2500об. но "вервай ми", това е истината. А смяната на четките е под 5лв. (толкова струват четките) - достатъчно е да имаш поне 50VV поялник и 15мин от свалянето до поставянето на регулатора.
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!

Бате Сашо - Пази имената!

- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
5 лв ама е хубаво да се смени и колектора ,да не кажа задължително .. а в тез 30 лв съм сложил и труд щото не искаш да смъкваш алтернатора на М50
и и на празен ход ,и на 5к оборота зарядното напрежение е едно и също ,това не е динамо на москвич .. и е ~14.4В при дозареждане на акумулатора .. това с клемите е добра идея ,не ми хрумна ,както и клемата при алтернатора може да се е поокислила
казвай после от какво е


- ivantchoG
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 1985 BMW E30 M10B18
искам да я видя тая сток кола, която на 700-800-900-1000 оборота държи 14V на недокрай зареден акумулаторAlexi написа:...и и на празен ход ,и на 5к оборота зарядното напрежение е едно и също
но принципа на работа е абсолютно еднакъв - алтернатора "прави" променлив ток с по-високо напрежение, диодите го "изправят", а регулатора следи напрежението на колата - ако падне - пуска повече ток от алтернатора. Но напрежението, произведено от алтернатора, зависи от оборотите. Ниски обороти - ниско напрежение. Високи обороти-високо напрежение.,това не е динамо на москвич
Напрежение на напълно разредена оловна клетка - 1,8V, на напълно заредена - 2,4V. Зареден, разреден /не тотално/ - напрежението трябва да е 14,4, а съответно зарядния ток е доста различен... и е ~14.4В при дозареждане на акумулатора...
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!

Бате Сашо - Пази имената!

- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
мда на москвич е така ,ама тука не е .. имаш ротор и статор на алтернатора .. колкото повече обороти прави ротора ,толкова по малко напрежение се пуска на статора и така изходящото напрежение е винаги едно и също ... замери и ако при тебе не е така имаш дефект
ако имаш консуматори или ти е поизтощен акумулатора тогава е наблюдават разлики ,но при добри условия напрежението не плава.Ако се вдига с оборотите на 6к оборота колко ще е ,20В ли
Освен това изтощен акумулатор посмъртно не е 14В ,ако е толкова значи не е изтощен 



- ivantchoG
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 1985 BMW E30 M10B18
Що тогава, при тая проста система за регулиране, немеца е сложил тоя електронен регулатор на напрежението?Alexi написа:... колкото повече обороти прави ротора ,толкова по малко напрежение се пуска на статора и така изходящото напрежение е винаги едно и също
ivantchoG написа:а регулатора следи напрежението на колата - ако падне - пуска повече ток от алтернатора.
За да замервам постоянно съм сложил волтметър... замери и ако при тебе не е така имаш дефект

Не го пробвай, но, ако откачиш акумулатора при работещ мотор, напрежението при тия 6к може да стигне не 20, а над 40V при абсолютно изправни алтернатор, регулатор и ел.инсталация....Ако се вдига с оборотите на 6к оборота колко ще е ,20В ли
Ако не те устройва, заменям думата "разреден" с "недозареден", т.е. с гъстота на електролита около 1,25Освен това изтощен акумулатор посмъртно не е 14В ,ако е толкова значи не е изтощен

".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!

Бате Сашо - Пази имената!

11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани