каква е разликата между полиране и пастиране
Модератор: Общи модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- lordofthedance
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 14.03.2004
- Местоположение: София
каква е разликата между полиране и пастиране
днес ми пастираха колата с някакви пасти,които се казват 3М.искам да попитам какво ще рече това полиране и каква е разликата от пастирането и съответно кое е по добро.мерси 

ми.. те ги ползват и двете взаимозаменяемо (баси думата) но всъщност има разлика...
полирането е със цел да се премахнат неравности и мръсотии от боята.. търка се със много фин (или по-груб според състоянието на боята/ лака) абразив... от това може да стане по-лъскава колата, но не е задължително. идеята е да стане боята/лака по-гладък и да се премахнат дребни драскотини и следи от предишно лошо миене със мръсен парцал/вода или полиране/пастиране (swirl marks)
пастирането пък се прави когато боята/лака е във добро състояние. полирането има за цел да се нанесе слой които да подобрява оптическите характеристки на боята/ лака- дълбочина, лъскавост а също така и да пази лака/боята от ултравиолетови лъчи, боклуци и тн. хубавите пасти са също и антистатични демек не привличат прах което е важно (и видимо) при тъмните цветове.
новите коли примерно не им трябва полиране защото боята/лака са във добро състояние.. само трябва периодично да се пастират за да се пази боята.
кога е време да се пастира една кола? като я миеш и водата седи на локви а не на малки (1-2см макс) кръгчета...
кога трябва да се полира? като си прекараш пръстите по боята, ако усетиш грапавини... време е
3м правят добри абразиви (rubbing compounds) за полиране, но не са особено силни във пастите...
повечето сериозни фирми предлагат комплекти "по етапи" (steps). първо е груба полираща паста, след това е финна полираща паста, след това е една вакса, 2ра.. 3та.. има ги до 7 етапа и $300+ цена за 10тина мазания.. най-простите комплекти са 2-3 етапни- груба паста, финна паста и вакса...
най-хубавите пасти (разбирай печелят най-много по шоута) са zaino, zymol и още разни други бутикови... колкото пасти толкова и мнения..
аз лично мисля че за различните цветове коли различни пасти са най-подходящи... мажеш половината преден капак със едната, мажеш другата половина със другата и гледаш... което изглежда по-добре.. то е... всеки си има истина
полирането е със цел да се премахнат неравности и мръсотии от боята.. търка се със много фин (или по-груб според състоянието на боята/ лака) абразив... от това може да стане по-лъскава колата, но не е задължително. идеята е да стане боята/лака по-гладък и да се премахнат дребни драскотини и следи от предишно лошо миене със мръсен парцал/вода или полиране/пастиране (swirl marks)
пастирането пък се прави когато боята/лака е във добро състояние. полирането има за цел да се нанесе слой които да подобрява оптическите характеристки на боята/ лака- дълбочина, лъскавост а също така и да пази лака/боята от ултравиолетови лъчи, боклуци и тн. хубавите пасти са също и антистатични демек не привличат прах което е важно (и видимо) при тъмните цветове.
новите коли примерно не им трябва полиране защото боята/лака са във добро състояние.. само трябва периодично да се пастират за да се пази боята.
кога е време да се пастира една кола? като я миеш и водата седи на локви а не на малки (1-2см макс) кръгчета...
кога трябва да се полира? като си прекараш пръстите по боята, ако усетиш грапавини... време е

3м правят добри абразиви (rubbing compounds) за полиране, но не са особено силни във пастите...
повечето сериозни фирми предлагат комплекти "по етапи" (steps). първо е груба полираща паста, след това е финна полираща паста, след това е една вакса, 2ра.. 3та.. има ги до 7 етапа и $300+ цена за 10тина мазания.. най-простите комплекти са 2-3 етапни- груба паста, финна паста и вакса...
най-хубавите пасти (разбирай печелят най-много по шоута) са zaino, zymol и още разни други бутикови... колкото пасти толкова и мнения..
аз лично мисля че за различните цветове коли различни пасти са най-подходящи... мажеш половината преден капак със едната, мажеш другата половина със другата и гледаш... което изглежда по-добре.. то е... всеки си има истина

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Hastalavista
- Е21 fanatic
-
- Мнения: 692
- Регистриран на: 12.03.2005
- Местоположение: София, Младост1
Ако боядисаната част е в добро състояние - пастиране само.
Ако има полепнали прашинки по базата/лака - полиране, така ще компенсирш овехтяването на старата боя!
Ама полирането е по-скъпо.
Ако има полепнали прашинки по базата/лака - полиране, така ще компенсирш овехтяването на старата боя!
Ама полирането е по-скъпо.
- DEFLEPPARD
- ентусиаст
-
- Мнения: 1190
- Регистриран на: 4.04.2003
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F30 335I xDrive
- Мечтае да кара: M12 nasca, e31 850CSI, e30 M3
pAbLo написа:Значи една паста за да изравня нюансите......
Ще пробвам собственоръчно пък ако не стане ще трябва да заделя някой лев за специалисти![]()
Мивкаджий гледам 40 кинта искат
има да търкаш 1 седмица кат преял и пак няма стане, повярвай пробвал съм го


ако ще го прайш сам ти требе поне дрелка с гъба


8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани