Рекорда падна
Модератор: Общи модератори
1 мнение
• Страница 1 от 1
Рекорда падна

Кoenigsegg счупи рекорда за максимална скорост за автомобили в серийно производство
Женева Motorshow Версия 2005-03-02
Koenigsegg CCR счупи рекорда за максимална скорост
На Февруари 28th 2005, 12.08 местно време, Koenigsegg CCR счупи рекорда за максимална скорост,
постигайки върхова скорост от 388 (387.87) km/h на опитното поле в Италия Nardo Prototipo.
Тим от петима инженери и механика от Koenigsegg заедно с основателя Cristian
von Koenigsegg "разходиха" технически стандартен Koenigsegg CCR за да вземат върха
за максимална скорост на серийно произвеждан автомобил. Прочутият тест драйвър, Loris Bicocchi
който е ветеран в трошенето на рекорди, кара CCR.
Koenigsegg CCR вдигна неофициалния рекорд на Mclaren от 372 km/h
поставен на Nardo/Prototipo през 1993 с повече от 15 km/h. Отгоре на това CCR счупи
официалния рекорд на Mclaren F1 от 386.7 km/h, които беше поставен на 9 километровия канал VW
Ehra във Wolfsburg Германия.
Тим техници на Nardo Prototipo самостоятелно провериха скоростта на CCR.
Колата беше използван точния Heuerґs Splitmaster 650 с фотоклетки поставен неподвижно
на пътя, записвайки средната скорост през 1 km.
Nardo Prototipo е кръгла писта с обиколка 12.5 km. Това значи, че тази
кола е карана в постоянен завой, които прави упражнението и
скоростта дори по-впечеатляващи. Кормилото в тази скорост е държано на около 30 градуса
постоянен ъгъл, което е равностойно на остър ъгъл за скоростта.
Постоянния завой по време на движениета на колата създава допълнително триене на гумите.
Това допълнително триене изискват допълнително коне, от които има нужда за
допълнително ускорение.
Максималната скорост беше достигната в около 6790 оборота, което не е еквивалентно
на максимума на конете, както е във високи обороти.
С това потвърждение на скоростта, Cristian von Koenigsegg е дори по-уверен в
това, че Koenigsegg CCR е способен да достигне неговата проектирана върхова скорост от 395 km/h,
или повече, в права линия.
Шофьорът Loris Bicocchi беше твърде впечатлен от динамиката на колата.
Той беше щастлив че се е доказала динмиката на Koenigsegg. “Този тест
беше много важен
за клиентите и собственици на Koenigsegg. Това доказва тяхното
доверие, че малката компания Koenigsegg беше добре основана”.
Оператор документира рекордния опит. Операторът е шведския кинодеец, който засега прави
документален филм за Koenigsegg за шведска телевизия.
Официален доклад за теста е издаден от Prototipo, като трета страна
проверител и е изпратен на Guinness за обработване.
Други интересни данни от Nardo тест
Max температури (в Целзий) през 40 секунди на пълна газ:
Ambient temperature: 8, Tires: 64, Engine coolant: 91, Intake air after intercooler: 64, Gearbox oil 94 degrees, Engine oil 112.
68 литра гориво в старта на теста.
Car set-up:
Стандартно гориво, Стандартни CCR Michelin гуми, Стандартен
височина на колата, стандартна конфигурация на двигателя, стандартна геометрия на колелата,
стандартна скоростна кутия,
стандартен съединител, стандартни спирачки, стандартен over boost pressure from the superchargers.
Оборудване за сигурност:
Roll cage, 4 точкови колани, пожарогасителна система,
записване на данните от пътуването.
Сравненителна диаграма с резултати в Nardo/Prototipo за производствени коли:
1. Koenigsegg CCR 388 km/h
2. Mclaren F1 372 km/h
3. Ferrari Enzo 355 km/h
4. Porsche Carrera GT 334 km/h
4. Mclaren Mercedes SLR 334 km/h
5. Lamborghini Murcielago 330 km/h
Данните бяха събрани от Auto Motor & Sport, официалния сайт на Mclaren
и от Prototipo за Koenigsegg данни.
Koenigsegg Automotive AB
Източник: http://www.koenigsegg.se/record_pressrelease.asp
what a helluva ride
1 мнение
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани