Искам да възвърна централното заключване
Модератор: Общи модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- LizarD
- ентусиаст
-
- Мнения: 894
- Регистриран на: 19.09.2008
- Местоположение: Burgas
- Пол: Мъж
- Кара: **** ми янко
- Мечтае да кара: CL65 AMG
Искам да възвърна централното заключване
Здравейте колеги
Карам Honda Accord CE7 (еквивалента на ровър 600) и имам гаден проблем. Един имах неблагоразумието да смъкна предното стъкло и да заключа колата, след което да я отключа през отворения джам от щифтчето. Количката ми си помисли че я крада и включи няква заводска аларма, която до ден днешен си свири от време на време. Единственият начин за спиране на досадната аларма (която явно няма деактиватор) е бушона. Махнах бушона обаче се оказа че към този бушон е вързано и централното. Сега съм без централно зарди ш*баната аларма.
Има ли възможност да си пусна централното чрез модул отделно вързан, без да слагам бушона?

Има ли възможност да си пусна централното чрез модул отделно вързан, без да слагам бушона?


- Nasko_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: 6.09.2011
- Местоположение: Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330i
Re: Искам да възвърна централното заключване
Колега, може би трябва да попиташ в съответния форум за проблема. Предполагам там биха ти дали повече и по-конкретна информация.
Не спори с глупак, защото ще те принизи до нивото си и ще те победи с опит!
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Искам да възвърна централното заключване
Сложи бушона, и отключи и заключи няколко пъти колата, с ключа.
Би трябвало да стане
Би трябвало да стане


- xpl0d
-
-
- Мнения: 625
- Регистриран на: 21.09.2007
- Местоположение: по света и у вас
- Кара: на изпарения
- Мечтае да кара: Countach, Diablo, F40, 348, 355
Re: Искам да възвърна централното заключване
LizarD написа:Здравейте колегиКарам Honda Accord CE7 (еквивалента на ровър 600) и имам гаден проблем. Един имах неблагоразумието да смъкна предното стъкло и да заключа колата, след което да я отключа през отворения джам от щифтчето. Количката ми си помисли че я крада и включи няква заводска аларма, която до ден днешен си свири от време на време. Единственият начин за спиране на досадната аларма (която явно няма деактиватор) е бушона. Махнах бушона обаче се оказа че към този бушон е вързано и централното. Сега съм без централно зарди ш*баната аларма.
Има ли възможност да си пусна централното чрез модул отделно вързан, без да слагам бушона?
Защо не потърсиш някой електричар? За него ще е детска играчка според мен и не би трябвало да ти вземе много $$$.

- LizarD
- ентусиаст
-
- Мнения: 894
- Регистриран на: 19.09.2008
- Местоположение: Burgas
- Пол: Мъж
- Кара: **** ми янко
- Мечтае да кара: CL65 AMG
Re: Искам да възвърна централното заключване
cod-cdbp написа:Сложи бушона, и отключи и заключи няколко пъти колата, с ключа.
Би трябвало да стане
Мислиш ли че не съм го пробвал..... Трябва някак да я деактивирам тая шибана аларма или просто да я отделя от клаксона..


- LizarD
- ентусиаст
-
- Мнения: 894
- Регистриран на: 19.09.2008
- Местоположение: Burgas
- Пол: Мъж
- Кара: **** ми янко
- Мечтае да кара: CL65 AMG
Re: Искам да възвърна централното заключване
Пуснал съм, но там почти не се мярка жива душа... Тука пускам с надеждата че ще се мярне някой алармаджия който си разбира от работата. При тея където я водя няма оправия...


Re: Искам да възвърна централното заключване
Мисля, че трябва да погледнеш сценарий #3
Troubleshooting the Security System When It Sounds By Itself
Getting complaints from owners of ’98–02 Accord
EXs and SEs, ’01–03 Odyssey EXs, or ’03 Pilot EXs
that the security system sounds by itself? You can
determine the cause of the complaint by knowing
how long the alarm sounded before it shut itself
off. Here are the three possible scenarios:
• Scenario 1: Alarm sounded for 30 seconds
with no one in the vehicle
• Scenario 2: Alarm sounded for 2 minutes while
someone was in the vehicle
• Scenario 3: Alarm sounded for 2 minutes with
no one in the vehicle
If you can’t duplicate your customer’s complaint
at the dealership, ask your customer to time how
long the alarm sounds and to describe the
conditions when it does. Having accurate info
greatly increases your chances of successful
troubleshooting.
Scenario 1: Alarm Sounded for 30
Seconds
With No One in the Vehicle
If the security system alarm sounded for 30
seconds and then shut itself off, the Panic button
on the remote transmitter got pressed and set off
the panic alarm. This can easily happen if you
lean over with the remote transmitter stuffed into
your front pocket or you’re carrying something
that presses against it. This is a normal
characteristic of the security system, and can’t be
fixed by replacing components. If your customer’s
vehicle is a ’98–01 Accord EX, refer to S/B 01-003,
Panic Alarm Sounds By Itself Intermittently.
Scenario 2: Alarm Sounded for 2 Minutes
While Someone Was in the Vehicle
The security system alarm can sound while
someone is in the vehicle. For this to happen,
however, these things must have occured in this
order:
1. Someone unlocked the driver’s door, opened
it, and climbed into the vehicle.
2. With the door open, the person locked the
doors with the power door lock switch or the
driver’s door lock knob, then closed the door.
3. The person waited 15 seconds or more
before inserting the key into the ignition
switch and turning the switch to ON (II).
The alarm sounds until you remove the key from
the ignition switch and press the unlock button on
the remote transmitter, or you insert the key into
the door lock cylinder and turn it to the unlock
position.
While the alarm is sounding and the lights are
flashing, you can actually start the engine and
drive the vehicle. The immobilizer system in these
vehicles keeps the engine from starting unless you
use a programmed ignition key, so there’s no need
for starter and ignition cutoff.
Because the door was locked while it was open,
the security system couldn’t tell if anyone was in
the vehicle or just standing outside. A backup
feature gives you 15 seconds to insert the key
into the ignition switch to signal you’re inside the
vehicle. If the security system control unit doesn’t
detect an ignition key cylinder switch signal
within 15 seconds, the system assumes that
you’re outside the vehicle and arms the system.
This is a normal characteristic of the security
system.
Scenario 3: Alarm Sounded for 2 Minutes
With No One in the Vehicle
If the security system sounded for 2 minutes and
then shut itself off, a security system switch was
violated after the security system was armed. Here
are the components that could be involved:
• Hood switch
• Door switch (any door)
• Door lock knob switch (unlock)
• Door key cylinder switch (lock/unlock)
• Trunk switch
• Tailgate key cylinder switch (Odyssey & Pilot)
• Radio security ground
• Ignition switch [turned to ON (II)]
All switch circuits should be open (10 volts on the
circuit) while the security system is armed. The
only exceptions are the radio security ground and
the driver’s door lock knob LOCK inputs, which
are closed (0 volt on the circuit). If any of these
switches change from their normal position,
(open or closed), the security system reports a
violation and sounds the alarm.
The security system alarm keeps sounding until
• You disarm the system by pressing any button
on the remote transmitter.
• You disarm the system by unlocking the doors
with a key.
• The system automatically resets after sounding
for 2 minutes.
Troubleshooting for Scenario 3: Alarm
Sounded for 2 Minutes With No One in the
Vehicle
To troubleshoot this complaint, go to the
Multiplex Control System subsection in the Body
Electrical section of the appropriate S/M, and do
the multiplex system self-diagnosis functions
Mode 1 and Mode 2. Then do these steps:
1. Go into self-diagnosis Mode 2.
2. Lower all the windows. Close the hood, trunk,
tailgate, and doors. Lock the doors.
3. Check for oversensitive hood switch, trunk
switch, or key cylinder switches (door,
tailgate):
• Push and pull on the hood, trunk, tailgate,
and doors while listening for a beep from
the multiplex system.
• If you hear the multiplex system beep,
check the switch that caused the system to
beep. Check the adjustment of the switch
and the component that activates it. If the
adjustments are OK, unplug the switch, and
recheck. If the problem goes away, replace
the switch.
• If the problem remains or the multiplex
system didn’t beep, go to step 4.
4. Check for an oversensitive door lock knob
switch:
• Slowly pull up on each door lock knob, one
at a time.
• If you hear the multiplex system beep when
you touch the lock knob, or a lock knob is
more sensitive to movement than the other
lock knobs, check its linkage. If the linkage
is OK, unplug the switch that’s
oversensitive, and recheck. If the problem
goes away, replace the oversensitive switch.
• If the problem remains, go to step 5.
5. Check for an oversensitive door switch:
• Tap on and around each door switch.
• If you hear the multiplex system beep when
you tap on a switch (but you don’t push it),
the switch is too sensitive. Look for cut or
pinched wires near the area where you’re
tapping. If the wires are OK, unplug the
switch. If the problem goes away, replace
the switch.
• If the problem remains, go to step 6.
6. Check for a loose radio security ground wire:
• Remove the radio trim bezel, and then tap,
wiggle, push, and pull on the radio
connector and its electrical harness.
• If you hear the multiplex system beep, the
radio security wire has a poor connection to
ground. Tighten the loose connection. If the
problem remains, check the vehicle for
aftermarket accessories that sense sound or
motion. If you find such an aftermarket
accessory, disconnect it, and recheck.
Troubleshooting the Security System When It Sounds By Itself
Getting complaints from owners of ’98–02 Accord
EXs and SEs, ’01–03 Odyssey EXs, or ’03 Pilot EXs
that the security system sounds by itself? You can
determine the cause of the complaint by knowing
how long the alarm sounded before it shut itself
off. Here are the three possible scenarios:
• Scenario 1: Alarm sounded for 30 seconds
with no one in the vehicle
• Scenario 2: Alarm sounded for 2 minutes while
someone was in the vehicle
• Scenario 3: Alarm sounded for 2 minutes with
no one in the vehicle
If you can’t duplicate your customer’s complaint
at the dealership, ask your customer to time how
long the alarm sounds and to describe the
conditions when it does. Having accurate info
greatly increases your chances of successful
troubleshooting.
Scenario 1: Alarm Sounded for 30
Seconds
With No One in the Vehicle
If the security system alarm sounded for 30
seconds and then shut itself off, the Panic button
on the remote transmitter got pressed and set off
the panic alarm. This can easily happen if you
lean over with the remote transmitter stuffed into
your front pocket or you’re carrying something
that presses against it. This is a normal
characteristic of the security system, and can’t be
fixed by replacing components. If your customer’s
vehicle is a ’98–01 Accord EX, refer to S/B 01-003,
Panic Alarm Sounds By Itself Intermittently.
Scenario 2: Alarm Sounded for 2 Minutes
While Someone Was in the Vehicle
The security system alarm can sound while
someone is in the vehicle. For this to happen,
however, these things must have occured in this
order:
1. Someone unlocked the driver’s door, opened
it, and climbed into the vehicle.
2. With the door open, the person locked the
doors with the power door lock switch or the
driver’s door lock knob, then closed the door.
3. The person waited 15 seconds or more
before inserting the key into the ignition
switch and turning the switch to ON (II).
The alarm sounds until you remove the key from
the ignition switch and press the unlock button on
the remote transmitter, or you insert the key into
the door lock cylinder and turn it to the unlock
position.
While the alarm is sounding and the lights are
flashing, you can actually start the engine and
drive the vehicle. The immobilizer system in these
vehicles keeps the engine from starting unless you
use a programmed ignition key, so there’s no need
for starter and ignition cutoff.
Because the door was locked while it was open,
the security system couldn’t tell if anyone was in
the vehicle or just standing outside. A backup
feature gives you 15 seconds to insert the key
into the ignition switch to signal you’re inside the
vehicle. If the security system control unit doesn’t
detect an ignition key cylinder switch signal
within 15 seconds, the system assumes that
you’re outside the vehicle and arms the system.
This is a normal characteristic of the security
system.
Scenario 3: Alarm Sounded for 2 Minutes
With No One in the Vehicle
If the security system sounded for 2 minutes and
then shut itself off, a security system switch was
violated after the security system was armed. Here
are the components that could be involved:
• Hood switch
• Door switch (any door)
• Door lock knob switch (unlock)
• Door key cylinder switch (lock/unlock)
• Trunk switch
• Tailgate key cylinder switch (Odyssey & Pilot)
• Radio security ground
• Ignition switch [turned to ON (II)]
All switch circuits should be open (10 volts on the
circuit) while the security system is armed. The
only exceptions are the radio security ground and
the driver’s door lock knob LOCK inputs, which
are closed (0 volt on the circuit). If any of these
switches change from their normal position,
(open or closed), the security system reports a
violation and sounds the alarm.
The security system alarm keeps sounding until
• You disarm the system by pressing any button
on the remote transmitter.
• You disarm the system by unlocking the doors
with a key.
• The system automatically resets after sounding
for 2 minutes.
Troubleshooting for Scenario 3: Alarm
Sounded for 2 Minutes With No One in the
Vehicle
To troubleshoot this complaint, go to the
Multiplex Control System subsection in the Body
Electrical section of the appropriate S/M, and do
the multiplex system self-diagnosis functions
Mode 1 and Mode 2. Then do these steps:
1. Go into self-diagnosis Mode 2.
2. Lower all the windows. Close the hood, trunk,
tailgate, and doors. Lock the doors.
3. Check for oversensitive hood switch, trunk
switch, or key cylinder switches (door,
tailgate):
• Push and pull on the hood, trunk, tailgate,
and doors while listening for a beep from
the multiplex system.
• If you hear the multiplex system beep,
check the switch that caused the system to
beep. Check the adjustment of the switch
and the component that activates it. If the
adjustments are OK, unplug the switch, and
recheck. If the problem goes away, replace
the switch.
• If the problem remains or the multiplex
system didn’t beep, go to step 4.
4. Check for an oversensitive door lock knob
switch:
• Slowly pull up on each door lock knob, one
at a time.
• If you hear the multiplex system beep when
you touch the lock knob, or a lock knob is
more sensitive to movement than the other
lock knobs, check its linkage. If the linkage
is OK, unplug the switch that’s
oversensitive, and recheck. If the problem
goes away, replace the oversensitive switch.
• If the problem remains, go to step 5.
5. Check for an oversensitive door switch:
• Tap on and around each door switch.
• If you hear the multiplex system beep when
you tap on a switch (but you don’t push it),
the switch is too sensitive. Look for cut or
pinched wires near the area where you’re
tapping. If the wires are OK, unplug the
switch. If the problem goes away, replace
the switch.
• If the problem remains, go to step 6.
6. Check for a loose radio security ground wire:
• Remove the radio trim bezel, and then tap,
wiggle, push, and pull on the radio
connector and its electrical harness.
• If you hear the multiplex system beep, the
radio security wire has a poor connection to
ground. Tighten the loose connection. If the
problem remains, check the vehicle for
aftermarket accessories that sense sound or
motion. If you find such an aftermarket
accessory, disconnect it, and recheck.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- LizarD
- ентусиаст
-
- Мнения: 894
- Регистриран на: 19.09.2008
- Местоположение: Burgas
- Пол: Мъж
- Кара: **** ми янко
- Мечтае да кара: CL65 AMG
- masimo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: 9.08.2006
- Местоположение: София - Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530i
Re: Искам да възвърна централното заключване
За съжаление не си уцелил форума
Имам желание аз и повечето колеги да помогнем тук, но като не притежатели на Хонди е трудно 
1) Иди на електричар, принципно имам няколко идей, но може и да ти допрецакам колата.
2) Пиши в Хонда форума
Все пак да не съм 100% заядлив сега ще дам следното предложение. Включи алармата, заключи си колата. Свали акомулатора, сложи го и отключи колата. Няколко пъти ако е необходимо. Това пищене се пази като памет някъде, остави колата без акомулатор за 12 часа ...
Това са ми предложенията на база доста скромен опит. Не съм електричар и се опасявам, че съветите ми може да не са много на място, но за това се сещам.
УСПЕХ


1) Иди на електричар, принципно имам няколко идей, но може и да ти допрецакам колата.
2) Пиши в Хонда форума

Все пак да не съм 100% заядлив сега ще дам следното предложение. Включи алармата, заключи си колата. Свали акомулатора, сложи го и отключи колата. Няколко пъти ако е необходимо. Това пищене се пази като памет някъде, остави колата без акомулатор за 12 часа ...
Това са ми предложенията на база доста скромен опит. Не съм електричар и се опасявам, че съветите ми може да не са много на място, но за това се сещам.
УСПЕХ
- LizarD
- ентусиаст
-
- Мнения: 894
- Регистриран на: 19.09.2008
- Местоположение: Burgas
- Пол: Мъж
- Кара: **** ми янко
- Мечтае да кара: CL65 AMG
Re: Искам да възвърна централното заключване
Темата е пусната и в хонда форума и няма нито един отговор. Номера с акомулатора съм го пробвал и няма ефект. Сега се чудя къде се намира блока на самата аларма и дали ще е възможно да го отрежем....


Re: Искам да възвърна централното заключване
не четеш внимателно.
там пише при какви условия как се активира алармата и колко дълго вие. от това можеш да разбереш къде да си търсиш проблема. не случайно ти казах да прочетеш #3 защото мисля, че там ти е проблема и това че си я отключил отвътре е просто съвпадение.
провери си всичките ключета (на вратите, на капака, на багажника и тн) дали са ти нормално затоворени (или отворени).
така отдалече е трудно да се гадаят тия работи ... но повечето аларми вият защото някой от сенсорите им е или откачен или не работи както трябва. мериш ги един по един и така...
там пише при какви условия как се активира алармата и колко дълго вие. от това можеш да разбереш къде да си търсиш проблема. не случайно ти казах да прочетеш #3 защото мисля, че там ти е проблема и това че си я отключил отвътре е просто съвпадение.
провери си всичките ключета (на вратите, на капака, на багажника и тн) дали са ти нормално затоворени (или отворени).
така отдалече е трудно да се гадаят тия работи ... но повечето аларми вият защото някой от сенсорите им е или откачен или не работи както трябва. мериш ги един по един и така...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- LizarD
- ентусиаст
-
- Мнения: 894
- Регистриран на: 19.09.2008
- Местоположение: Burgas
- Пол: Мъж
- Кара: **** ми янко
- Мечтае да кара: CL65 AMG
Re: Искам да възвърна централното заключване
Колега, благодарение на твоите напътствия открих че си има специална бибитка за алармата. Мисля да я откача, но ако го направя и се включи алармата, тя ще продължава ли да смуче ток от акумолатора без консуматор?


13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани