Затварят Прохода на Републиката
Модератор: Общи модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
- Runnaway
-
Е46нтусиаст
-
- Мнения: 1800
- Регистриран на: 2.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M3 E46
- Мечтае да кара: M3 E46
- Детайли за колата: BMW E46 M3 '03 - Carbon Black & Manual Gearbox
Затварят Прохода на Републиката
Източник: http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=3028631
Състав на Административния съд във Велико Търново реши, че в прохода Хаинбоаз има необезопасени участъци и той трябва да бъде затворен до отстраняването на опасностите.
Магистратите оставиха без уважение искането на Агенция "Пътна инфрастуркутра" (АПИ) да бъде спряно изпълнението на заповедта на ДНСК от 25 май за затваряне на северния участък на прохода до окончателното приключване на ремонтните работи.
Според съда, липсата на обезопасяване на движението на такъв важен път може да доведе до значително по-тежки неблагоприятни последици за здравето и живота на гражданите, отколкото последиците, произтичащи от затварянето на прохода.
Липсва важен държавен интерес, който да е съизмерим с човешкия живот, се посочва в решението.
Агенция "Пътна инфраструктура" веднага обяви, че ще обжалва решението пред Върховния администпативен съд.
Въз основа на чл. 60 от Административно процесуалния кодекс АПИ ще настоява за спиране на предварителното изпълнение на заповедта на ДНСК за забрана ползването на прохода.
Мотивите на агенцията са, че проходът Хаинбоаз е единствената в момента най-пряка връзка между северна и южна България. По оперативни данни ежедневно през прохода преминават средно близо 24 хиляди моторни превозни средства.
Алтернативният маршрут за автомобилите - проходът Шипка - също е в процес на рехабилитация. Т.е. има значителен обществен интерес проходът Хаинбоаз да остане отворен.
Междувременно експерти на агенцията продължават работа по изготвения план за действие, за отстраняване на възникналите проблеми на прохода.
Създадена е временна организация на движението чрез т.нар. "прозорци", по 4-5 часа на ден, по време на които ще бъде спирано временно движението и ще бъдат отстранени оголените камъни по скатовете.
Аварийните мерки не налагат постоянно спиране и отбиване на движението. Агенцията е съгласувала тези действия чрез протокол за аварийно състояние, съставен съвместно с Областнотопътно управление - В. Търново, Областната дирекция на МВР - В. Търново, "Гражданска защита" и представители на агенцията, одобрен от Областния управител.
С цена 1,13 млн. евро на километър пътят през прохода Хаинбоаз е най-скъпият в страната. Високата цена се дължи на многото насипи и мостови съоръжения, изградени на трудния терен. За да се изправят завоите, бяха взривявани цели хълмове.
Първият срок за завършване на ремонта беше 15 ноември 2008 г., после беше отложен за 2009 г. През август миналата година двулентовият път беше отворен с Акт 15 за временно ползване и се чакаше от КАТ подготвят документ, че пътят е безопасен.
Тогава се реши да няма официално откриване, защото се бяха натрупали доста проблеми. Проблемът е, че за третата лента на пътя няма законово утвърден проект. "Търсим вариант да узаконим трасето и тече одит", казаха от пътната агенция. След това започнаха съдебните процедури.
Пътят през Хаинбоаз е част от Лот2 на проект „Транзитни пътища 4" с обща дължина около 23 км. Строително-ремонтните дейности се извършваха чрез финансиране със заем от Европейската инвестиционна банка и съфинансиране от републиканския бюджет в размер на 25% от общата стойност на проекта.
Ремонтът на Хаимбоаз е пълна гавра на АПИ с нас, използващите Републиканската Пътна Инфраструктура.
Състав на Административния съд във Велико Търново реши, че в прохода Хаинбоаз има необезопасени участъци и той трябва да бъде затворен до отстраняването на опасностите.
Магистратите оставиха без уважение искането на Агенция "Пътна инфрастуркутра" (АПИ) да бъде спряно изпълнението на заповедта на ДНСК от 25 май за затваряне на северния участък на прохода до окончателното приключване на ремонтните работи.
Според съда, липсата на обезопасяване на движението на такъв важен път може да доведе до значително по-тежки неблагоприятни последици за здравето и живота на гражданите, отколкото последиците, произтичащи от затварянето на прохода.
Липсва важен държавен интерес, който да е съизмерим с човешкия живот, се посочва в решението.
Агенция "Пътна инфраструктура" веднага обяви, че ще обжалва решението пред Върховния администпативен съд.
Въз основа на чл. 60 от Административно процесуалния кодекс АПИ ще настоява за спиране на предварителното изпълнение на заповедта на ДНСК за забрана ползването на прохода.
Мотивите на агенцията са, че проходът Хаинбоаз е единствената в момента най-пряка връзка между северна и южна България. По оперативни данни ежедневно през прохода преминават средно близо 24 хиляди моторни превозни средства.
Алтернативният маршрут за автомобилите - проходът Шипка - също е в процес на рехабилитация. Т.е. има значителен обществен интерес проходът Хаинбоаз да остане отворен.
Междувременно експерти на агенцията продължават работа по изготвения план за действие, за отстраняване на възникналите проблеми на прохода.
Създадена е временна организация на движението чрез т.нар. "прозорци", по 4-5 часа на ден, по време на които ще бъде спирано временно движението и ще бъдат отстранени оголените камъни по скатовете.
Аварийните мерки не налагат постоянно спиране и отбиване на движението. Агенцията е съгласувала тези действия чрез протокол за аварийно състояние, съставен съвместно с Областнотопътно управление - В. Търново, Областната дирекция на МВР - В. Търново, "Гражданска защита" и представители на агенцията, одобрен от Областния управител.
С цена 1,13 млн. евро на километър пътят през прохода Хаинбоаз е най-скъпият в страната. Високата цена се дължи на многото насипи и мостови съоръжения, изградени на трудния терен. За да се изправят завоите, бяха взривявани цели хълмове.
Първият срок за завършване на ремонта беше 15 ноември 2008 г., после беше отложен за 2009 г. През август миналата година двулентовият път беше отворен с Акт 15 за временно ползване и се чакаше от КАТ подготвят документ, че пътят е безопасен.
Тогава се реши да няма официално откриване, защото се бяха натрупали доста проблеми. Проблемът е, че за третата лента на пътя няма законово утвърден проект. "Търсим вариант да узаконим трасето и тече одит", казаха от пътната агенция. След това започнаха съдебните процедури.
Пътят през Хаинбоаз е част от Лот2 на проект „Транзитни пътища 4" с обща дължина около 23 км. Строително-ремонтните дейности се извършваха чрез финансиране със заем от Европейската инвестиционна банка и съфинансиране от републиканския бюджет в размер на 25% от общата стойност на проекта.
Ремонтът на Хаимбоаз е пълна гавра на АПИ с нас, използващите Републиканската Пътна Инфраструктура.
- titto
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2036
- Регистриран на: 23.05.2006
- Местоположение: София
- Кара: Е46 320i
- Мечтае да кара: БМВ и в отвъдното!
- Детайли за колата: Мууудна красавица, но си го изкарвам на служебната
Re: Затварят Прохода на Републиката
Този проход го затварят нон стоп!
Шипка също е ужас!То с временни работи и кърпежи не става, трябва цялата пара да се налее един път за да изкара дълго, а не са за там малко, малко в джобчето и догодина пак да се търсят пари!
Да ги затворят всичките и да ни накарат да се движим с каручки и кончета през хълмове и гори!
Д..ба това крадливо племе управляващо....!

Шипка също е ужас!То с временни работи и кърпежи не става, трябва цялата пара да се налее един път за да изкара дълго, а не са за там малко, малко в джобчето и догодина пак да се търсят пари!
Да ги затворят всичките и да ни накарат да се движим с каручки и кончета през хълмове и гори!
Д..ба това крадливо племе управляващо....!



--------------------------------------------------------------------------------------------
Е12-M535i;Е30-318;Е34 Touring 525 TDS;Е36-318iS;Е46 320i
"FWD е като жена с малки ци.и-върши работа, но няма КЕФ...!!!"
- vanci88
- ентусиаст
-
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 6.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 98 325 tds M пакет touring
- Мечтае да кара: M6
- Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...
Re: Затварят Прохода на Републиката
То си трябват тунели - тези проходи вечно ще имат проблеми.
ПС Друг е въпросът дали е възможно.
ПС Друг е въпросът дали е възможно.
- drllxr
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 127
- Регистриран на: 15.04.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: ше тройка
Re: Затварят Прохода на Републиката
Миналата година ми се наложи да пътувам от Пловдив до Варна и реших да мина от там.Случи се точно по времето,когато го бяха отворили след ремонта.Всичко хубаво-асфалта добър ма поне една маркировка и знаците да бяха сложили,понеже има няколко "хубави" завоя,които ако не познаваш пътя може да останеш приятно изненадан.Аз също подкрепям идеята за тунели,но тя едва ли ще се осъществи в близко бъдеще.
Re: Затварят Прохода на Републиката
Някой скоро да е минавал през Хаинбоаз или през Шипка. И двата пътя са перфектни. По Шипка полагаха маркировка преди седмица, но от Казанлък към Габрово е просто удоволствие да се пътува през Шипченски проход.
Селото се оказа точно във града
- titto
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2036
- Регистриран на: 23.05.2006
- Местоположение: София
- Кара: Е46 320i
- Мечтае да кара: БМВ и в отвъдното!
- Детайли за колата: Мууудна красавица, но си го изкарвам на служебната
Re: Затварят Прохода на Републиката
Да, колега, но колко ще изкарат в това състояние-догодина пак затваряне и ремонти...?paxaH написа:Някой скоро да е минавал през Хаинбоаз или през Шипка. И двата пътя са перфектни. По Шипка полагаха маркировка преди седмица, но от Казанлък към Габрово е просто удоволствие да се пътува през Шипченски проход.


--------------------------------------------------------------------------------------------
Е12-M535i;Е30-318;Е34 Touring 525 TDS;Е36-318iS;Е46 320i
"FWD е като жена с малки ци.и-върши работа, но няма КЕФ...!!!"
- Transportera
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1957
- Регистриран на: 7.04.2008
- Местоположение: ВТ
- Пол: Мъж
- Кара: E30 Е38
- Детайли за колата: Не бие много на очи
Re: Затварят Прохода на Републиката
И като минавате през боаза не виждате ли колко камани са паднали около пътя,да не говорим ,че една от скалите толкова се е нацепила и може да падне по всяко време на асвалта
Миналата година точно на този участак направих ПТП в една паднала скала на пътя,така,че внимавайте и се оглеждайте за падащи скали

Миналата година точно на този участак направих ПТП в една паднала скала на пътя,така,че внимавайте и се оглеждайте за падащи скали

- Runnaway
-
Е46нтусиаст
-
- Мнения: 1800
- Регистриран на: 2.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M3 E46
- Мечтае да кара: M3 E46
- Детайли за колата: BMW E46 M3 '03 - Carbon Black & Manual Gearbox
Re: Затварят Прохода на Републиката
Точно за това си говорим - правено, недоправено.
В България това вече не е навик, ами начин на мислене - дай да открадна повечето, пък с другот ще гледам да направя каквото мога.
Е, да, но на нас вече ни писна да си трошим колите и да караме с 30 км/ч по "Първокласната" пътна мрежа с "Европейски" стандарт за качество.
В България това вече не е навик, ами начин на мислене - дай да открадна повечето, пък с другот ще гледам да направя каквото мога.
Е, да, но на нас вече ни писна да си трошим колите и да караме с 30 км/ч по "Първокласната" пътна мрежа с "Европейски" стандарт за качество.
Re: Затварят Прохода на Републиката
Аз минавах на 5-ти май оттам (през Хаймбоаз), нямам абсолютно никакви забележки, много добре са го направили.Има ленти за изпреварване където е могло да се направят.Мисля вече оттам да минавам.Проблема е че е млако по-натоварен и турчолята карат 3 камиона един зад друг на 3 метра дистанция, но аз добре че съм с един бързооборотен японец та ги гледам само в огледалата (е то иначе срамота щеше да е все пак са камиони), но много гадно карат един зад друг.Иначе прохода е 1 път 

- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Затварят Прохода на Републиката
"Затварят Прохода на Републиката"-Абе да земат да ни затворят като държава,според мене съществуваме като държава поради две причини
1-да видат че има по зле и от албанците
2-ако има държава,макър и като нашата -"фиктивна"-все ще има да се усвояват фондове и да се плащат данъците задължително
1-да видат че има по зле и от албанците
2-ако има държава,макър и като нашата -"фиктивна"-все ще има да се усвояват фондове и да се плащат данъците задължително
- Мордехай
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 1.01.2009
- Местоположение: там, дето лисиците серът необезпокоявани
- Пол: Мъж
- Кара: се на дъщеря си
Re: Затварят Прохода на Републиката
Абе вий не разбрахте ли, че тировете са виновни?!....
Просвещение е изходът на човека от непълнолетието, което той сам си е причинил. Непълнолетие е невъзможността да се ползваш от разсъдъка си без ръководството на някой друг. Самопричинено е това непълнолетие, когато причината му не лежи в недостиг на разсъдък, а в липсата на решителност и смелост да се ползваш от него без ръководството на другиго. Sapare aude! Имай смелост да си служиш със собствения си разсъдък!
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Затварят Прохода на Републиката
Мордехай написа:Абе вий не разбрахте ли, че тировете са виновни?!....
Много ясно че тировете са виновни,то тирове нема в франция и германия,такива машини са непознати,а пък тир у щатите-просто е некаква екзотика
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани