Как да максимизираме живота на литиево-полимерна батерия?
Модератор: Общи модератори
6 мнения
• Страница 1 от 1
- Empty_Head
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 78
- Регистриран на: 2.08.2012
- Пол: Мъж
- Кара: e46
Как да максимизираме живота на литиево-полимерна батерия?
Здравейте, тък като вече прецаках батерията на 1 лаптоп и сега си взех таблет, не ми се искаше да го послдва същата съдба. Разрових се в интернет да видя, каква е павилната експлоатация на тези батерии. Попаднах на това - http://www.kenanoff.com/blog/archives/604 , според което батерията не трябва да се зарежа и използва от край до край (100% - 0%), а най-добре е да се използва от 90% до 20% заряд, и после пак така (което е много ангажиращо, защото трябва да дебнеш през цялото врем да не се зареди до край). От дрга страна, в опътването на таблета ми пише, първите два пъти да го зареждам по 6 часа, а всеки следващ по 4 часа, което противоречи на това, което намерих в интернет?! Също така пише, че за дасе удължи живота на батерията, трябва да НЕ се зарежда, преди батерията да е падала?! И сега на кой да вярвам?! 

Re: Как да максимизираме живота на литиево-полимерна батерия
Литиево-полимерна (или йонна) батерия се зарежда когато ти е кеф, колкото ти е кеф. Батерията на лаптопа е страничен случай- там имаш контролер който бърка цялата работа. На старият ми лаптоп батерията с времето си отиде (издържаше не повече от 2-3 минути)- купих нова и щото съм тъп и упорит отворих старата батерия. Оказа се, че самите елементи са в добро състояние и държат доста време, но шибания контролер беше решил, че са стари (минали са определен брой цикли) и вече не ги зареждаше.
От всичко това следва, че единственото което евентуално би имало смисъл от всичко описано е да не се зарежда до 100% за да се лъже контролера (ако в таблета има такъв), че не е извършен пълен цикъл на заряд. А да- използвай неговото зарядно, не каквото и да е. Всички други глупости ги забрави.
Да зареждаш 6 или 4 часа (тоест повече от нужното)- глупости. Като е заредена батерията таблета ще спре да зарежда. Покаже ли, че е зареден го сваляш от зарядното.
Разреждането докрай (до угасване)- няма грижи. Самият таблет/телефон/лаптоп е настроен да гасне примерно при 4-5% реално оставащ заряд. За телефоните това го гарантирам, за другите е логично.
В общи линии може да се действа по следният начин- за твое спокойствие и щото таблета ти е от "качествените" марки като моя;
Не разреждаш докрай. Моя при 15% изпищява, че трябва да се зарежда- при 10% гледам да го сложа. Проблемът не е за батерията- не е желателно никоя ОС да спира неочаквано. Знам за случаи, макар и единични, в които след изтощена докрай батерия Андроида не ще да стартира и се оправя само с хард ресет...
Зареждай до 100% и когато ти е кеф- не ти пука дали ще почнеш зареждане при 5%, при 20% или при 80%, това НЕ Е никел-металхидрид/кадмий батерия където е важно кога ще зареждаш. Всяка литиево-йонна/полимерна батерия е сметната да издържи достатъчно много цикли и близките 2г. не би следвало да ги достигнеш. Освен ако не го зареждаш по 4 пъти на ден, всеки ден...
Няма смисъл да го зареждаш цяла вечер, но не пречи- просто ще спре да зарежда като стигне 100%.
От всичко това следва, че единственото което евентуално би имало смисъл от всичко описано е да не се зарежда до 100% за да се лъже контролера (ако в таблета има такъв), че не е извършен пълен цикъл на заряд. А да- използвай неговото зарядно, не каквото и да е. Всички други глупости ги забрави.
Да зареждаш 6 или 4 часа (тоест повече от нужното)- глупости. Като е заредена батерията таблета ще спре да зарежда. Покаже ли, че е зареден го сваляш от зарядното.
Разреждането докрай (до угасване)- няма грижи. Самият таблет/телефон/лаптоп е настроен да гасне примерно при 4-5% реално оставащ заряд. За телефоните това го гарантирам, за другите е логично.
В общи линии може да се действа по следният начин- за твое спокойствие и щото таблета ти е от "качествените" марки като моя;
Не разреждаш докрай. Моя при 15% изпищява, че трябва да се зарежда- при 10% гледам да го сложа. Проблемът не е за батерията- не е желателно никоя ОС да спира неочаквано. Знам за случаи, макар и единични, в които след изтощена докрай батерия Андроида не ще да стартира и се оправя само с хард ресет...
Зареждай до 100% и когато ти е кеф- не ти пука дали ще почнеш зареждане при 5%, при 20% или при 80%, това НЕ Е никел-металхидрид/кадмий батерия където е важно кога ще зареждаш. Всяка литиево-йонна/полимерна батерия е сметната да издържи достатъчно много цикли и близките 2г. не би следвало да ги достигнеш. Освен ако не го зареждаш по 4 пъти на ден, всеки ден...
Няма смисъл да го зареждаш цяла вечер, но не пречи- просто ще спре да зарежда като стигне 100%.
- AmW
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 185
- Регистриран на: 14.02.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N52B25
Re: Как да максимизираме живота на литиево-полимерна батерия
Аз наскоро имах проблем с 2 батерии само, че за винтоверт Makita.
Реално са на 8 месеца и броя зареждания не е много голям защото не са ползвани кой знае колко.
Та и двете сдадоха багажа, слагаха ги на тестери, мериха струваха и накрая ми обясниха, че ме .... във въздуха и трябва да си купя нови...
Обиколих всичките представителства и прочие но накрая ми скъсаха нервите и им теглих по една майна... та сега 380лв за брой с ДДС...
Та искам да кажа, че без значение, че състоянието е перфектно и не са ползвани много... чипа решава, че трябва да спре да зарежда и край... няма оправия
Реално са на 8 месеца и броя зареждания не е много голям защото не са ползвани кой знае колко.
Та и двете сдадоха багажа, слагаха ги на тестери, мериха струваха и накрая ми обясниха, че ме .... във въздуха и трябва да си купя нови...
Обиколих всичките представителства и прочие но накрая ми скъсаха нервите и им теглих по една майна... та сега 380лв за брой с ДДС...
Та искам да кажа, че без значение, че състоянието е перфектно и не са ползвани много... чипа решава, че трябва да спре да зарежда и край... няма оправия
- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: Как да максимизираме живота на литиево-полимерна батерия
литий йонната не е литий полимерна , а винтовертите най често са с метал хидрит.

- AmW
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 185
- Регистриран на: 14.02.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N52B25
Re: Как да максимизираме живота на литиево-полимерна батерия
Ясно...
Но положението с контролера е подобно... брой цикли - и край !
Но положението с контролера е подобно... брой цикли - и край !
- AGT
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2055
- Регистриран на: 3.04.2003
- Местоположение: London N15 / Пловдив Тракия City
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото ми попадне .
- Мечтае да кара: Поне 790 iL xaxaxa
- Детайли за колата: Лачена 39_ка .
Re: Как да максимизираме живота на литиево-полимерна батерия
mitrax написа:литий йонната не е литий полимерна , а винтовертите най често са с метал хидрит.
Масовите машини в последните 3-4 години на Макита са Li-ion 18V 3.0Ah а от скоро и 1.3Ah. Все още се произвеждат и 1.3Ah NiCd - 2.6Ah NiMh но са пред изчезване.
Съвет от КАТ !
"Не можеш ли да караш не си купувай книжка "
"Не можеш ли да караш не си купувай книжка "
6 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани